راه ترقی

آخرين مطالب

هشدار جدی روحانی به آمریکا؛ عواقب وخیم در انتظار پیمان‌شکنان برجام سياسي

هشدار جدی روحانی به آمریکا؛ عواقب وخیم در انتظار پیمان‌شکنان برجام
  بزرگنمايي:

راه نو-  آقای روحانی با اشاره به وعده های دولت مبنی بر ایجاد آرامش در زندگی مردم و بازار و تلاش برای حفاظت از این دو مهم تاکید کرد: به مردم قول می دهم توطئه امریکا، صهیونیست ها و برخی مرتجعان منطقه تأثیری در پیشرفت ایران عزیز نخواهد گذاشت.
وی در ادامه سخنانش در جمع مردم استان آذربایجان شرقی خطاب به سران امریکا تصریح کرد: آنان که در کاخ سفید نشسته اند بدانند چه به تعهداتشان، تمدنشان و انسانیتشان پایبند باشند یا نباشند، ملت بزرگ ایران با هر گونه نقشه و توطئه آنها با قدرت برخورد می کند و دولت هم در کنار ملت، با قاطعیت در برابرشان خواهد ایستاد.
رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند مردم دلاور ایران و آذربایجان را مأیوس کند و امید را از ما بگیرد، افزود: ما از هر زمان دیگر مقتدرتر هستیم و پای پیمان هایمان هم می ایستیم اما اگر کسی بخواهد به ملت ما و پیمان ما تعدی کند عواقب وخیمش شامل حال خودش خواهد شد.
آقای روحانی گفت: ملت ایران برای همه مراحل مختلف در برابر توطئه های آنها برنامه ریزی کرده است و در این مسیر مشکلی نخواهد داشت.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما به وعده های خود درباره حفظ امنیت و آرامش ملت ایران و مردم آذربایجان پایبند هستیم، افزود: امروز به برکت سپاه پاسداران عزیز و ارتش ایثارگر و فداکار، شاهد امنیت مثال زدنی ایران عزیز هستیم.
آقای روحانی در جمع مردم تبریز به زبان آذری گفت : یاشاسین آذربایجان، یاشاسین تبریز.
رییس جمهور مردم آذربایجان را مردم غیور و دلاوری خواند که همواره ستون اصلی ایران عزیز بوده اند و افزود: سرزمین آذربایجان ، سرزمین مردمی غیور، با مردان و زنان نامدار بزرگ ، سرزمین علما و بزرگان ،شعرا و انقلابیون ، سرزمین مقام معظم رهبری، سرزمین شعرای بزرگی چون شهریار ، سرزمین ستارخان ها و باقرخان ها ، ثقه الاسلام تبریزی ، سرزمین سردار باکری ها ، باقری ها ، شفیع زاده ها، سرزمین لشکر عاشورا، سرزمین پایگاه دوم شکاری تبریز، سرزمین علامه طباطبایی و علامه امینی و شهیدان قاضی و مدنی و همه بزرگان است.
آقای روحانی اضافه کرد : مردم غیور و عزیز آذربایجان و تبریز قهرمان امروز یک بار دیگر ما می خواهیم پیوند جدیدی را برای ارتقای آذربایجان و سربلندی ایران عزیزمان با هم ببندیم.
وی افزود: ما از اردیبهشت پارسال با هم وعده دادیم امنیت ، آزادی، آرامش و پیشرفت را شعار اصلی آذربایجان قراردهیم و امسال برگشتیم تا آنچه را که وعده داده بودیم بررسی کنیم.
آقای روحانی گفت: ما برای آذربایجان، دریاچه ارومیه ، فرهنگ و زبان ترکی و ارتقای ورزش و تیم تراکتور پای وعده هایمان ایستاده ایم.
به تعهداتمان پایبندیم
­رئیس جمهور گفت: به تعهداتی که به مردم ایران و آذربایجان داده ایم پایبندیم و به آن عمل خواهیم کرد.
آقای روحانی در جمع مردم آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های دولت در زمینه آب، راه و بهداشت و درمان افزود: این برنامه ها همواره از قدیم در اولویت بوده است و آینده نیز در اولویت خواهد ماند.
رئیس جمهور گفت: در سفر قبلی ام به آذربایجان 23 طرح در دستور کار قرار گرفت که اعتبار بیشتر از مصوب هم در اختیار گذاشته شد و تاکنون از این طرح ها 18 طرح عملیاتی شده و 5 طرح دیگر نیز در دست اجراست تا پایان همه آنها اجرایی خواهد شد.
آقای روحانی در همین زمینه به بزرگراه اهر به تبریز اشاره کرد و افزود: 50 درصد این پروژه عملی شده و 50 درصد دیگر نیز در دست اجراست و 104 میلیارد تومان هم اعتبار تخصیص یافته است.
رئیس جمهور راه آهن میانه و تبریز را نیز از دیگر وعده های سفر قبلی خود دانست و گفت: ریل گذاری این مسیر هفته آینده به بستان آباد می رسد و ایستگاه بستان آباد امسال افتتاح می شود و بعد از آن به سمت تبریز می رود.
آقای روحانی خاطرنشان کرد: ما در استان و کشور مشکلاتی داریم که آنها را با کمک هم حل خواهیم کرد.
افزایش 15 درصدی صادرات غیرنفتی در فروردین امسال
رئیس جمهور گفت: تمام کالاهای اساسی با همان قیمت قبل وارد کشور خواهد شد و مردم هیچگونه نگرانی برای واردات و صادرات نداشته باشند.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر مشکلی داریم با دست پرکفایت ملت ایران آن را حل و فصل خواهیم کرد و مردم نگران واردات، صادرات و نگران کالاهای مورد نیاز کشور نباشند.
وی اضافه کرد: ما در برابر توطئه خارجی و برخی افراد کوته بین در داخل، برنامه ریزی قاطعی انجام داده ایم .
رئیس جمهور با بیان اینکه تمام نیازمندی های کشور با ارز 4200 تومانی وارد خواهد شد گفت: تمام کالاهای اساسی با همان قیمت قبل وارد کشور خواهد شد و مردم هیچگونه نگرانی برای واردات نداشته باشند.
آقای روحانی تاکید کرد: واردات پارسال اگر 50 میلیارد دلار بود، اگر امسال 60 میلیارد دلار باشد و خدمات ما اگر ده میلیارد دلار بود، اگر امسال 20 میلیارد شود ما نگرانی نداریم .
وی با بیان اینکه آمار صادرات فروردین را اعلام می کنم تا ملت ایران خوشحال باشند افزود: صادرات غیرنفتی ما در فروردین امسال نسبت به پارسال 15 درصد افزایش پیدا کرده است.
 ارزش طرح های توسعه ای افتتاح شده در آذربایجان شرقی؛ 3000 میلیارد تومان
رئیس جمهور تاکید کرد: امروز طرح های توسعه ای استان آذربایجان شرقی به ارزش 3000 میلیارد تومان افتتاح شد و طرح های دیگر استان نیز به ارزش 6000 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مسیر ایران در راه توسعه است گفت: دولت هر گونه مشکل را در مسیر توسعه کشور برطرف می کند .
وی با تشکر از همه دستگاه های دولتی و نهادهای دیگر برای حل مشکلات اقتصادی کشور افزود: برای توسعه صنایع معدنی استان آذربایجان شرقی تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.
رئیس جمهور تاکید کرد: امروز دستور دادم تا طرح توسعه مس سونگون ورزقان ( در 130 کیلومتری شمال تبریز) استان آذربایجان شرقی که توقفی در کار آن ایجاد شده بود، آغاز شود که با این کار، اشتغال و توسعه کشور رشد می یابد.
رئیس جمهور با اشاره به درخواست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز مبنی بر توسعه بخش پزشکی و انجام پیوند کبد در این استان گفت: امروز اولین عمل جراحی پیوند کبد در تبریز انجام شد.
به ایران، آذربایجان و تبریز افتخار می کنم
­رئیس جمهور گفت: من به ایران، آذربایجان و تبریز افتخار می کنم که خیران این استان برای بهداشت و درمان تلاش کردند و 100 خیر فداکار 260 میلیارد تومان برای حوزه بهداشت و درمان هزینه کرده اند و دولت هم 800 میلیارد تومان برای سلامت و درمان در این راستا هزینه کرده است.
آقای روحانی افزود: در زمینه صنعت، کشاورزی و سدسازی نیز پیشرفت های قابل توجهی در این استان رخ داده است.
رئیس جمهور گفت: ایران به مردم آذربایجان افتخار می کند و زبان ترکی و آذری جزو افتخارات ایران است.
آقای روحانی افزود: در هیأت وزرا وقتی طرح های آذربایجان مطرح شد همه اعضای این هیأت از کار و کوشش بی وقفه، پروژه های بزرگ صنعتی و معدنی و کمترین معوقه بانکی مردم این استان، نظارت و نبود مستمند در تبریز قدردانی کردند.
دریاچه ارومیه نگین ایران باقی خواهد ماند
رییس جمهور گفت: از دانشگاههای این استان و از استاندار و مسئولان، می خواهم مرکز ادب و زبان ترکی را ارتقاء دهند وکتاب های لازم را چاپ کنند.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم تبریز افزود: زبان ترکی یکی از افتخارات و گل های معطر این سرزمین است و ما باید به این سرزمین و به این مردم و به ایثار این مردم افتخار کنیم.
وی ادامه داد: دریاچه ارومیه تعهد دولت است و من به مردم تبریز ، آذربایجان ، آذربایجان غربی و به مردم منطقه غرب کشور اعلام می کنم اگر تلاش های دولت یازدهم و دوازدهم از سال 92 نبود ، در شهریور 96 شما چیزی به عنوان دریاچه ارومیه نداشتید.
رئیس جمهور افزود: خواهش می کنم صاحبنظران، محققان و دانشگاهیان توضیح دهند اگر روند دریاچه ارومیه روند گذشته بود در شهریور 96 به طور کامل خشک شده بود.
وی اضافه کرد: امروز اعلام می کنم دولت یازدهم ، 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای دریاچه ارومیه هزینه کرده است و به شما قول می دهم این دریاچه نگین ایران باقی خواهد ماند .
آقای روحانی افزود: در موضوع دریاچه ارومیه دولت به عنوان یکی از تعهداتش به وظایفش عمل خواهد کرد و بیش از هزارمیلیارد تومان طرح های متعدد برای احیای آن در دست اجراست.
وی گفت: من از مسئولان ستاد احیا و کسی که مسئول این ستاد در دولت یازدهم بوده و امروز عضو هیات وزیران و معاون رییس جمهور است، خواسته ام و او نیز به ما قول داده تا پایان دولت دوازدهم به ارتفاع آب دریاچه ارومیه ، یک متر اضافه شود.
1188 میلیارد تومان؛ وعده دولت به مردم آذربایجان شرقی
­رئیس جمهور از مبلغ 1188 میلیارد تومان برای توسعه آذربایجان شرقی به عنوان وعده دولت خبر داد.
آقای روحانی در سفر استانی به آذربایجان شرقی در جمع مردم این استان افزود: در این سفر 28 طرح و پروژه را به مردم آذربایجان قول می دهیم که در شورای اداری استان هم امروز مطرح می شود.
وی گفت: 1188 میلیارد تومان وعده دولت به مردم اذربایجان شرقی است و ما به این وعده عمل می کنیم که البته این رقم غیر 735 میلیاردی است که از طریق صندوق توسعه برای این استان در نظر گرفته ایم.
رئیس جمهور ادامه داد: دولت متعهد است که مسأله آب را در کشور پیگیری کند و کمیته سه نفره وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و معاون محیط زیست به عنوان یک مسئولیت مهم مسأله آب را در کشور دنبال می کنند.
آقای روحانی تاکید کرد: آنچه مربوط به آذربایجان بوده و وعده داده ایم عمل خواهیم کرد و دولت 3997 میلیارد تومان برای پروژه ها و طرح های مختلف در آذربایجان هزینه کرده است یعنی دو و یک دهم برابر چهار سال قبل و همه آنچه را در این سفر وعده داده ایم نیز عمل می کنیم.
رئیس جمهور افزود: مردم به آرامش، آزادی، امنیت و پیشرفت کشور مطمئن باشید و امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است همه ما باید بیش از سال های گذشته برای تولید داخلی و حمایت از تولیدات داخلی تلاش کنیم و ما در دولت نیز این تلاش را به حول و قوه الهی انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/13466/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی