راه ترقی

آخرين مطالب

مظهر قدرت ایران و رمز صیانت از راه شهدا فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه نو- فرهنگ ایثار و شهادت  دارای قدرتی است که اگر این فرهنگ در جامعه ای ریشه دوانده باشد هیچ ابر قدرتی نمی تواند بر مردم آن جامعه غلبه نماید و ما آن را در مقاطع مختلف و به ویژه در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع)مشاهده کرده ایم . در بیان این امر چه زیبا گفت آن پیر و مراد عاشقان انقلاب و شهادت  امام راحل که «این حس شهادت خواهی [و] فداکاری بود که یک ملتی، که هیچ نداشت، بر طاغوت غلبه پیدا کرد».
قهرمانان و شهدای هر ملتی برای مردم و کشورشان جاوادنه و مورد احترام هستند و شهدای عزیز ما نیز همواره در بین کشور و مردم ما نیز به خاطر ایثار، از خودگذشتگی، عشق و ایمان راستین همواره در اذهان و خاطره ها زنده خواهند ماند و ما به وجود چنین اسطوره هایی افتخار کرده و برخود می بالیم و آرمان های آنان را همواره هدایتگر راه خویش می دانیم. آنان که با گذشتن از جان، استقلال، آزادی و عظمت، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای دولت و ملت شریف ایران رقم زدند، آن پویندگان راه حق که دعوت الهی را لبیک گفتند و چنانکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند. همه بزرگان دینی ما از انبیا تا امامان و امام راحل و مقام معظم رهبری مقام شهدا را بسیار متعالی می دانند. شهید و مقام شهدا عظیم و شگفت‌آور است اما چون ما به واسطه انقلاب و دفاع مقدس و تقدیم شهدای بی شمار در این راه مقدس، به مشاهده شهدا عادت کرده‌ایم و گذشت ها ، ایثارها ،عظمت ها ، وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند، زیاد شنیده و دیده‌ایم، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی برایمان مخفی میماند؛ مثل عظمت خورشید و آفتاب که از شدّت ظهور، برای کسانی که دائم در آفتابند، مخفی میماند.در دوران گذشته، وقتی که یک نمونه از این نمونه‌های شهدای امروز ما، از تاریخ صدر اسلام انتخاب و معرفی میشد و شرح حال او بیان میگردید، تغییر واضح و شگفت‌آوری در دلها و جانها و حتی در همها و نیّتها به وجود میآورد.

بهره گیری از حقیقت شهادت
بر این اساس  تک تک ما وظیفه داریم که یاد شهدا را در همیشه ایام گرامی بداریم و به آنها ادای احترام نماییم و در این روز نمادین بر آن تاکید بیشتر نماییم  چراکه بزرگداشت این اسوه های ایثار و یادآوری رشادت و جانفشانی آنان اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران را نشان می دهد.

 
شهدا ستاره هایی هستند که با انان راه را می توان پیدا کرد . ستارگان درخشانی که می تواتند عالمی را روشن کنند. بنابراین، حقیقت شهادت حقیقت عظیمی است و اگر این حقیقت، به وسیله همه ما مردم که در قبال شهیدان مسؤولیت داریم، زنده بماند و حفظ و تقدیس گردد و همواره بزرگ نگاه داشته شود، همیشه تاریخ آینده ما، از این ایثار بزرگی که آنان کردند، بهره خواهد برد. همچنان که تاریخ بشریّت، هنوز از خون به ناحق ریخته سرور شهیدان تاریخ، حضرت ابی‌عبدالله‌الحسین علیه السّلام بهره می‌برد؛ چون کسانی که وارث آن خون بودند، مدبّرانه‌ترین و شیواترین روشها را برای زنده نگهداشتن این خون به کار بردند.

یاد شهدا، زنده تر از همیشه
بزرگداشت شهدا و ترویج راه آنان، ادامه‌ی حرکت جهادی و ادامه‌ی شهادت است. اگر نام شهیدان ما تکرار نمیشد، تجلیل نمیشدند و احترام به آنها و خانواده‌های آنها در جامعه‌ی ما به‌صورت یک فرهنگ درنمی‌آمد امروز بسیاری از این یادهای ارزشمند و گرانبها و این ارزشگذاری عظیمی که با حرکت شهادت در یک جامعه به‌وجود می‌آید، به فراموشی سپرده شده بود. نباید اجازه داد این اتّفاق بیفتد و روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه‌ی ما رواج پیدا کند که اگر این شد، مسئله‌ی شهادت که به معنای مجاهدت تمام‌عیار در راه خدا است، در جامعه ماندگار خواهد شد و برای این جامعه دیگر شکست معنا نخواهد داشت و به پیش خواهد رفت. عیناً مثل ماجرای حسین‌بن‌علی (ع) که با گذشت 1300 سال یا بیشتر از شهادتش روزبه‌روز برجسته‌تر و زنده‌تر شده است.

 


صیانت از راه شهدا
شهدای ما که امنیت، استقلال و شکوه امروز نظام و جامعه ما مرهون ایثار و از خود گذشتگی آنان است مایه افتخار هر ایرانی بوده و در واقع مظهر قدرت ایران هستند . اقتداری که به وضوح در منطقه و جهان آن را احساس می کنیم که مرهون فداکاری های آنان است.
شهدای معظمی که برای حفظ امنیت و پاسداری از کشور از جان گذشتند ،افراد خالصی که به‌منظور حفظ دین و سرزمین و کشور فداکاری و ایثار کردند .در دوران دفاع مقدس زیباترین و حماسی‌ترین صحنه‌های دفاع از اسلام و تمامیت ارضی کشورمان توسط فرزندان این مرزوبوم به تصویر کشیده شد و خون شهدا باعث شده تا امروز کشورمان از امنیت و اقتدار بالایی در بین کشورها برخوردار باشد و این را همواره باید قدر دانست.
ازاین‌رو امروزه وظیفه ما است که ادامه‌دهنده راه آنان باشیم و از راه شهدایی  صیانت کنیم که مظهر قدرت کشورمان ایران هستند. شهدایی که رهبر معظم انقلاب در بیان تکریم و بزرگداشت آنها می فرماید:«تکریم شهیدان به آن است که این ملت هرگز در برابر سلطه گران مستکبر سرخم نکنند» و این رمز اقتدار ایران و صیانت از راه شهداست که برگرفته از دین اسلام و الگوگیری از حرکت سیدالشهداء (ع) بوده و شهدا مظهر این اقتدار هستند . برای تداوم این اقتدار باید روحیه و فرهنگ این مظاهر قدرت کشور بیش از پیش ترویج شود و برای تحقق این امر ، یاد شهیدان باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/12194/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟