راه ترقی

آخرين مطالب

ایران ثبات آفرین، برای هیچ‌کس خطر نیست سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- آقای روحانی در جلسه امروز هیأت دولت ضمن تبریک ایام میلاد بابرکت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و روز زن و گرامیداشت مقام مادر و میلاد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به همه مردم عزتمند ایران، تصریح کرد: فاطمه اطهر(س) الگویی برای زنان جامعه و جهان است؛ اما در واقع فاطمه زهرا (س) الگویی برای همه افراد جامعه و انسان‌هاست.
رییس جمهور اظهار داشت: به تعبیر امام معصوم، فاطمه اطهر(س) یک اسوه حسنه و الگوی نیکو و زیبا برای همه مردم جهان است. صبر، استقامت، عبادت، ایمان و دفاعش از حق می‌تواند راهنما و الگوی ما باشد.
وی با بیان اینکه روز زن در ایران تنها به معنای یک روز تقویمی و تشریفاتی نیست، گفت: روز زن در واقع تجدید پیمان با فرهنگ اسلام و دستورهای قرآن و سیره پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) درمورد زنان جامعه است.
رئیس جمهور تصریح کرد: ما مردسالاری، زن سالاری ، مردستیزی و زن ستیزی را قبول نداریم و نه مرد را مایه خیر مطلق می‌دانیم و نه بر اساس برخی از افکار نادرستی که وجود دارد، زن را منشأ شر می‌دانیم؛ زن و مرد هر دو انسان و در پیشگاه خداوند دارای کرامت و عزت هستند و برتری و مقام آنها وابسته به ایمان، تقوا و مجاهدت خودشان است.
آقای روحانی با اشاره به اینکه جنسیت دخالتی در کرامت و عزت انسانی مرد یا زن ندارد، افزود: معتقدیم بسیاری از فاصله جنسیتی که امروز در جوامع دنیا وجود دارد، ناصحیح و آنچه اسلام می‌خواهد، عدالت واقعی جنسیتی است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز در فضای اجتماعی جامعه ما زنان در پی حقوق واقعی خودشان هستند و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در علم، دانش و مشارکت اجتماعی نقش آفرین بوده اند.
آقای روحانی با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تعبیری که امام راحل درباره این نقش داشتند، گفت: امروز نیز در انتخابات متعدد در ایران و در تمام تظاهرات و راهپیمایی ها که به نفع نظام انجام می‌گیرد و نیز در مسائل اجتماعی و مشاغل مختلف مدیریتی، علمی، دانشگاهی و پزشکی و مسئولیت‌های گوناگون، حضور زنان پررنگ است.
رئیس جمهور ادامه داد: امروز به واسطه فضای مجازی که به وجود آمده، زنان فرصت جدیدی برایشان ایجاد شده است تا هم نظرهایشان را اعلام کنند و هم دانش و اعتقاد خودشان را تبیین، و برای اشتغال محترمانه و عزتمندانه در جامعه تلاش کنند.
آقای روحانی خاطرنشان کرد: بنابراین روز زن، به این معناست که مقام مادران و زنان را پاس بداریم و از همه مهم‌تر از سیره و روش زندگی فاطمه اطهر(س) و ائمه هدی (ع) و پیامبر اسلام(ص) به خوبی استفاده و بهره‌برداری کنیم.
رئیس جمهور افزود: امروز بالاترین نیاز ما در جامعه اسوه قرار دادن پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) برای زندگی است چراکه آنچه می‌توانیم به عنوان مشکل جامعه‌مان قلمداد کنیم تنها مشکل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیست. البته ممکن است در این زمینه‌ها هم مشکلاتی باشد اما از همه مهم‌تر اینکه نگذاریم مشکلات بداخلاقی در جامعه ما رسوخ کند و از هم فاصله بگیریم.
آقای روحانی اظهار داشت: باید مسائل و مشکلات کشور حل و فصل شود و در این راستا همه باید دست به دست هم دهیم؛ اینطور نیست که در برابر مشکلات جامعه فقط دولت مسئول باشد و بقیه سخنگو باشند. اگر بناست کسی از طرف ملت سخنگو باشد، این رئیس جمهور است که منتخب مردم است و می‌تواند بهترین سخنگو از طرف مردم، مطالبات و خواست مردم باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه نادرست است که برخی فکر کنند سخنگوی مردم هستند و دولت صرفاً باید پاسخگو باشد، اظهار داشت: دولت مسئولیت‌هایی دارد و در برابر مسئولیت‌های خود پاسخگوست و این در حالی است که همه نهادها، قوا، ارکان و ارگان‌ها، در قبال ملت مسئولند و همه باید پاسخگو، و به قانون اساسی عامل باشند و کسی که طبق قانون اساسی می‌تواند درباره قانون اساسی حرف بزند، سوال کند و تذکر دهد و توضیح بخواهد، رئیس جمهور است و بنابراین همه باید به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.
آقای روحانی با اشاره به ضرورت حفظ انسجام اجتماعی و استقرار اخلاق سیاسی و اجتماعی در جامعه، گفت: در این راستا باید بدانیم انتخابات چهار سال یک بار است و هر روز انتخابات نیست؛ مردم در 29 اردیبهشت پای صندوق آراء آمدند و نظر خودشان را اعلام و رئیس جمهور و اعضای شورا را انتخاب کردند کما اینکه در مقاطع دیگر نمایندگان مجلس و خبرگان را به همین شکل برگزیدند.
رئیس جمهور با بیان اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند هنوز دوران انتخابات است و یادشان رفته که انتخابات تمام شده است، اظهار داشت: بسیاری از سخنان، حرف‌ها و نکات از طرف افرادی به گوش می‌رسد که وقتی عمق آن حرف شکافته شود معنایش این است که هنوز ما در فضای انتخابات و رقابت انتخاباتی هستیم.
آقای روحانی با بیان اینکه امروز روز حل مشکلات مردم است و همه باید در این مسیر دست به دست هم دهیم، خاطرنشان کرد: همه حق دارند انتقاد کنند، انتقاد وظیفه همه و در اسلام به معنای سخن دلسوزانه و اصلاحگرانه است؛ همه در برابر پیشوایان و مسئولان حق نصیحت دارند؛ نصیحت همان انتقاد سازنده و دلسوزانه است و تخریب به معنای نقد نیست.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه ما بندگان خداییم و همه باید احساس مسئولیت کنیم، اظهار داشت: باید باور کنیم، ضربه به دولت، ضربه به نظام است. اگر کسی فکر می‌کند، تضعیف دولت موجب تقویت نظام می‌شود در اشتباه است. بخش بزرگ مسئولیت و بار سنگین نظام بر عهده دولت است و صدها هزار کارگزار در سراسر کشور به عنوان دولت، خادم مردم هستند و تلاش می‌کنند.
آقای روحانی با بیان اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند که اگر دولت تضعیف شود، نهادهای دیگر تقویت می‌شوند، گفت: اینطور نیست؛ ما امروز در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر بخشی از کشتی تخریب شود، همه کشتی با هم غرق می‌شود.
رئیس جمهور افزود: پیروی از سیره پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) به همین معناست که به دنبال اخلاق، انسجام ملی، رفاه ملت و حل مشکلات مردم باشیم و همه در این زمینه احساس مسئولیت کنیم و دست به دست هم دهیم.
آقای روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحرکات برخی کشورها در منطقه درقبال ایران و دنبال کردن ماجرای قدیمی ایران‌هراسی ازجانب آنها، گفت: ایران به دنبال عزتمندی بوده و هست اما هیچ گاه به فکر زورگویی و تجاوز به دیگران نبوده و نخواهد بود؛ تاریخ هم نشان می‌دهد که ملت ایران هیچ گاه به ملتی ظلم نکرده و سرزمین کسی را غصب نکرده است؛ ما هیچ گاه همسایگان خود را بمباران نکرده و هر روز مردم منطقه را در فشار قرار نداده ایم و نه تنها مردم را از سرزمین خودشان آواره نکرده ایم، بلکه آوارگان دیگر را هم به میهمانی پذیرفته ایم.
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران کشوری در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت است، تاکید کرد: همه باید بدانند که ما نگران رشد دیگران نیستیم و می‌دانیم در این منطقه وقتی به تعالی می‌رسیم که همه با هم رشد کنیم و دلمان می‌خواهد همه کشورهای همسایه و منطقه در رشد و در مسیری باشند که موجب تعالی مادی و معنوی همه است.
آقای روحانی با بیان اینکه قدرت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و به ویژه قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه دیگران نیست، افزود: ما قدرت نظامی‌مان را تقویت نمی‌کنیم تا کشوری را مورد حمله قرار دهیم، بلکه قدرت دفاعی ما صرفاً بازدارنده و یا در شرایطی برای دفاع از کشور است.
رئیس جمهور اظهار داشت: سلاح ما برای صلح، تقویت ثبات و امنیت و برای این است که دیگران قصد تجاوز به کشورمان را نداشته باشند؛ پس هیچ کس نباید نگران سلاح، موشک یا تقویت بنیه دفاعی ایران باشد، چون تاریخ این واقعیت را به ما می‌گوید ما در طول 40 سال بعد از انقلاب به کسی تجاوز نکردیم در حالی که اگر به دنبال سلطه‌طلبی بودیم، در بسیاری از مقاطع، شرایط مناسب وجود داشت، ولی از هیچ فرصتی سوء استفاده نکردیم.
آقای روحانی با بیان اینکه ما از قدرت خود همواره برای تقویت دیگران استفاده کرده ایم، گفت: روزی که کشورهای دیگر به هم تجاوز کردند، ما پذیرای هر دو بودیم؛ آن روزی که عراق به کویت تجاوز کرد، ما در جنوب پذیرای کویتی‌ها و در بخش میانی و غرب پذیرای عراقی‌ها بودیم و دو طرف به ما پناه آوردند و به هر دو کمک کردیم و پذیرایی و میهمان‌نوازی کردیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: آنهایی که در طول 70 سال گذشته در منطقه، آشوب، جنگ و ویرانی را به بار آوردند و هر روز دنبال قتل‌عام مردم بودند و صبرا و شتیلا را درست کردند، دیگر جایی ندارد که بخواهند دم از خطر ایران بزنند. ایران برای هیچ‌کس خطر نیست. ایران برای کل این منطقه ثبات و امنیت است؛ البته از حقوق خودش به خوبی دفاع خواهد کرد.
آقای روحانی با اشاره به نزدیکی به ایام سال جدید، ضمن اظهار امیدواری برای اینکه سال آینده سال پربرکتی برای مردم باشد و خداوند رحمتش را بیشتر بر ما نازل کند، خطاب به وزرا، معاونان و مسئولان دستگاه‌های ذی ربط در ایام عید نوروز، گفت: در این ایام باید دل‌ها را شستشو دهیم و از اختلافات و کینه‌ها بگذریم و به یاد حق و مردم باشیم؛ در این ایام همه مسئولان باید بیشتر به فکر مردم باشند تا مردم راحت‌تر بتوانند اجناس مورد نظر خودشان را فراهم کنند و به راحتی به مسافرت خودشان بپردازند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه ستادهای نوروزی در ایام تعطیلات باید فعال باشند و مسئولان در راستای آماده سازی جاده ها و استقرار گروه های امدادی تلاش کنند، اظهار امیدواری کرد که همه در نشاط و خوشحالی وارد سال جدید شوند و سال 97 سال نشاط مردم ایران، منطقه و همه مسلمانان باشد و بتوانیم همدیگر را یاری کنیم و شرایط ما در سال آینده از لحاظ اقتصادی،‌ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی از سال‌های قبل بهتر و برتر باشد.
هیأت دولت با امهال جرایم تسهیلاتی کشاورزان زلزله زده منطقه ارسباران موافقت کرد
هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست آقای روحانی، رئیس‌جمهور، با امهال بدهی تسهیلاتی کشاورزان خسارت دیده از زلزله سال 1391 منطقه ارسباران (شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس) در استان آذربایجان شرقی به مدت سه سال موافقت کرد.
هیأت وزیران در ادامه جلسه، در آستانه میلاد حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر، به بررسی گزارش معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از آخرین وضع آماری زنان در شاخص‌های مختلف و به تفکیک استان‌ها بر اساس آخرین سرشماری و آمار پرداخت.
با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و توجه خاص به موضوع اشتغال زنان، آمار اخیر نشان‌دهنده رشد نرخ اشتغال زنان در سال‌های 95 و 96 است.
در همین راستا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سطح دولت برای تحقق عدالت جنسیتی و رفع کاستی‌ها در حوزه‌هایی مانند تحصیل و کودکان بازمانده از تحصیل، ورزش و تأمین اجتماعی ارائه شد.
با توجه به دستور رئیس جمهور برای کسب 30 درصد از تیم‌های مدیریتی دولت ازجانب زنان، گزارشی از انتخابات صورت گرفته از مهر 96 تاکنون ارائه شد که نشان می‌دهد در این مدت 7 معاون وزیر و بیش از 46 مدیرکل جدید از بین بانوان مسئولیت یافته‌اند.
معاونت امور زنان و خانواده همچنین در گزارش خود به برخی اقدامات شاخص این معاونت در جهت بهبود وضع زنان در کشور اشاره کرد که از جمله این اقدامات می‌توان اجرای طرح تاب آوری اجتماعی در سراسر کشور با همکاری استانداری‌ها و جامعه مدنی، آموزش استانداردسازی محصولات کشاورزی به زنان روستایی برای دستیابی به بازار فروش، هماهنگی با سازمان بسیج مستضعفین و سازمان زندان‌ها در جهت حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده زندانیان در سطح کشور، حمایت از 25 طرح سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور در حوزه های اقتصاد و معیشت، تحکیم بنیان خانواده، ارتقای سلامت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعطای تسهیلات اعتباری خرد به 33 هزار زن سرپرست خانوار و بدسرپرست با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از طریق همکاری مشترک بین بانک و استانداری‌های سراسر کشور را نام برد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/12122/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

شانس آخر بوکسورهای ایران برای المپیکی شدن

کنت باید ادعای ویسی را بار دیگر اثبات کند

آمار تحسین برانگیز خیبر برای صعود به لیگ برتر

مک آلیستر: وقت واکنش لیورپول فرا رسیده

سه پست مختلف برای بازیکن مورد علاقه ساکت!

عیسی به دنبال رکورد دست نخورده شهاب زاهدی

هت‌تریک هجومی عبدی برای گلزنی به ذوب آهن

پوریا سرآبادانی گربه سیاه فولاد خوزستان

لحظه تکل شدید عالیشاه روی پای عمری

کنعانی‌زادگان به دنبال عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ

ماشاریپوف وظایف مهدی‌پور را بر عهده گرفت!