راه ترقی

آخرين مطالب

نایب رئیس بانوان جودو: در کمپ ژاپن جسارت دختران بالا رفت/ دختران باید دائم در مسابقه باشند ورزشی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش به مشکلات نواب رئیس حوزه بانوان در فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: همه فدراسیون‌ها مشکلات ریشه‌ای زیادی دارند و بزرگترین مشکلی که فدراسیون‌ها در بحث بانوان دارند اساسنامه فدراسیون است. خوشبختانه خانم محمدیان معاون وزیر ورزش در امور بانوان تلاش کردند تا این اساسنامه را اصلاح کنند که به تایید وزیر ورزش و جوانان رسیده است.  سالیان سال بود که اساسنامه برنامه‌ای برای نایب رئیس پیش بینی نکرده بود  به گونه‌ای که اگر درفدراسیون کار می‌کرد بعضی مواقع  ترمز او را می‌کشیدند که بر اساس اساسنامه نمی‌توانی به این کارها ورود کنی. تمام این مشکلات  به شرح وظیفه برمی‌گشت چون بانوان نایب رئیس شرح وظیفه‌ای نداشتند. اما این یک مشکل ریشه‌ای است و امیدوارم معاون بانوان با کمک تیمی که در  وزارت ورزش و جوانان قرار دارند مشکل اساسی اصلاح اساسنامه را انجام دهند و نایب رئیس‌ها شرح وظیفه داشته و بر اساس آن کار کنند. ابا انجام این کار مطمئن باشید که هیچ اختلافی بوجود نمی‌آید. 

 او در ادامه افزود: نمی‌خواهم نگاه جنسیتی داشته باشم. در فدرسیون جودو مردان خیلی رشد کرده اما دخترها نه؛ اگر اطراف بانوان حلقه‌ای بکشم و با توجه به شرایط ارزی که وجود دارد  امکان تردد به کشورهای دیگر را  نداشته باشند، ورزشکارانم در هیمن سطح باقی می‌مانند. نگاه جنیستی ندارم و معتقد هستم باید فارغ از جنس از بهترین‌ها در فدراسیون استفاده کنم و به عنوان نایب رئیس وظیفه دارم شرایطی ایده آل، امن و مطمئن برای ورزشکارانم به وجود بیاورم که به موجب آن بتوانند از مربیان و داوران مرد و زن استفاده کنند. وقتی که بانوان رشد پیدا کنند به مرور مستقل می‌شوند و کار را دستشان می‌گیرند. 

محمدیان بیان کرد: به عنوان یک زن معتقدم که باید زنانمان رشد کنند  و کارهایشان را خود انجام دهند بنابراین اگر وارد میدان شدیم نباید درجا بزنیم، به عنوان مثال اگر در زمینه آموزش ضعف داریم باید ورزشکاران را  به درجه‌ قابل قبولی در این بخش برسانیم.

او در مورد قرارداد سرمربی تیم ملی جودو بانوان گفت: قرارداد  یک ساله با نلیا سرمربی ازبکی تیم بانوان بستیم و امیدوارم آقای درخشان با  توجه به وضعیت جودوی بانوان او را تا المپیک  2020 در ایران حفظ کند. میزان قراداد این مربی هم هر مقداری که هست فدراسیون جهانی کمک می‌کند. 

محمدیان در مورد شرایط جودوی دختران تیم ملی بیان کرد: دختران جودوکار از نوع تمرین‌ها و برنامه‌ی اردویی نلیا  خیلی راضی هستند و با توجه به چندین اعزامی که این ورزشکاران داشتند با شناخت دقیق روی نقاط ضعف آنها کار می‌شود. از مهرماه سال 96 در این فدراسیون مشغول به کار شدم. تیم خوبی در این فدراسیون مشغول به کار هستند و در مدیریت آن مشکلی نمی‌بینم، البته جودو بانوان به انسجام نیاز دارد که امیدوارم بتوانم این انسجام را  بوجود آورم.

او به مشکلات ارزی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: این شرایط برای کل جامعه است. به هر حال ما هم جزئی از این جامعه هستیم و باید فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و همچنین شرایط اقتصادی جامعه را درک کنیم. وضعیت بحرانی است و ضرورت داد که همه مراعات کنیم، علاوه بر این باید راهکاری پیدا کنیم که ورزشکاران در مسابقه باشند و داوران و مربیان هم کار کنند. اگر راه اول و برگزاری لیگ و جایزه بزرگ امکان پذیر نباشد باید راه حل‌های دیگری را بررسی کرد.

 نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش در مورد لیگ جودوی بانوان بیان کرد:  لیگ جودو نداریم، سال  گذشته آقای درخشان پیشنهاد دادند که هر سه ماه یک بار مسابقه‌هایی تحت عنوان جایزه بزرگ داشته باشیم اما هنوز از نظر ریالی به مرحله‌ای نرسیدیم که  این مسابقه‌ها را برگزار کنیم، ولی قصد دارم در این زمینه دوباره با  آقای درخشان وارد مذاکره شوم. ورزشکاران‌مان نیاز دارند که دائما در اردو و مسابقه باشند همچنین مربیان و داورهایمان نیز به طور مداوم کار کنند که حتما در برنامه کاری‌مان وجود دارد. 

او پس از مشخص شدن جودوکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا در مورد پیش بینی‌اش از عملکرد دختران جودوکار اظهار کرد: حریفان  آسیایی بسیار خوبی داریم. در کمپ تمرینی ژاپن  و در روزهای ابتدایی آثار دلهره و نگرانی را در ورزشکارانمان می‌دیدم اما بعد از چند روز جسارتشان بالا رفت. امیدوارم که مبارزات خوبی را در جاکارتا  داشته باشند.

 او در پاسخ به این سوال که آیا بازی تدارکاتی خاصی برای تیم ملی جودو بانوان اعزامی به جاکارتا در نظر دارند یا خیر گفت: بهترین برنامه‌ای که فدراسیون  برای ورزشکاران تدارک دید اعزام به تورنمنت ژاپن بود. فعلا برنامه‌ای جز تمرین‌های مستمر نداریم که خانم نلیا بر اساس نقطه ضعف‌های بازیکنان کار می‌کند. 

محمدیان در مورد دوره های آموزشی جودو بیان کرد:  100 درصد برنامه آموزشی مربیگری و داوری داریم. علاوه بر این کمیته‌هایمان در حال فعال شدن هستند. دوست داریم خانم هایمان به درجه‌ای برسند که از آقایان جودوکار، مسئولان و کمیته‌ها به نحو احسن استفاده کنیم. همچنین به دنبال کادر سازی هستیم تا خانم‌ها به طور  مستقل بتوانند برنامه‌های کاری‌شان را  انجام دهند. این آینده و استراتژی فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش است. برنامه‌هایمان را مشخص کردیم و به کمیته آموزش داده‌ایم، یک کلاس مربیگری و داوری ممتاز داریم که از حضور نلیا و مدرسان خوب برای آموزش مربیانمان استفاده می کنیم. ضمن اینکه  برنامه استعدادیابی را قصد داریم آغاز کنیم و مربیان جوان تر را در کنار خانم نلیا قرار دهیم تا در رده های پایه کار کنند و در این زمینه کادر سازی کرده باشیم. 

نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش در پایان و  در پاسخ به این سوال که آیا اردوی تیم ملی جودو بعد از بازیهای آسیایی جاکارتا تعطیل می‌شود بیان کرد:  طبق برنامه‌ای که خانم نلیا به فدراسیون داده است، به محض اینکه ملی‌پوشان از جاکارتا برمی‌گردند خیلی قوی تر  ادامه می‌دهند. نوجوانان، جوانان و بزرگسالان جدا می‌شوند. خانم نلیا در اختیار فدراسیون است و تمام تلاشم این است که یک روز هم بیکار نباشد. برای این دارد حقوق می گیرد که جودوی ما را زیر و رو کند و ان‌شاءالله این اتفاق هم می‌افتد. بین 15 تا 20 مرداد و قبل از جاکارتا مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور را داریم، مقام های اول تا سوم در هر وزنی  بلافاصله اردوهایش زیر نظر خانم نلیا تشکیل می‌شود، البته ممکن است در این تاریخ بازنگری شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/24667/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترکیب نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس دوازدهم کامل شد

رتبه دوم از بایرن مونیخ گرفته شد

برترین گل‌های نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ترکیب نمایندگان استان همدان در مجلس دوازدهم کامل شد

ترکیب نمایندگان استان اردبیل در مجلس دوازدهم کامل شد

ترکیب نمایندگان استان مازندران در مجلس دوازدهم کامل شد

سیمونه اینزاگی: من هم در تمرینات مصدوم شدم

نتایج اولیه انتخابات تهران در دور دوم اعلام شد

نتایج غیرمنتظره در انتخابات دور دوم مجلس در تبریز

درخواست جود بلینگام از میکا ریچاردز برای عمل به قول خود در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا

استقبال بدرقه و بزرگ از بازی مهم

پائولو دیبالا بهترین بازیکن ماه آوریل 2024

ترکیب نمایندگان استان لرستان در مجلس دوازدهم کامل شد

آذری: هیچ مدیریتی در چینش هواداران صورت نگرفت

خلاصه بازی الاتحاد 0 - الاتفاق 5

آذری: واگذاری سهام را به فال نیک می گیرم

نتایج نهایی انتخابات آبادان، ملایر، خرم آباد و چگینی اعلام شد

آخرین خبرها از شمارش آرا در دور دوم انتخابات مجلس؛ با نتایج همراه ما باشید

تیری آنری: تیم ها از بازی کردن مقابل رئال مادرید می ترسند!

طرح خاص گل‌گهر برای تقابل با تراکتور

آینده نامشخص ستاره انگلیسی؛ سومین انتقال در یک سال!

گل اول اینتر توسط فراتسی در دقیقه 19

گل دوم اینتر توسط آرناتوویچ در دقیقه 60

کنایه همزمان مدیر سپاهان به پرسپولیس و فدراسیون

گل سوم اینتر توسط بیوکنن در دقیقه 77

گل چهارم اینتر توسط لائوتارو مارتینز در دقیقه 80

گل پنجم اینتر توسط تورام در دقیقه 84

هوادار با ایده هجومی به مصاف پرسپولیس می‌رود

روایت تسنیم از پیشتازان انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم در تهران

آخرین خبرها از شمارش آرا در دور دوم انتخابات مجلس؛ با نتایج غیررسمی همراه ما باشید

عنوان هشتمی فرزانه فصیحی در لیگ الماس

نویدکیا: همین روال باشد، نیستم

پایان کار سهمیه‌های فرنگی المپیک و دست خالی‌ نماینده آمریکا

گزارشی از تمرینات تیم شمس آذر و مصاحبه با بازیکنان

میرحیدری: در زندگی شخصی مورایس دخالت نمی کنیم

جیمی کرگر خطاب به هواداران دورتموند: فینال را در کنار شما در دیوار زرد ومبلی می بینم!

انیمیشن فان از کامبک رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا

چرا ستارگان بزرگ دنیای فوتبال مثل سابق مشتری ندارند؟

سپاهان قهرمان لیگ برتر فوتبال نوجوانان شد

دل امباپه با رئیس صاف نشده

امباپه جدایی‌اش از پاری‌سن‌ژرمن را اعلام کرد

آذربایجانی مدیرعامل باشگاه سپاهان شد

حضور پرتعداد مردم برای دریافت کتاب با امضای ظریف

کارگردانی که به جای بدلکار بازی کرد و پایش شکست!

بازپخش دو فصل سریال پرحاشیه کمال تبریزی از شبکه سه/ فصل سه بلاتکلیف!

موسیقی بی کلام آرامش بخش به نام in the morning light

تعطیلی یا آغاز با تاخیر مدارس برخی شهرهای کشور به علت شمارش آرا

تصویر روز ناسا؛ معروف‌ترین سیاهچاله جهان

داستانک/ زمین‌ گرد است

هشدار صندوق بین المللی پول درباره تکه‌تکه شدن اقتصاد جهان