راه ترقی

آخرين مطالب

مهلت تمام شد؛ 200000 نفر لوور شعبه تهران را دیدند فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه ترقی- هر چند نمایشگاه لوور تهران، تا پایان ساعت کاری امروز هشتم مرداد برپاست و از صبح فردا اقدامات اولیه برای بسته‌بندی، جمع‌آوری و در نهایت بازگرداندن این 56 اثر تاریخی امانت گرفته شده از موزه لوور پاریس، به مبدا عملی می‌شود، اما هنوز علاقه‌مندان زیادی هستند که با مطلع شدن از این‌که این نمایشگاه روز پایانی بازدید خود را در سپری می‌کند، بالاخره فرصت کرده‌اند به سمت موزه ملی ایران آمدند تا لوور شعبه تهران را به چشم ببینند.

هر چند از 14 اسفند سال گذشته تا 24 تیر امسال 243 هزار و 381 نفر از گنجینه لوور و آثار عکاسی عباس کیارستمی «به من نگاه کن» دیدن کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد با توجه به صحبت‌های یکی از نگهبانان موزه که در روزهای پایانی نمایشگاه باز هم تعداد زیادی بازدیدکننده به موزه امده‌اند، این آمار رشد بیشتری داشته باشد.

البته قرار بود که این نمایشگاه پس از تهران، مدتی پیش برای نمایشی دیگر به خراسان رضوی منتقل شود که ابتدا زمان آن به تعویق افتاد و درنهایت هم اعلام شد که شرکت بیمه‌ی مرتبط با موضوع، از ترس تحریم‌های آمریکا، از تداوم پوشش بیمه‌ای خود صرف نظر کرده، به همین علت، نمایش آثار در جایی غیر از مرکز کشور، منتفی است.

با این وصف، درصد بیشتر بازدیدکنندگان صبح امروز لوور شعبه تهران را بانوان جوان و پیر و حتی خانواده‌ها تشکیل داده‌اندکه با ذوق به هر نقطه نگاه می‌کنند، هر چند از دید یکی دو نفر هم نمایشگاه عکس‌های مرحوم کیارستمی بهتر بود، اما باز هم تعداد بازدیدکنندگان لووز بیشتر از نمایشگاه عکس است.

به نظر می‌رسد میزان استقبال در روز آخر نمایشگاه به حدی زیاد شده که مراقبان و نگهبانان سالن‌های نمایشگاهی موزه به تکاپو افتاده‌اند تا تعداد مراقبان را در سالن‌ها بیشتر کنند.

سارا 20 ساله که دو روز گذشته از وجود این نمایشگاه مطلع شده و در روز آخر باخواهر و دوست خود برای دیدن لوور به موزه ملی ایران آمده است، می‌گوید: از طریق تلویزیون متوجه این نمایشگاه شدم و امروز را برای دیدن انتخاب کردیم، اما نمی‌دانستم روز پایانی برگزاری این نمایشگاه است.

محمدحسن 19 ساله که شب گذشته وقتی در حال جستجو در اینترنت بوده، متوجه وجود این نمایشگاه شده و امروز با دوستش برای دیدن آن به موزه ملی آمده. او می‌گوید: حدود دو هفته زمان بیکاری داشتیم که با دوستم تصمیم به تهران‌گردی گرفتیم. موزه‌ها را دوست دارم، حتی پیش ازاین به نمایشگاه منشور کوروش آمده بودم، ولی امیدوارم شایعاتی که در مورد ان اثر بود برای این نمایشگاه مطرح نشود.

منیره 34 ساله، ویراستار رسانه‌ای، که روز گذشته از زبان همکارش شنیده لوور یک روز دیگر بیشتر بازدید ندارد و با دیگر همکارش به دیدن این نمایشگاه آمده و بیان می‌کند: حسی که این نمایشگاه به آدم می‌دهد، هیجان‌انگیز است. قطعا نمی‌توان همه‌ی آثار لوور را به طور در ایران نمایش داد، اما این کار ارزش زیادی داشت.

او اما از ضعف در اطلاع‌رسانی این نمایشگاه گله دارد و می‌افزاید: درهیچ جایی از این نمایشگاه نشنیده بودم. ای کاش بیشتر اطلاع رسانی می‌شد تا افرادی بیشتری می‌توانستند برای دیدن آنبیایند.

محمد زمانی 72 ساله، کارمند بازنشسته دولتی که از یک ماه پیش از وجود این نمایشگاه مطلع شده، هم می‌گوید: بالاخره موفق شدم در روز پایانی نمایشگاه به دیدن آثار لوور بیایم.فرانسه، ایران و موزه ملی کار جالبی کرده‌اند.

او با بیان این‌که از نمایشگاه‌های قبلی در موزه ملی ایران اطلاعی نداشته، ادامه می‌دهد: از طریق تلویزیون از برپایی این نمایشگاه مطلع شدم، اگر قدری بیشتر تبلیغ می‌شد، بهتر بود، اما متاسفانه بسیار ضعیف بود. به موزه‌ها علاقمند هستم،موزه ملی را دو سال قبل دیده‌ام. هر شهری که می‌روم به عشق موزه‌هایش می‌روم، هر بار که به شیراز می‌روم، باید حتما به تخت‌جمشید هم بروم.

میثم 35 ساله از روز اول از برگزاری این نمایشگاه مطلع بوده، اما تا روز پایانی آن فرصت بازدید از این فضا را نداشته است، هم به ایسنا می‌گوید: به موزه زیاد می‌روم، اما بیشتر نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر را می‌بینم. معتقدم حتی اگر ده اثر از لوور پاریس هم به این نمایشگاه می‌آورند یک اتفاق فوق‌العاده بود.

مهناز 60 ساله که از چند ماه پیش متوجه برگزاری این نمایشگاه شده، اما وقتی از طریق فضای مجازی شنیده امروز آخرین فرصت برای دیدن لوور تهران است، با دوست کانادایی‌اش به موزه ملی آمده است و از دیدن آثار هیجان‌زده است.

آذر 60 ساله نیز که دو روز پیش از برگزاری این نمایشگاه توسط دوستش مطلع شده هم ابتدا ترجیح داده آثار کیارستمی را ببیند، او نیز می‌گوید: معمولا هر جا که می‌روم همیشه دیدن یک موزه دست‌کم در برنامه‌هایم هست، لوور پاریس را قبلا دیده‌ام، برایم جالب بود ببینم کدام آثار را به ایران امانت داده‌اند.

لوور شعبه تهران حداکثر تا پنج ساعت دیگر امکان بازدید دارد و بعد از آن به خانه‌اش در پاریس برمی‌گردد. تا ساعت 18 امکان خرید بلیت وجود دارد و تا ساعت می‌توان از این نمایشگاه دیدن کرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/24684/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

از چاله به چاه؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

موقعیت عالی که عیسی آل کثیر از دست داد

گل اول پرسپولیس به صنعت نفت توسط دانیال اسماعیلی فر

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت که افساید اعلام شد

راستش رو بگو، چند سالته؟مصاحبه دیدنی جود بلینگام با ریو فردیناند

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

ایرانی‌ترین غیرایرانی

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏