راه ترقی

آخرين مطالب

کاراته کا‌های ایران در انتظار 4 مدال طلا و 8 برنز ورزشی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- پانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با حضور 312 کاراته کا از 29 کشور به میزبانی "امان" اردن آغاز شده است که چهار کاراته کای ایران به فینال راه یافته اند و هشت نماینده کشورمان هم برای کسب مدال برنز امروز به روی تاتامی خواهند رفت.
حمیده عباسعلی، مجید حسن نیا، علی اصغر آسیابری و صالح اباذری برای کسب مدال طلا به مصاف رقبا می‌روند و طراوت خاکسار، مبینا کاویانی، شیما آل سعدی، امیررضا میرزایی و مهدی خدابخشی در بخش کومیته، امیربهادر تدین در کاتای انفرادی، تیم کاتای ایران با ترکیب (ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون) در بخش مردان و تیم کاتای بانوان با ترکیب (الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری) برای کسب مدال برنز رقابت می‌کنند.
در روز نخست این مسابقات و در وزن 55- کیلوگرم مجید حسن نیا ابتدا نماینده هنگ کنگ را 6 بر یک شکست داد، سپس مقابل کاراته کایی از مالزی پس از تساوی پنج به پنج در وقت قانونی مبارزه، با رای داوران در هانتی برنده شد. او در سومین دیدار مقابل نماینده هند با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و به دیدرا نهایی رسید. حسن نیا امروز برای کسب مدال طلا به مصاف "صعود البشیر" عربستانی می‌رود.
علی اصغر آسیابری هم در وزن 75- کیلوگرم، ابتدا حریفی از هنگ کنگ را 6 بر یک برد، سپس 2 بر یک نماینده چین را شکست داد و در سومین دیدار هشت بر پنج حریف عربستانی را مغلوب کرد تا در فینال امروز روبروی "وی، چون سو" از چین تایپه قرار بگیرد.
همچنین صالح اباذری در وزن 84+ کیلوگرم، ابتدا نماینده تایلند را سه بر یک از پیش رو برداشت، سپس حریف قطری را 6 بر سه مغلوب کرد. او در سومین مبارزه پنج بر 2 بر کاراته کایی از اندونزی غلبه کرد و گام به فینال گذاشت. اباذری در فینال "کاگاوای" ژاپنی را پیش رو خواهد داشت.
در وزن 68+ کیلوگرم، حمیده عباسعلی با برتری سه بر صفر مقابل نماینده اندونزی گام به دور دوم گذاشت. او در دومین دیدار حریف هندی خود را هشت بر صفر مغلوب کرد تا مقابل "آیومی یوکوزا" ژاپنی قرار بگیرد. عباسعلی مقابل کاراته کای ژاپنی پس از تساوی صفر به صفر در هانتی (رای داوران) برنده تاتامی شد و به فینال راه یافت. او در دیدار پایانی مقابل "سون وون ژو" از چین تایپه قرار خواهد گرفت.
اما در وزن 55- کیلوگرم، طراوت خاکسار پس از برد 2 بر یک در نخستین مبارزه مقابل حریف ویتنامی، در ادامه چهار بر یک حریف کره‌ای را شکست داد، اما در مبارزه سوم هشت بر چهار مغلوب نماینده چین تایپه شد و به جدول شانس مجدد رفت. او امروز برای کسب مدال برنز مقابل برنده دیدار قزاقستان و مالزی قرار می‌گیرد.
مبینا کاویانی در وزن 68- کیلوگرم در نخستین دیدار 6 بر 2 نماینده کشور میزبان را شکست داد، سپس پنج بر 2 بر حریف ازبکستانی غلبه کرد و در نیمه نهایی به تساوی یک به یک مقابل کاراته کای ژاپنی رسید تا نماینده ژاپن در هانتی برنده مبارزه شود و کاویانی امروز برای کسب مدال برنز به مصاف برنده چین و هند می‌رود.
شیما آل سعدی در وزن 61- کیلوگرم ابتدا حریفی از سریلانکا را هشت بر صفر برد، در ادامه 11 بر 2 مغلوب نماینده ویتنام شد تا امروز در گروه شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد.
در وزن 67- کیلوگرم، امیررضا میرزایی ابتدا نماینده ویتنام را 2 بر صفر برد، سپس حریف چینی را با همین نتیجه شکست داد و در مبارزه سوم سه بر یک کاراته کای یمنی را شکست داد. او در نیمه نهایی مقابل حریف اردنی پس از تساوی سه به سه با قانون سنشو (کسب امتیاز نخست) شکست خورد و برای کسب مدال برنز امروز با یکی از کاراته کا‌های ازبکستان، نپال و پاکستان مبارزه خواهد کرد.
مهدی خدابخشی در وزن 84- کیلوگرم در گام نخست حریف عراقی را هشت بر صفر برد، در مبارزه دوم مقابل "ریوتارو آراگا" ژاپنی با امتیاز هانسوکو مغلوب شد. او با راهیابی حریف ژاپنی به فینال، فردا در جدول شانس مجدد مبارزه خواهد کرد.
اما در مسابقات روز نخست، در وزن 60- کیلوگرم، امیر مهدی زاده پس از تساوی یک به یک با رای داور در هانتی مغلوب حریفی از ژاپن شد و از دور مسابقات کنار رفت و در وزن 50- کیلوگرم، سارا بهمنیار در نخستین دیدار یک بر صفر نتیجه را به حریف فیلیپینی واگذار کرد و از حضور در ادامه مسابقات بازماند.
همچنین نمایندگان ایران در بخش کاتا هم ر. روز نخست به رقابت با حریفان آسیایی خود پرداختند که در کاتای انفرادی مردان، امیربهادر تدین ابتدا "دلوس سانتوس" از فیلیپین را چهار بر یک شکست داد، سپس با نتایج مشابه پنج بر صفر مقابل "آراکا بانرجی" از هند و "مو شیک" از چین به برتری رسید، اما در چهارمین رقابت چهار بر یک نتیجه را به "تایی وانگ" از چین تایپه واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز به رقابت با "کریس چنگ مان"، از هنگ کنگ برود.
کاتای تیمی مردان با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون پنج بر صفر تیم سریلانکا را شکست داد و در ادامه با همین نتیجه مغلوب ژاپن شد تا برای کسب مدال برنز به مصاف تیم کویت برود.
کاتای تیمی بانوان هم با ترکیب الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری ابتدا سریلانکا را پنج بر صفر شکست داد و در دومین دیدار چهار بر یک مقابل مالزی شکست خورد تا برای کسب مدال برنز با تیمی از هند مبارزه کند.
اما در کاتای انفرادی بانوان نگین باقری در نخستین رقابت خود "آدا وونگ" از کره جنوبی را چهار بر یک برد و در دومین مبارزه سه بر 2 مغلوب "لائو مو سونگ" از هنگ کنگ شد و با توجه به شکست حریف هنگ کنگی مقابل کاتاروی ژاپن، باقری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/18973/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟