راه ترقی

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه آزاد: دانشگاه آزاد فقط با تغییر فرهنگ درون آن اصلاح می شود فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه نو- فرهاد رهبر در گردهمایی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن همایش‌های کتابخانه دکتر حسن حبیبی این دانشگاه برگزار شد، گفت: در زمینه فرهنگی در سال 97 برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است و اساس و ریشه فرهنگ؛ عقیده، باور و برداشت هر انسانی از واقعیت و حقایق عالم، فرهنگ، روح و جسم است.
وی افزود: فرهنگ به تمام تصمیم‌ها و حرکت‌ها در دانشگاه جهت می‌دهد و مسائل علم و فناوری را به حرکت در می‌آورد.
رهبر با بیان اینکه فرهنگ به عنوان شکل دهنده رفتار دانشجو و استاد است و حرکت در دانشگاه‌ها بر اساس فرهنگ آن دانشگاه شکل می‌گیرد، گفت: فکر کردن و تصمیم گیری دانشگاهیان و کارمندان بر اساس فرهنگی است که در ذهن و محیط ماست.
وی افزود: روابط بین استاد و دانشجو و روابط کارمندان با یکدیگر، تأمین کننده رفتار فرهنگی در آن دانشگاه است و ما نباید به این موضوع بی تفاوت باشیم؛ البته امید، خودباوری و استقلال در دانشجو در واقع متشکل از فرهنگ آن محیط است و از آن تبعیت می‌کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همه ما باید به امر فرهنگ مسئولانه‌تر بیاندیشیم، گفت: ما موظف به تغییر و تحول هستیم و یکی از برنامه‌های جدی شما معاونان فرهنگی و دانشجویی برنامه تحولی در محیط دانشگاه است که باید آن محیط را بشناسید و اگر ضعفی وجود دارد آن را برطرف کنید و اگر نفوذی وجود دارد باید آن را بشناسیم و مانع انجام کار شویم.
رهبر با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح نمی‌شود مگر فرهنگ درون آن اصلاح شود، افزود: نخستین و مهمترین برنامه تحولی در این دانشگاه برنامه فرهنگی است و فقط به صِرف اینکه در دانشگاه معاونت فرهنگی وجود دارد و نشست و جلساتی برگزار می‌شود کفایت نمی‌کند و باید این نشست‌ها و این جلسات یک برنامه ریزی جدی داشته باشد.
وی گفت: عرصه فعالیت فرهنگی به علت گسترده بودن باید کارآمد و مداوم باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری حرکت جهادی شکل بگیرد و وظیفه شما معاونان فرهنگی فرماندهی این جهاد فرهنگی است که باید در حوزه سرزمینی خودتان این فرماندهی را برعهده بگیرید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه قضیه فرهنگی یک جبهه جنگ است، افزود: در جبهه و کارزار فرهنگی دشمن را نمی‌بینیم و نمی‌دانیم ابزار چیست، بنابراین نیازمند یک طراحی عملیاتی و نقشه راه هستیم.
وی گفت: باید لوازم مورد نیاز برای کار فرهنگی را تدارک ببینیم، باید به شناخت ویژگی‌های کار مطلوب از طریق اسناد بالادستی توجه کنیم، باید موانع را بشناسیم و مراقب پرتگاه‌ها باشیم تا بتوانیم به هدف برسیم.
رهبر با اشاره به رخنه‌های فرهنگی افزود: باید بدانیم که رخنه‌های فرهنگی را چه کسانی مدیریت می‌کنند، ابزار این رخنه‌ها چیست و فرمانده این رخنه‌های فرهنگی را بشناسیم، چون رخنه‌های فرهنگی متفاوت است و نماد بارز این رخنه فرهنگی سبقه دینی است.
وی گفت: ارزش‌های ضد دینی و ضد ایرانی در قالبی موجه به جوانان در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و این فاجعه بزرگی در دانشگاه‌هاست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک عده با عُده در زمینه رخنه فرهنگی با روش‌هایی گوناگون قدم برداشتند و عده‌ای دیگر با استفاده از مفهوم هزار وجه آزادی دام‌های وحشتناکی پهن می‌کنند و حساسیت‌های گوناگونی را نسبت به فعالیت‌های فرهنگی ارائه می‌دهند.
رهبر گفت: فلان استاد در سر کلاس هر اراجیفی را می‌گوید و بعد اگر با آن برخورد شود می‌گوید آزادی در خطر است.
وی افزود: هر کس در این قالب خدشه‌ای به دین، قرآن و پیامبر وارد کند لحظه‌ای آن را تحمل نمی‌کنم و به قول مقام معظم رهبری، این افراد به آزادی رنگ و لعاب می‌دهند در حالی که آزادی غیر از ولنگاری است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزادی غیر از رهاسازی است، آزادی در چارچوب ضابطه‌هایی معنا می‌شود و ولنگاری خیلی کشنده‌تر از اسلحه و چماق در دانشگاه است.
وی افزود: شمشیر زبان در کلاس‌های درس ما دانشجو را قلع و قمع می‌کند، با استفاده از پول و نمره ایمان مردم، جامعه و دانشجو را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌گوید چرا دانشجو ناامید است؟ این‌ها مخالف آزادی هستند، ما مخالف آزادی نیستیم بلکه ما مدافع آزادی هستیم.
رهبر در ادامه با بیان اینکه کار فرهنگی به اصطلاح هیأتی فرجام مناسبی ندارد، گفت: البته این روش خوب و لازم است، اما بدون شناخت ابعاد کار فرهنگی به هدر رفتن و نابود شدن سرمایه‌های مادی و معنوی را در پی دارد.
وی افزود: باید از تشریفات بیرون بیاییم، ما گزارش نمی‌خواهیم، ما نتیجه و عمل می‌خواهیم، البته ما نتیجه نمی‌خواهیم، مقام معظم رهبری نتیجه می‌خواهد.
رهبر گفت: باید اولویت بندی‌هایی با توجه به اسناد بالادستی در کار معاونت فرهنگی شروع شود و آن ایجاد یک شبکه گسترده فرهنگی است که فرمانده می‌خواهد و کار فرهنگی نیازمند عزم ملی است، البته فعالیت این شبکه از سوی دکتر ولایتی آغاز شده است و باید سرعت پیدا کند و به آخر حلقه عزم که منویات مقام معظم رهبری را در دانشگاه به اجرا در می‌آورد متصل شود و باید یک حرکت خودجوش طراحی شود و این همان آتش به اختیار است که در اینجا معنا پیدا می‌کند.
وی افزود: اگر توانستید این شبکه و عزم ملی را ایجاد کنید، موفق عمل کرده اید؛ ما نمی‌خواهیم هرج و مرج ایجاد شود، در این عرصه باید گام‌ها برداشته شود و اگر ما موفق عمل کنیم، پیروز میدان هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/12058/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد