راه ترقی

آخرين مطالب

پذيرفته شدگان آزمون استخدامي آموزش و پرورش مهر 96 وارد مدارس مي شوند دانش

پذيرفته شدگان آزمون استخدامي آموزش و پرورش مهر 96 وارد مدارس مي شوند
  بزرگنمايي:

راه نو- نعمت اله موسي پور اظهار داشت: در موافقت با استخدام اين افراد از آنجا که ذکر شده بود پذيرفته شدگان بايد از اول مهر سال 96 به استخدام در آيند، شرايط تازه اي بر آموزش و پرورش تحميل و سبب شد وزير آموزش و پرورش و مجموعه مرکز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارتخانه به اين جمع بندي برسند که دوره مهارت آموزي اين افراد بايد به شکل فشرده و کوتاه مدت به اجرا درآيد.
به گزارش ايرنا، آزمون استخدامي 10 هزار معلم براي آموزش و پرورش در قالب سومين آزمون استخدامي متمرکز دستگاه هاي اجرايي، آبان سال 95 از سوي سازمان سنجش کشور برگزار شد.
وي افزود: پس از گفت وگو و تبادل نظر ميان دانشگاه فرهنگيان و وزارت‌ آموزش و پرورش، نظرات نهايي در شوراي دانشگاه مورد بررسي قرار گرفت و تصميم بر اين شد تا مدلي از برگزاري دوره هاي آموزشي آزمون استخدامي سال 95 اجرا شود.
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان يادآورشد: در مرحله اول آموزش، اين پذيرفته شدگان بايد در يک دوره آموزش فشرده متشکل از يک پودمان که خود داراي پنج تا هفت زير پودمان است و از 20 تير ماه آغاز مي شود و به مدت هشت هفته ادامه دارد، شرکت و در پايان اين پودمان در آزمون هاي کتبي (ارزشيابي صلاحيت حرفه اي) حضور يافته و در صورت کسب حد نصاب 65 درصد امتياز، از اول مهر سال 96 و به طور موقت وارد کار در آموزش و پرورش شوند.
موسي پور با بيان اينکه اين افراد همزمان با کار، بايد در پودمان دوم که متشکل از سه خرده پودمان است شرکت کنند، تصريح کرد: پودمان دوم متشکل از يک دوره کارآموزي است که از اول مهر سال 96 آغاز شده و تا پايان سال تحصيلي ادامه دارد.
به گفته وي، اين دوره تماما در مدرسه و زير نظر معلم راهنما انجام مي شود و مهارت آموزان بايد بر اساس نظرات معلم راهنما کار را دنبال کنند و کساني که در پايان پودمان دوم امتياز لازم را کسب کنند به گواهي صلاحيت حرفه اي دست پيدا مي کنند که اين گواهي مبنايي براي استخدام نهايي آنها در آموزش و پرورش خواهد بود.
موسي پور اظهار داشت: خرده پودمان دوم شامل دو درس است که مهارت آموزان با گذراندن اين درس ها به روش مجازي، در پايان سال تحصيلي براي رفع اشکال به دانشگاه فرهنگيان مراجعه کرده و پس از شرکت در جلسات و رفع اشکال در مدت دو هفته، در آزمون هاي اين دروس شرکت مي کنند.
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان ادامه داد: خرده پودمان سوم نيز شامل درس آموزش پژوهي است که مهارت آموز به طور مستمر با استاد خود در دانشگاه در ارتباط خواهد بود و بايد بتواند تجربيات سالانه خود، سبک، چشم انداز و تصميمات خود براي معلمي کردن را در قالب گزارش قابل انتشار تدوين کرده و در اختيار استاد درس بگذارد.
موسي پور حضور در اين درس را توافقي بين استاد راهنما و مهارت آموز و نيز حضور در درس هاي مجازي را و گذراندن دوره در مدرسه را الزامي دانست و گفت: همزمان با فعاليت هاي پودمان دوم، براي مهارت آموزان فعاليت هاي فرهنگي نيز پيش بيني شده و فرد بايد تجزيه و تحليل خود در مدارس را به صورت گزارش تهيه کند.
وي اضافه کرد: در پايان پودمان دوم هر مهارت آموز علاوه بر اينکه بايد در آزمون هاي جامع و پودمان اول شرکت کرده باشد، بايد بتواند در پودمان دوم از فعاليت هاي فرهنگي و آموزشي خود در حضور داوران دفاع کند.
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان يادآورشد: آزمون بخش فعاليت هاي آموزشي لزوما حضوري است و حداقل دو استاد و يک معلم درباره تدريس مهارت آموز قضاوت خواهند کرد و بررسي بخش فعاليت هاي فرهنگي غير حضوري است و فرد در نوشته و گزارش ها، شرايط دفاع از عملکرد فرهنگي خود را فراهم مي کند.
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان اظهار داشت: پذيرفته شدگان آزمون استخدامي آبان 95 آموزش و پرورش که 10 هزار نفر هستند، قرار بود از مهر سال 96 وارد دوره آموزشي و پس از طي دوره در مهر 1397 وارد آموزش و پرورش شده و به عنوان معلم مشغول به کار شوند اما شرايط مندرج در اين آزمون استخدامي و مسايل قانوني اين موضوع باعث شد، آموزش آنان زودتر شروع شود که اين گروه بتوانند از مهر 1396 به صورت موقت وارد کار شوند.
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان تصريح کرد: دانشگاه فرهنگيان امسال از ميان 8 هزار نفر از پذيرفته شدگان نهايي آزمون استخدامي سال 95 آموزش و پرورش در قالب 21 رشته 6 هزار و 600 نفر را تحت پوشش قرار مي دهد و بيشتر از دو هزار نفر نيز نيز در دانشگاه شهيد رجايي دوره هاي آموزشي را مي گذرانند.
موسي پور يادآور شد: ظرفيت پيش بيني شده براي استخدام، در نوبت گذشته تکميل نشد که علت هاي مختلفي دارد از جمله آنکه براي برخي از بوم هاي اعلام نياز شده، متقاضي وجود نداشته و افرادي هم بوده اند که حد نصاب لازم را کسب کردند اما متقاصي رفتن به آن منطقه نبوده اند.

** بخش اول دوره آموزشي مهارت آموزان از 20 تيرماه آغاز مي شود
موسي پور در خصوص علت تاخير يک ساله برگزاري دوره هاي آموزشي پذيرفته شدگان آزمون استخدامي سال 95 آموزش و پرورش نيز اظهار داشت: در فرايند آزمون، گزينش افراد و اعلام نتايج بر اساس ضوابط پيش بيني شده وزارت آموزش و پرورش، مسايل مختلفي همچون بومي گزيني و سهميه ايثارگران و غير ايثارگران مشکلاتي را به وجود آورده بود و منجر به اين شد که نتايج در اواخر اسفند سال 95 به گزينش آموزش و پرورش اعلام شود.
وي افزود: گزينش وزارت آموزش و پرورش نيز از زمان اعلام نتايج يک ماه تا 45 روز کاري فرصت بررسي دارد. از اين رو مجموعه اين فعاليت ها باعث شد اعلام نتايج نهايي پذيرفته شدگان آزمون استخدامي سال 95 در هفته اول تير ماه امسال اعلام شود.
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان تصريح کرد: اکنون با اعلام نتايج گزينش پذيرفته شدگان نهايي آزمون استخدامي سال 95، به اين افراد از 14 تا 16 تير ماه فرصت داده شد تا به طور غير حضوري و از طريق سامانه گلستان دانشگاه فرهنگيان مدارک خود را بارگذاري کرده و در 20 تا 23 تير ماه براي شرکت در کلاس ها و ارائه مدارک خود به پرديس هاي دانشگاه مراجعه کنند.
موسي پور ادامه داد: پس از تاييد ثبت نام، اين افراد به عنوان مهارت آموز رسمي آموزش هاي خود را آغاز مي کنند و نتيجه ثبت نام نيز به مرکز برنامه ريزي منابع انساني وزارت آموزش و پرورش اعلام مي شود.
وي خاطر نشان کرد: البته در ميان اين مهارت آموزان، کساني هم هستند که در آزمون استخدامي سال 94 شرکت کرده و در سال 95 پس از حضور در دوره هاي آموزشي نتوانسته اند حد نصاب امتياز که 65 درصد است را کسب کنند، به همين علت بايد مجددا در دوره آموزشي شرکت کنند.

** براي پذيرفته شدگان آزمون استخدامي سال 96 بعدا تصميم گيري مي شود
موسي پور درمورد آزمون استخدامي سال 96 سازمان آموزش سنجش کشور که هشت هزار نفر را براي وزارت آموزش و پرورش به عنوان سهميه در نظر گرفته است، نيز گفت: پيش بيني اوليه اين بود که آزمون اين گروه به گونه اي برگزار شود که پذيرفته شدگان در اين آزمون نيز با مهارت آموزان سال قبل در دوره هاي آموزشي شرکت کنند اما از آنجا که تاکنون چيزي اعلام نشده است پس از اعلام وزارت آموزش و پرورش براي اين دسته از مهارت آموزان نيز درباره نحوه شرکت در دوره هاي آموزشي تصميم گيري خواهد شد.
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگي با بيان اينکه ماموريت گرايي دانشگاه با پاسخگويي به موقعيت هاي اضطراري وزارت آموزش و پرورش معني پيدا مي کند، افزود: اکنون با توجه به نيازهاي جدي اين وزارتخانه بايد شرايط لازم براي تامين نيروي انساني فراهم شود و البته اين مساله که افراد چگونه و کي پذيرش شوند وابسته به سياست هاي کلي دولت، برگزاري آزمون استخدامي و سياست سازمان سنجش آموزش کشور و قسمت گزينش وزارت آموزش و پرورش است.
موسي پور يادآورشد: در اجراي دوره هاي مهارت آموزي، مديريت اقتضايي از سوي اين دانشگاه حاکم شده و به تناسب شرايط، اين دوره ها را برگزار کرده ايم و تمامي تلاش اين است که کيفيت دوره ها حفظ شده و کساني که از اين دوره گواهي صلاحيت مي گيرند واجد صلاحيت هاي حرفه اي باشند.
وي اضافه کرد: سعي مي شود از امکاني که امروز براي استفاده آموزش و پرورش از ظرفيت هاي علمي کشور در آموزش عالي وجود دارد به بهترين نحو استفاده کرده و بويژه از آنجا که در يک دهه آينده نيازهاي وزارتخانه به تامين نيروي انساني افزايش مي يابد با ايجاد شرايط اقتضايي به اين نيازها در بکارگيري دانش آموختگان دانشگاه هاي کشور جواب مثبت داده و به تربيت معلم باصلاحيت اقدام کنيم.

** مهارت آموزان از مهر 96 حقوق دريافت مي کنند
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان در خصوص دريافت هزينه از مهارت آموزان نيز گفت: وزارت آموزش و پرورش تمامي هزينه آموزشي دوره را تقبل کرده و وجهي از مهارت آموزان براي آموزش دريافت نمي شود اما هزينه رفاهي از جمله اسکان و خوراک از افرادي که تمايل به استفاده از امکانات دانشگاه را داشته باشند، به تناسب قيمت جاري دانشگاه دريافت خواهد شد.
موسي پور همچنين عنوان کرد: مهارت آموزان بابت شرکت در دوره هاي آموزشي تابستان امسال حقوقي دريافت نمي کنند اما از اول مهر ماه 96 و همزمان با شرکت در پودمان دوم دوره، حقوق دريافت خواهند کرد.

** 10 هزار نفر در مهر 96 به جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگيان مي پيوندند
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان اظهار داشت: اين دانشگاه در مجموع 98 واحد آموزشي شامل 64 پرديس و 34 واحد تابعه دارد و تعداد دانشجو معلمان دوره هاي کارشناسي پيوسته، ناپيوسته و ارشد 55 هزار نفر است.
موسي پور اضافه کرد: از اين تعداد 40 هزار نفر دانشجو معلمان دوره کارشناسي پيوسته هستند که حدود 14 هزار نفر آنان در مهر ماه امسال فارغ التحصيل شده و در عين حال با جذب 10 هزار دانشجوي جديد، تعداد دانشجو معلمان دوره کارشناسي پيوسته به 36 هزار نفر مي رسد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10454/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد