راه ترقی

آخرين مطالب

بررسی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- پس از سخنرانی های نمایندگان موافق و مخالف و دفاع وزیر، رای گیری به صورت دستی (با اخذ برگه آرای نمایندگان) انجام خواهد شد.
موافق استیضاح وزیر جهاد کشاورزی/ وقف‌چی: حجتی هیچ گونه توجهی به تعهدات خود ندارد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده نکردن از نظر کشاورزان خبره و نداشتن راهبردی برای صادرات محور کردن کشاورزی ایران از موارد ضعف این وزارتخانه است که باعث درد و رنج کشاورزان است.
علی وقف‌چی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 23 اسفند) مجلس شورای اسلامی به تشریح دلایل خود در موافقت با استیضاح وزیر جهادکشاورزی پرداخت و گفت: عکس های مردهای بزرگی را در صحن مجلس ملاحظه می کنیم که در راه اعتلای کشور شهید شده اند اما عمل ما نشان از این جایگاه که حاصل خون هزاران شهید، جانبازان، ایثارگر دوران های گذشته است، حکایت از حداقل آن طوری که باید باشد ندارد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا که یک شبه می بینیم بیش از 180 رای با کمال تاسف تبدیل به 50 رای می شود و این امضایی که نشان از هویت و اصالت و در یک کلمه همه چیز نمایندگان است و باید حتما جایگاه واقعی خود را داشته باشد، از دست می رود، لذا به عنوان برادر کوچک شما بزرگواران استدعا دارم یا موضوعی را امضا و تایید نکنید یا اگر امضا و تایید می کنید، موضوع را با جدیت تمام پیگیری کنید.
نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: زیرا که تمام اتمام حجت ها را قبل از امضا موضوعی با مسئولان مربوط کرده و این شائبه های متعددی که متاسفانه به حق یا ناحق ایجاد می شود جلوگیری کرد و کاری نکنیم مجلس که عصاره یک ملت است و همه ملت و آزادگان جهان به آن چشم دوخته اند تبدیل به یک مرکز ناکارآمد شود.
وی تاکید کرد: نباید اجازه داد مجموعه های امثال بانک مرکزی در گزارش خود به قوه قضاییه همه گرفتاری های موسسات بانکی و مشکلات را به گردن مجلس بیندازد، تجدید نمایندگان را در این مسیر خواهان و خواستار هستم.
این نماینده مجلس گفت: امیدوارم هر آنچه می گویم حق باشد و در آن عقلانیت و تدبیر جای خود را به احساسات ندهد که به شرح ذیل به محضر نمایندگان و محترم اعلام می کنم، با اینکه شخصا مخالف وزیر در دور دوازدهم بوده ام و نقدهای اساسی که خود و تعدادی از اعضای کمیسیون داشتیم، حجتی متعهد شده بودند تغییرات اساسی در مدیریت های کلان را سرلوحه کار خود قرارداده و در کوتاه ترین زمان اقدام کند.
وی افزود: این در حالی است که اقدامات انجام گرفته نشان دهنده آن است که ایشان هیچ گونه توجه به تعهدی که به همکاران کمیسیون داده است و حتی در ملاقاتی که خود شخصا برآن احساس تکلیف می کردند ندارد اما امروز شما وزیر ما هستید و حمایت از شما و ارائه راهکارهای منطقی را بر خود وظیفه می دانم.
وقف چی بیان داشت: در همان جلسه به وزیر درباره در نظر گرفتن منافع ملی پیشنهادهایی برای برون رفت مدیریت کلان تان از رکود بیان داشتم، با وجود تذکرات متعدد دوستان و صاحبنظران از تشکل های مختلف به خصوص از اعضای کمیسیون کشاورزی و تشکل های مردمی و بخش خصوصی که صاحبان اصلی این بخش هستند به خصوص در کانال های مجازی از جمله همبستگی کشاورزان ایران با بیش از 15 هزار عضو متخصص عدم استفاده از بازنشستگان به خصوص در معاونت ها گوشزد کردیم.
وی گفت: آقای دکتر باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات با بیش از 30 سال سابقه، دکتر رکنی معاون امور دام با بیش از 31 سال سابقه، مهندس عباس کشاورز معاون زراعت با 10 سال سابقه بازنشستگی، مهندس طهماسبی معاون باغبانی 10 سال قبل بازنشسته شده است، مهندس جوادی معاون اداری و پشتیبانی 10 سال قبل بازنشسته شده، مهندس مهرفرد معاون بازرگانی 12 سال پیش بازنشسته شده ، دکتر عبدالمهدی بخشنده معاون اقتصادی با وجود عضو هیأت علمی بودن 35 سال سابقه دارد، مهندس فتاح الجنان مدیر کل استان ها با بیش از 12 سال سابقه بازنشستگی، دکتر عماری سفیر ایران در یونسکو با بیش از 10 سال بازنشستگی، اینها نشان از قضاوت مردم در قحط الرجال بودن این مملکت و شعار استفاده از فرصت ها برای جوانان را نشان می دهد.
وقف چی بیان داشت: در خیلی از مجموعه ها از افرادی که هیچ گونه تجربه ای ندارد و با هیچ گونه تخصصی که امروز باید در مجموعه های تخصصی از این گروه استفاده کرد، استفاده کرده اید، برای مثال در موسسه رازی که جایگاه بین المللی و ملی دارد و بهداشت انسانی و دامی وابسته به این موسسه است و تولید مواد بیولوژیک از جمله واکسن های انسانی و دامی را تولید می کند دکترای شیمی را برای مسند ریاست انتخاب کرده اید که هیچ گونه سنخیتی برای این مسند ندارد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای سازمان دامپزشکی با وجود اعلام هشدار تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی و متخصصان این امر نه بر روی اشخاص بلکه شاخصه های یک مدیر در سطح کشوری را به شما گوشزد کردند کسی را آوردید که یک ساعت تجربه مدیریتی ستادی و ملی را نداشته است و خروجی آن از دست دادن سرمایه عظیم صنعت طیور کشور بود که متاسفانه حدود 30 میلیون قطعه مرغ تخمگذار که سرمایه ملی است نابود و ایرانی که صادرکننده تخم مرغ بود به واردکننده محصول تبدیل شد.
وی گفت: همچنین انتساب رئیس سازمان تعاون که هیچ گونه سابقه مدیریتی در بخش کشاورزی به خصوص تعاون و تشکل ها را ندارد و در شرف بازنشستگی است دراین پست جای بسی تاسف است.
این نماینده مجلس بیان داشت: باید کشاورزی از مرزهای خودکفایی بگذرد و با مدیران جوان این بخش را به سمت صادرات کردن پیش برد که متاسفانه با آرایش مدیران در وزارت کشاورزی، رسیدن به این هدف غیرممکن است، عدم استفاده از نظر کشاورزان پیش رو و خبره و نداشتن راهبردی برای صادرات محور کردن کشاورزی ایران از موارد ضعف این وزارتخانه است که باعث درد و رنج کشاورزان ایران است.
وقف چی در بخش دیگر از مخالفت خود بیان داشت: همه این موارد باعث شده است کشور به جای نگاه علمی به کشاورزی که بیش از 50 درصد مردم مستقیم درگیر آن هستند به صورت مدیریتی سنتی و ناکارآمد اداره شود و حاصل آن وضعیت نابسامان مدیریت کلان آب و خاک وهوای کشور است، که ایران را به جای تبدیل شدن به کشور صادرکننده محصولات کشاورزی با فرصت طلایی با ظرفیت و تنوعی که دارد تبدیل به کشور وارد کننده کرده که خود بیش از 50 درصد از سبز و سیفی تولیدی اش را به دلیل سو مدیریت و عدم تعریف زنجیره تولید از بین می برد.
وی تاکید کرد: تاسف آورتر اینکه محصول چای بیش از 10 هزار تن در انبارها مانده یا تبدیل به پودر می شود و این در حالی است که چای رااز خارج وارد می کنیم، باعث ورشکستگی چای کاران می شویم، در پروش کرم ابریشم که روزی بیش از 10 هزار تن تولید می کردیم امروز تولید کاسته است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحرانی که داریم بحران آب و تهدید کننده حیات این کشور است و مدیریت این بخش حتما باید به دست وزارت جهادکشاورزی باشد.
 
موافق استیضاح وزیر جهاد کشاورزی/ قاضی پور: واردات گندم و برنج بلای جان کشاورزان شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی، وزارتخانه زمین خواری شده است، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم پس از گذشت 6 ماه نیمه دوم سال هنوز اعلام نشده است.
نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه 23 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در موافقت با این استیضاح افزود: چرا قیمت خرید تضمینی گندم که قرار بود در ابتدای مهرماه سال 96 اعلام شود، تاکنون مشخص نشده و در این مسأله وزیر مسئول است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: سیب کشاورزان ارومیه در حال حاضر در سردخانه قرار داشته و با توجه به اینکه هر کیلو 1500 تومان قیمت تمام شده آن برای کشاورزان است، اما کیلویی 700 تومان به فروش می رسد. چرا برای کشاورزان الگوی کشت تعریف نشده است؟ کشاورزان شرق استان اصفهان صدها سال زکات پرداخت کرده اند، اما در حال حاضر به دلیل بی لیاقتی مسئولان زکات بگیر شده اند!
وی با اشاره به اینکه کشاورزان اصفهان طی ماه های گذشته به دلیل بی تدبیری مسئولان تجمعات بسیاری داشته اند، تصریح کرد: کشاورزان اصفهان در خیابان ها هستند، متاسفانه دولت در یکپارچه کردن زمین های کشاورزان اقدامی انجام نداده است. واگذاری دبیرخانه کار گروه تنظیم بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی رفته، اما نتیجه آن برعکس شده است.
قاضی پور با انتقاد از عدم تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی گفت: فارغ التحصیلان بسیاری تلاش های بسیاری کرده اند که در حال حاضر تکلیفی برای آنها مشخص نیست. دولت چرا اقدامی در جهت جلوگیری از واردات محصولات تراریخته به کشور انجام نمی دهد؟ تراریخته مشکل اصلی زیست محیطی بوده و کنترل واردات مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی نیست.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت چرا از واردات برنج به کشور جلوگیری نمی کند، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان گیلان در شالیزارها گندم کاشته و همزمان واردات گندم به کشور انجام می شود. شما مرگ کشاورزان کشور را می خواهید! چرا برداشت کشت پنبه متوقف شده است؟ ایران زمانی رتبه اول را در کشت پنبه داشت، اما هم اکنون جزو وارد کنندگان پنبه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه دولت هیچ برنامه ای برای محصولات پنبه ندارد، افزود: چرا بانک کشاورزی در دهستان های بزرگ شعبه نداشته و چرا عملکرد سازمان جنگل ها را رصد نمی کنید؟ متاسفانه تخریب جنگل ها انجام شده و محیط زیست کشور شرایط مناسبی ندارد.
قاضی پور با بیان اینکه استان گلستان در مقاطعی دچار خشکسالی شد، تصریح کرد: کشاورزان خسارت های بسیاری را متحمل شده اند، اما خسارت های آنان از طرف دولت جبران نشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: چرا با زمین خواران صنعتی برخورد نشده و چرا قیمت شکر را کنترل نمی کنید؟ علت عدم تدوین و ارائه تهیه پیش نویس استقلال و ساماندهی در فرآورده های کشاورزی چیست؟ چرا اقداماتی درخصوص استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی صورت نگرفته و چرا مکمل ها و نهادهای آلوده به بخش شیلات تحویل داده شده است؟
وی تصریح کرد: چرا در سواحل دریای شمال و جنوب، پرورش ماهی انجام نمی شود؟ متاسفانه بارهای درخصوص این مسائل از وزیر سوال مطرح شده، اما پاسخی دریافت نشده است. مشکلات کشاورزان همچنان وجود دارد و وزارتخانه جهاد کشاورزی به وزارتخانه زمین خواری تبدیل شده است.
 
موافق استیضاح وزیر جهاد کشاورزی/ بدری: حجتی کشاورزان، روستاییان و دامداران را به خاک سیاه نشاند
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حجتی به همراه دولتمردان کشاورزان، روستاییان و دامداران را به خاک سیاه نشانده است، در واقع آنها مرده اند و فقط تشییع کننده می خواهند.
صدیف بدری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 23 اسفند) مجلس شورای اسلامی به تشریح دلایل خود در موافقت با استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی پرداخت و افزود: بخش کشاورزی موتور محرکه اصلی رشد و توسعه اقتصادی است؛ کشورهای در حال توسعه برای گذر از بحران ها باید به سراغ بخش کشاورزی بروند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخش کشاورزی در تامین غذا، رفاه جامعه، تولید ناخالص ملی و رشد اقتصاد ملی نقش اساسی دارد، افزود: به عنوان نماینده و فرزند کشاورز و عشایر غیور کشور و از طرف این قشر مظلوم و زحتمکش و دستان پینه بسته ضمن تشکر از زحمات آقای حجتی انتقاداتی از عملکرد وی در مورد سلامت بازار مواد غذایی، صیانت از حقوق کشاورزان و دامداران و عشایر و رعایت عدالت و توسعه متوازن در سطح کشور دارم.
وی ادامه داد: در تذکرات کتبی و شفاهی و نکته های مختلف در صحن مجلس و در دیدارهایی که با وزیر داشتم گوشزد کردم اما متاسفانه هیچ اراده ای در وزارت جهاد کشاورزی و وزیر در جهت رفع این معضلات و مشکلات دیده نمی شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان، گفت: در توزیع اعتبارات و فرصت ها متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در سال های گذشته عملکرد مناسبی نداشته و به رغم وجود قوانین روشن و صریح و تامین مالی مورد نیاز در بخش مدیریت این منابع و توزیع امکانات در میان استان های کشور شاهد تبعیض و ناعدالتی که محصول سوء مدیریت شخص وزیر است هستیم.
بدری افزود: به عنوان مثال استان اردبیل که بخش اعظم آن وابسته به کشاورزی است از نظر آبیاری مکانیزه زمین های کشاورزی رتبه نازل 26 را در بین استان های کشور دارد؛ همین تبعیض و ناعدالتی سبب می شود تا به رغم تاکید سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری بر استفاده از توان های منطقه ای برای صادرات به کشورهای همسایه نتوانیم سهم مناسبی از بازار کشور در حوزه قفقاز و روسیه را به کشورمان اختصاص دهیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه در بحث عرضه و بازاریابی محصولات کشاورزی شاهد خام فروشی هستیم، تصریح کرد: سهم میزان تولید محصولات با سهم میزان درآمد و ارزش افزوده محصولات با یک دیگر همخوانی ندارد و این امر باعث شده تا کمترین میزان درآمد عاید کشاورزان، دامداران، روستاییان و عشایر کشور شود.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم سرمایه گذاری مناسب در صنایع تبدیلی و صنایع بسته بندی و برندسازی باعث شده است در صادرات محصولات کشاورزی نیز کمترین میزان ارزش افزوده نصیب کشور شود؛ به عنوان مثال در استان اردبیل به رغم تولید محصولات سیب زمینی، سیب و گندم در حجم زیاد، صنایع تبدیلی و مرتبط با این محصولات بسیار ضعیف و این امر باعث شده به رغم عدم نفوذ در بازار قفقاز و روسیه شهرهای کوچک و روستاها به سرعت از جمعیت خالی شوند.
وی خطاب به حجتی، گفت: شما که در دولت های مختلف وزیر جهاد بودید بیشترین نقش و کوتاهی در خالی شدن روستاهای کشور و کاهش جمعیت آنان از 70 درصد به کمتر از 25 درصد فعلی هستید و باید در این باره پاسخگو باشید.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: متاسفانه در تولید و صادرات محصولات کشاورزی آشفتگی حاکم است و در طول سال های گذشته هیچ اقدام مناسبی انجام نشده است؛ برای صادرات محصولات کشاورزی تولید داخل به ویژه برای کشورهای همسایه هیچ برنامه ای این وزارت خانه نداشته و ندارد.
بدری تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به جز محصول کشاورزی گندم برای خرید تضمینی دیگر محصولات کشاورزی و دامداری اقدام مناسبی نکرده است؛ برای تولید سیب زمینی که سالانه بیش از 5 میلیون تن بوده نه برای بازار داخلی و نه بازار خارجی هم هیچ برنامه و اقدام مناسبی وجود نداشته و ندارد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم، خطاب به حجتی، گفت: آیا خبر دارید در مدت مسئولیت شما قیمت فروش سیب زمینی تولید شده در کشور و استان اردبیل کمتر از بهای تولید شده بوده و کشاورزان زحمتکش چه خسارت های جبران ناپذیری متحمل شده اند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آیا خبر دارید همین الان در انبارهای کشاورزان استان اردبیل ده ها تن سیب زمینی در حال فاسد شدن است؟ در خصوص محصولات با خرید تضمینی نیز پرداخت ها با نظام بهره برداری کشاورزی همخوانی ندارد به طوری که پرداختی ها تا شروع کشت تکمیل نشده و کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه می شوند.
وی افزود: آقای حجتی! برای تولید و بازار پنبه در دشت مغان استان اردبیل زمانی سالانه حدود 15 هزار تن بوده هیچ کاری نکرده اید؛ آیا می دانید مواد اولیه پنبه کارخانه بزرگ سبلان پارچه اردبیل در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از چه کشورهایی وارد می شود، آیا خبر دارید سال گذشته و امسال هندوانه تولیدی در مزارع دشت مغان، سیب تولیدی در باغ های مشکین شهر در دست کشاورزان مانده و بیرون ریخته شده است؛ آیا خبر دارید شیر تولید شده توسط دامداران و عشایر غیور کشور و استان اردبیل و مغان زرخیز کیلویی کمتر از 900 تومان و به قولی نصف بهای تمام شده فروخته می شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: با وجود تولیدات مناسب داخلی متاسفانه به دلیل سوء مدیریت و برنامه ریزی های وزارت خانه و گاهی به دلیل ایجاد رانت برای افراد خاص نسبت به واردات محصولات کشاورزی و دامداری به ویژه در ایام برداشت محصولات کشاورزی مجوز واردات از کشورهای خارجی داده می شود.
بدری افزود: واردات محصولات خطرناک تراریخته بدون ضابطه در حال انجام است که سلامت و امنیت غذایی کشور را نشانه رفته است؛ مصرف بی رویه کود و سموم شیمیایی باعث به خطر افتادن سلامت مردم و عدم خرید توسط کشورهای هدف صادراتی به دلیل کیفیت پایین آنهاست.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم، خطاب به حجتی افزود: اردبیل یکی از قطب های اصلی سرطان معده و روده است و علت اصلی آن مواد غذایی است؛ شما چه اقدام موثری در مورد نقش کودهای شیمیایی مصرفی در اراضی کشاورزی و سموم در مزارع و مراتع انجام دادید؟
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شما که چندین سال است متولی امور کشاورزی کشور بودید در دفاع از حقوق این قشر مظلوم و دست پینه بسته کشاورزان چه کردید؟
وی یادآور شد: هر وقت خواستید محصولات تولیدی کشاورزی آنها را خریداری کنید به قیمت پایین و پرداخت قسطی صورت گرفته است و در مقابل آن در پرداخت وام و تسهیلات با بهره بالا وام دادید و با جرایم سنگین توسط بانک ها کمر عشایر و دامداران و کشاورزان را شکستید.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم، ادامه داد: شما به همراه دولتمردان و با بیشترین نقش در خط مقدم این موضوع در واقع عشایر و روستاییان و کشاورزان را به خاک سیاه نشانده، با سوء مدیریت و بی تدبیری و بی خوابی خود باعث مرگ آنان شده اید.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کشاورزان، دامداران و عشایر غیور مرده اند و فقط تشییع کننده می خواهند.
 

حضور نمایندگان دولت در جلسه استیضاح
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و همچنین کلانتری رئیس سازمان محیط زیست، محمود حجتی را در جلسه استیضاحش همراهی می کنند.

دستورکار های جلسه علنی امروز
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را به شرح زیر قرائت کرد:
بررسی طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی.
گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل(44) قانون اساسی در مورد اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار.
بررسی طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش.
گزارش کمیسیون مشترک در مورد بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی.
رنجبرزاده : تشریح روند استیضاح وزیر جهاد کشاورزی
عضو هیئت رئیسه مجلس نحوه رسیدگی به استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را تشریح کرد.
اکبر رنجبرزاده در جلسه علنی امروز به تشریح نحوه برگزاری جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: مطابق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ابتدا استیضاح کنندگان در موارد استیضاح صحبت می‌کنند و سپس وزیر در دفاع مباحثی را مطرح می‌کند، بعد از صحبت‌های وزیر دو نفر از نمایندگان می‌توانند با استفاده از وقت وزیر در موافقت با وی صحبت‌هایی مطرح کنند؛ در پایان نیز دو نفر از نمایندگان توضیحات تکمیلی را در خصوص استیضاح ارائه می‌کنند.
نماینده مردم اسدآباد اضافه کرد: آقایان علی وقف‌چی، صدیف بدری ، حسین مقصودی، محمود صادقی، نادر قاضی‌پور و مهرداد بائوج لاهوتی هرکدام 10 دقیقه در موارد استیضاح صحبت می‌کنند و دو نفر از نمایندگان استیضاح کننده به نام آقایان محمدصادق حسنی جوریابی و محسن کوهکن هر کدام 15 دقیقه توضیحات تکمیلی را در موارد استیضاح ارائه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: براساس توافق صورت گرفته وزیر از 3 ساعت زمان در اختیار 2 ساعت صحبت می‌کند و نمایندگان نیز 1 و نیم ساعت از 2 ساعت زمان در اختیار خود را استفاده می‌کنند و مجموعا 3 و نیم ساعت طول مدت زمان بررسی استیضاح است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/12206/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد

بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس

نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز

پوچتینو: ثابت کنید اینجا اف‌سی کول پالمر نیست!‏

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کنار بیایند

ادای احترام رئیس‌جمهور به مقامِ رهبر استقلال پاکستان

دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد

اظهارات جدید وزیر کشور درخصوص گشت ارشاد و طرح نور

داریوش ارجمند: دولت باید به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!

به نظرتون سروش با حامد چه صحبتی داشت؟

آهنگ «فرش قرمز» با صدای شهاب رمضان

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید!

سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است؛ فوتسال بچه سرراهی نباشد

آمار خوب «کنت» در فولاد؛ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی

سه بازیکن مصدوم پرسپولیس در حال تمرین اختصاصی

دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد

جام ملت‌های آسیا؛ در انتظار شناخت 4 مسافر جام جهانی

لب‌خوانی اتفاق بزرگ ال‌کلاسیکو؛ آن شب چه گذشت!‏

سرمربی جهانبخش جانشین کلوپ در لیورپول؟

آلیسون بکر اوسمار ویرا را فالوو دارد

مصدومیت‌های تیم کلوپ تمامی ندارد

سخنگوی جبهه پایداری: در دور دوم انتخابات، لیست انقلابی‌تری خواهیم داشت

القسام: پاسخ قاطع و گسترده ایران، معادلات دشمن را برهم زد

توصیه انتخاباتی مصباحی مقدم به مردم: از میان نامزدهای باقیمانده، اصلح را انتخاب کنید

«پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد

«هما» عاقبت راز خود را برملا کرد

حواشی یک توهین/ عذرخواهی نماوا پذیرفته نشد!

چهار کشته و 10 مفقودی در حادثه سیل جنوب چین

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

زنگ خطر رکود غیرتورمی

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شد

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی