راه ترقی

آخرين مطالب

کارتن خوابي با تخصص مغز و اعصاب/ به درخواستم براي اداره شهر بدون صدور پروانه پاسخ ندادند انديشه

کارتن خوابي با تخصص مغز و اعصاب/ به درخواستم براي اداره شهر بدون صدور پروانه پاسخ ندادند
  بزرگنمايي:

راه نو- محمدباقر قاليباف در بازديد از فاز دوم باغ پرندگان اظهار داشت: اين پروژه بين‌المللي و يکي از پروژه‌هاي مطرح در سطح جهان است.

وي افزود: امروز کنار يکديگر جمع شده‌ايم تا از همه دست‌اندرکاران اين پروژه تقدير و تشکر کنيم.

قاليباف افزود: زمان و وقت در شهرداري تهران ارزش بسياري دارد. پس از چند سال تلاش براي اين پروژه بايد در 18 مردادماه به افتتاح مي رسيد، ولي با يک ماه تأخير افتتاح خواهد شد، که شاهد بوديد اين موضوع چقدر براي شهردار منطقه و پيمانکاران ناراحت‌کننده بود و اين نشان مي‌دهد وقت در شهرداري تهران بسيار حائز اهميت است. 

قاليباف با اشاره به اينکه رمز موفقيت بشريت در جامعه اين است که زمان را از دست ندهند،‌گفت: اين غيرت، ايراني، تعصب ملي و همينطور اعتماد به دانش و کار فني داخلي بود که اين جرأت را به ما مي‌داد تا پروژه‌هاي بزرگ را اجرائي کنيم. 

وي با تأکيد بر اينکه پيمانکاران، سازندگان واقعي کشور هستند، گفت: قطعاً در هر جامعه‌اي و هر شغلي، خوب و بد وجود دارد، ولي در اين بين افرادي نيز هستند که ماديات آخرين هدفشان است و اول به پيشرفت کشور و شهر خود مي‌پردازند و زيبايي شهر افتخار هر ايراني محسوب مي‌شود. 

قاليباف بيان داشت: بنده انسان فني‌اي نيستم، ولي وقتي سيرت و دانش پيمانکاران و اين زحمتکشان غيرتمند را مي‌بينم، براي پروژه‌هاي بزرگ مقياس بيشتر ترغيب خواهم شد و شاهد اين هستيم که فاز دوم باغ پرندگان با استفاده از اساتيد دانشگاه‌ها به سرانجام رسيد و شاهد حادثه‌اي نيز در انجام اين پروژه نبوديم، ولي در ديگر پروژه‌هاي مشابه ساير کشورها درصدي را براي حوادث و تلفات درنظر مي‌گيرند. 

وي افزود: پروژه فاز دوم باغ پرندگان در يک نُرم جهاني و با يک ايمني بسيار بالا به سرانجام رسيدند.

شهردار تهران تأکيد کرد: همکاران بنده در شهرداري و همينطور مديران شهري آينده در روزهاي بازگشايي مدارس با فاز دوم باغ پرندگان را به بهره‌برداري خواهند رساند. آخرين جلسه مديريت فعلي شهرداري تهران در خصوص استقبال از مهر بوده که در آن جلسه مقرر شد براي نشاط کودکاني که اولين بار به مدرسه مي‌روند، اين پارک را با حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدايي و نوجوانان افتتاح کنيم و از روز دوم نيز براي عموم مردم بازگشايي شود. 

قاليباف بيان داشت: در طول 12 سال گذشته همه سعي ما بر اين بود که براساس تفکر راهبردي تنظيم شده قدم برداريم و يکي از موضوعات جدي شهر تهران علي‌رغم مباحث زيرساختي، بحث گردشگري و فرهنگسازي بود. 

وي با اشاره به اينکه ما براي گردشگري چند کار سخت بايد انجام دهيم، گفت: ساخت مترو بسيار سخت است، ولي بنده آن را سخت نمي‌دانم، بنده کاري را سخت مي‌دانم که نياز به فرهنگسازي و تغيير عادت در شهر باشد. 

شهردار تهران افزود: تغيير رويکرد امکانپذير ولي تغيير نگرش بسيار سخت است. ما اگر مي‌گوييم شهرمان شهر خودروها نباشد و شهر پياده‌ها نباشد، اين تغيير نگرش است و در مقابل اين حرف، خيلي‌ها مي‌ايستند. 

قاليباف اظهار داشت: اينکه در منطقه 12 همه بپذيرند با ماشين تردد نکنند، اين کار سختي است و خيلي جرأت مي‌خواهد يک نفر در مقابل اين افراد بايستد و بگويد نه و اين تصميم بايد اجرايي شود و بعد 15 روز همه بفهمند چقدر اين طرح خوب بوده است. 

وي افزود: همه مخالف‌هاي پياده‌راه‌سازي هنگامي که پشت تريبون قرار مي‌گرفتند مي‌گفتند موضوعات شهرسازي خيلي مهم است، ولي هيچ اقدامي براي نجات دو ميليون نفر از زير تردد موتورسيکلت‌ها و خودروها انجام نمي‌دادند.

شهردار تهران بيان داشت: در منطقه هرندي که جزو بافت‌هاي تهران است، هر شب 3 هزار نفر کارتن‌خواب را مي‌ديديد که البته اين افراد انسان‌هاي عزيزي بودند که به دليل سوءمديريت‌ها به اين وضعيت درآمده بوده، چرا که بعضي از آنها داراي تخصص مغز و اعصاب و 6 جلد کتاب ترجمه شده و يا مسلط به چهار زبان دنيا بودند. 

وي بيان داشت: امروز شاهد آن هستيم که پس از اقدامات صورت‌گرفته در احياي بافت قديمي شهر تهران، رونق مسکن در اين منطقه مثبت شده، در صورتي که در مناطق 1،2 و 3 تهران رشد منفي مسکن را شاهديم. 

شهردار تهران اظهار داشت: همان منطقه‌اي که 6 سال قبل نمي‌توانستيد در آنجا تردد کنيد، در حال حاضر هفته به هفته متحول و محلي براي زندگي شده است. 

وي يادآور شد: فردا شب يک قطب فرهنگي در منطقه 12افتتاح مي‌شود. 

قاليباف يادآور شد: خبرنگاران چشم بيناي مردم هستند و اشکالات را براي برطرف شدن مي‌بينند، ولي آنها هيچ موقع اين سؤال را از شهردار نکردند که چرا شهري با بيش از 10 ميليون نفر يک شهر بازي ندارد. 

وي افزود: شهر بازي‌هايي که داريم، شهر بازي نيست، يک چرخ و فلک دارد که هرازچندگاهي دو نفر از آن مي‌افتند. چند تا شهر بازي هم که داريم، آن را خراب کردند. 

قاليباف بيان داشت: در همان 6 سال قبل برنامه‌ريزي احداث پروژه هزار و يک شهر را با 150 هکتار و با بهترين طراحي آغاز کرديم که بدون شک جزو 10 شهر بازي بزرگ دنيا محسوب مي‌شود. 

شهردار تهران تصريح کرد: اين همان‌جايي است که دولت به بخش خصوصي اعتماد نکرد و گيرهاي بيخودي دادند و با اين وضعيت، اين کشور جرأت تصميم‌گيري براي کارهاي بزرگ ندارد. 

قاليباف گفت: در راستاي توسعه گردشگري تلاش کرديم تا ضعف‌هاي موجود در اين حوزه برداشته شود.

وي افزود: شهرهاي مهم دنيا به يک عامل طبيعي از جمله کوه، جنگل و دريا براي تکيه نياز دارند و قطعاً شهري که به عامل طبيعي توجه نکند، يک شهر زنده نيست و تنها عامل طبيعي است که مي‌تواند شهر را زنده نگه دارد. 

وي بيان داشت: در سال 86 مطرح کرديم که تهران ساحل دارد و از سال 88 جزئيات احداث ساخت درياچه چيتگر را اجرايي کرديم و همانطور که مترو را به حرم امام(ره) و فرودگاه امام(ره) رسانديم، در کمتر از 30 دقيقه مي‌توان به درياچه تهران رسيد. 

شهردار تهران تأکيد کرد: اکنون 20 سال است که از احداث يک بزرگراه مي‌گذرد و 20 سال ديگر نيز اين بزرگراه در حال ساخت است. شهر تهران 1500 رشته قنات دارد و مي‌توانيم آن را احياء کنيم. طرحي نيز در دست بررسي است، از نقطه کانال قل‌قلي کانالي احداث کنيم و به سمت پارک ولايت و آن را به صورت رودخانه به سمت چشمه علي در جنوب تهران ببريم که مديريت شهري آينده مي‌تواند اين طرح را هم اجرايي کند. 

وي با اشاره به اينکه شهر تهران بسيار ظرفيت دارد، گفت: بنده بارها اعلام کرده‌ام که ما آماده هستيم در صورت ابلاغ وزير راه، بدون صدور هيچ پروانه‌اي شهر را اداره کنيم، ولي جرأت نکردند يک خط امضاء در اين خصوص بدهند. 

قاليباف گفت: اين شهر سرمايه‌هاي مادي و معنوي بسياري دارد و مي‌توانيم شهر و کشورمان را با ظرفيت‌هاي خودش اداره کنيم. 

وي افزود: ما با خودباختگي داخل کشور مواجه هستيم و براي بعضي از پروژه‌ها مجبوريم تأييد مشاوران خارجي را دريافت کنيم، چرا که دستگاه نظارتي به توان داخلي اعتماد ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟