راه ترقی

آخرين مطالب

مشکلاتی که پیش می‌آید گذراست دانش

مشکلاتی که پیش می‌آید گذراست
  بزرگنمايي:

راه نو- آقای روحانی پس از بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی در جمع مدیران شرکت های صنعت نفت با تقدیر از تلاش های صنعتگران این بخش ، صنعت نفت را مجموعه ای راهبردی دانست و افزود : نفت به طور کلی به معنای بالادستی و پایین دستی هم برای ما و هم برای منطقه و جهان صنعتی امری کاملا راهبردی است.

وی اضافه کرد : نفت در ایران هیچ وقت یک مقوله اقتصادی نبوده بلکه سیاسی بوده و بعد از آن مسائل اقتصادی و اجتماعی را نیز در بر می گرفته است.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه تاثیرگذار نفت در توسعه کشور و ارتقای زندگی مردم گفت: امروز در جامعه ما همه چیز حتی نان به انرژی نیاز دارد و اگر انرژی نباشد نانوایی ها نیز دچار مشکل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت در دیپلماسی و قدرت ملی ما نیز مهم و تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: کشوری که پتروشیمی، گاز ، نفت و فرآورده های آن را صادر می کند دارای قدرت ملی است .

آقای روحانی در ادامه به رابطه خوب بخش صنعت نفت و شرکت های وابسته به آن با دولت اشاره و بر اعتماد بین شرکت ها و دولت و نیز ارائه گزارش وضعیت دقیق از جایگاه ، نیازها و اجرای پروژه ها تاکید کرد.

رئیس جمهور گفت: کار دقیق در تکنولوژی و ارائه گزارش ها از چگونگی اجرای آن امری بسیار مهم است .

وی نگاه به اهمیت سرمایه ملی و به کارگیری آن برای توسعه کشور بویژه در زمینه صنعت نفت را بسیار مهم دانست و گفت: ما در فناوری داخلی باید ریسک کنیم چرا که چاره ای نداریم.

رئیس جمهور افزود: کار مشترک با فناوری خارجی و رسیدن به استقلال کامل از نظر من راه میانبر است و می تواند به توسعه این بخش کمک کند.

مشارکت با شرکت های خارجی یک راه میانبر است

رئیس جمهور گفت: اگر بتوانیم در جاهای حساس یک راه میانبر بزنیم و از شرکت های معروف و قابل اعتماد خارجی کمک بگیریم جلوتر خواهیم بود و شاید راه میانبری باشد که کار سریعتر انجام شود.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران صنعت نفت با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی باید به کالاهای داخلی اعتماد کنند خاطر نشان کرد: هر جا ساخت با کیفیت و کاملی انجام شده خرید خارجی را باید متوقف کرد.

وی افزود : افزایش قیمت برخی کالاهای داخلی، مشکلی ندارد به دلیل اینکه به غیر از این راه نمی شود صنعت داخلی را متحول کرد و بر روی ریل سرعت انداخت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی ها می گویند تحریم نعمت است افزود: البته ما باید کاری کنیم که رابطه صمیمانه هم نعمت شود هر چند ما باید به سمت این برویم که روی پای خود بایستیم و این یک ضرورت است.

آقای روحانی خودکفایی را نه تنها کمک اقتصادی دانست بلکه کاری ارزشمند برای کشور عنوان کرد و گفت: سکوهای دریایی، فازهای پارس جنوبی، کمپرسورهای داخلی و یا همه تاسیسات سر چاهی که امروز دیدیم با اهمیت است و می تواند تحول بسیار خوبی بوجود آورد و این در کنار فواید اقتصادی و اشتغال، غرور، نشاط و امید ملی به همراه دارد.

باید از نفت و گاز خود حفاظت کنیم

رئیس جمهور گفت: باید بتوانیم از نفت و گازی که تولید می کنیم حراست و نگهداری و از آن استفاده بهینه کنیم .

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران صنعت نفت افزود: این مسئله بسیار مهم است که وارد فناوریهای روز می شویم چون باعث می شود استفاده های ما از منابع ، حداکثری شود.

وی گفت: باید بتوانیم با استفاده از فناوری های روز تعداد بشکه هایی را که تولید می کنیم مثلاً به 30 هزار در روز برسانیم تا بتوانیم برای 10 تا 15 سال از آن استفاده کنیم.

رئیس جمهور افزود: این امر برای ما اهمیت فراوانی دارد و این کار را می توانیم انجام دهیم به جای اینکه دنبال اکتشاف های جدید برویم؛ البته اکتشاف های جدید نیز باید صورت بگیرد ولی همین مخازنی را که داریم باید درست و بهینه استفاده کنیم.

آقای روحانی گفت: ما باید تولید را افزایش دهیم و در این زمینه پول، سرمایه، تلاش و مدیریت خوب بسیار مهم است و تکنولوژی اول به برنامه ریزی و مدیریت خوب برمی گردد و اگر بتوانیم مدیریت درست داشته باشیم بالاترین تکنولوژی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نفت و گاز جذب سرمایه را آسان می کند افزود: نفت به راحتی سرمایه داخلی و خارجی را جذب می کند و می شود به آن اعتماد کرد و برای جذب سرمایه، امضای بانک مرکزی و وزیر را نیز نمی خواهد.

آقای روحانی ادامه داد: شرکت نفت و گاز می تواند با امضای خودش سرمایه داخلی و خارجی جذب کند و این مزیتی است که در نفت و گاز وجود دارد.

مشکلاتی که در شرایط استثنایی پیش می آید گذراست

رئیس جمهور گفت : شرایط استثنایی در هر زمان ممکن است به وجود بیاید و فرد خاصی در دنیا حاکم شود که شرایط خاصی هم دارد و ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید اما این مشکلات هم می گذرد.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران صنعت نفت با اشاره به اینکه دولت باید تسهیلاتی برای کمک به شرکت های نفتی اختصاص دهد گفت: دولت در ظاهر باید تسهیلات مالی در نظر بگیرد و تولیدی شان را بخرد این مهم است که دولت باید فضای مناسبی برای کار ایجاد کند اگر روابط با همسایگان، خوب و با دنیا، حساب شده نباشد موثر واقع نخواهد شد و این کار مهم دولت است.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری و کار در داخل و خارج کشور از برنامه های مهم دولت است . تکنولوژی را به دست می آوریم و باید آن را صادر کنیم.

رئیس جمهور گفت: دولت از ابتدا بر مبنای تعامل درست ، صحیح ، سازنده و موثر با دنیا برنامه ریزی کرده بود. شرایط استثنایی در هر زمان ممکن است به وجود بیاید و فرد خاصی در دنیا حاکم شود که شرایط خاصی هم دارد. ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید اما این مشکلات هم می گذرد.

آقای روحانی به کار مشترک با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار روی یک مخزن دریایی با همکاری جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کرده ایم و در بخش اکتشاف ، تولید و فروش آن برنامه داریم . این برنامه ممکن است با همسایگان دیگر مثل ترکمنستان هم اتفاق بیفتد و توافق کنیم.

بهره برداری از منابع مشترک نفتی سرعت یابد

رئیس جمهور گفت: در خیلی از جاها منابع ما با همسایگان مشترک است که باید به بهره برداری از آنها سرعت بیشتری ببخشیم.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران صنعت نفت افزود: در بخش غرب کارون در زمینه نفت تلاش ما باید سرعت بیشتری پیدا کند و در پارس جنوبی هم باید فعالیت سریعتری داشته باشیم.

وی با اشاره به افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی تا پایان امسال گفت: این کار بسیار بزرگی است که بتوانیم تولید پارس جنوبی را پایدار کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم سرعت بیشتر در اجرای طرح های مهم خاطرنشان کرد: ما باید به گونه برنامه ریزی کنیم که نه در سال بلکه در کوتاه مدت و ماهانه طرح های مهم را به پایان برسانیم و باید بر مبنای ماه برنامه ریزی شود.

آقای روحانی گفت: کار دیگری که وزارت نفت باید انجام دهد فعالیت در جاسک است و ما باید هر چه زودتر لوله های این خط را به سرانجام برسانیم تا صادرات نفت داشته باشیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری برای طرح ها خاطر نشان کرد: همه این فعالیت ها سرمایه گذاری می خواهد و تامین مالی نیاز دارد جایی بانک می تواند کمک کند و جایی هم صندوق ها وارد می شوند و تامین مالی می کنند اما نفت هم می تواند در این زمینه کمک کند و خودش تامین مالی انجام دهد.

دولت از فناوریهای جدید و خوداتکایی حمایت می کند

رئیس جمهور با اشاره به تعریف 34 طرح وزارت نفت با سرمایه 6 و 3 دهم میلیارد دلاری برای شرکت های داخلی گفت: اجرای این طرح ها می تواند بازگشت سرمایه را تنها در سه سال تأمین کند.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران صنعت نفت افزود: این یکی از ویژگی های صنعت نفت ماست که می تواند بازگشت سرمایه را در این مدت تأمین کند و امر نادری است.

وی گفت: در این زمینه اولاً وزارت نفت باید روی پای خود بایستد و اگر نیازی بود دولت نیز آماده کمک به این وزارتخانه برای پیشرفت کارهاست.

رئیس جمهور اضافه کرد: صنعت پتروشیمی هم از نظر درآمدی و نیز هم از نظر فعال شدن بخش های پایین دستی آن که موجب ایجاد اشتغال در کشور می شود امر مهمی است.

آقای روحانی همچنین به افتتاح مجتمع های پتروشیمی کاوه، مرجان و بوشهر و چند طرح صنعت پتروشیمی و همچنین افتتاح چند فاز از پارس جنوبی تا پایان سال اشاره کرد و گفت: اگر افتتاح این طرح ها پیش از 22 بهمن صورت بگیرد ما خیلی خوشحال خواهیم شد چون به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است که ظاهراً برای خیلی ها ثقیل است که ما قصد داریم جشن 40 سالگی انقلاب را بگیریم.

رئیس جمهور افزود: انشاءالله ما با شکوه این جشن را می گیریم و دشمنان و بدخواهان ما خواهند دید که مردم ما با استقامت و ایستادگی خودشان وارد چهل و یکمین سال انقلاب شان می شوند.

آقای روحانی گفت: ان شاءالله ملت ما سالها و قرن ها این مسیر را ادامه می دهد مسیر استقلال، آزادی، اسلامیت، جمهوریت و مردم سالاری و این چیزی است که مردم برای آینده خودشان در نظر گرفتند و جوانان ما نیز همین عقیده را دارند.

رئیس جمهور ادامه داد: به نظر من اگر صدها بار هم ما رفراندوم برگزار کنیم باز هم 98 و 2 دهم درصد مردم به استقلال رأی خواهند داد و کسی به غیر از استقلال و وابستگی رأی نمی دهد.

آقای روحانی گفت: اگر ما باز رأی بگیریم برای آزادی مردم ما به آزادی رأی خواهند داد و باز هم اگر رأی بگیریم برای مردم سالاری مردم به دیکتاتوری رأی نخواهند داد و مردم سالاری را می خواهند.

رئیس جمهور افزود: درباره اسلام و غیر اسلام هم اگر رای بگیریم، باز هم مردم به اسلام رأی می دهند و این اساس را مردم ما می خواهند.

آقای روحانی گفت: حال ممکن است شیوه این دولت را کسی نپسندد و بگوید این جوری بهتر نیست جور دیگر بهتر است اما دولت ها موقت هستند و آن چیزی که می ماند اراده ملت هاست و اراده ملت دائمی است.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران با اراده ای که برای خود و آینده اش اتخاذ کرده، این مسیر را ادامه می دهد.

آقای روحانی با اشاره به اینکه ما به عنوان دولت از طرح هایی که امروز وزارت نفت دنبال می کند کاملاً پشتیبانی می کنیم تصریح کرد: دولت از فناوری های جدید ، خوداتکایی و رسیدن به تولید داخلی در هر صنعتی که می توانیم حمایت می کند.

وی گفت: وزارت نفت، وزارت علوم، معاونت فناوری ریاست جمهوری، مراکز تحقیقاتی دولتی و خصوصی باید برای ادامه کار دست به دست هم دهند و توصیه ، قول و تصمیم ما این است که هر تولید داخلی اگر آزمایش شد و مورد قبول قرار گرفت خریدار آن باشیم و دنبال خرید خارجی آن نباشیم.

امسال هر روز به 10 روستا گازرسانی می شود

رئیس جمهور گفت: اینکه امروز شرکت های داخلی ما در مناقصات بین المللی شرکت می کنند و در رقابت با خارجی ها برنده می شوند افتخار و غرور ملی برای ما به دنبال خواهد داشت.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران صنعت نفت یکی از مهم ترین اقداماتی را که دولت دنبال می کند گازرسانی به روستاها خواند و افزود: این کار هم اشتغال مردم را تضمین و هم محیط زیست را حفظ می کند و هم رفاه مردم را در پی خواهد داشت .

وی با بیان اینکه مردمی که سختی های نبود گاز را در سالهای دور درک کرده اند بهتر قدر گازرسانی به روستاها را می دانند گفت: وقتی به روستاها گازرسانی می شود مردم کمتر به منابع طبیعی و محیط زیست هجوم می آورند و این مسئله برای محیط زیست بسیار مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در 4 سال گذشته به 11 هزار و 500 روستا گازرسانی شده است خاطرنشان کرد: امسال هر روز ده روستا به شبکه گاز کشور متصل می شوند و تا پایان سال 5 هزار روستا گازرسانی خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/13618/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

بازیکنان تیم ملی در جلسه فنی وحید شمسایی

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

اجرایی زیبا و جذاب در برنامه «صداتو»

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود

فرمانده ارتش به فرمانده سپاه پیام داد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد