راه ترقی

آخرين مطالب

ماموریت ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا در سفر به امارات/ پامپئو بار دیگر ایران را تهدید کرد سياسي

  بزرگنمايي:

راه ترقی- «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه هدفش از سفر به امارات را متحد کردن کشورهای مخالف با ایران عنوان کرد.
وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه می‌توان ایران را بابت اقداماتش مسئول کرد گفت: «راه‌های زیادی هستند. اول از همه، داشتن مخالفان متحد خیلی مهم است. این یکی از دلایل آمدن من به اینجا است.»
«پامپئو» اضافه کرد: «در امارات، شریکان بزرگی داریم؛ شراکت فوق‌العاده‌ای با سعودی‌ها و بحرینی‌ها داریم. بسیاری از کشورهای زیادی دارند [با اقدامات ایران] مقابله کرده و اعتراض می‌کنند که تنها چیزی که از ایران می‌خواهند این است که این کشور، بهنجارتر شود.»
در همین حال شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش داد مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با این شبکه مدعی شد: سیاست آمریکا ایجاد بازدارندگی در برابر رفتار ایران است که تهدیدی برای منطقه محسوب می شود. با متحدانمان برای بازدارندگی در برابر رفتار ایران همکاری می کنیم.
پمپئو مدعی شد: هدف تحریم ها نظام ایران است. واردات نفت از ایران پس از چهارم نوامبر به معنای نقض تحریم های آمریکا خواهد بود. برای تضمین پایبندی جهان به تحریم ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد. تحریم واردات نفت از ایران از چهارم نوامبر آغاز می شود.
وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: ایران باید از سوریه خارج شود. باید به راه حل سیاسی در سوریه دست یافت که بیانگر تنوع جامعه این کشور باشد. هدف واشنگتن ایجاد شرایط لازم برای دستیابی به راه حل سیاسی است. روسیه توافقنامه ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه را نقض کرد. صلح در سوریه باید به خشونت ها در این کشور پایان دهند و زمینه بازگشت میلیون ها آواره را فراهم کند.ماموریت پامپئو؛ تشکیل ائتلاف کشورهای عربی خلیج فارس برای مقابله با ایران
«مایک پامپئو» در دیدار با «محمد بن زاید» خواستار همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به منظور مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران شد.
به گزارش شبکه الجزیره، پامپئو همچنین در این دیدار تأکید کرد که واشنگتن به دنبال کاهش تنش بین کشورهای عربی خلیج فارس  و حل و فصل بحران ایجاد شده بین آن‌ها است.
او درباره همکاری کشورهای عربی خلیج فارس برای تقویت ثبات و امنیت منطقه ابراز امیداوری کرد.
وزیر خارجه آمریکا بعد از سفر از پیش اعلام نشده به افغانستان، سه‌شنبه وارد امارات متحده عربی شد و در گفت‌وگو با مجله «اینترنشنال اینترست» گفت که برای متحد کردن کشورهای عربی خلیج فارس در برابر ایران به امارات سفر کرده است.
ساعتی پیش نیز خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که آمریکا به دنبال اعمال فشار بیشتر به ایران و ایجاد جایگزین برای نفت این کشور است.

پامپئو بار دیگر ایران را تهدید کرد
وزیر خارجه آمریکا در سفر به امارات با تهدید مجدد ایران، ادعا کرده که واشنگتن و کشورهای خلیج فارس به ایران نشان می دهند که رفتار هایش برایش گران تمام می شود.
اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس گزارش داده، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در سفر خود به امارات متحده عربی اعلام کرده که رفتار ایران برایش گران تمام می شود.
وی گفته، مسئله اصلی که امروز آمریکا بر آن متمرکز است، قطع فرصت های مالی برای ایران است تا این کشور به زعم وی، به رفتارهای بد خود ادامه ندهد.
پامپئو با آگاهی از این که تحریم های ضد بشری از جمله تحریم های مالی، اقتصادی، تحریم ها نفتی و ... به طور مستقیم بر مایحتاج ضروری ملت ایران از جمله دارو و بسیاری از اقلام پزشگی تاثیر مستقیم می گذارد، اما مدعی شده که تحریم ها نه برای مردم ایران، بلکه برای متقاعد کردن دولت ایران برای تغییر رفتار آن است و گفته که این رفتارها برایش گران تمام خواهد شد.
وی گفته، ایران باید بداند که آمریکا تلاش خود را می کند تا مسیرهای دریای آزاد را حفظ کند و راه ترانزیت نفت را برای تمام جهان حفظ خواهد نمود. ما ده ها سال این ترانزیت آزاد را حفظ کردیم و به این راه ادامه خواهیم داد.
روز جمعه هفته گذشته نیز  مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا همزمان با نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه عضو برجام در وین و در ادامه سیاست ایران هراسی کاخ سفید خواستار مقابله اروپا با آنچه که وی اقدامات تروریستی ایران خوانده، شد.
مایک پمپئو در توئیتی در حالی اقدام به انتشار ادعاهای واهی در مورد ایران کرد که اقدامات آمریکا طی سال های گذشته در خاورمیانه و حمایت آشکار دولتمردان این کشور از گروه های تروریستی در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و یمن باعث کشته و زخمی شدن هزاران انسان بی گناه و آواره شدن میلیون ها نفر شده است.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه با هدف جو سازی علیه ایران در حالی نظام جمهوری اسلامی ایران را شرور خطاب کرد که شرارت های این کشور و همدستان منطقه ای او موجب به خاک و خون کشیده شدن میلیونها انسان بیگناه شده است.
وی با هدف برهم زدن فضای نشست وین ادامه داد: سران اروپا باید موضوع اقدامات ایران را در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران مطرح کنند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/18824/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟