راه ترقی

آخرين مطالب

قرن ها پاسدار خلیج فارس و تنگه هرمز بوده ایم سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- آقای روحانی در جمع مردم استان هرمزگان افزود: امروز به نمایندگی از ملت ایران به این استان و آب های ابدی خلیج فارس و مردم این دیار درود می فرستم .
وی گفت: مردمی که قرن هاست پاسدار قهرمان این دیار بودند، توانستند این بندر را از دست استعمارگران و پرتغالی ها نجات دهند و نام آن را بندر عباس بگذارند.
آقای روحانی افزود: همه تمدن های بزرگ جهان در کنار رودخانه های بزرگ بنا شده و این سرزمین که دیرپاترین تمدن را دارد در کنار خلیج فارس و دریای عمان در سواحل مکران بنیانگذاری شده است.
وی گفت: مردم بندر عباس در جایگاه استراتژیک تاریخی هستند، در کنار دهانه تنگه هرمز، شما نه تنها مرزدار و امنیت دار ایران بودید بلکه امنیت شاهراه جهانی راکه خون قلب اقتصادی جهان از آن عبور می کند به عهده داشتید.
نیروهای مسلح ایران حافظ مهم ترین مسیر کشتیرانی جهانی هستند
رئیس جمهور گفت: امنیت خلیج فارس و دریای عمان در سایه سپاه پاسداران و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که نه تنها از این دریا حفاظت می کنند بلکه در باب المندب و دریای سرخ از مهم ترین مسیر کشتیرانی جهان در حال حفاظتند تامین شده است.
آقای روحانی افزود: شما مردم بندرعباس نه تنها برای تامین امنیت حق به گردن مردم ایران دارید بلکه حق پاسداری از این دیار بر گردن جهانیان نیز دارید.
رئیس جمهور گفت: نفت عظیم مورد نیاز دنیا از این تنگه عبور می کند و سالیان سال نیز عبور خواهد کرد.
آقای روحانی افزود: در دو جنگ بزرگ عراق و کویت، مردم ایران امنیت این آبراهه بزرگ بین المللی را حراست کردند در حالی که می توانستند به دلایلی نه چندان غیرمنطقی جهان را در فشار قرار دهند.
رئیس جمهور گفت: در جنگ تحمیلی نیروی هوایی ارتش و سپاه ایران از این آبراه حفاظت کردند، همچنین نیروی دریایی نیز در منطقه با اسکورت ناوچه ها امنیت عبور نفت از این دریا را تامین کرد.
آقای روحانی افزود: در این سرزمین حساس به جهانیان اعلام می کنیم ما خواهان صلح­ و امنیت هستیم ­تا زمانی که جهان با نگاه صلح به ما بنگرد.
رئیس جمهور گفت: ما حافظان این مسیر راهبردی هستیم تا روزی که دنیا فکر توطئه در سر نپروراند.
آقای روحانی افزود: به کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام می کنیم ما همسایه خوبی برای شما بوده ایم و هستیم و خواهیم بود.
رئیس جمهور با اعلام هشدار به کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: دیگران شما را اغفال نکنند، چرا که ­بیگانگان و بدخواهان به فکر منافع شما نیستند و تنها خواستار فروش سلاح های خود به بالاترین قیمت و خرید نفت شما به ارزان ترین قیمت هستند.
آقای روحانی افزود: تمام کشورهایی که در کنار این آبراه مهمند، از هندوستان تا سواحل چابهار و سواحل خلیج فارس و عربستان و بصره عراق، همه می توانند در سایه قدرت ملت ایران و تصمیم صلح خواهانه شان در فکر تشکیل یک اتحادیه بزرگ برای تجارت و گردشگری و انواع صنایع و انرژی در این منطقه باشند.
ایران بر سر قدرت دفاعی خود مذاکره نخواهد کرد
رئیس جمهور گفت: ایران به عنوان ملتی که دارای بزرگترین تمدن تاریخی است به تمام جهانیان اعلام می کند آنچه برای دفاع از سرزمین ایران نیاز است با دست خود می سازد و برای تهیه آن از کسی اجازه نخواهد گرفت .­
­ آقای روحانی­ در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان هرمزگان افزود: ایران برای ساخت موشک و تجهیزات دفاعی و نظامی خود از کسی اجازه نخواهد گرفت و برای تامین امنیت منطقه خاورمیانه نیز نیازی به بیگانگان ندارد اما از همکاری با کشورهای دوست و همسایه خود برای ایجاد ترتیبات امنیتی منطقه استقبال می کند .
وی گفت: در حالیکه در چند ماه اخیر آمریکا چندبار تلاش کرد تا به ملت ایران ضربه بزند و برای مثال در مورد برجام حرف هایی غیرمنطقی زد تا ایران را محکوم کند اما به لطف خدا در این مسیر در انزوا فرو رفت و تمام کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای جهان همزمان با سخنرانی رییس جمهور ایران این حرکت آمریکا را محکوم کردند .
آقای روحانی گفت: آمریکا در ادامه حرکت های مغرضانه خود علیه ایران دوباره سعی کرد از اعتراضات و انتقادات چند ماه گذشته مردم سوء استفاده سیاسی کند و با بردن پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل ضربه دیگری بر ملت ایران بزند که به لطف خدا در آنجا هم در میان 15 کشور عضو شورای امنیت ، تنها شد و تیرش به سنگ خورد .
رئیس جمهور افزود: ملت ایران در مسیر منافع ملی خود با تمام توان ایستادگی می کند و تا روزی که طرف مقابل پیمان خود را زیر پا نگذاشته است ، پای عهد و پیمانش می ایستد اما اگر طرف مقابل پیمان خود را شکست ایران هم گزینه های بسیاری برای انتخاب در پیش روی خود دارد.
از مواضع بحق روسیه در شورای امنیت تقدیر می کنیم
رئیس جمهور گفت: ما از مواضع داهیانه و بحق روسیه و برخی کشورهای دیگر که مواضع بحق و درستی را در شورای امنیت اتخاذ کردند، تقدیر و امریکا و انگلیس را که به دنبال توطئه علیه ملت ایران بودند تقبیح می کنیم.
آقای روحانی در جمع مردم هرمزگان در بندرعباس افزود: دو شب پیش امریکا دوباره به شورای امنیت رفت و خواست در موضوع یمن، ایران را محکوم کند که باز هم تنها ماند و تیر امریکا به سنگ اصابت کرد.
رئیس جمهور همچنین گفت: به اروپا و به جهان اعلام می کنیم اگر به راستی به فکر مردم یمن هستید، بمب های مخرب را در اختیار عربستان نگذارید، اگر به فکر مردم یمن هستید بمب های ناپالم را که ممنوع است در اختیار عربستان نگذارید، اگر به فکر مردم یمن هستید، بمب های ممنوع خوشه ای را در اختیار عربستان نگذارید.
آقای روحانی افزود: اگر دلسوز مردم یمن هستید لااقل فشار بیاورید تا راه رساندن دارو و غذا به مردم جنگ زده فقیر یمن باز شود و اگر شما به فکر مردم یمن هستید بیایید به مردم مظلوم و ستمدیده کمک کنید.
رئیس جمهور گفت: امریکا سه بار در ماه های اخیر علیه ایران توطئه کرد که به جایی نرسید، تا زمانی که مردم ایران منسجم و متحد کنار یکدیگر ایستاده اند این توطئه ها به جایی نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه همه ما به فکر توسعه کشور هستیم خطاب به مردم ایران و هرمزگان افزود: ما کشور ایران را می خواهیم بسازیم و خواهیم ساخت، توسعه ایران را ملت ایران تضمین خواهد کرد، ما همه، دولت و مردم در کنار هم قرار داریم و از تنگناها عبور خواهیم کرد.
رئیس جمهور گفت: گرچه مردم در سختی و مشکلات هستند اما مردم مسیر درستی را انتخاب کرده اند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/12046/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

موزیک ویدئوی تماشایی با ساز خوش صدای «ویولنسل»

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

گل دوم پاری‌سن‌ژرمن به لورین توسط ام‌باپه

آخرین خبر از بارسلون؛ ژاوی نمی‌ماند!‏

کروس: باید بارسلونا را 4-0 می‌بردیم

منظمی سرپرست دبیرکلی فدراسیون والیبال شد

سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏

رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد!

اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید

نشست خبری محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان قبل از دیدار با پیکان

رضا عنایتی در کنفرانس قبل از بازی پیکان - مس رفسنجان شرکت نکرد

رییس صداوسیما: در ورزش ستاره بودن کافی نیست

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!