تغییر چهره مترو و ایستگاهها در تهران
اجتماعی
بزرگنمايي:
راه نو- علی امام با اشاره به اینکه هر ایستگاه مترو حداقل دو ورودی دارد، اظهار
کرد: ایستگاه ها علاوه بر سازه های ورودی، به طور میانگین دارای 4 سازه
هواکش دیگر نیز هستند که در سطح زمین فضاهای قابل توجهی را اشغال و نمود
ویژه ای در سطح شهر دارند. در حالیکه در بسیاری از کشورهای دنیا سازههای
کمحجم و متناسب با محیط شهری تعبیهشده است که عملا نه تنها مشکل تملکی
کمتری داشته، بلکه در هماهنگی با محیط اطراف، همگونی مناسبی با سطح شهر
دارند.
وی افزود: برای ایجاد زیبایی بصری و بهرهوری حداکثری از فضای
شهری باید از تجارب دیگر کشورها نیز استفاده کنیم و با تشکیل کارگروه ها و
اتاق فکرهایی با حضور کارشناسان خبره مترو، معماری و شهرسازی، از روشهای
اجرایی جدید بهره خواهیم برد.
به گفته مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران
و حومه، در دوره جدید مدیریتی، به منظور بروزرسانی طرح ها و استفاده از
آخرین دستاوردهای جهانی و متناسب سازی آن ها با شرایط کشور، مباحث متعددی
در زمینههای اعمال تغییر در روشهای اجرا، معماری ایستگاهها، تجهیزات،
ناوگان، بهره برداری، مباحث اقتصادی، سرمایهگذاری و ... در قالب
کارگروههای تخصصی مختلف در دستور کار و در حال انجام است که باید نقاط قوت
و ضعف شرایط موجود را بسنجیم و فرصتها و پتانسیل را در طرحهای آینده
لحاظ کنیم.
-
دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲:۰۸:۳۱ PM
-
۴۷۴ بازديد
-
آریا
-
علي امام
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/16091/