راه ترقی

آخرين مطالب

نشست تهران به پیشرفت صلح در سوریه کمک می کند سياسي

  بزرگنمايي:

راه ترقی- «بهرام قاسمی» روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نشست سران سه کشور ضامن آستانه در تهران اظهارداشت: این نشست در ادامه چندین دور جلسات کارشناسی و وزیران خارجه ایران ، روسیه و ترکیه است که در آستانه قزاقستان برگزار شد.
وی افزود: تصور این که با یک نشست مساله دیرپایی چون سوریه حل می شود، منطقی نیست ولی همچنان راهکار سیاسی تنها مسیر ممکن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: قطعا نشست تهران می تواند به پیشرفت صلح و امنیت و ثبات در سوریه کمک کند و امیدوارم نشست کارآمدی برای مردم منطقه و به‌خصوص سوریه باشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نشست روز جمعه سران سه کشور و این که آیا در این نشست علاوه بر موضوع سوریه، مسائل دیگری هم مطرح می شود، اظهار داشت: نشست سران سه کشور تاثیر گذار و قدرتمند منطقه قطعا نمی تواند به یک موضوع منتهی شود و حتما در کنار بحث سوریه آخرین تحولات منطقه و مسائل بین المللی و همکاری های دو جانبه مورد علاقه هر سه کشور هم مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: پیشنهادهای زیادی برای بحث و گفت وگو در این نشست مطرح شده و امیدوارم در فرصت کافی این موضوعات توسط سران سه کشور مورد بررسی قرار گیرد و همانند گذشته تاثیرات اساسی برای صلح و ثبات منطقه داشته باشد.
قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا روز جمعه پیمان سه جانبه پولی بین سه کشور امضا می شود، اظهار داشت: موضوعات بسیاری در دستور کار اجلاس سران سه کشور است که آنها در نشست خبری روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در پایان این اجلاس اطلاع رسانی می شود.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد حضور وزیر امور خارجه در جلسه روز گذشته مجلس و پاسخ های ظریف به سوالات نمایندگان تصریح کرد: جامعه روشن بین است و مسائل را به خوبی پیگیری می کند و شناخت خوبی از روند تحولات و رفتار مسولان و ارگان ها دارد و مردم خوب و بد را در حوزه های مختلف متوجه هستند.
وی افزود: این که برخی مواردی که روز گذشته مطرح شد تاثیری بر مردم و نوع نگاه آنها به وزارت خارجه دارد یا نه، فکر می کنم بیشتر این مساله را باید به عنوان یک مساله شخصی دید که نسبت به مسئولان وزارت خارجه صورت گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: با توجه به نوع ماهیت وزارت امور خارجه، ممکن است برخی نسبت به رویه این وزارتخانه انتقاداتی داشته باشند و هیچ ایرادی هم ندارد.
قاسمی تاکید کرد: ما هم در چهارچوب منافع و مصالح کشور پاسخ می دهیم و برخی اوقات هم به خاطر حفظ منافع ملی سکوت می کنیم و تاریخ هم قضاوت خود را خواهد داشت.
وی اضافه کرد: هر نوع رفتار و گفتاری در داخل تا حدی می تواند آثاری هم در بیرون از مرزها بگذارد چرا که دیگر کشورها هم مسائل ایران را رصد و تحلیل می کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص برخی پیشنهادهای اروپا در قالب برجام اظهار داشت: در بحث همکاری های آتی میان ایران و اروپا چند ماه است که رفت و آمدهایی انجام و پیشنهاداتی ارائه می شود که در حال بررسی است.
قاسمی افزود: هنوز آنگونه که انتظار ما بوده به مرحله نهایی نرسیدیم و امیدوارم در زمان باقی مانده بتوانیم به نتیجه خوبی با اروپا برسیم و آنها بتوانند از این آزمون سربلند بیرون آید و نظر ایران را جلب و منافع کشورمان را تامین کند.
وی با بیان این که ما درباره حوزه‌های مختلف مالی، پولی، بانکی و مسائل دیگر اقتصادی با طرف اروپایی گفت وگوهای زیادی داشتیم، تاکید کرد: در حال حاضر از بیان جزییات آن و مکانیسم هایی که وجود دارد، خودداری کرده و تا آینده صبر می کنیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره سفرهای غیرمنتظره وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه نیز اظهار داشت: این سفرها در ادامه سیاست خارجی ایران و استمرار رایزنی با همسایگان به کشورهای سوریه، پاکستان و ترکیه انجام شد.
وی افزود: سفر به ترکیه در ادامه رایزنی های قبلی با مقامات ترکیه بود که بر اساس نیازهای دوجانبه، مسائل منطقه ای منطقه ای و بین المللی گفت وگوهایی انجام شد و این گفت وگوها در شکل بهتر و بیشتر استمرار خواهد داشت.
وی یادآور شد: این سفر، سفر مفید، سازنده و به هنگام بود و امیدوارم نتایج خوبی در آینده داشته باشد.
وی همچنین درباره سفر ظریف به پاکستان اظهار داشت: این سفر، نخستین سفر یک مقام خارجی در دولت جدید پاکستان بود که نشان دهنده اهمیت روابط دو کشور و نگاه ایران به همسایگان است.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه در این سفر دیدارهای مفصلی با مقامات عالیرتبه پاکستانی داشت و درباره روابط دو جانبه، حوزه های اقتصادی و غیراقتصادی رایزنی کرد و قول و قرارهایی برای ارتقای روابط به خصوص در حوزه اقتصادی گذاشته شد.
قاسمی همچنین درباره سفر ظریف به سوریه اظهار داشت: ظریف امروز در سوریه با رییس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گوهای لازم انجام می شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره عملیات ارتش سوریه در ادلب ونحوه همکاری ایران در این عملیات گفت: ادلب از موضوعات پیچیده ای است که به عنوان آخرین سنگر شورشیان مخالف دولت ملی سوریه است و عناصر تروریست در آن جا سکنا گزیده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: دولت سوریه مصمم است در ادامه پیروزی ها و سرکوب تروریست در این نقطه هم به این فاجعه پایان دهد و این بحث امروز باعث نگرانی برخی محافل حامی تروریست ها شده است و دست به تبلیغات گسترده ای زده اند.
قاسمی افزود: دولت سوریه به عنوان حاکمیت این کشور حق دارد در نهایت با تروریست ها مبارزه و تمام سرزمین خود را از وجود آنها پاک کند و جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که دولت سوریه نیاز داشته باشد کمک های مستشاری خود را ارائه می کند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/32490/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا