راه ترقی

آخرين مطالب

برترین استارتاپ‌های یونیکورن نوظهور سال 2018 اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - فهرست بهترین یونیکورن‌های جدید سال 2018 نشان می‌دهد استارتاپ‌های موفق، چگونه در حال تغییر دادن شیوه‌های سنتی کسب‌وکار هستند.

شاید امروزه کسب ارزش یک میلیارد دلاری پدیده‌ی نادری محسوب نشود، ولی هنوز اکثر استارتاپ‌ها آرزو دارند عنوان «یونیکورن» را از آن خود کنند. شاید به این دلیل که یونیکورن بودن، به‌نوعی سیگنال موفقیت را ارسال می‌کند و مسیر IPO آینده را هموار می‌کند. سال 2018، 30 یونیکورن جدید به دنیای استارتاپ‌ها افزوده شد، ولی ازاین‌بین برخی شرکت‌ها با ایده‌های نوآورانه و پیاده‌سازی هوشمندانه‌ی فناوری‌های مدرن، توجه جهان را معطوف به خود کرده‌اند. Babytree
Babytree، یک سرویس جامع مراقبت از کودک است که هم والدین پرمشغله و هم پرستاران حرفه‌ای کودک از آن منتفع می‌شوند. درواقع این سرویس به خانواده‌های چینی کمک می‌کند به تمام نیازهای فرزند خود از بدو تولد تا دوران کودکی، رسیدگی کنند. Babytree در سال 2006 توسط بائو شو که از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شده بود، در شهر پکن تأسیس شد و در طول سال‌ها به رشد خود ادامه داد تا جایی که نظر سرمایه‌گذارانی نظیر ماتریکس پارتنرز و TAL Education Group را به خود جلب کرد.
Babytree موفقیت واقعی Babytree در سال 2015 رقم خورد، یعنی زمانی که دولت چین سیاست «تک‌فرزندی» را تغییر داد. تعداد کاربران سایت Babytree در سال 2017 به 200 میلیون نفر رسید. سال 2018 نیز پس از یک دوره جذب سرمایه از شرکت‌هایی نظیر علی‌بابا ، ارزش خود را 200 میلیون دلار دیگر افزایش داد و به یک یونیکورن تبدیل شد. Discord
اپلیکیشن چت ویدیویی دیسکورد (Discord)، برترین برنامه‌ی موردعلاقه‌ی گیمرهای آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر است. زمانی که استن ویشنوسکی ، در استارتاپ بازی‌های ویدیویی OpenFeint کار می‌کرد، به این ایده رسید که گیمرها به یک اپلیکیشن چت ویدیویی نیاز دارند که در زمان بازی، در چت روم‌های آن بتوانند با امنیت استراتژی‌های خود را با یکدیگر مطرح کنند. پس‌ازاینکه شرکت OpenFeint در سال 2012 تعطیل شد، ویشنوسکی کار خود را به‌عنوان مدیرعامل استارتاپ جدید آغاز کرد و جیسون سیترون نیز به او کمک کرد اپلیکیشن موردنظر خود را توسعه دهد. آن دو در سال 2015 نخستین نسخه از برنامه‌ی خود را عرضه کردند و متوجه شدند که گیمرها، به یک رابط کاربری سبک و آسان نیاز دارند. دیسکورد در طول سال‌های بعد به‌سرعت رشد کرد. تعداد کاربران این برنامه در سال 2017 به 45 میلیون نفر و در سال 2018 به 135 میلیون نفر افزایش یافت. ماه آوریل سال 2018 ، شرکت دیسکورد 1.6 میلیارد ارزش‌گذاری شد و این‌زمانی بود که آن‌ها هنوز دور جدید جذب سرمایه‌ی خود را (50 میلیون دلار) تکمیل نکرده بودند.
Hellobike Hellobike
سال 2016، هان مای تصمیم گرفت شغل خود را در شرکت علی‌بابا رها کند و استارتاپ اشتراک‌گذاری دوچرخه‌ را راه‌اندازی نماید. گرچه پیش از هلوبایک ، شرکت‌های چینی مشابهی وارد بازار شده بودند، ولی این استارتاپ با متمرکز شدن روی شهرهای کوچک‌تر، به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد. سال 2017 هلوبایک با جیانگ سو ، یکی دیگر از شرکت‌های اشتراک‌گذاری دوچرخه ادغام شد. از آن زمان هلو بایک به‌سرعت و بدون هیچ مشکلی در حال رشد بوده و حدود 500 میلیون دلار سرمایه، از شرکت‌هایی مانند Fosun Group و WM Motor و Ant Financial جذب کرده است. ماه ژوئن سال 2018، هلوبایک با دریافت 319 میلیون دلار، سری F سرمایه‌گذاری خود را تکمیل کرد و یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. مقالات مرتبط:
آیا استارتاپ ها می‌توانند با شرکت‌هایی نظیر گوگل رقابت کنند؟ استارتاپ‌هایی که در سال 2017 شکست خوردند
Gett
داشتان استارتاپ گت از جایی شروع شد که دو کارآفرین به نام‌های دیو وایسر و روی مور ، از اینکه باید مدت‌زمانی طولانی منتظر تاکسی می‌ماندند، خسته شده بودند. آن‌ها تصمیم گرفتند استارتاپی راه‌اندازی کنند که به سرعت کاربران را به رانندگان تاکسی متصل کند. گرچه لندن یکی از اولین شهرهایی بود که خدمات گت را دریافت کرد، اما این شرکت در سال 2012 به بازارهای آمریکا و روسیه نیز راه یافت. سال 2016، آن‌ها مشارکت خود را با فولکس‌واگن اعلام کردند و با دریافت 300 میلیون دلار، به این شرکت آلمانی کمک کردند بخش «سواری اشتراکی» خود را راه‌اندازی کند. سال 2017، گت استارتاپ سفر اشتراکی جونو (Juno) واقع‌شده در نیویورک را به مبلغ 200 میلیون دلار خریداری کرد و به‌این‌ترتیب، مرزهای فعالیت خود را تا حدود زیادی گسترش داد. استارتاپ گت در ماه ژوئن 2018، 1.4 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.
DoorDash DoorDash
دوردش (DoorDash) در سال 2014 توسط یک گروه چهارنفره از فارغ‌التحصیلان استنفورد تأسیس شد و قرار بود نقشی شبیه به شرکت Postmates را برای کسب‌وکارهای کوچک داشته باشد. اما رشد سریع این شرکت باعث شد خدمات خود را به شرکت‌های بزرگ‌تر نیز ارائه کند. در آغاز سال 2018، استارتاپ دوردش در 28 ایالت آمریکا و چهار شهر بزرگ کانادا سرویس‌های خود را عرضه می‌کرد. در سال جاری دوردش با شرکت‌های والمارت، ردلابستر و وندیز قرارداد بست تا غذای این شرکت‌ها و رستوران‌ها را به مشتریان تحویل دهد. ماه مارس 2018، ارزش دوردش به 1.4 میلیارد دلار رسید و این استارتاپ هم به فهرست یونیکورن‌های برتر راه یافت. دور جدید فاندینگ دوردش با سرمایه‌گذاری 535 میلیون دلاری شرکت‌های سکوییا کپیتال و سافت بانک به پایان رسید. Swiggy
سال 2014، سه کارآفرین هندی تصمیم گرفتند در شهر بنگلور ، یک اپلیکیشن تحویل غذا راه‌اندازی کنند. آن‌ها کارشان را از این شهر که سیلیکون ولی هند نیز نامیده می‌شود، آغاز کردند و خیلی زود محدوده‌ی خدمات خود را به 14 شهر دیگر هند گسترش دادند. این استارتاپ تاکنون از چندین شرکت وی سی بین‌المللی ازجمله نوروست ونچر پارتنرز و بسمر ونچر پارتنرز ، سرمایه دریافت کرده است. ماه ژوئن 2018، استارتاپ Swiggy حدود 1.3 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و به جمع یونیکورن‌های هند پیوست. Intercom
زمانی که بنیان‌گذاران اینترکام در دوبیلین زندگی می‌کردند، ایده‌ی یک اپلیکیشن پیام‌رسان مشتری را مطرح کردند. این اپلیکیشن برقراری ارتباط با مشتریان را در سطحی شخصی‌تر، امکان‌پذیر می‌کرد. سال 2011 تیم اینترکام به آمریکا نقل‌مکان کرده و شرکت جدید را در این کشور تأسیس کرد. این برنامه به‌سرعت در میان شرکت‌های سیلیکون ولی که به دنبال راهی برای بهبود خدمات مشتریان خود بودند؛ محبوبیت پیدا کرد. نخستین پشتیبان مالی اینترکام، کارآفرین مشهور امان لئونارد، بنیان‌گذار شرکت رسانه‌ی اجتماعی ایرلندی Cohort بود. پس‌ازآن اینترکام موفق شد نظر سرمایه‌گذاران بزرگی نظیر سوشال کپیتال ، ایندکس ونچرز و حتی مارک زاکربرگ را جلب کند. ماه مارس 2018، ارزش این شرکت به بیش از یک میلیارد دلار رسید.
UiPath UiPath
در سال 2012، دو بازرگان رومانیایی UIPath را باهدف ارائه‌ی خدمات اتوماسیون راه‌اندازی کردند. نرم‌افزار اتوماسیون پروسه‌ی رباتیک (RPA) به شرکت‌ها کمک می‌کند کارهای اداری و تکراری خود را به فرایندهای خودکار تبدیل کنند. در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر هیتاچی ، IBM و بوش از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. سال 2018، شرکت UiPath پارام کالون را از مایکروسافت جذب کرد تا نقش مدیر محصول را در این شرکت به عهده بگیرد. ماه مارس سال جاری، دوره‌ی B جذب سرمایه‌ی UiPath با سرمایه‌گذاری 153 میلیون دلاری شرکت Accel به پایان رسید و این شرکت به ارزشی بیشتر از یک میلیارد دلار دست‌یافت. Canva
ایده‌ی نرم‌افزار کانوا (Canva) زمانی به ذهن ملانی پرکینز رسید که دانشجویان طراحی گرافیک او، نمی‌توانستند به‌راحتی مهارت‌های اصولی فتوشاپ را درک و اجرا کنند. او با همکاری کامرون آدامز و کلیف اوبریکت ، نرم‌افزار ویرایش آسان عکس کانوا را برای مبتدیان توسعه داد. استارتاپ کانوا تاکنون از طرف سرمایه‌گذاران متعددی نظیر وودی هارلسون (بازیگر هالیوود) مورد استقبال قرارگرفته است. ماه ژانویه‌ی 2018، سری C فاندینگ کانوا با سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری شرکت Sequoia Capital به پایان رسید. پس‌ازآن کانوا یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و قرارداد مشارکت سودآوری را نیز با دراپ‌باکس امضا کرد.
TradeShift TradeShift
هر سه مؤسس دانمارکی تریدشیفت (Tradeshift)، زمانی که در سال 2009 می‌خواستند استارتاپ جدید خود را راه‌اندازی کنند، امید زیادی به پیشرفت آن داشتند. نرم‌افزار مدیریت زنجیره تأمین تریدشیفت به کسب‌وکارها کمک می‌کند موجودی انبار خود را به‌صورت آنلاین خریدوفروش کنند و کارت‌های اعتباری شرکت را با اعتبار مجازی جایگزین نمایند. همچنین به عرضه‌کنندگان نیز اجازه می‌دهد از خدمات ابری آنها استفاده کنند. ترید شیفت که در آغاز کار خود از سرمایه‌گذاری اولیه‌ی PayPal بهره‌مند شده بود، به‌آرامی رشد کرد و به جایگاه امروزی رسید. تا سال 2014، خدمات تریدشیفت در بیش از 180 کشور ارائه می‌شد و تراکنش‌های بانکی آن، سالانه به 10 میلیارد دلار می‌رسید. شرکت‌های مشهوری مانند امریکن اکسپرس و کانن ، در فهرست مشتریان نریدشیفت قرار دارند. سال 2018 این شرکت پس از جذب 250 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذارانی که رهبری آن‌ها را گلدمن ساکس به عهده داشت، به ارزشی بالای یک میلیارد دلار دست‌یافت. استارتاپ‌هایی که دیدیم، چه با رشد سریع و چه با حرکت آهسته و مداوم، هدف نهایی بنیان‌گذاران خود را محقق کرده‌اند: همه‌ی آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده‌اند. این استارتاپ‌ها با کار سخت، طرح کسب‌وکار هدفمند و البته بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند، موفق شده‌اند به فهرست برترین‌ها راه پیدا کنند. حالا ادامه‌ی رشد این استارتاپ‌ها باهدف دیگری دنبال می‌شود: برگزاری عرضه‌ی عمومی سهام.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/19022/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

گل سالم الدوساری به العین

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان