راه ترقی

آخرين مطالب

حرف هاي قاليباف در روز خداحافظي از شهرداري تهران دانش

  بزرگنمايي:

راه نو- شهردار تهران با حضور در جلسه علني شوراي شهر ضمن تقدير و تشکر از مقام معظم رهبري، مسئولان نظام و همراهان مديريت شهري در دوره اخير گفت: وقتي شهرداري تهران را تحويل گرفتم حتي يک برگ کوچک دو خطي از ارزيابي و عملکرد شهرداري نبود که نگاه کنم و ببينم چه اطلاعاتي در دست من قرار مي گيرد. همانجا بود که تاکيد کردم بحث هوشمند سازي از ضرورت هاي جدي شهرداري هاست. امروز اين توفيق را پيدا کرديم با کمک همه همکاران در شهرداري تهران سندي را تحت عنوان سند تحويل و تحول آماده کنيم. يعني امروز که ما از شهرداري تهران مي رويم، در اين سند مشخص شده است که مجموعه اينجا چه چيزي است. حتي خيلي از دوستان گفتند فلاني اين کار را نکن ممکن است در اين سند اشکالي هم پيدا شود اما گفتم آيا اين بهتر از آن نيست که هيچ سندي ندهيم تا شوراي پنجم و شهردار بعدي بدانند چه چيزي را تحويل مي گيرند؟ حتي ممکن است در اين سند دو اشکال هم وجود داشته باشد اما پايه گذاري اين اصل با هر هزينه اي براي شهر يک ضرورت است که بدانيم چه چيزي را تحويل مي دهيم و بدانند چه چيزي را تحويل مي گيرند ولو نقايصي هم در آن باشد. 
به گزارش خبرگزاري آريا محمدباقر قاليباف با بيان اينکه بدون شک بيداري و احياي مجدد اسلام را در اين مقطع از زمان مديون مجاهدت امام (ره)و شهدا هستيم چرا که او عزت را به مسلمانان داد، گفت: امروز همه بر اين باور هستيم که اگر مسير اسلام ناب، امام و شهدا را مي خواهيم دنبال کنيم وظيفه ما اين است که کارآمدي دين در اداره جامعه را به اثبات برسانيم چرا که ما به مردم و جامعه مسلمان قول داديم که اگر در سايه اسلام زندگي کنيم از بعد مادي و معنوي از عزت دنيوي و سعادت اخروي برخوردار هستيم.
به گفته شهردار تهران مهم ترين رسالت مديران اجرايي که اين قدرت را امام و شهدا و مردم به امانت در اختيار آنها گذاشته اند اين است که در اين راه گام بردارند.
وي ادامه داد: همه تلاش ما در 12 سال گذشته با همين نگاه بوده است تا هدف ارتقاي کيفيت زندگي در بعد مادي و معنوي محقق شود.
در دوره اخير مديريت شهري بستر براي مديريت يکپارچه شهري فراهم شد
محمدباقر قاليباف با بيان اينکه سعي کرديم با سه رکن حياتي و جدي يعني شهروندان، شهر و مديريت شهري در يک تعامل درست و با يک رويکرد مبتني بر مسايل اجتماعي و فرهنگي در اين راه گام برداريم، اظهارکرد: خوشحال هستيم که مجموعه مديريت شهري در دوره هاي دوم، سوم و چهارم به نقطه اي رسيد که امروز فلسفه وجودي شهرداري ها در کشور و نگاه مردم متحول شد. تبديل کردن مجموعه مديريت شهري از يک سازمان خدماتي به نهادي اجتماعي و در خدمت مردم بودن در شئونات مختلف زندگي اتفاقي است که در شهر تهران رخ داد و به تبع آن به ديگر شهرها هم اثر گذاري کرد و توقع و نگاه مردم از شهرداري ها امروز متفاوت شده است. همين جاست که زخم کهنه جدي که در نظام اداري و اجرايي ما است که متاسفانه سيستم بسيار متمرکزي داريم، سر باز کرد. اما در اين دوره نشان داده شد که بيش از هر زمان ديگري بستر براي مديريت يکپارچه شهري فراهم شده است.
وي با تاکيد بر اينکه همين جا از همه اعضاي محترم شوراي اسلامي دوره چهارم مي خواهم که با وجود پايان مسئوليت اداري، رسالت و وظيفه مان در تحقق شکل گيري مديريت يکپارچه شهري را انجام دهيم، تصريح کرد: در اين زمينه تمام قد بايد حاضر باشيم و لحظه اي نبايد غفلت کنيم. شايد از پشت اين تريبون که کنار برويم دست ما بازتر است که از اين موضوع دفاع کنيم.
درآمد پايدار و محيط زيست؛ دو مشکل اصلي تهران
وي درآمد پايدار و موضوع محيط زيست شامل آلودگي هوا، آّب و خاک را دو مشکل اصلي تهران دانست و عنوان کرد: حل هر دو مورد در گرو مديريت يکپارچه شهري است
قاليباف ادامه داد: براي کارآمدي دين در اداره امور جامعه، پيشرفت در مقياس ملي هم به اين مديريت يکپارچه شهري نيازمند هستيم لحظه اي نبايد از اين موضوع درنگ کنيم اين يک خواست ملي و مردمي است که اجتناب ناپذير است و تنها راه نجات از چالش هاي روزمره مردم به شمار مي رود.
تهيه و ارائه سند تحويل و تحول براي سهولت کاري مديران آينده پايتخت
شهردار پايتخت با اشاره به12 سال قبل گفت: آن زمان که توفيق خدمت در شهرداري تهران را پيدا کردم نمي دانستم چه چيزي دارم تحويل مي گيرم و هر چه تلاش کردم، چيزي مطلع نشدم. مي خواستم با مديران ارشد شهرداري آشنا شوم اما حتي يک برگ کوچک دو خطي از ارزيابي و عملکرد نبود که نگاه کنم و ببينم چه اطلاعاتي در دست من قرار مي گيرد. همانجا بود که تاکيد کردم بحث هوشمند سازي از ضرورت هاي جدي شهرداري هاست. امروز اين توفيق را پيدا کرديم با کمک همه همکاران در شهرداري تهران سندي را تحت عنوان سند تحويل و تحول آماده کنيم. يعني امروز که ما از شهرداري تهران مي رويم، در اين سند مشخص شده است که مجموعه اينجا چه چيزي است. حتي خيلي از دوستان گفتند فلاني اين کار را نکن ممکن است در اين سند اشکالي هم پيدا شود اما گفتم آيا اين بهتر از آن نيست که هيچ سندي ندهيم تا شوراي پنجم و شهردار بعدي بدانند چه چيزي را تحويل مي گيرند؟ حتي ممکن است در اين سند دو اشکال هم وجود داشته باشد اما پايه گذاري اين اصل با هر هزينه اي براي شهر يک ضرورت است که بدانيم چه چيزي را تحويل مي دهيم و بدانند چه چيزي را تحويل مي گيرند ولو نقايصي هم در آن باشد. امروز اين سند را تحويل مهندس چمران مي دهم و ايشان به شوراي پنجم منتقل خواهند کرد، در خواست دارم يک نسخه هم در اختيار کليه اعضاي شوراي چهارم قرار گيرم و در فرصت مناسب در اختيار همه مردم و اصحاب رسانه هم قرار گيرد.اگر اشکالي هم در روش اين کار است پيشاپيش مي پذيرم اما پيشنهادات بعدي مي تواند اين را تکميل کند.
تشکر از مشارکت معنادار مردم و طلب حلاليت براي قصورات
وي ادامه داد: وظيفه خودم مي دانم از مردم عزيز، متدين، نجيب و شريف تهران که همراهي و مشارکت معني داري در حوزه مسايل شهري داشتند تقدير و تشکر کنم. از همه آنها به خاطر کوتاهي ها و کم کاري ها و قصور و تقصيراتي که احتمالا داشتيم حلاليت مي طلبم. صادقانه به مردم عرض مي کنم که با تمام وقت و ظرفيت در خدمت آن ها بودم. کمتر روزهايي در طول اين 12 سال اتفاق افتاده است که من اذان صبح را در خانه بشنوم و تا پاسي از شب در اين شهر تلاش نکرده باشم؛ اين تلاش با همه کارگران، مهندسان، تکنسين ها و ... صورت گرفته است. ما تلاش کرديم در تابستان شهر را بشوييم، در پائيز به درستي شهر را جارو کنيم و در زمستان هاي سرد و برفي در کنار هم اين شهر را پارو کنيم تا بتوانيم هميشه اين شهر را براي مردم بهاري نگاه داريم؛ اگر نقصاني بود به بزرگواري خودشان ما را ببخشند.
از همه حمايت ها و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و لطف شان براي دادن لقب جهادي به شهرداري تهران تشکر مي کنيم
شهردار تهران با تشکر از مقام معظم رهبري بيان کرد: از مقام معظم رهبري که در اين دوره عنايت ويژه اي در طي 12 سال به تهران داشتند تشکر کنم. هميشه مقام معظم رهبري به نفع مردم تصميم گرفتند و با عنايات ايشان امروز معبري نمانده که بخواهيم در تهران باز کنيم. مجموعه 300 هکتاري بوستان ولايت را به برکت ايشان داريم. دو سال قبل در يک فرمان شفاهي بيش از هزار و 500 هکتار فضاهاي در اختيار نيروهاي مسلح و دستگاه هاي امنيتي و نظامي را يکجا در اختيار مردم گذاشتند. از همه حمايت ها و رهنمود هاي ايشان تشکر مي کنيم، از اينکه عنايت داشتند همکاران من و مجموعه شهرداري را به عنوان مجموعه جهادي شناختند تشکر مي کنم و اين افتخار را شاکر هستيم که ايشان اين لقب را به مجموعه شهرداري دادند و باعث افتخار همه ما است.
تقدير از دولت هاي نهم دهم يازدهم
وي ضمن تقدير از دولت هاي نهم، دهم و يازدهم گفت: اگر گله مندي هايي داريم به جاي خود است، معمولا بر اساس قوانين و مقررات مطالبي داريم و حتما آيندگان هم دارند، اما انصاف اين است که نگوييم همه زحمت کشيدند مخصوصا وزارتخانه ها و بدنه ها چرا که شهر بدون همکاري پيش نمي رفت.
تقدير از شوراهاي دوم، سوم و چهارم و شوراياري ها
قاليباف ادامه داد: از همه دوستان در شوراي دوم، سوم و چهارم و کليه شوراياري ها در ادوار گذشته که همکاري دقيق، مردمي و مردانه داشتند و بر کار ما نظارت کردند و مطالبه داشتند تشکر مي کنم. امروز مايه افتخار است که مردم اينگونه در حوزه شهر و مديريت شهري حضور دارند.
تقدير از نمايندگان مجلس هفتم تا دهم و کليه شهرداران کلانشهرهاي کشور و همکاران آتش نشان
وي ضمن تقدير از نمايندگان مجلس از مجلس هفتم تا دهم و کليه شهرداران کلانشهرهاي کشور گفت: از ائمه جمعه و جماعات، خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران، هيات هاي مذهبي، مساجد خيريه ها و سمن ها تقدير و تشکر مي کنم؛ به طور ويژه از همکاران در سازمان آتش نشاني هم تشکر دارم که نشان دادند در روز خطر جان خودشان را فداي حفظ جان همشهريان کردند. آن ها افتخار بزرگي آفريدند و جان خودشان را براي نجات ديگران گذاشتند ما تا زنده هستيم آنها را فراموش نخواهيم کرد.
تقدير از اصحاب رسانه و هنرمندان
شهردار تهران سپس از اصحاب رسانه تقدير کرد و گفت: از اصحاب فرهنگ، رسانه، هنرمندان که هميشه و همه جا و بجا ما را همراهي و نقد و حمايت کردند و باعث پيشرفت و اصلاح کارها شدند تشکر مي کنم.
تقدير از پيمانکاران، سرمايه گذاران، نيروي انتظامي و بسيج
قاليباف افزود: از همه پيمانکاران و سرمايه گذاران که فعالان و ذينفعان اين شهر هستند که به تلاش و زحمات آنها شهر پيشرفت کرده است تشکر مي کنيم، همچنين از کليه صاحب نظران به طور ويژه در مديريت شهري ، علماي بزرگوار و بسيج و نيروي انتظامي، استانداري و فرمانداري و کليه سازمان ها و نهاد ها و ادارات کلي که در اين 12 سال همراهي داشتند تقدير و تشکر مي کنم.
تقدير از علما و روحانيون
شهردار تهران با بيان اينکه وظيفه دارم مجددا از آيات عظام و بزرگان حوزه که در اين مدت 12 سال هر سال ما را به حضور مي پذيرفتند و رهنمود مي دادند، تشکر کنم ، گفت: در اين 12سال ما با دقت نگاه هاي آنها را دنبال مي کرديم. حتي در سال آخر براي گزارش در قم و در محضر آيت الله وحيد خراساني بودم که حادثه پلاسکو اتفاق افتاد و برگشتم.
تقدير از قرارگاه خاتم
وي ادامه داد: از عزيزان در قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا که خود من توفيق خدمت در آن مجموعه را داشتم و انصافا در پروژه ها سخت و پيچيده شهر مجاهدت مي کنند، تقدير و تشکر دارم.
قاليباف تاکيد کرد: تقدير و تشکر خاص از يکايک اعضاي شوراي اسلامي دوره چهارم را دارم که در حين اينکه با سلايق و نگاه هاي مختلف بوديم اما بايد شهادت دهم اين شورا در عين نظارت و نقد و در عين اينکه چالش هاي جدي داشتيم، بيشترين حمايت و همراهي را براي حل مشکلات مردم داشت که به سهم خودم تقدير و تشکر مي کنم. اميدوارم بزرگواران که نمايندگان محترم مردم هستند بنده را حلال کنند. در جلسات و گفت و شنود ها سعي کردم ادب و اخلاق را رعايت کنم اما اگر جايي صداي من بلند شده و يا کوتاهي داشتم از يکايک عزيزان حلاليت مي طلبم. دست يکايک همکاران خود را مي بوسم و به همه همکاران از معاونان، شهرداران مناطق، سازمان ها، نواحي و يکايک کارکنان و کارگران شهرداري تهران خدا قوت مي گويم. اميدوارم هر کجا هستيم بتوانيم انجام وظيفه کنيم که فرداي قيامت مديون شهدا و امام شهدا نباشيم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10743/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

واکنش حسینی مانع از گلزنی بازیکنان شمس آذر شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت

الهامی: استقلال، پرسپولیس و برزیل تفاوتی ندارند

رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏

گل سوم استقلال به شمس‌آذر توسط مرادمند

گل اول مس رفسنجان توسط واسعی

جیمی‌جامپ وطنی در آغوش گلر برزیلی (عکس)

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

تصاویری از تجمع و حمایت از عملیات تنبیهی «وعده صادق» در صنعای یمن

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست