راه ترقی

آخرين مطالب

سرنوشت 31 خدمه کشتی امروز مشخص می شود/ هشدار کارشناسان؛ احتمال انفجار نفتکش وجود دارد اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه نو- عملیات اطفاء حریق نفت کش ایرانی با حضور دو کشتی نفتخوار چینی آغاز شده است.
حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه با اشاره به آخرین وضعیت نفتکش ایرانی سانحه دیده در سواحل چین گفت: با فروکش کردن شعله‌های آتش در کشتی نفتکش ایرانی اقدمات برای پیگیری سرنوشت سرنشینان کشتی آغاز می‌شود.
حسن قشقاوی افزود: از ساعت 9 صبح به وقت چین بنا بر اعلام مقامات چینی و همکاران ما مستقر در کمیته بحران این سانحه، شعله های آتش بیش از گذشته در کشتی فروکش کرده است و انتظار می رود تا پایان امروز آتش مهار شود.
وی اضافه کرد: با اطفای حریق، کار بررسی سرنوشت سرنشینان این کشتی آغاز خواهد شد، هر چند مقامات چینی اعلام کرده اند که به دلیل حرارت بالای بدنه کشتی آغاز عملیات جستجو ممکن است خطرهایی داشته باشد اما تیم های ایرانی برای آغاز جستجو اعلام آمادگی کرده اند.
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر خارجه از اعزام یک کشتی آتش نشان ژاپنی برای کمک به منطقه خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: هنوز اطلاعی از سرنوشت سرنشینان این کشتی در دست نیست، اما این امیدواری وجود دارد که اگر سرنشینان در بخش های تحتانی کشتی و موتورخانه پناه گرفته باشند امکان نجات آنها وجود داشته باشد.
در همین حال سخنگوی کمیته اضطرار نفت کش ایرانی گفت : از حدود سه ساعت قبل عملیات اطفاء حریق نفت کش ایرانی آغاز شده است.
کاپیتان محسن بهرامی ، افزود: یکی از کشتی های چینی نقش پاشیدن کف روی نفت کش حادثه دیده را بر عهده دارد و کشتی دیگر نقش حمایتی را بر عهده دارد.
وی تصریح کرد: چند کشتی دیگر هم به صورت آماده باش در منطقه حضور دارند که در صورت پایان مواد شیمیایی مخصوص کشتی اول، وارد عملیات شوند.
بهرامی گفت: اقدام موثری شروع شده و به همین دلیل حجم آتش در کشتی ایرانی به صورت محسوسی کاهش یافته و بیشتر دود از کشتی بیرون می آید.
سخنگوی کمیته اضطرار نفت کش ایرانی افزود: شرایط جوی و باد در منطقه وجود دارد که کار را کمی مشکل می کند، اما امیدواریم با ادامه عملیات اطفاء حریق امروز به نتایج ملموسی برسیم.
بهرامی درباره پیش بینی زمان پایان عملیات گفت: پیش بینی بسیار سخت است چرا که مخازن کشتی در کنار هم هستند ممکن است آتش در قسمتی دیگر شعله ور شود، با این حال این انتظار وجود دارد که تا امشب به نتیجه ملموسی برسیم.
وی تاکید کرد: اگر آتش کنترل نشود، فرستادن تیم های جستجو به روی کشتی بسیار خطرناک است و می تواند جان بقیه را تهدید کند.
سخنگوی کمیته اضطرار نفت کش حادثه دیده ایرانی گفت: مکاتباتی را با مقامات چینی انجام داده ایم و هم اکنون نیز نامه جدیدی به مقامات چینی برای پیگیری عملیات ارسال کرده ایم.
بهرامی درباره همکاری طرف چینی گفت: امیدواریم با کنترل آتش تیم های نجات به روی کشتی هلی برن شوند و ما اقدام عملی برای نجات خدمه کشتی انجام دهیم.
وی افزود: با تلاش های صورت گرفته و دستور مستقیم رئیس جمهور به سه نفر از وزرا، همکاری طرف چینی خیلی مهمتر شده و ما هم در حال پیگیری از طرف اعضای هیئت دولت هستیم.

سرنوشت 31 خدمه کشتی امروز مشخص می شود
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با پیگیری ایران، عملیات امدادرسانی به نفت‌کش ایرانی دچار حریق شده در آب‌های چین، سرعت گرفته است، گفت: اگر انفجار دیگری در کشتی رخ ندهد احتمال دارد تا چند ساعت آینده تیم تجسس و نجات بتواند وارد کشتی شود.
هادی حق‌ شناس افزود: به این دلیل که این حادثه در آب‌های چین رخ داده، مرکز تجسس و نجات چین متولی و مسئول است و طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی مسئولیت جدی دارد تا به کمک و امداد خدمه برود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد نحوه امدادرسانی چینی ها به نفت‌کش دچار حریق شده ایرانی، گفت: در ساعات اولیه کمک و امداد چین، رضایتبخش نبوده است اما از شب گذشته تاکنون کمک‌ها و امداد جدی‌تر شده است.
حق شناس تصریح کرد: اگر شاهد انفجار دیگری در کشتی نباشیم شاید تا چند ساعت آینده تیم تجسس و نجات بتواند وارد کشتی بشود ولی اگر خدای ناکرده دوباره شاهد انفجار و بالا رفتن شعله های آتش باشیم باز هم باید علمیات اطفا ادامه یابد.
وی در خصوص مسئولیت بیمه برای تامین خسارت به کشتی و همچنین کشته‌ شدگان احتمالی حادثه آتش‌سوزی نفت‌کش، گفت: در مورد تقبل خسارات بیمه برای محموله کشتی و کشته‌شدگان حادثه هیچ جای نگرانی وجود ندارد و همه آنها انجام خواهد شد.
حق‌شناس با تاکید بر اینکه در حال حاضر، نجات جان 31 نفر ساکن در کشتی اهمیت دارد، تصریح کرد: پاک‌سازی محیط دریا از جمله موضوعاتی است که در درجه دوم اهمیت قرار دارد و پس از اطفای کامل حریق انجام می‌گیرد.

هشدار کارشناسان؛ احتمال انفجار نفتکش وجود دارد
کارشناسان هشدار داده اند نشست نفت از نفتکش عظیم 274 متری می تواند به ایجاد فاجعه ای زیست محیطی بینجامد و مقامات نیز هشدار دادند احتمال انفجار این نفتکش وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، مقامات چینی که در حال جلوگیری از وقوع یک فاجعه زیست محیطی به دنبال برخورد یک نفتکش ایرانی و یک کشتی تجاری در دریای چین شرقی هستند روز چهارشنبه اعلام کردند هنوز هیچ لکه نفتی مشخصی در محل برخورد مشاهده نشده است اما همچنان از سرنوشت 31 خدمه نفتکش ایرانی خبری در دست نیست.
کشتی های پاکسازی و نجات که از یکشنبه شب در تلاش برای نجات بازماندگان هستند با بخارهای سمی، باران و وزش شدید باد در منطقه اطراف برخورد دو کشتی در آب های دریای چین شرقی مواجه هستند.
نفتکش سانچی که حامل 136 هزار تن نفت خام سبک بود از زمان برخورد با یک کشتی باری هنگ کنگ در روز یکشنبه در آتش می سوزد. این اتفاق 160 مایل دریایی دورتر از آب های شرق شانگهای رخ داد.
اما وزارت ترابری چین در بیانیه ای اعلام کرد تا ساعت 6 عصر روز سه شنبه هیچگونه لکه نفتی بزرگ در محل برخورد دو کشتی در سطح دریا مشاهده نشده است و عملیات امداد و نجات همچنان در نزدیکی محل برخورد جریان دارد.
بر اساس این بیانیه، نفت موجود در کشتی میعانات نفتی است و انتظار می رود در صورت ایجاد هرگونه نشت در نفتکش سانچی به سرعت تبخیر شود و بقایای بسیار اندکی از آن بر سطح آب باقی بماند.
نتایج یک شبیه سازی نشان داد تنها پنج ساعت پس از هرگونه نشت نفت تنها مقادیر اندکی بقایای نفتی بر روی سطح دریا در محل برخورد کشتی ایرانی باقی خواهد ماند.
وزارت ترابری چین در ادامه بیانیه خود تاکید کرده است در حال حاضر سیزده کشتی امداد در منطقه ای به وسعت نهصد مایل مایل دریایی به دنبال یافتن بازماندگان حادثه هستند.
در همین حال یک مقام کره جنوبی اعلام کرد: نفتکش ایرانی ممکن است یک ماه در آتش بسوزد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول ، یک مقام وزارت امور اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی  اعلام کرد نفتکش ایرانی در دریای چین شرقی ممکن است یک ماه همچنان در آتش بسوزد.
وی این اظهارات را درحالی مطرح کرد که این نفتکش ایرانی برای چهارمین روز همچنان در آتش می سوزد. برخورد این نفتکش با یک کشتی باری باعث آتش گرفتن آن شده است.
« پارک سانگ دونگ » این مقام وزارت امور اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی افزود :« ما معتقدیم با توجه به موارد قبلی حوادث مرتبط با نفتکش ها ، آتش سوزی در این نفتکش برای دو هفته یا یک ماه ادامه یابد.»
وی تصریح کرد :«‌ آنچه در حال حاضر ما را نگران می کند ، مخزن سوخت این نفتکش است زیرا در صورت غرق شدن و فرو رفتن آن در آب می تواند آب را آلوده کند.»

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11563/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش میلاد تقوی به عدم حضور سه بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال

مهدی میرجلیلی: ما بدون حواله خودرو هم قهرمان میشیم

نساجی: ساکت باشید، ساکت حرف می‌زند

چلسی دیگر تحمل پوچتینو را ندارد؛ تحقیرمان کردی!‏

در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!

حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شد

آرائوخو دلگیر است؛ به خاطر یک اشتباه نفروشیدم!‏

ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!

نصرتی با تراکتور ادامه می‌دهد

ازبکستان 2 - 1 ویتنام؛ چهارمین سهمیه جام جهانی

5 سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

رئیس‌جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

رئیسی در نشست خبری با رئیس‌جمهور سریلانکا: تحریم‌ها، ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است

جزئیات دومین جلسه بررسی مسائل ارزی با حضور قالیباف و وزیر اقتصاد

خوش چهره: جمعی از روحانیون برجسته به من گفتند: مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می‌شود؟!

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلوزیون!

دوست آن است که گیرد دست دوست!

ساناز سماواتی و حضور در نقشی کوتاه اما متفاوت در «نون خ»

دست خودم نیست برف میبینم دیوانه میشم!

آهنگ جدید/ تک آهنگ «جاذبه» از ماکان بند منتشر شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول

نقش‌ اول جنجال ال‌کلاسیکو؛ توپ از خط رد نشد!‏

حزباوی جلوی چشم ابراهیمی جشن می‌گیرد

الهلال از سبیل متنفر است؛ تا اطلاع ثانوی

شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

جمیله علم‌الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد

پنجره متفاوتی به دیدار کارگران با رهبر انقلاب

بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی با همتای برزیلی‌اش در سن‌پترزبورگ

ویدئو خنده‌دار از «نون خ» که هیچکس آن را ندیده است!

این فقط اهل کثافت‌ کاری‌های جمع و جور و زود بازده است!

اخلال در بازار ارز؟!

وقتی کلی پول کلاس دف دادم!

اجرای مهدی دارابی از آهنگ «شاید یه شب بارون»

بخش هایی از کنسرت پرانرژی امید حاجیلی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد