راه ترقی

آخرين مطالب

توافق سران سه کشور اروپایی درباره برجام/ درخواست ضدایرانی صهیونیستها و سعودی ها از ترامپ نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه نو- در گفتگوی تلفنی سران انگلیس، آلمان و فرانسه ، سران سه کشور اعلام کردند: برجام برای آنکه موضوعات دیگری از جمله موشکهای بالستیک و تکلیف این توافق پس از منقضی شدن آن را نیز در برگیرد، باید گسترده تر شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر ترزا می نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد ­سران سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان موافقت کرده اند توافق هسته ای ایران بهترین راه برای جلوگیری از برنامه های هسته ای این کشور است.
در این بیانیه آمده است «ترزا می» گفتگوهای تلفنی جداگانه ای با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشت که در جریان آن سران سه کشور پذیرفتند این توافق برای آنکه موضوعات دیگری از جمله موشک های بالستیک (دفاعی)، تکلیف این توافق پس از منقضی شدن آن و فعالیت های منطقه ای ایران را نیز در برگیرد، باید گسترده تر شود.
در ادامه این بیانیه آمده است «آنها (سران سه کشور) خود را به ادامه همکاری های نزدیک و همکاری با آمریکا در رابطه با چگونگی پرداختن به طیفی از چالش های ایجاد شده از سوی ایران از جمله مسائلی که در توافق جدید باید گنجانده شوند، متعهد می دانند.»
این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که زمان کمی تا ضرب الاجل ماه آینده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با ازسرگیری اعمال تحریم های اقتصادی علیه تهران باقی مانده است.

تصمیم ترامپ درباره برجام
بولتون در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد ترامپ هنوز درباره سرنوشت برجام تصمیم نگرفته است
مشاور امنیت ملی ترامپ گفت: رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی پیشنهاد همتای فرانسوی خود درباره آغاز مذاکرات در خصوص یک توافق جدید گسترده تر است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ هنوز در خصوص سرنوشت توافق هسته ای با ایران تصمیم نگرفته است.
در حالی که ترامپ قرار است 12 مه اعلام کند این توافق را که ژوییه 2015 منعقد شد، پاره می کند یا نه، بولتون در مصاحبه با شبکه فاکس اعلام کرد: «هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.»
وی افزود: «رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی پیشنهاد امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود درباره آغاز مذاکرات در خصوص یک توافق جدید گسترده تر است.»

درخواست ضدایرانی صهیونیستها و سعودی ها از ترامپ
وزیر سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی خواستار اعمال فشار بر ایران شد.
 به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اسرائیل کاتز ، وزیر سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در همایش آمریکایی -صهیونیستی در نیویورک گفت تحولات در روزهای اخیر در خصوص برچیدن تسلیحات هسته ای کره شمالی شاید حاکی از آن باشد که تهدید های دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ،به وضع تحریم و اعمال زور موثرند و باید علیه ایران به کار گرفته شوند.
این وزیر صهیونیست در سخنرانی خود در این همایش به فشار مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی بر دولت ترامپ برای خروج از برجام یا اعمال تغییرات اساسی در آن اشاره کرد.این در حالی است که سران کشورهای اروپایی اخیرا از ترامپ خواسته اند در برجام بماند.
در همین حال فرانس بیست و چهار گزارش داد وزیر امور خارجه جدید آمریکا در ریاض و بیت المقدس از حمایت سران عربستان سعودی و اسرائیل از سیاست دونالد ترامپ در قبال توافقنامه هسته ای ایران برخوردار شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار: یکی از مسایل داغ برای ریاست جمهوری آمریکا، مسئله ایران است. دونالد ترامپ امروز خاطر نشان کرد هنوز در خصوص آینده توافقنامه هسته ای تصمیم نگرفته است. اما وزارت امور خارجه آمریکا فعال است.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه جدید آمریکا کار خود در این پست را با سفر به خاورمیانه آغاز کرده است. وی امروز در دومین مرحله از این سفر به اسرائیل رفت. مایک پمپئو پیش از اسرائیل به ریاض رفته بود.
گزارشگر این شبکه گفت: مایک پمپئو در کمتر از بیست و چهار ساعت با شاه سلمان، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد. وزیر امور خارجه جدید آمریکا پس از حمایت متحدش در برابر ایران، با خرسندی ریاض را ترک کرد.
فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان مایک پمپئو را پخش کرد که وی در آن مدعی شد: ایران سراسر منطقه را بی ثبات می کند. این کشور شبه نظامیان و گروه های تروریستی را حمایت می کند.
فرانس بیست و چهار سپس بخشی از سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی را پخش کرد که می گفت: عربستان سعودی از سیاست های دونالد ترامپ در قبال ایران و تلاش های وی برای بهبود توافقنامه با ایران حمایت می کند.
گزارشگر ادامه داد: مایک پمپئو در اورشلیم نیز از همین حمایت برخوردار شد. نخست وزیر اسرائیل از مایک پمپئو خواستار بازنگری در توافقنامه هسته ای ایران شد.
فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان بنیامین نتانیاهو (پیش از گفت و گو با پمپئو) را پخش کرد. وی گفت: من در خصوص تحولات منطقه، تهاجم گسترده ایران و توافقنامه هسته ای با وی (پمپئو) گفت و گو خواهم کرد.
گزارشگر ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد که دونالد ترامپ هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفته است. وی تاکید کرد که اگر رئیس جمهوری آمریکا نتواند تا دوازدهم ماه مه آینده با شرکای اروپایی به مصالحه برسد، در خروج از توافقنامه هسته ای ایران تردید نخواهد کرد.

هشدار درباره خروج آمریکا از برجام
سناتور ارشد آمریکایی گفت: خروج ناگهانی آمریکا از توافق هسته‌ای وین؛ نه ایران بلکه آمریکا را به انزوا خواهد کشاند.
بن کاردن، سناتور دموکرات ایالت مریلند، که عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکاست، در سخنرانی خود در همایش سالانه صهیونیستی -آمریکایی جروزالم پست در نیویورک در فاصله دو هفته مانده به ضرب الاجل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به کشور‌های اروپایی برای اصلاح توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران نسبت به خروج شتابزده آمریکا از این توافق هشدار داد.
مقامات دولت ترمپ گفته اند اگر برخی از بند‌های این توافق تغییرات اساسی نکند، ترامپ تحریم‌های هسته‌ای شدیدی را مجددا بر ایران وضع خواهد کرد که عملا به معنای خروج آمریکا از این توافق خواهد بود.
این سناتور آمریکایی در سخنرانی خود گفت: "من با حصول اطمینان از اینکه ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت موافقم، اما نمی‌خواهم شاهد آن باشم که ما آمریکا را از متحدانش دور کنیم. ما باید با جامعه بین الملل برای منزوی کردن ایران همکاری کنیم. "
وی گفت: اگر ما خیلی زود از این توافق خارج شویم و برای روز بعد از خروج مان برنامه‌ای جامع نداشته باشیم، به جای ایران آمریکا را به انزوا می‌کشانیم.
در همین حال سفیر بلژیک در کویت ابراز امیدواری کرد توافق هسته ای امضا شده بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک همچنان به قوت خود باقی بماند.
"پیِیت هرباوت" در مصاحبه اختصاصی با روزنامه کویتی «الرای» درباره توافق هسته ای ایران و شش کشور جهان گفت: « ما امیدواریم که این توافق ادامه یابد و همه طرف ها به آن پایبند باشند. کشورهای اروپایی به حمایت از این توافق ادامه می دهند. مهم این است که توافق هسته ای با ایران ادامه یابد تا از بروز یک بحران هسته ای در منطقه خاورمیانه جلوگیری کنیم.»

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/13513/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد