راه ترقی

آخرين مطالب

اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان درشهرداری ازفردا/ازهیچ تخلفی در شهرداری چشم پوشی نمی‌کنیم اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- محمد علی افشانی با بیان اینکه من به شدت پیگیر تصویب این قانون بودم چرا که قانون خوبی است و باعث چرخش نخبگان می‌شود، تصریح کرد: من از فردا اجرای این قانون را شروع می‌کنم تا شهرداری پیشتاز اجرای این قانون باشد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم افزایش نشاط و شادی میان شهروندان تهران تاکید کرد و افزود: مردم نیازمند افزایش شادی و نشاط هستند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که شهروندان احساس کنند که می‌توانند با هزینه اندک شاد زندگی کنند.

وی افزود: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی قطعا از برنامه‌های آتی ما خواهد بود. مسئله علمی شهر و مدیریت شهر نیز از برنامه‌های آینده شهرداری تهران خواهد بود. امروز بخش قابل ملاحظه‌ای از شهر با کوچکترین تکانی فرو خواهد ریخت؛ لذا یکی از برنامه‌های ما مدیریت بحران و ساماندهی آن است. باید برای حوادث آمادگی داشته باشیم و مقاوم سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را در دستور کار خود قرار دهیم.به طوریکه شناسنامه فنی برای ساختمان‌های با اهمیت در مرحله اول و پس از آن برای همه ساختمان‌ها تهیه شود تا اطلاع کاملی از آنها داشته باشیم و هنگام بحران بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

دستور یک ماهه افشانی برای بررسی وضعیت شهرداری در مقابل بحران سیل و جاری شدن آب‌های سطحی

افشانی تاکید کرد:‌ باید در هنگام بروز حوادث از امکانات هوایی استفاده کنیم. با توجه به تغییر شرایط اقلیمی احتمال بارندگی‌های سیل آسا وجود دارد که ظرف سال‌های گذشته نیز چنین بارندگی‌هایی را مشاهده کرده‌ایم. بر همین اساس به تمام معاونین مربوطه خود دستور داده‌ام که ظرف مدت یک ماه وضعیت شهرداری در مقابل بحران سیل و جاری شدن آب‌های سطحی مورد بررسی قرار دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع آلودگی هوای شهر تهران و لزوم توسعه حمل و نقل عمومی در این شهر اشاره کرد و افزود: آلودگی هوا یکی از مشکلاتی است که گریبان گیر همه شهروندان تهرانی است؛ لذا باید قدم‌هایی اساسی در جهت کاهش آلودگی هوا برداریم. توسعه خطوط مترو به ویژه خطوط 6 و 7 در دستور کار ما قرار گرفته و امیدواریم تا سال آینده تقریبا در همین محدوده زمانی فعلی بتوانیم بیش از 50 کیلومتر از خطوط مترو را به بهره برداری برسانیم و بیش از 70 واگن به واگن‌های موجود اضافه کنیم.

افشانی ادامه داد: ساخت 630 واگن مراحل مناقصه آن انجام شده که 11 شرکت اروپایی در آن شرکت داشتند و نهایتا سه شرکت اسناد خود را تحویل دادند. برنده مناقصه شرکت واگن سازی تهران بود که با مشارکت طرف چینی به زودی مرحله امضای نهایی این قرارداد را انجام خواهد داد.

شهردار تهران تصریح کرد: در این قرارداد جدید علی رغم اینکه سه سال پس از قرارداد قبلی بوده اما حدود 280 میلیون دلار صرفه جویی نسبت به قرارداد قبلی داشته‌ایم. در حقیقت با قیمت پایین‌تری این قرارداد به امضاء رسیده است. در قرارداد قبلی تنها 25 درصد داخلی سازی وجود داشت اما در قرارداد جدید این رقم به 55 درصد افزایش پیدا کرده به شکلی که پس از این قرارداد می‌توانیم به طور کامل واگن‌ها را در کشور بسازیم.

بر روی حفظ باغات حساسیت ویژه‌ای دارم

وی تاکید کرد:‌ بر روی حفظ باغات حساسیت ویژه‌ای دارم لذا در شورای معاونان اعلام کردم در دوره مدیریت من حتی یک باغ تغییر کاربری داده نخواهد شد. علاوه بر این مصوبه برج باغ‌ها نیز به طور کامل اجرا خواهد شد. دو جلسه با روسای بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مورد باغات شهر داشتند که مقرر شد باغاتی که در اختیار آنهاست، یا در اختیار ما گذاشته شود و یا تحت اختیار خودشان از آنها نگهداری شود. همچنین تعدادی از این باغ‌ها برای استفاده عمومی به صورت پارک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران بار دیگر بر نوسازی ناوگان عمومی در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی توسط دولت آغاز شده که 18 هزار اتوبوس در کل کشور نوسازی خواهند شد که از این میان 3000 اتوبوس شهر تهران نوسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: برقی کردن موتورسیکلت‌ها مورد توافق نهایی قرار گرفته که امیدواریم پس از تحقق آن در مرحله بعد برقی کردن تاکسی‌ها را محقق کنیم.

 شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش شاخص‌های فساد و ... در شهرداری تهران طی چند ماه اخیر، گفت: در عین احترام نظر شما را قبول ندارم. چرا که کدام نظرسنجی در این چند روزه انجام شده و ثابت می‌کند که رشوه و ... در شهرداری زیاد شده است.

در شهرداری ابرسیستمی برای کاهش فساد حاکم شود

وی ادامه داد: باید برای هر صحبتی مبنای علمی داشته باشیم و در این دوره مهمترین اولویت من مبارزه با فساد است چرا که معتقدم اگر در جامعه‌ای فساد وجود داشته باشد، روی توسعه را نمی‌بینند.

از هیچ تخلفی چشم پوشی نمی‌کنیم


افشانی با بیان اینکه معتقدم باید در شهرداری ابرسیستمی برای کاهش فساد حاکم شود، گفت: نمی‌شود در عرض چند ماه در دستگاه عریض و طویلی همچون شهرداری تهران فساد را کاهش داد؛ اما این دوره، دوره مبارزه با فساد است و قطعا از هیچ تخلفی چشم پوشی نمی‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه معتقدیم باید آزادی عمل برای نقد همه افراد فراهم شود، ادامه داد: یک نظرسنجی انجام شده و دقیقا عکس صحبت‌های شما را ثابت کرده هر چند که من معتقدم باید هر سه ماه یکبار نظرسنجی انجام شود و شاخص‌ها را رصد کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اعلام کرده‌اند که شما مخالف تحقیق و تفحص از شهرداری هستید و از این موضوع واهمه دارید، گفت: من هیچ مخالفتی در این خصوص نداشته و ندارم بلکه بسیار هم استقبال می‌کنم که حتی هر سه ماه یکبار و با جدیت این اتفاق بیفتد و من این موضوع را پیگیری می‌کنم. چرا که مبنای من حاکمیت قانون است ولی بهتر است کسانی که این صحبت‌ها را می‌کنند حداقل با من تماس گرفته و بعد صحبت کنند.
وی در مورد انتصابات در شهرداری تهران نیز با بیان اینکه هیچ فشاری بر من در خصوص انتصاب یا جابجایی جواب نمی‌دهد، گفت: من برای انتصابم سه شاخص تجربه مرتبط، دانش و توان اجرای برنامه‌ها را در نظر گرفتم و تمام انتصاباتم بر این اساس خواهد بود و حتی به معاونت منابع انسانی دستور دادم رزومه تمام انتصابات فعلی و قبلی را در سایت بارگزاری کند تا مردم خودشان ببینند که سابقه مدیران فعلی و قبلی چگونه بوده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص ملاحظات سیاسی و مقاومت بدنه شهرداری در خصوص مبارزه با فساد، گفت: خودم می‌دانم که وقتی وارد این میدان شدم هزینه‌های سنگینی باید پرداخت اما حاضر هستم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص درآمدهای پایدار گفت: وضعیت درآمدی در این دوره ممکن است کم باشد اما برای رسیدن به درآمد هر کاری نمی‌کنیم و برای تامین درآمدهای پایدار برنامه داریم. مثلا در اطراف دریاچه چیتگر برنامه ویژه‌ای داریم که یک مجموعه تفریحی و ... ساخته شود که درآمد زیاد دائمی برای شهر به وجود می‌آورد که البته این طرح در مرحله تاییدیه طرح است اما از این طرح‌ها می‌توانیم در تهران زیاد داشته باشیم. همچنین پیگیری برای تصویب لایحه مدیریت شهری که سهم شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده افزایش می‌یابد هستیم تا مجبور به شهر فروشی نشویم.
وی در خصوص جزئیات تفاهم‌نامه قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: در مورد جلسه‌ام با قرارگاه خاتم الانبیاء تفاهم‌نامه‌ای امضاء نشد بلکه میزان بدهی شهرداری زیاد است و بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که حدود 23 هزار میلیارد تومان آن بدهی بانکی است که متاسفانه سود معوقات نیز هر ماه به آن اضافه می‌شود.
وی افزود: بدهی شهرداری به مالکان و پیمانکاران حدود 30 هزار میلیارد تومان است و بعضی پیمانکاران طرف قرارداد یا کاهش نیرو دادند و یا کار را متوقف کردند و حالا در این جلسه فرصت شش ماهه‌ای به شهرداری تهران داده شد تا بتواند خود را به منابع جدید تجهیز کند و از همان روز بعد از جلسه نیز قرارگاه خاتم الانبیاء کار را شروع کرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/23585/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد