راه ترقی

آخرين مطالب

6 هزار کارفرما در این استان درخواست استفاده از بخشودگی جرائم بیمه ای ارائه کردند اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی-مدیر کل تامین اجتماعی کرمان در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته تامین اجتماعی به شرکای اجتماعی، جمعیت تحت پوشش این سازمان را در کشور 42 میلیون نفر اعلام کرد وافزود: پرداخت تعهدات بلند مدت به مستمری بگیران ماهیانه در کشور 4500 میلیارد تومان است که با احتساب بخش درمان این رقم به 6500میلیارد تومان می رسد.
علی حسینی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان کرمان را بیش از یک میلیون و  400هزار نفر است، افزود : ضریب پوشش بیمه ای در استان متفاوت است . بالاترین ضریب پوشش در استان کرمان ، مربوط به شهرستان سیرجان (بالای 65 درصد) و کمترین پوشش بیمه ای را مربوط به شهرستان های شرق و جنوب استان با کمتر از 30 درصد است . وی در خصوص راهکار افزایش ضریب پوشش پایین بیمه ای در جنوب استان به راه اندازی شعب اقماری تامین اجتماعی در شهرستان های قلعه گنج، رودبار جنوب ، عنبرآباد اشاره کرد .
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان به 44 هزار کارگاه فعال در استان اشاره کرد و افزود: در این کارگاهها، بیش از 308 هزار نفر بیمه شده اجباری مشغول به فعالیت هستند که لیست حق بیمه 42 هزار و 500 کارگاه به صورت غیر حضوری به  این سازمان ارسال و حق بیمه آن پرداخت می شود .
حسینی تعداد بیمه شدگان خاص  تامین اجتماعی کرمان را 147هزار بیمه شده دانست و گفت: 70 درصد حق بیمه این بیمه شدگان بصورت غیر حضوری پرداخت می شود .
وی همچنین تعداد کارگاه های کشفی در یک سال گذشته در این استان را 5 هزار کارگاه برشمرد و تاکید کرد: شاهد رشد 3/5 درصدی بیمه شدگان در یک سال گذشته در استان بوده ایم که این رشد نسبت به نُرم کشوری بالاتر است.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان، هزینه های این سازمان در این استان در سال گذشته بالغ بر ٢ هزار میلیارد تومان برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه تصویب قوانین تامین اجتماعی باید با نگاه بیمه ای باشد و از وضع قوانین حمایتی خوداری شود، خاطر نشان کرد: تصویب قانون مشاغل سخت و زیان آور از جمله قوانینی است که ضریب پشتیبانی را نسبت به قبل پایین آورده است.
حسینی در خصوص اقدامات تامین اجتماعی در خصوص تسهیل کسب کار به مشوق های بیمه ای کارفرمایان و بخشودگی جرائم اشاره کرد و افزود : در خصوص بخشودگی جرائم که تا تاریخ 10 تیرماه مهلت داشت 6 هزار کارفرما با مراجعه به شعب تامین اجتماعی در این استان نسبت به تعیین و تکلیف 200 میلیارد تومان از بدهی معوق خود اقدام کردند که در صورت پرداخت اقساط به موقع بالغ بر 70 میلیارد تومان از بخشودگی استفاده می کنند که این رقم می تواند به رونق کسب و کار در استان کمک کند .
وی همچنین در خصوص تعامل با کارفرمایان به ٥هزار پرونده ارجاعی به هیات های تشخیص مطالبات اشاره و بیان کرد : 65 درصد این پرونده به نفع کارفرمایان تعیین تکلیف شد .
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان با اشاره به 26 شعبه اصلی، 15 شعبه اقماری و 8 کارگزاری رسمی در این استان از نمایندگان مجلس خواست با توجه به فرارسیدن هفته تامین اجتماعی از شعب تامین اجتماعی بازدید بعمل آورند .
در این دیدار نمایندگان مجلس از عملکرد اداره کل استان و روسای شعب تقدیر و تشکر نموده و آمادگی خود را در حمایت نظرات کارشناسی تامین اجتماعی در مصوبات مجلس اعلام نمودند.
شهباز حسن پور نماینده شهرستانهای سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در این دیدار یکی از نشانه های توسعه یافتگی در کشورها را سازمان های بیمه‌ای از جمله تامین اجتماعی عنوان کرد .
حسن پور ضمن قدردانی از عملکرد تامین اجتماعی در شهرستانهای سیرجان و بردسیر سهم استان در سرمایه گذاری شرکت های سازمان تامین اجتماعی را پایین دانست و تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان آماده هرگونه همکاری در این خصوص است .
حبیب الله پناه نیکزادی نماینده شهرستانهای شرق استان کرمان نیز از عملکرد اداره کل تامین اجتماعی و شعبه بم تقدیر کرد و با اشاره به صدمات ناشی از زلزله بم لزوم راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان بم جهت بهره مندی بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستانهای شرق استان را مطرح کرد.
دکتراحمد حمزه ای نماینده شهرستانهای کهنوج، قعلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی در این دیدار در خصوص عملکرد تامین اجتماعی افزود: تامین اجتماعی، تنها سازمان بیمه ای کشور است که توانسته است بصورت خودکفا به تعهدات خود در قبال شرکای اجتماعی انجام وظیفه کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آمادگی نمایندگان در خصوص مسائل مربوط به تامین اجتماعی اشاره و ضمن قدردانی از تلاشهای اداره کل استان در راه اندازی شعب اقماری در جنوب استان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش دیگر مسئولین استانی و همچنین سرمایه گذاری های شرکت های تامین اجتماعی ضریب پوشش بیمه ای در جنوب استان را به نُرم استانی و کشوری برسانیم.
در پایان این دیدار، دیگر نمایندگان مجلس از جمله امیری رئیس مجمع نمایندگان استان، دکتر زاهدی نماینده مردم در شهرستانهای کرمان و راور ، بختیاری نماینده بافت، رابر و ارزوئیه و انارکی محمدی نماینده مردم در شهرستانهای رفسنجان و انار از عملکرد تامین اجتماعی استان کرمان تقدیر و تشکر و آمادگی خود را در اعمال نظرات کارشناسی تامین اجتماعی در مصوبات مجلس اعلام کردند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/18580/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!