راه ترقی

آخرين مطالب

معاون وزیر کشور: ایران و ترکیه در زمینه امنیتی و مبارزه با تروریسم همکاری جدی دارند سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو-  ذوالفقاری در جریان سفر به آنکارا افزود: در جریان سفر اخیر وزیر کشور ترکیه به تهران و دیدار وی با وزیر کشور ایران در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله موارد تهدید امنیت دو کشور در زمینه تروریسم، قاچاق مواد مخدر و پیش سازهای مواد مخدر صنعتی که عمدتا از طریق مرزهای غربی وارد ایران می شود و نیز در مورد قاچاق سلاح و مهمات و قاچاق مشروبات الکلی و همچنین مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان و سایر جرائم سازمان یافته و نیز رعایت حقوق اتباع دو کشور در کشور مقابل توافقات خوبی انجام شد.
وی بیان کرد: اجرای این توافقات نیازمند همکاری همه عوامل و نیروهای اجرایی دو کشور و هماهنگی در رده های عملیاتی و اجرایی بود که در همین راستا، دومین نشست کارگروه مشترک مقامات وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در آنکارا به مدت سه روز برگزار شد.
وی بیان کرد: هیات های دو کشور در مدت دو روز مذاکره تخصصی، پیش نویسی را آماده کرده بودند که برای تایید و تفاهم نهایی مذاکراتی با "محترم اینجه" قائم مقام وزیر کشور ترکیه انجام شد تا بتوانیم آن توافقات را به مرحله اجرا در آوریم و برای این کار سطوح هماهنگی عوامل اجرایی بین ایران و ترکیه تعیین و نهایی شد و به امضای هر دو کشور رسید.
وی اضافه کرد: در این زمینه قرار است برای مسائل هماهنگی های اجرایی در حوزه مرزی، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و فرمانده ژاندارمری ترکیه موضوعات فی مابین را در موضوعات اجرایی هماهنگ بکنند و سالانه دو بار با همدیگر دیدار کرده و مشکلات احتمالی موجود را بررسی و حل و فصل کنند.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که جلسه بین پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و ترکیه سالانه چهار بار برگزار شود و عوامل دو طرف با هم ارتباط کاری برقرار کنند.
وی با اشاره به هماهنگی انجام شده برای ارتباط بین اطلاعاتی دو طرف در رده های مرتبط امنیتی و نظامی اظهار کرد: مقرر شده است که بین پلیس امنیت ایران و پلیس امنیت ترکیه نیز ارتباط لازم برقرار شود و برای این کار مدیرکل امور مهاجرت ترکیه و مدیر کل امور مهاجرت وزارت کشور ایران به عنوان رده های مرتبط تعیین شده اند تا در چارچوب توافقات انجام شده، اقدامات عملیاتی و اجرایی را مشخص کنند.
معاون وزیر کشور همچنین اضافه کرد: در دومین نشست کارگروه مشترک مقامات وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه همچنین مقرر شد که استانداران و فرمانداران شهرهای مرزی دو طرف جلسات مشترکی را برای هماهنگی در همه حوزه های تعیین شده به صورت دوره ای برگزار کنند.
ذوالفقاری بیان کرد: در این نشست مقرر شد که قائم مقام وزیر کشور ترکیه و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران هر سال دو بار به اتفاق مسئولان تعیین شده این کارگروه در همه سطوح تعیین شده جلسه عالی برگزار کنند تا هر گونه ناهماهنگی و مشکل حل و فصل شود.
وی اظهار کرد: هدف کلی این است که از توان دو کشور استفاده بکنیم تا هر گونه اقدامات تروریستی و جرائم سازمان یافته و مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان و مسائل مربوط به اتباع دو کشور و نیز تردد خودروهای ترانزیتی و سایر موارد مرتبط با هماهنگی کامل مدیریت شود و هر موضوعی که پیش آمد، طرفین بتوانند بلافاصه حل کنند.
وی ادامه داد: توافقات انجام شده بین مقامات عالی دو کشور مشکلی ندارد ولی لازم است که در صحنه اجرا و عمل سازماندهی لازم انجام شود که این کار در این نشست انجام شد و همه بخش های مرتبط در ترکیه و در داخل ایران در این سازماندهی مد نظر قرار گرفت.
وی این حجم از سازماندهی و هماهنگی بین ایران و ترکیه را کاری نو و مهم ارزیابی کرد و گفت: این شیوه می تواند با سایر کشورهای همسایه هم دنبال و اجرا شود.
وی در ادامه با اشاره به متفاوت بودن ساختارهای اداری ایران و ترکیه برای اجرای این تفاهمات بیان کرد: سخت ترین بخش این نشست همین هماهنگی بین این ساختارهای متفاوت اداری بود که دو طرف روی اصول کلی به نتیجه نهایی رسیدند و جزئیات کار با شکل گیری کارگروه های تعیین شده در سطح فرمانداری ها دو ماه یک بار، در سطح گروه های تماس هر سه ماه یک بار و در سطح معاون وزیر و کلان هر سال دو بار این جلسات ادامه خواهد داشت تا بتوانیم یک دستاورد خوبی برای دو طرف برای همکاری و هماهنگی امنیتی و فراهم کردن زمینه تردد مناسب و آماده سازی بستر برای فعالیت اقتصادی دو ظرف گامی موثر برداریم.
معاون وزیر کشور همچنین اضافه کرد: در این نشست توافق شد که دو طرف روی برخورد جدی با تروریست ها از هیچ اقدامی فروگذار نکنند و تروریسم با هر اسمی که باشد، تروریست هست و مبارزه با هر کسی که بخواهد امنیت منطقه و دو کشور را به هم بزند، ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: امنیت ایران و ترکیه مثل سایر کشورهای همسایه به هم مرتبط است و جمهوری اسلامی ایران امنیت ترکیه را امنیت خود می داند و فضای همکاری مشترک پیش آمده روند مثبتی را طی می کند.
وی ادامه داد: حفظ این سطح از هماهنگی و تفاهم هوشمندی بالایی را می طلبد و لازم است با دقت فراوان و مراقبت دو طرفه، جریانات تروریستی زمینه تحرک و فعالیت در منطقه را نداشته باشند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در زمینه هماهنگی برای برخورد با موارد آدم ربایی ایرانیان در ترکیه که در سال جاری میلادی افزایش داشته، بیان کرد: اقدامات پلیس ترکیه در این زمینه خوب بوده و موارد متعددی از موارد گروگان گیری منجر به رهایی گروگان و دستگیری گروگان گیران شده است.
وی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از کسانی که گروگان گیری می کنند، تبعه غیر ترکیه ای هستند و ما حساسیت این موضوع را به طرف ترکیه ای اعلام کردیم و خوشبختانه جدیت بالایی هم در سخنان وزیر کشور و هم در اظهارات قائم مقام وی در این دیدیم و امیدواریم که با جدیت موجود در طرف ترک، دیگر شاهد گروگانگیری و باجگیری از ایرانیان نباشیم.
معاون وزیر کشور ایران با اشاره به اشراف عوامل مرتبط پلیس ترکیه در این زمینه و تلاش و پیگیری جدی سرهنگ بارانی رابط پلیس ایران در این زمینه اضافه کرد: در این خصوص لازم است که اتباع ایرانی هم که به ترکیه سفر می کند، توجیه شده و هوشیاری بیشتری داشته باشند و مراقبت کنند که به دام تبهکاران و گروگان گیران نیفتند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11349/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

همه گلهای لیونل مسی در ادوار مختلف کوپا آمریکا

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش