راه ترقی

آخرين مطالب

پیشنهاد وسوسه انگیز نتانیاهو به پوتین/ روسیه در سوریه به ایران پشت می کند؟ نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه ترقی- نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی قرار است که امروز با رئیس جمهور روسیه دیدار می کند که سه‌شنبه شب با «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا دیدار کرد.
بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، در این دیدار که در قدس اشغالی برگزار شده، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه و «مئیر بن شبات» رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی هم حضور داشته‌اند و طرفین درباره «تحولات منطقه» گفت‌وگو کرده‌اند.
نتانیاهو در این نشست بار دیگر تکرار کرده که تل‌آویو «حضور نظامی ایران و نیروهای نیابتی‌اش در هر نقطه‌ای از سوریه را تحمل نخواهد کرد.» وی همچنین گفت دولت سوریه باید به توافق 1974 منع درگیری در بلندی‌های «جولان» پایبند باشد.
این دیدار در حالی انجام شده که نتانیاهو قرار است امروز (چهارشنبه) در سفر به مسکو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند. وی گفته در این نشست هم بر «لزوم خروج نیروهای ایرانی از سوریه» تأکید می‌کند.

نتانیاهو دست به دامان پوتین شده است
 سردبیر روزنامه رأی الیوم هم نوشت اگر تل آویو می‌توانست تهدیداتش را علیه ایران اجرا کند نخست وزیر این رژیم سراسیمه به مسکو نمی‌رفت و دست به دامان رئیس جمهور روسیه نمی‌شد.
عبدالباری عطوان با تصریح این مطلب و با اشاره به اینکه سوریه با گام‌هایی شتابان و با عزم و اطمینان و ایمان به آینده‌ای نویدبخش به سمت بهبودی و بازیابی سلامتش پیش می‌رود تاکید کرد: هر بار که ارتش عربی سوریه پیروزی‌های میدانی کسب می‌کند و شماری از شهر‌ها یا استان‌های بزرگ سوریه را آزاد می‌کند سران اسرائیل که از این پیروزی‌ها احساس سرخوردگی و یأس و ناامیدی می‌کنند به هواپیماهایشان اشاره می‌کنند که به برخی اهداف در عمق خاک سوریه حمله کنند یا آنکه از زمین حملات موشکی می‌کنند تا به افکار عمومی به شدت نگرانِ اسرائیلی ها، القا کنند اسرائیل همچنان قدرتمند است و دست برتر را در این منطقه دارد.
بیش از دو سال است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر دفاع (جنگ رژیم صهیونیستی) تهدید می‌کنند اجازه تثبیت حضور ایران در سوریه و تبدیل شدن خاک این کشور را به نقطه حرکت علیه اسرائیل نخواهند داد و این‌ها تهدیداتی است که هیچ تأثیری نداشته و سوری‌ها و ایرای‌ها را نترسانده است و ارتش عربی سوریه با حمایت مستشاران ایرانی و حزب الله لبنان در جبهه جنوب غربی سوریه پیشروی کرده اند و تسلط خود را بر چندین استان مانند درعا و قنیطره و حومه سویدا تثبیت کرده اند و این دلیلی محکم در بی تأثیر بودن تهدیدات نتانیاهو و لیبرمن است.
اگر نتانیاهو عملا می‌توانست تهدیداتش را اجرا کند و حضور نظامی ایران را در سوریه از بین ببرد اینگونه سرگشته و سراسیمه آن هم برای بار سوم از آغاز سال کنونی میلادی به مسکو نمی‌رفت و دست به دامان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نمی‌شد و از او برای تحقق این مأموریت کمک نمی‌خواست. آن هم کجا ... در کشوری که ارتش آن هفت سال است بدون احساس خستگی و در برخی مواقع در بیش از 70 جبهه با بزرگترین قدرت‌های منطقه‌ای و بین المللی به سرکردگی آمریکا ابرقدرت جهان در حال رویارویی است.
حملات اسرائیل به سوریه هیچ تأثیر واقعی در مسیر رویداد‌های منطقه نداشته و خبر‌های این حملات به خبر‌های دست دوم تبدیل شده است که در صفحات داخلی روزنامه‌ها منتشر می‌شود و اگر پاسخ به این حملات به تعویق افتاده به خاطر وجود برخی اولویت‌های دیگر در چارچوب راهبردی است که مفید بودن خودش را ثابت کرده و میوه و ثمراتش را در عمل داده که آخرینش نیز درعاست، اما این بدان معنا نیست که به تعویق انداختن پاسخ، طولانی خواهد بود.

خواسته نتانیاهو از پوتین
المیادین گزارش داد نتانیاهو از پوتین خواهد خواست جلوی نقض توافق ترک مخاصمه با نیروهای سوری را بگیرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، رسانه های رپیم صهیونیستی اعلام کردند: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل فردا از پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد خواست جهت حفظ توافق های راجع به ترک مخاصمه با نیروهای سوری تلاش کند.
نشریه «نیویورکر» دیروز به نقل از منابع آگاه نوشته بود که پیش از انتخابات سال 2016 آمریکا، «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و نتانیاهو ایده همکاری نزدیک واشنگتن و مسکو با هدف حل بحران سوریه و در عوض رفع تحریم‌های مرتبط با اوکراین را مطرح کرده بودند.
یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به نیویورکر گفته است: «اسرائیل معتقد است که می‌توان به توافقی میان ایالات متحده و روسیه در سوریه دست یافت که ایرانی‌ها را مجبور به خروج کند.»
نشریه نیویورکر نوشته است حتی اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چنین پیشنهادی را مطرح کند، روسیه توانایی عمل به آن را ندارد و نمی‌تواند نیروهای ایرانی را از سوریه خارج کند. علاوه بر این، ترامپ هم به اتهام ارتباط با روسیه تحت تحقیق قرار دارد و چنین معامله‌ای می‌تواند فشارها به او را افزایش دهد.
 
پیشنهاد وسوسه انگیز نتانیاهو به پوتین
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز روز سه‌شنبه در تحلیلی به قلم «زوی بارل»، نوشته ممکن است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد دهد که نیروهای ایرانی از سوریه خارج شوند و در عوض تحریم‌های آمریکا علیه روسیه لغو شوند.
هاآرتص درباره خواسته تل‌آویو برای خروج ایران از سوریه نوشته است: «"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه پیش از این، این درخواست را کاملا غیرواقع‌بینانه توصیف کرده است.»
هاآرتص هم در پایان گزارش خود نوشته است: «در این مرحله، بهترین چیزی که اسرائیل می‌تواند به آن امیدوار باشد، نوعی طرح روسی است که به رژیم سوریه این امکان را بدهد که بدون آنکه نیروهایش وارد "جولان" شوند، کنترل این منطقه را به دست گیرد و ضمنا روسیه درباره وضعیتی که بعد از جنگ برقرار می‌شود، با اسرائیل هماهنگی کند.»

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/18825/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد