راه ترقی

آخرين مطالب

سپاه، حامی مواضع استکبار ستیزی دولت انديشه

  بزرگنمايي:

راه ترقی- حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در نخستین نشست خبری خود در این سمت افزود : سپاه هرگاه مسئولان در انجام ماموریت ها و خدمت به مردم و تحقق اهداف نظام حرکت کنند ، بی تردید حامی آنها خواهد بود.
وی رعایت دو شرط تبعیت از سیاست های کلی نظام و نیز خدمتگزاری به مردم از سوی دولت ها را دو شرط حمایت سپاه از آنان بیان کرد.
حاجی صادقی در ارزیابی شرایط فعلی جامعه نیز گفت : اکنون وضع ما با گذشته تفاوتی نکرده و درگیری جبهه استکبار با ما با شیوه های مختلف از جمله فتنه ها ، تهدیدها و تحریم ها بوده است.
وی افزود : در این مقطع نیز اگر ما قدردان ولایت باشیم که عالی ترین راهبردها و هدایت ها را برای مبارزه با استکبار طراحی می کند ، بدون شک موفق خواهیم شد و سپاه هم با تمام وجود و به عنوان سرباز ولایت از نظام و سیاست های آن حمایت می کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت : در برابر استکبار گرگ صفت ، تنها راه عقب راندن ان ؛ ایستادگی و شهامت است نه انفعال و کوتاه آمدن.
وی تصریح کرد : ایستادگی هزینه دارد و در برابر استکبار که اهل مذاکره نیستند ، باید ایستاد چرا که استکبار بجز بردگی ملتها چیزی نمی خواهد.
بصیرت سیاسی رکن واجب سپاه و شرط پاسداری است
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران اسلامی بصیرت سیاسی را رکن واجب برای سپاه و شرط پاسداری از نظام دانست و گفت: بصیرت سیاسی به معنی درک درست از موقعیت، توطئه، شناخت دشمن، نقشه‌ها، تکالیف و وظایف خود­ است.
­ حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در نخستین نشست خبری خود در این سمت، در خصوص دخالت سپاه در مسایل سیاسی با بیان این که سپاه بصیرت­ و بینش سیاسی دارد، افزود: کسی که اگر بصیرت سیاسی نداشته باشد یعنی دین ندارد.
وی با بیان این که آنچه سپاه نباید در آن ورود پیدا کند و نمی‌کند، جبهه بندی است، گفت: جناح بندی و محدود شدن به برخی جناح‌های سیاسی سم کشنده است و جایز نیست و هم حضرت امام (ره) و هم مقام معظم رهبری آن را ممنوع کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه سپاه در جبهه انقلاب و دفاع از نظام و مقابله با جبهه استکبار حضور دارد، تصریح کرد: بصیرت به معنی جبهه انقلاب و استکبار را شناختن است و سپاه در این راه ذره‌ای از حفظ انقلاب و نظام کوتاه نمی‌آید، به همین دلیل دشمنان با سپاه دشمنی می‌کنند.
وی ماهیت دینی انقلاب، هدایت کننده انقلاب، اقتدار بخش انقلاب­ و استکبارستیزی را چهار رکن از ارکان انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: در دفاع از این ارکان سپاه حضور دارد. ­
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی تاکید کرد: در جبهه انقلاب گروه‌ها و احزاب مختلفی حضور دارند که سپاه وابسته به هیچ کدام نیست.
وی با بیان اینکه ما نباید میان بصیرت سیاسی و دخالت سیاسی خلط کنیم، تصریح کرد: فلسفه وجودی سپاه حفظ انقلاب و ارکان آن است.
حجت الاسلام گفت: در عین حال سپاه مواضعی می‌گیرد که ممکن است جناحی و موافقت با آن جناح و­ ­جناح دیگر تلقی شود و جناحی هم مخالفت با آن را بکند، اما سپاه این گونه عمل نکرده است.
وی بابیان اینکه همانطور که ولایت به کل امت تعلق دارد، گفت:­­ سپاه نیز افتخارش این است که خدمتگذار همه مردم باشد.
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که آیا برخی اظهارنظر‌های فرماندهان سپاه در حوزه مسایل سیاسی، موضع رسمی سپاه است؟ گفت: ما یک مواضع رسمی داریم که یا فرمانده کل سپاه یا نماینده، ولی فقیه یا سخنگوی سپاه بیان می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی افزود:، اما افراد مواضع­ و دیدگاه‌هایی دارند که محترم است، اما هیچ کدام را نمی‌توان جزو مواضع سپاه گذاشت.
اگر دشمن متعرض انقلاب اسلامی شود، تمام موجودیتش به خطر می‌افتد
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:­ اگر دشمن بخواهد متعرض انقلاب اسلامی شود، تمام موجودیت اش به خطر می‌افتد. ­
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی­ در نشست خبری گفت: سپاه پاسداران در همه عرصه‌ها اعم از دریا، هوا و زمین در اوج آمادگی است.
وی با بیان این که سپاه از نظر اطلاعاتی، نیرو­ و تجهیزات و همچنین عملیات؛ آمادگی مقابله با دشمن را دارد، افزود:­ یکی از این عرصه ها، تنگه هرمز است و دشمن این موضوع را می‌داند و به همین علت دشمنی خود را با سپاه تشدید کرده است.
وی با تاکید بر این که در دفاع از انقلاب همه یک دست هستیم، گفت: ممکن است در داخل برخی مسئولان سلیقه‌های مختلفی داشته باشند، اما سپاه در جبهه انقلاب از کلیت نظام و آرمان‌های آن­ دفاع می‌کند و این مربوط به یک دولت و رییس جمهور نیست، بلکه هر دولت و رییس جمهوری در راستای منویات انقلاب اسلامی باشد، سپاه از آن حمایت خواهد کرد.
سپاه­ خود را خدمت گذار نظام، مردم و مسئولان می‌داند، به شرط آن که سیاست‌های کلان نظام و خدمت گذاری به مردم فراروی مسئولان باشد و این‌ها جز باوفاداری با اصول انقلاب امکان پذیر نیست.
وی ابراز امیدواری کرد: در شرایط کنونی این ناشی گری استکبار باعث انسجام بیشتر ما در پیمودن مسیر انقلاب شود.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه از دشمن غیر از دشمنی نباید انتظار داشت، گفت: در این مقطع نیز ما اگر قدردان و قدرشناس ولایت باشیم، بدون شک موفق خواهیم بود و دشمن ناکام خواهد ماند.
وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی سپاه پاسداران با تمام وجود به عنوان سرباز ولایت هرجا و در هر صحنه‌ای که مقام معظم رهبری فرمانی داشته باشند، انجام می‌دهد، افزود: همچنین از مسئولانی که به دنبال تحقق تدابیر مقام رهبری و نظام هستند با تمام قدرت حمایت می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در خصوص حضور نمایندگی، ولی فقیه در جبهه مقاومت گفت: ما نیز مانند فرماندهان خود در جا‌هایی که نیاز باشد و فرماندهان بخواهند کمک خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که اخیرا شبهاتی مطرح می‌شود که روسیه خواستار خروج ایران از سوریه است، گفت: ارتباط ما با همسایگان خود از جمله سوریه و روسیه بسیار خوب است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه این موضوع استکبار را نیز بسیار عصبانی کرده است، افزود: سفر اخیر مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل به روسیه و مذاکرات در آن کشور بسیار کار خوبی بوده است.
وی تصریح کرد: حضور ما در سوریه مادامی که دولت آن بخواهد، ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با طرح این سوال که چرا آمریکایی‌ها از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر می‌گویند که ما در سوریه منافع داریم و باید در آنجا بمانیم، افزود: چرا باید این گونه باشد در حالی که از ما برای حضور در سوریه و دفاع از مظلوم دعوت شده است­ و از سوی دیگر دفاع از مظلوم وظیفه دینی ماست.
وی با بیان این که استکبار بدون دعوت و با پیمودن هزاران کیلومتر در سوریه حاضر می‌شود، گفت: استکبار حضور خود را تامین منافع خود بیان می‌کند در حالی که حضور ما در سوریه به درخواست دولت آن کشور است.
نماینده، ولی فقیه در سپاه با بیان این که مشاوره‌ها و حمایت‌های انقلاب اسلامی ایران از سوریه رمز ماندگاری و مقاومت سوریه است، افزود: دشمن می‌خواهد این موضوع را خدشه دار کند که به لطف الهی این آرزو را به گور خواهد برد.
وی به آرزوی دیگر استکبار در خصوص احیای داعش به شکلی دیگر اشاره کرد و گفت: استکبار خود داعشی را برای یک اهدافی به وجود آورد، اما در جاهایی­ از دست شان در رفت.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: اکنون نیز به این جمع بندی رسیده اند که داعشی باید تحت کنترل آنان باشد و نباید از بین برود چراکه داعش بهترین راه مقابله با انقلاب اسلامی برای آنان است.
وی گفت: دشمن به دنبال آن است که انقلاب اسلامی منطقه و صحنه را خالی کند تا آنان بتوانند داعش جدید را احیا کنند، اما مطمئن باشند که انقلاب اسلامی با فرهنگی که ایجاد کرده است در همه جای دنیا حضور فعال دارد.
نماینده، ولی فقیه در سپاه با بیان این که سپاه پاسداران خدمت گذاری به دین و انقلاب را با خدمت گذاری به مردم در مقابل هم نمی‌بیند، افزود: در فرهنگ قرآنی ما خدا و مردم در مقابل هم نیستند.
وی خدمت به مردم را بالاترین عبادت برای انسان دانست و گفت: سپاه در عرصه‌های سازندگی، خدمت به مردم، کار‌های بزرگی که نظام اقتضا کند، از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء حضور پیدا می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: این حضور با انگیزه و هدف اقتصادی نیست بلکه با هدف پاسداری از انقلاب و خدمت گذاری به مردم است چرا که این مردم انقلابی ما هستند که انقلاب را چهل ساله کردند و استکبار را به عقب رانده اند.
وی با بیان اینکه خدمت گذاری به مردم را برای خود افتخار می‌دانیم، گفت: با تمام وجود مفتخریم که با خدمت به مردم به خدا نزدیک شویم و باکی از فضاسازی و جوسازی‌های دشمن نداریم.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در خصوص پیروزی حزب الله درجنگ 33 روزه و تاثیر ونقش این پیروزی در کل محور مقاومت گفت: یکی از ابعاد انقلاب اسلامی، حمایت از نهضت‌های اسلامی، مظلومان و مسلمانان بوده است.
وی با اشاره به سفر نخست وزیر ­­رژیم اشغالگر صهیونیستی به کشور‌های مختلف افزود:­ این سفر به علت آن است که این فرد به جمع بندی رسیده که انقلاب اسلامی کاری کرده که اسرائیلی که روزی در برابر سنگ و حمله‌های فردی بچه‌های فلسطینی قرار گرفته بود، امروز در برابر موشک‌های آن بچه‌ها قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که این فکر و باور را انقلاب اسلامی در نیرو‌های فلسطینی ایجاد کرده است، گفت: رژیمی که شعار نیل تا فرات را سر می‌داد امروز به این فکر است که چگونه از نابودی خود جلوگیری کند.
وی افزود: رژیمی که درظرف چند روز همه ارتش‌های عربی را شکست می‌داد حالا در برابر گروه‌های کوچک به زعم آن‌ها مانند حزب الله و حماس شکست می‌خورد.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گفت: یکی از پیروزی‌های بزرگ جبهه انقلاب، اقدامات خوبی بود که هم حزب الله لبنان و هم نیرو‌ها در غزه و حماس و دیگر عرصه‌ها خلق کرده اند.
وی افزود: این پیروزی‌ها نقطه عطفی در شکل گیری گفتمان مقاومت و پایان افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: امروز با مقاومت نه یک ارتش بزرگ بلکه با گروه انقلابی و حزب الهی مانند برادران حزب الله سخت‌ترین تهاجم‌ها دفع شد که این اختصاص به شیعه هم ندارد.
وی با بیان این که روحیه مقاومت و ایستادگی نه فقط در منطقه بلکه در دنیا احیا شده است، افزود: این همان چیزی است که هم رژیم اشغالگر و هم استکبار را و هم بعضی کشور‌های عربی که حیات خود را نوکری برای استکبار می‌دانند، به خطر انداخته است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: برخی کشور‌های عربی هم تامین کننده منابع مالی استکبار و هم ذلت حاکمیت آمریکا را پذیرفته اند تا آن جایی که استکبار صریحا می‌گوید ما نگاه مان به فلان کشور عربی مانند یک گاو شیرده است.
وی با ابراز تاسف از این موضوع گفت: امیدوارم روزی برسد که حاکمان این کشور‌ها مانند ملت‌های خود به دنبال عزت اسلامی باشند.
نماینده، ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عمر چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: در تاریخ اسلام برای نخستین بار است که حاکمیت و نظام حکومت دینی به چهار دهه می‌رسد.
وی با بیان اینکه هیچ زمانی نه در زمان معصومان و نه در زمان غیبت، نظام ولایی که چهاردهه حاکمیت را در دست داشته باشد، نداشتیم، افزود: در این چهل سال انقلاب اسلامی برغم همه توطئه‌ها، تهاجم‌ها، فتنه‌ها و تلاش همه جانبه استکبار فراز و نشیب‌های زیادی داشته، اما توقف نداشته است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: امروز جبهه استکبار اقرار و اعتراف دارد که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زده و موجودیت آنان را در مرحله اول و شاخص‌های ابرقدرتی را درمرحله دوم تهدید می‌کند.
وی با بیان این که انقلاب، چون زنده و در حال اثرگذاری است، دشمن هم دارد، گفت: اگر انقلاب زنده و در حال حرکت نبود دشمنی نیز نمی‌داشت.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که، چون انقلاب زنده است، حافظ و نگهبان در برابر دشمن می‌خواهد، گفت: از دشمن نمی‌توان انتظاری جز دشمنی داشت و استکبار دشمن انقلاب اسلامی است و در هرجا هراقدامی از دستش برآید برای دشمنی با انقلاب انجام می‌دهد.
وی افزود: مهم این است که انقلاب حافظانی با بصیرت، شجاعت و آمادگی داشته باشد تا در هرزمانی بتواند نقشه دشمن را فهمیده و فتنه و نیرنگ او را به خوبی تشخیص دهد و در مقابل او بهترین راهکار را برعهده گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: این کار در مرحله نخست برعهده سکان دار نظام یعنی رهبری و در مرحله دوم بر دوش ملت است.
وی پیوند امت و ولایت را رمز ماندگاری انقلاب در این چهل سال بیان کرد و گفت: سه وضع برای مسلمانان متصور است که یکی امت مسلمان بدون ولایت و رهبری که تلقی دشمن این است که این امت خطری ندارد.
نماینده، ولی فقیه در سپاه؛ امام بی امت را وضعیت دوم برای مسلمانان بیان کرد و گفت: این امام نیز اقتدار ندارد.
وی امت متصل به ولایت را وضعیت سوم مسلمانان برشمرد وافزود: این امت شکست ندارد و چهل سالگی انقلاب به علت این پیوند است.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه تجسم و عینیت یافتن قدرت مردم در نهاد مقدس بسیج و سپاه تبلور پیدا می‌کند، گفت: بسیج چیزی نیست جز امت اسلامی سازمان دهی شده برای سنگرنشینی خط مقدم انقلاب.
وی فلسفه وجودی سپاه را نیز دفاع همه جانبه در همه عرصه‌ها از انقلاب اسلامی و دست آورد‌های آن بیان کرد و افزود: سپاه هرجا خطری را متوجه انقلاب دید ماموریتش آن است که حضور یابد.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی استقامت فکری و استقامت عملی را دو رکن برای بسیج و سپاه در خصوص حفاظت از انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: اساسی‌ترین عامل ایمانی و قرآنی برای ماندن در صراط مستقیم، استقامت فکری و گرفتار تردید نشدن و با شبهات منفعل نشدن است.
وی روحیه انقلابی و جهادی را نیز از دیگر ارکان بسیج و سپاه برای سنگرنشینی انقلاب بیان کرد و افزود: برای تحقق این دو ویژگی بزرگ و تقویت هرچه بیشتر پیوند امت با ولایت و سپاه وبسیج با ولایت نهاد نمایندگی، ولی فقیه در سپاه از همان آغاز به امر حضرت امام (ره) شکل گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی ارتقا بصیرت دینی، تقویت روحیه انقلابی و جهادی و معنویت را مطالبه مقام معظم رهبری از نماینده، ولی فقیه در سپاه بیان کرد و گفت: معظم له راهکار اساسی این موضوع را دو محور یکی ارتباط و بهره گیری از حوزه‌های علمیه و روحانیون آگاه و تاثیرگذار و دیگری تعامل و ارتباط سازنده با فرماندهی بیان کردند.
وی در خصوص برنامه‌ها به برگزاری نخستین اجلاس بسیج اساتید حوزه‌های علمیه چهار استان اشاره کرد و گفت: این اجلاس از 26 تیر به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و اساتید حوزه‌های علمیه قم، تهران، مشهد و اصفهان در آن حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی شعار این همایش را (حوزه انقلابی، رسالت اساتید و نخبه‌های بسیجی) بیان کرد و افزود: در این همایش قصد آن است که بتوانیم پیوند نهاد بسیج و سپاه را روزبه روز افزایش دهیم.
وی اعلام حضور انقلابی و آمادگی اساتید حوزه‌های علمیه در دفاع از انقلاب، تقویت انسجام، هم افزایی، بصیرت و فعال‌تر شدن اساتید و نخبه‌های حوزه‌های علمیه در جهت ماندگاری انقلاب اسلامی و نیز آمادگی بیشتر برای بصیرت افزایی و نقش آفرینی اساتید و روحانیون در هدایت سایر اقشار بسیج و همچنین آگاهی و بصیرت نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های جدید استکبار و راهکار‌های مقابله با آن و نمایش ولایت مداری، تبعیت حوزه‌های علمیه و روحانیت بسیجی از رهبری را از اهداف این همایش برشمرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/18997/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک