راه ترقی

آخرين مطالب

نعمتی، منشا و عالیشاه؛ نمایش درخشان با 2-4-4 لوزی! ورزشی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- مشکلات و محرومیت پرسپولیس بیش از همه به نفع بازیکن نیمکت‌نشین این تیم بود. سیامک نعمتی  فصل گذشته چندان فرصت بازی پیدا نکرد و با وجود موثر بودن در دقایق محدود حضورش در میدان اما برانکو اعتقاد چندانی به او نداشت. حالا کمبود بازیکن در پرسپولیس، او را از همان هفته اول به بازیکن اصلی سرخپوشان تبدیل کرده است. تغییری که هم به نفع او بوده و هم البته به نفع پرسپولیس. آسیب دیدگی کمال کامیابی نیا از ناحیه کتف و انجام یک تعویض اجباری در ابتدای مسابقه بود. پرسپولیس در این دیدار نیز همانند گذشته با حضور دو هافبک تدافعی پای به میدان گذاشته بود و با سیستم 4-4-2 خطی کار را آغاز کرد. با این حال مصدومیت کامیابی نیا و نبود مهره جایگزین بر روی نیمکت باعث شد برانکو تفکرات خود را تغییر داده و با ورود گادوین منشا، سیستم تیمش را به 4-4-2 لوزی تغییر دهد. احمد نوراللهی همانند دیدار گذشته پرسپولیس عملکردی بی نقص و تماشایی در میانه میدان داشت و این سبب شد خلا کمال کامیابی نیا احساس نشود. در نقطه مقابل، با ورود گادوین منشا، سیامک نعمتی به گوشه راست رفته و بشار رسن متمایل به مرکز شد. علی علی‌پور نیز با ورود منشا، آزادانه تر بازی کرده و منشا برخلاف فصل گذشته نشان داد به مرز آمادگی خود نزدیک است. به این ترتیب با آسیب دیدگی کامیابی نیا، توفیقی اجباری حاصل شده و بازیکنان پرسپولیس در پست های مورد علاقه خود، موفق شدند نمایشی درخشان و تحسین برانگیز ارائه کنند.
با این حال با توجه به تعداد اندک بازیکنان پرسپولیس و نبود یار جایگزین بر روی نیمکت، مصدومیت کامیابی نیا می‌تواند برای برانکو و هواداران پرسپولیس نگران کننده باشد. گرچه اخبار اولیه حاکی از آن است کامیابی نیا پس از دوری دو هفته ای، از هفته پنجم می‌تواند در ترکیب تیمش قرار گیرد. نبودن کامیابی نیا سبب می‌شود چینش بازیکنان در دیدارهای هفته سوم و چهارم نیز تغییر نکند و هواداران پرسپولیس می‌توانند امیدوار به تکرار نمایش درخشان امشب تیم محبوبشان مقابل استقلال خوزستان و نفت مسجد سلیمان باشند.
نعمتی که در هفته اول یک پنالتی گرفته بود در هفته دوم پایش به گلزنی باز شد و در دیداری که برای پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به صدر از همان ابتدای فصل مهم بود گل اول و سوم بازی را زد. نعمتی این فصل شروع بسیار متفاوتی با فصل گذشته داشته است. این بازیکن از اولین بازی پرسپولیس در فصل پیش که از سوپرجام آغاز شد از روی نیمکت به میدان آمد و توانست یک پنالتی بگیرد. در سه هفته اول هم در دقایق بسیار کمی که به او فرصت می‌رسد یک پاس گل داد اما هیچ کدام از این اتفاق‌ها باعث نشد تا جایگاه خوبی در تیم بدست بیاورد. او به نیمکت منتقل شد و بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی در دقایق پایانی به میدان آمد. آخر فصل، ناآمادگی منشا و کمبود بازیکن او را به ترکیب اصلی رساند. در این فصل اما او هم در ترکیب اصلی قرار گرفت و هم توانست خیلی زود با عملکرد بسیار خوبش جایش را محکم کند تا خطری او را تهدید نکند. نعمتی تا هفته دوم با دو گل و یک پنالتی برگ برنده پرسپولیسی‌ها در دوران محرومیت بوده است.
کارنامه لیگ هفدهم منشا با 4 گل و یک پاس گل پر شده بود. منشا به تراکتورسازی، ذوب‌آهن، پیکان و فولاد گل زده بود. اولین گل منشا هم در هفته دوم به ثمر رسیده بود. گلی که خیلی زود به برانکو نشان داد باید از انتخاب او راضی باشد. منشا از روی ضربه ایستگاهی دروازه تراکتور را باز کرده بود. اتفاقی که برای منشا در این فصل تکرار شد، روشن شدن موتور گلزنی‌اش در هفته دوم است. منشا امروز خوش‌شانس بود که کمال کامیابی‌نیا مصدوم شد و توانست جای او را بگیرد. مهاجم نیجریه‌ای هم از این فرصت نهایت بهره را برد تا گل زدنش در ابتدای لیگ را تکرار کند. اتفاقی که امیدوار است این فصل برخلاف سال قبل، ادامه پیدا کند و انتظار طولانی برای گل بعدی‌اش نکشد. این شروع‌های خوب منشا مختص حضورش در پرسپولیس هم نیست. گادوین منشا فصلی که برای پیکان بازی می‌کرد هم شروع رویایی داشت و در ده هفته ابتدایی لیگ، 5 گل زده بود. گادوین منشا از جمله بازیکنان درخشان و مثمر ثمر پرسپولیس در این دیدار بود. مهاجم نیجریه‌ای اسبق پیکان که با امید زیادی به درخشش به پرسپولیس آمده بود، فصل گذشته نتوانست انتظارات را برآورده کند و شاید اگر پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالاتی محروم نبود، پرونده حضورش در جمع سرخپوشان خیلی زود بسته می‌شد. با این حال منشا در پرسپولیس باقی مانده و با انگیزه و تلاشی مضاعف نسبت به فصل گذشته، هواداران را به تکرار نمایش های درخشانش با پیراهن پیکان، امیدوار کرده است. منشا در دیدار مقابل فولاد پس از آسیب دیدگی کمال کامیابی نیا و به دلیل نبود جایگزین برای این بازیکن به میدان آمد و فرصت خوبی برای اثبات توانایی هایش به کادر فنی پیدا کرد. مهاجم سیه چرده سرخپوشان شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و موفق شد همچون فصل گذشته، نخستین گلش برای پرسپولیس را در هفته دوم به ثمر برساند. منشا همچنین به خوبی در کارهای ترکیبی تیمش شرکت کرده و همکاری خوبی با علی علی‌پور داشت. این مهاجم نیجریه‌ای همچنین در نیمه نخست با یک پاس در عمق زیبا، بشار رسن را صاحب فرصت گلزنی کرد و در صورت گل شدن ضربه چیپ بشار، می‌توانست یک پاس گل را هم به کارنامه خود اضافه کند.
گادوین منشا که در بدو ورود به زمین، کمی اضطراب و استرس داشته و در تمرینات پیش از شروع مسابقه نیز بیشتر نظاره گر تمرینات بازیکنان اصلی بود، پس از به ثمر رساندن گل نخست خود، آزادانه تر و با اعتماد به نفس بیشتری به کار ادامه داده و فرصت داشت گل دومش را نیز در این دیدار به ثمر رساند. منشا همچنین می‌توانست در یک صحنه پاس گل علی‌پور را جبران کند و برای مهاجم دیگر پرسپولیس گلسازی کند که این اتفاق رخ نداد. با توجه به مصدومیت کمال کامیابی نیا و غیبت احتمالی این بازیکن در دو دیدار آتی سرخپوشان، گادوین منشا می‌تواند در دیدارهای آتی سرخپوشان در ترکیب اصلی قرار بگیرد و فرصت درخشش پیدا کند. باید منتظر باشیم و ببینیم درخشش این مهاجم تنومند ادامه دار خواهد بود یا خیر.
بدون شک یکی از بهترین بازیکنان سرخپوش در مقابل فولاد، امید عالیشاه بود. هافبک ریزنقش و سرعتی سرخپوشان پس از غیبتی هجده ماهه بار دیگر در ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس به میدان رفت و توانست بازگشتی شکوهمندانه را رقم بزند. عالیشاه که در دیدار اول مقابل پدیده ناآماده نشان داده بود، با نمایشی بسیار خوب در مقابل فولاد، خلا وحید امیری را برای پرسپولیس پر کرده و هواداران را به آینده امیدوار کرد. عالیشاه بارها با حرکات سریع خود لب خط، تیمش را به جلو کشیده و فرصت های گلزنی خلق کرد. نکته ویژه بازی عالیشاه در مقایسه با وحید امیری، توانمندی این بازیکن در حرکات ترکیبی و بازی در عرض است. چیزی که در بازی امیری کمتر دیده می‌شود. عالیشاه در مقابل فولاد به خوبی بارها به تو زده و با انجام حرکات ترکیبی با بشار رسن و سیامک نعمتی، نظم دفاعی فولاد را برهم زد. امید همچنین بر روی گل دوم و سوم پرسپولیس نیز تاثیرگذار بود و بارها با پاس های درعمق مناسب، گادوین منشا و علی علی‌پور را در فضای خالی خط دفاعی فولاد خوزستان صاحب توپ کرد.
امید عالیشاه در صورت تداوم نمایش درخشان خود مقابل فولاد در دیدارهای آتی پرسپولیس، می‌تواند خودش را به یکی از برگ های برنده سرخپوشان در نیمفصل نخست بدل کند. این بازیکن پرتلاش و بی حاشیه که دو قهرمانی پیشین تیمش را از دست داده است، در تمرینات نیز با جدیت بیشتری نسبت به سایر بازیکنان پرسپولیس کار می‌کند و می‌تواند عصای دست برانکو لقب بگیرد. عالیشاه که لیگ پانزدهم را با هشت پاس گل به پایان رسانده بود، حالا انگیزه‌ای مضاعف برای پرکردن خلا وحید امیری در جناح چپ و محسن مسلمان به عنوان پاسور پرسپولیس خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/25916/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

توئیت جدید کریمی قدوسی؛ این بار موشک مورد توجه قرار گرفت

خاندوزی به ریاض می‌رود

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان

واکنش یک حقوقدان به توئیت‌های جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

گوشی نامزدش را چک می کنه

ماجرای انتشار نشریه در نماز جمعه توسط ده‌نمکی

چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟

ویدئویی از حرکات عجیبِ بنیامین بهادری که خبرساز شد!

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد

«متاورس» بازگشته است

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

به ظاهر دوست اما دشمنانند

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

سقف تراکنش غیرحضوری 2 برابر شد؛ روزانه 200 میلیون تومان

سپاهان دوباره به خاطر هوادارانش جریمه شد

سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران

رونمایی از گزینه جذاب برای تراکتور

هاشمی: باید پیوست فرهنگی فدراسیون ها تقویت شود

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!

نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده

جزئیات دیدار رئیسی و مریم نواز شریف؛ توافق برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

احکام جدید قاضی‌القضات؛ خلیلی و قطبی جایگزین مصدق و لاریجانی شدند

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است