راه ترقی

آخرين مطالب

اطلاعيه ستاد مرکزي اربعين حسيني در خصوص ثبت نام زائرين اربعين فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه نو- در اين اطلاعيه آمده است:
1- ثبت نام از زائرين اربعين از ساعت 10:00 صبح امروز چهارشنبه 1‏/6‏/1396 برابر يکم ذي الحجه سال 1438 همزمان با سالروز ازدواج اميرالمومنين(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) درسامانه سماح به آدرسsamah.haj.ir آغاز شد.
2- کليه متقاضيان زيارت اربعين مي توانند با مراجعه مستقيم به سامانه مذکور و يا از طريق هر يک از دفاتر زيارتي فعال که اعلام آمادگي خود را در سامانه جامع کارگزاران اعلام نکرده اند نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند.
3- با توجه به محدوديت هايي که سفارت عراق در صدور رواديد اربعين دارد توصيه مي شود زائرين عزيز جهت تسريع در صدور رواديد حتي الامکان به صورت گروهي ثبت نام کنند.
4- در هنگام ثبت نام در سامانه اولين نفر در هر گروه به عنوان سرگروه در سامانه تعريف مي شود و کليه موارد و نکات مهم در طول عمليات از طريق پيامک براي اين فرد ارسال خواهد شد لذا شايسته است سرگروه فردي متعهد، فعال و مسئوليت پذير باشد. همچين افرادي که به صورت يکنفره در سامانه ثبت نام مي نمايند خودشان به عنوان سرگروه در سامانه ثبت مي شوند.
5- تکميل مراحل کامل ثبت نام در سامانه تا دريافت کد رهگيري از سامانه ضروري است لذا در صورت ناتمام ماندن ثبت نام و عدم دريافت کدرهگيري، ثبت نام انجام شده، لغو مي شود و متقاضي بايد مجدداً فرايند ثبت نام را تکرار کنند.
امکان چاپ کدرهگيري در سامانه فراهم است ليکن براي اطمينان از ثبت نام متقاضيان کدرهگيري به تلفن همراه سرگروه نيز پيامک مي شود لذا سرگروه ها بايد در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت کنند و براي دريافت کدرهگيري، نبايد دريافت پيامک هاي تبليغاتي را بر روي تلفن همراه خود مسدود کرده باشند.
6- چنانچه سرگروهي کد پيگيري خود را فراموش کند مي تواند با مراجعه به سامانه و وارد کردن کدملي و شماره شناسنامه و کليک بر روي دکمه "دريافت کد پيگيري" مجدداً بر روي تلفن همراه ثبت شده در سامانه کد پيگيري را دريافت کند.
7- تا اطلاع ثانوي مسئوليت تهيه وسيله نقليه (اعم از شخصي يا عمومي) براي اعزام به مرز و يا تهيه بليط هواپيما براي آن دسته از متقاضياني که قصد عزيمت به صورت هوايي دارند برعهده شخص زائر است.
8- بازگشت هزينه ثبت نام زائرين منصرف پس از کسر خسارت مربوطه (بسته به مرحله اي که زائر اعلام انصراف ميکند) از طريق حساب ويژه بانک ملي و با ارائه کارت شناسايي ملي امکانپذير است.
9- در سالجاري همانند سال گذشته طبق مصوبه ستاد مرکزي اربعين مستقر در وزارت کشور بيمه زائرين اربعين اجباري بوده و هزينه آن همزمان با ثبت نام از زائرين دريافت مي شود.
10- در سالجاري شرکت بيمه ايران به عنوان شرکت بيمه گر مسئوليت بيمه زائرين اربعين را برعهده دارد.
11- هزينه بيمه زائرين اربعين با رايزني هايي که با شرکت بيمه گر صورت پذيرفت نه تنها افزايش نيافته و برابر نرخ سال گذشته يعني188 هزار تعيين شده است بلکه بعضاً سقف تعهدات شرکت بيمه گر افزايش نيز يافته است به گونه اي که در بخش هزينه هاي درماني تا صد در صد افزايش پرداخت غرامت از سوي شرکت بيمه گر توافق شده است.
 12 - محدوده جغرافيايي که زائرين اربعين زير پوشش بيمه هستند از فاصله 20 کيلومتر مانده به مرز عراق و داخل خاک عراق در شهرهاي زيارتي مي باشد لذا دقت شود که چنانچه خداي ناکرده زائري در فاصله عزيمت از شهر مبداء در ايران تا مرز در رفت و يا برگشت دچار سانحه اي شود بايد از بيمه شخص ثالث وسيله نقليه و يا براي درمان از بيمه تأمين اجتماعي، بيمه سلامت و .... استفاده کنند.
13- دقت شود که بيمه زائرين اربعين صرفاً شامل مسيرهاي راهپيمايي و شهرهاي زيارتي است و ساير شهرهاي کشور عراق را شامل نمي شود.
14- در سالجاري نيز پرداخت هزينه ارزي رواديد زائرين به صورت ريالي و از طريق سامانه و برابر نرخ روزانه مصوب بانک مرکزي انجام مي شود.
15- همانگونه که مطلع هستيد کميته اعزام علاوه بر اخذ رواديد متقاضيان زيارت اربعين بحث ساماندهي اعزام زائرين را نيز از طريق کسب اطلاعاتي که از زائرين دريافت مي کنند انجام مي دهد بدين صورت که با دريافت تاريخ رفت و برگشت زائرين و همچنين نحوه عزيمت ايشان به مرز و ارائه اين اطلاعات به ستادهاي اربعين استاني مديران استاني را کمک مي کنند که براي تسهيل در اعزام زائرين برنامه ريزي نمايند.
16- تقسيم بندي خروج زائرين هر استان از هر مرز و همچنين استان هايي در آنها کنسولگري موقت راه‌اندازي خواهند شد توسط ستاد مرکزي اربعين در وزارت کشور مشخص مي شوند و سازمان نيز خود را ملزم به رعايت اين مصوبات مي داند.
17- با توجه به اينکه کليه هزينه هاي مربوطه صرفاً از طريق درگاه اينترنتي قابل پرداخت خواهد بود دريافت هرگونه وجه چه به صورت دستگاه کارت خوان و چه به صورت نقدي تحت هر عنواني ممنوع بوده و با متخلفين برخورد خواهد شد.
18- ثبت نام در سامانه سماح براي عموم مردم آزاد و رايگان است ليکن چنانچه ثبت نام زائر در سامانه توسط دفتر زيارتي انجام پذيرد زائر موظف به پرداخت مبلغ حق الزحمه ثبت نام به مبلغ 21 هزار 800 ريال خواهد بود ليکن اين وجه هم به صورت متمرکز و از درگاه اينترنتي قابل پرداخت است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10759/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

نماینده ویژه پاکستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

دستور کار جلسات مجلس در هفته آینده اعلام شد

نماینده مجلس: مماشاتی که با بی‌حجابی صورت گرفت، کار را برای مقابله با بی‌حیایی سخت‌تر کرد

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟

فرمانده کل ارتش: ایران هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند

واعظی: آنچه رئیسی می‌گوید با آمار‌های دو هفته قبل یا دو هفته بعد اعضای دولت فرق دارد

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

بحران در کاتالان

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه: افکار عمومی جهان بیدار شده است

جهانگیری: عزا می‌گیرم وقتی می‌بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند نه اروپا

عروس امام خمینی(ره) درگذشت

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر