راه ترقی

آخرين مطالب

محمد نوری: پارس جنوبی مانند فصل گذشته در لیگ برتر موفق ظاهر می‌شود/ سردار جوانی کرد گفتگو

محمد نوری: پارس جنوبی مانند فصل گذشته در لیگ برتر موفق ظاهر می‌شود/ سردار جوانی کرد
  بزرگنمايي:

راه ترقی- محمد نوری بازیکن باتجربه‌ای که سابقه پوشیدن لباس تیم‌ملی،‌ پرسپولیس و سپاهان را دارد، پس از این که نیم‌فصل گذشته به پارس جنوبی پیوست، در فصل جدید لیگ برتر هم برای این تیم توپ خواهد زد. او در روزهای گذشته به خاطر مصدومیتی که از ناحیه آشیل برایش پیش آمد، به طور اختصاصی تمرین کرد تا مصدومیتش برطرف شود.

این بازیکن پارس جنوبی درباره شرایط تیمش برای حضور در لیگ هجدهم صحبت کرد. نوری هم‌چنین درباره خداحافظی سردار آزمون از تیم‌ملی اعتقاد دارد که تصمیم این بازیکن احساسی بوده است.

در ادامه گفت‌وگو

* شرایطت برای حضور در فصل جدید لیگ برتر چگونه است؟

به نظرم لیگ هجدهم فصل خیلی سختی است. تیم‌ها از نظر یارگیری خوب عمل کردند و آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشتند. تیم ما هم حدود دو سه هفته است که تمریناتش را آغاز کرده است. من در بازی با پیکان با مصدومیتی مواجه شدم که با چند روز تمرین جداگانه می‌توانم به تیم اضافه شوم.

* چند بازیکن تاثیرگذار پارس جنوبی پس از پایان لیگ هفدهم از این تیم جدا شدند. فکر می‌کنی پارس جنوبی می‌تواند مانند پارسال جزو تیم‌های موفق لیگ باشد؟

همین که هفت، هشت بازیکن پارس جنوبی به تیم‌های خوب ایران پیوستند نشان می‌دهد که عملکرد خوبی در فصل گذشته داشته و کادرفنی برای این تیم و بازیکنان زحمت زیادی کشیده است. فکر می‌کنم امسال هم همین روند را ادامه می‌دهیم. تارتار بازیکنان جدید و جوان خوبی را جذب کرده است؛ بازیکنانی که شاید از نظر اسم معروف نباشند اما ما می‌توانیم مانند سال گذشته در لیگ برتر موفق ظاهر شویم. البته مطمئنا کارمان از پارسال خیلی سخت‌تر است چون به عنوان تیم پنجم لیگ برتر روی ما حساب می‌کنند و قوی‌تر از قبل مقابل ما ظاهر می‌شوند.

* تو سابقه حضور در تیم‌ملی را داری و توانستی به همراه این تیم به جام‌جهانی 2014 برزیل هم صعود کنی. به عنوان کسی که سابقه حضور در تیم‌ملی را داری، عملکرد ایران در جام‌جهانی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

عملکرد تیم‌ملی در جام‌جهانی خیلی خوب بود و هم کادرفنی و هم بازیکنان نمره قابل قبولی گرفتند. من امیدوارم که تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها هم موفق باشد. تیم‌ملی با عملکرد خوبی که در جام‌جهانی داشته سطح توقعات را بالا برده و مردم به کم‌تر از قهرمانی راضی نیستند. البته کارمان خیلی سخت است و تیم‌های قدرتمندی مانند ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا حضور دارند. فکر می‌کنم مردم واقعا این تیم‌ملی را دوست دارند و با این تیم آشتی کردند. آن‌ها امیدوارند که تیم‌ملی در جام‌ملت‌های امارات پس از سال‌ها قهرمانی را برای آن‌ها بیاورند.

* سردار آزمون پس از جام‌جهانی 2018 روسیه به خاطر انتقاداتی که به عملکرد او شد و به گفته خودش این انتقادها موجب ناراحتی و تشدید بیماری مادرش شد، در سن 23 سالگی از تیم‌ملی خداحافظی کرد. به عنوان یک بازیکن باتجربه که در سال‌های حضورت در تیم‌ملی و لیگ برتر بارها تحت‌ فشار هم قرار گرفتی، نظرت درباره این تصمیم سردار آزمون چیست؟

بالاخره هر تیم و بازیکنی وقتی در تیم بزرگی بازی می‌کند روی او فشار است. همه بازیکنانی که در تیم‌های استقلال و پرسپولیس یا در سطح خیلی بالاتر رئال مادرید و بارسلونا بازی می‌کنند با فشارهایی مواجه هستند. آن‌ها زیر آماج انتقادات و فشار قرار می‌گیرند و باید خودشان را کنترل کنند. من احساس می‌کنم سردار جوانی کرده است. البته ما نمی‌دانیم روی چه حسابی این تصمیم را گرفته است. امیدوارم او تصمیمی بگیرد که هم به خودش و هم به تیم‌ملی کمک کند. سردار بازیکن جوانی است که می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند. من شخصا اعتقاد دارم که او اصلا ضعیف کار نکرد. سیستم بازی ما طوری بود که به مهاجم هدف ما توپ‌های کمی می‌رسید و احتمالا به همین خاطر فشارها روی او زیاد شد. قطعا وقتی بازیکنی در هر سه دیدار جام‌جهانی 90 دقیقه بازی می‌کند، نشان‌دهنده این است که خواسته‌های کادرفنی را براورده کرده است. وقتی کادرفنی از یک بازیکن راضی باشد باید آن بازیکن هم از عملکرد خودش راضی باشد. قطعا انتقاد همیشه است. از مسی و رونالدو هم انتقاد می‌شود ولی این انتقادها باید باعث پیشرفت بازیکنان شود.

* تو به واسطه حضور در پرسپولیس و تیم‌ملی، هم با برانکو هم با کی‌روش سابقه همکاری داری. این دو پس از حذف ایران در جام‌جهانی 2018 روسیه به شدت علیه هم مصاحبه کردند و بیانیه دادند. چه نظری درباره این درگیری لفظی داری؟

ما به عنوان بازیکن باید سرمان در لاک خودمان باشد و نمی‌توانیم صاحب نظر باشیم. قطعا پرسپولیس بزرگترین تیم آسیاست و تیم‌ملی هم تیم کشورمان است. این بحث‌ها در تمام دنیا وجود دارد و قطعا در کشورهای دیگر هم اختلاف سلیقه بین مربیان باشگاهی و ملی وجود دارد. مهم این است که احترام‌ها حفظ شود. باید هم شان و شخصیت تیم‌ملی و هم شان و شخصیت تیم بزرگ پرسپولیس حفظ شود.

* آیا این درگیری‌ها می‌تواند روی تمرکز و عملکرد ملی‌پوشان پرسپولیس تاثیرگذار باشد؟

بازیکن باید سرش در لاک خودش باشد. اگر بازیکن تمرکز بالایی داشته باشد این مسائل نمی‌تواند روی عملکرد او تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/18589/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟