راه ترقی

آخرين مطالب

وقت مناسب برای غذا خوردن چه زمانی است؟ مقالات

وقت مناسب برای غذا خوردن چه زمانی است؟

  بزرگنمايي:

راه ترقی- عصر ایران به نقل از «استپ تو هلث» نوشت: «هر یک از ما سه وعده غذایی اصلی در روز شامل صبحانه، ناهار و شام را به طور معمول در زمانی مشخص صرف می‌کنیم. گاهی اوقات در روزهای تعطیل یا تعطیلات آخر هفته ممکن است تغییری در این ساعات صورت بگیرد.

زمان مناسب برای غذاخوردن به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد. با این وجود برخی قواعد پایه وجود دارند که همه می‌توانند مد نظر قرار دهند.

صبحانه در ساعت 7:00

هفت صبح زمان مناسب برای خوردن صبحانه است. همچنین می‌توانیم این وعده غذایی را در ساعت هشت صرف کنیم اما تاخیر هر چه بیشتر توصیه نمی‌شود.

صبحانه باید شامل چه چیزهایی باشد؟

همان گونه که می‌دانید، صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه محسوب می‌شود و از این رو باید شامل مواد غذایی مغذی مختلف باشد.

در وعده غذایی صبحانه باید از میوه‌ها، غلات کامل و برخی مواد غذایی حاوی کلسیم استفاده کنید. این ترکیبی کامل برای صبحانه است.

گاهی اوقات برخی افراد پس از بیدار شدن از خواب تمایلی به صرف صبحانه ندارند زیرا معده آنها برای غذا خوردن آماده نیست. در این موارد شما می‌توانید مقداری وقت بیشتر صرف کرده و کارهای دیگری مانند دوش گرفتن انجام دهید تا بدن به طور کامل از خواب بیدار شده و احساس گرسنگی در شما شکل بگیرد. نوشیدن یک لیوان آب نیز می‌تواند کمک کند.

یک میان‌وعده بین ساعات 10:00 تا 11:00

پس از خوردن صبحانه اغلب به سر کار می‌رویم تا وظایف حرفه‌ای خود را انجام دهیم. توصیه شده است بین ساعات 10 تا 11 صبح یک میان وعده مصرف شود.

این زمانی ایده‌آل برای خوردن میوه، یک خوراکی حاوی غلات کامل یا مقداری ماست به همراه مغزهای خوراکی است. مصرف غذایی سبک در این زمان از صبح به پیشگیری از احساس گرسنگی تا وعده غذایی بعدی کمک می‌کند. افزون بر این انرژی بیشتری نیز در اختیار بدن قرار می‌گیرد.

اگر تمایل دارید می‌توانید یک فنجان قهوه نیز بنوشید.

ناهار پس از ساعت 1:00

خوردن ناهار پیش از ساعت یک توصیه نمی‌شود؛ مگر این که گزینه‌ای دیگری در اختیار نداشته باشید.

اما تا چه میزان می‌توان خوردن وعده غذایی ناهار را به تاخیر انداخت؟

بهتر است ناهار را تا پیش از ساعت سه بعد از ظهر بخورید.

در این وعده غذایی باید سبزیجات، پروتئین، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌ها حضور داشته باشند.

وعده غذایی ناهار باید احساس سیری را در شما ایجاد کند اما از پرخوری پرهیز کنید. این شرایط می‌تواند نتایجی منفی به همراه داشته و سطوح انرژی بدن را کاهش دهد.

پس از صرف ناهار می‌توانید یک دسر سبک مانند یک میوه به همراه یک فنجان چای مصرف کنید. چای به بدن در گوارش کمک می‌کند و احساسی خوب در معده شکل می‌گیرد.

زمانی برای میان‌وعده بعد از ظهر

میان‌وعده ها تنها برای کودکان نیستند و بزرگسالان نیز می‌توانند بین وعده‌های غذایی اصلی خود یک خوراکی سبک را مصرف کنند.

از این طریق تا زمان شام خبری از احساس گرسنگی نبوده و تمایلی به مصرف خوراکی‌های ناسالم نخواهید داشت.

زمان مناسب برای صرف این میان وعده بین ساعات چهار و پنج بعد از ظهر است. اگر ساعت سه ناهار خورده‌اید می‌توانید ساعت شش بعد از ظهر یک میان‌وعده مصرف کنید. توجه به این نکته اهمیت دارد که این ساعات انعطاف‌پذیر هستند و شما می‌توانید آنها را بر اساس سبک زندگی خود سازگار کنید.

برای این میان‌وعده می‌توانید از مغزهای خوراکی استفاده کنید. آنها از انرژی زیادی برخوردار هستند و احساس سیری را در شما تقویت می‌کنند. البته در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید زیرا می‌توانند موجب افزایش وزن شوند.

همچنین اگر پیش از این در طول روز ماست مصرف نکرده‌اید، اکنون زمان خوبی برای انجام این کار است. ترکیب ماست با مقداری مغزهای خوراکی یک میان‌وعده کامل را شکل می‌دهد.

شام پیش از ساعت 9:00

زمان مناسب برای صرف شام از هفت یا هشت تا نه یا ده شب است. صرف شام پس از این بازه توصیه نمی‌شود.

به خاطر داشته باشید که بین زمان شام و زمان خواب باید حداقل دو ساعت فاصله باشد.

غذا خوردن پیش از خواب می‌تواند به خواب رفتن را دشوار کند، کیفیت خواب را کاهش دهد و احتمال مواجهه با گاز بیش از حد نیز افزایش می‌یابد. از این رو هر چه زودتر شام خود را بخورید، زمان کافی برای گوارش آن پیش از خواب وجود خواهد داشت.

شام باید یک وعده غذایی سبک باشد. سوپ، ماهی، سینه مرغ و برخی سبزیجات از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌توانید مد نظر قرار دهید. شام باید سرشار از ویتامین‌ها باشد تا به گوارش زیاد نیاز نباشد.

برخی افراد یک لیوان شیر یا یک ساندویچ کوچک مصرف می‌کنند. این نیز کفایت می‌کند. توجه داشته باشید که نیازهای هر فرد با دیگری متفاوت است.

موارد مذکور تنها جنبه توصیه دارند و همه چیز به نیازهای شما بازمی‌گردد. افزون بر این، هر فردی دارای شغل و مسئولیت‌های مختلف است که ممکن است وی را مجبور کند تا در زمان‌های دیگری وعده‌های غذایی خود را مصرف کند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

زنگ خطر بیخ گوش تنها اثر جهانی پایتخت

در فضای مجازی قربون صدقه‌ هم نروید

کارهایی که نباید در خودرو انجام داد

هشداربه متقاضیان دریافت سبد کالا:فریب پیامک ها رانخورید

زعفران؛ فرصت طلایی رونق اقتصاد

مدارک جعلی که مثل قارچ در اینترنت سبز می‌شوند

رویترز گزارش داد: واشنگتن به دنبال اتحاد اعراب برای مقابله با ایران است

رژیم‌غذایی که به حفظ کاهش وزن کمک می‌کند

تاثیر حمام آب گرم بر سوخت‌وساز بدن

چاقی در نوجوانی و خطر ابتلا به سرطان پانکراس در بزرگسالی

بی‌توجهی روحانی به آفریقا/نادیده گرفتن ظرفیت‌های برخی از همسایگان

اگر والدین خطرات بازی‌های رایانه‌ای را بدانند...

چهار دروغ بزرگ به نام علم!

واگذاری سرخابی‌ها منتظر مصوبه هیات وزیران

چرا اضافه وزن به افسردگی منجر می‌شود؟

پنج پیشنهاد برای خروج مسکن از رکود

کارکرد محافظتی مولکول ضدپیری

شتر؛ گنجی در دل کویر

بازی دو سر باخت، نتیجه بلوف نفتی عربستان علیه ایران

بزرگترین چالش‌ شهرهای هوشمند چیست؟

کودکان در فضای مجازی به چه محتوایی نیاز دارند؟

"دارو" در کشاکش ارز، نقدینگی و تحریم

گام اول برای تامین رضایت مردم ایجاد احساس عدالت است

مردم ایران هدف تحریم هستند

حواشی شغلی به نام "خانم جلسه‌ای"

«غذای ایرانی» عامل تقویت روابط فرهنگی ایران و اسپانیا

چرا کشورها ذخایر طلایشان را برمی‌گردانند؟

جو روانی، بازار داروهای تقلبی را گرم می کند

خطرات مصرف محصولات بدنسازی را جدی بگیرید

بن‌بست عاطفی از علل خودکشی جوانان

آب کرفس چه خواصی برای سلامتی دارد؟

اختراع دو دانش آموز ایرانی برای سالمندان

برای کاهش خطرات امواج موبایل چه کنیم؟

تاثیر مصرف خشکبار بر کاهش وزن

کاهش وزن؛ اساسی‌ترین اقدام درمانی کبد چرب

علت «افسردگی» در فصول پاییز و زمستان چیست؟

شینهوا: آمریکا به دنبال مشکل تراشی برای اقتصاد ایران است

چرا غلات کامل برای سلامتی مفیدند؟

حضرت محمد(ص)؛ مروج گفتمان آزادگی و هدایت گر سعادت ابدی

تحلیلگر آمریکایی: ترامپ هیچ راهبرد واقعی درباره ایران ندارد

در روز خداحافظی شریعتمداری و خوشامدگویی به رحمانی چه گذشت؟

تلاش آلمان برای ادامه تجارت با ایران

مصرف «گل» در جوانان افزایش یافته است

جنگ و محیط زیست

راهکارهای نصب و استفاده از وسایل گرمایشی

توضیح سازمان غذا و دارو درباره نیترات در سیب زمینی

پدیده "افزایش دمای اقیانوس‌ها" دست کم گرفته شده است

برگ برنده وزارت نفت برای جذب سرمایه داخلی در دوران تحریم چیست؟

سی ویژگی جهان‌سومی‌ها از نظر سریع‌القلم

زنان سرپرست خانوار و ضرورت یک چتر حمایتی