راه ترقی

آخرين مطالب

تاج‌الدین: آشتی ملی را سرلوحه سیاست داخلی قرار دهیم انديشه

تاج‌الدین: آشتی ملی را سرلوحه سیاست داخلی قرار دهیم
  بزرگنمايي:

راه ترقی- ناهید تاج‌الدین در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: در سالروز صدور فرمان مشروطیت به سر می‌بریم، روزی که حکومت مشروط بر قانون شد و با مشارکت مردم معنا و محوری دیگر یافت. در این روز به تک تک ما یادآوری می‌شود که امر، امر قانون است و اراده، اراده ملت و هیچ اراده‌ای بالاتر از اراده ملت نیست. این مردم هستند که چگونگی حکومت و چرایی حاکمیت را تعیین می‌کنند و اساسا مردم فلسفه وجودی حاکمیت هستند.

وی در ادامه گفت: در یکی از حساس‌ترین برهه‌های انقلاب اسلامی به سر می‌بریم، انقلاب اسلامی چهلمین سال خود را طی و عصری جدید را تجربه می‌کند. 40 سالگی به لحاظ روحی سن پیامبری است و در این سن پیامبر مبعوث گردیده است و از این حیث سن کمال است. این سن مسئولیتی جدید بر دوش انقلاب اسلامی می‌گذارد و بار آرمان‌هایی چون استقلال، آزادی را بر دوش انقلاب اسلامی سنگین‌تر می‌سازد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: از لحاظ جسمی بعد از 40 سالگی سوخت و ساز هر کالبدی افزایش می‌یابد. انقلاب اسلامی نیز وارد 40 سالگی شده است و بیم آن می‌رود که پس از 40سالگی کارکرد دولت‌ها در آن کندتر شود و وزن و حجم آنها بیشتر شود و سرمایه اجتماعی آن کاهش یابد.

وی افزود: این کالبد امروز نیاز به دمیدن روحی تازه دارد. امروز حضور پرشتاب‌تر زنان و جوانان و مشارکت بیشتر  آنها در قدرت و شنیدن واضح‌تر صدای ملت می‌تواند دمیدن روح تازه باشد. بی تردید راهی که با انقلاب اسلامی آمده‌ایم اگر چه پرفراز و فرود بوده است اما همواره رو به جلو حرکت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: چهلمین سال انقلاب اسلامی را در شرایطی سپری می‌کنیم که بیم و امید فراوانی پیش روی ما قرار گرفته است از یک سو آرمانهایی داریم که هر روز برای تحقق  آنها امیدواریم و از سویی دیگر طمع دشمنان توسعه و پیشرفت کشور ما را نشانه گرفته است و راه عقلانیت را در حکمرانی جهانی پرسنگلاخ کرده است. حاکمان بی عقل و جنگ طلبان در سراسر دنیا از آمریکا تا عربستان ائتلافی نوشته و نانوشته پیدا کردند و می‌خواهند خرمن امیدها و آرزوهای دموکراسی خواهان و توسعه گرایان رابه آتش بکشند و چشم ویرانگری‌های آنها به ایران است.

تاج‌الدین خاطرنشان کرد: با وجود این همه فتنه و در میان این همه آشوب جهانی ایران در چهار راه تغییرات اجتماعی قرار گرفته است و نسل‌های نو با مطالباتی جدید سازنده‌های امروز ایران و انقلاب اسلامی هستند. صاحبانی که برای آینده ایران و انقلاب اسلامی هیجان ماندن و ساختن دارند و اگر آنها را جذب نکنیم هیجان ماندن و ساختن آنها به رفتن و خراب کردن تبدیل می‌شود. دو سال است که پیوسته می‌گویم در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و امروز معتقدم که سه عامل درایت، اقتدار و وحدت ملی می‌تواند ما رابه سلامت از این پیچ خطرناک تاریخی  عبور دهد و مکر دشمنان را به خود بازگرداند.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ وحدت ملی می‌تواند اقتدار ایران را افزایش دهد و در سایه‌ی درایت دولت و هدایت بزرگان ما را در گذراندن این دوران حساس یاری کند. وحدت ملی در گروی آشتی ملی است و بدون انسجام فراگیر ملی محقق نخواهد شد. برای عبور از این پیچ تاریخی باید سلسله اقداماتی شجاعانه و یکپارچه انجام داد که بسیج همه نهادهای حاکمه را به همراه داشته باشد. در گام اول مسوولیت‌های اجرایی باید به نسل‌های نو سپرده شود. نسل‌های جدید انگیزه و جسارت بیشتری برای ساختن دارند. و آشتی پذیرتر نیز هستند. اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان اقدامی شایسته در این زمینه بود که امیدواریم با تایید شورای نگهبان هر چه سریعتر به بدته اجرایی ابلاغ شود.

تاج‌الدین ادامه داد:‌ در گام دوم باید ریشه فساد را بخشکانیم و اجازه ندهیم این اژدهای هفت سر کارآمدی و مشروعیت نظام را ببلعد. باید شکاف‌های اجتماعی نظیر شکاف بین دولت و ملت و شکاف طبقاتی و شکاف نسلی و قومی را به حداقل برسانیم و هر کاری برای افزایش سرمایه اجتماعی می‌توانید انجام دهید. روابط عزتمندانه با دنیا را باید حفظ  کنیم و اجازه ندهیم کاسبان تحریم کاسبی کنند و از انزوای ایران جیبشان پر شود باید آشتی ملی را سر لوحه سیاست داخلی قرار دهیم و راه را برای گفت و گوی ملی باز کنیم.

وی در پایان گفت: انجام این اقدامات می‌تواند راه عبور ما از بحران‌ها در شرایط کنونی باشد. رفتن این راه جسارت، شجاعت و درایت می‌خواهد و انقلاب اسلامی با انجام این اقدامات در 40 سالگی دارای شکوه و جلالی دیگر خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/26014/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

واکنش حسینی مانع از گلزنی بازیکنان شمس آذر شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت

الهامی: استقلال، پرسپولیس و برزیل تفاوتی ندارند

رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏

گل سوم استقلال به شمس‌آذر توسط مرادمند

گل اول مس رفسنجان توسط واسعی

جیمی‌جامپ وطنی در آغوش گلر برزیلی (عکس)

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

تصاویری از تجمع و حمایت از عملیات تنبیهی «وعده صادق» در صنعای یمن

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست