راه ترقی

آخرين مطالب

وقت مناسب برای غذا خوردن چه زمانی است؟ مقالات

وقت مناسب برای غذا خوردن چه زمانی است؟

  بزرگنمايي:

راه ترقی- عصر ایران به نقل از «استپ تو هلث» نوشت: «هر یک از ما سه وعده غذایی اصلی در روز شامل صبحانه، ناهار و شام را به طور معمول در زمانی مشخص صرف می‌کنیم. گاهی اوقات در روزهای تعطیل یا تعطیلات آخر هفته ممکن است تغییری در این ساعات صورت بگیرد.

زمان مناسب برای غذاخوردن به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد. با این وجود برخی قواعد پایه وجود دارند که همه می‌توانند مد نظر قرار دهند.

صبحانه در ساعت 7:00

هفت صبح زمان مناسب برای خوردن صبحانه است. همچنین می‌توانیم این وعده غذایی را در ساعت هشت صرف کنیم اما تاخیر هر چه بیشتر توصیه نمی‌شود.

صبحانه باید شامل چه چیزهایی باشد؟

همان گونه که می‌دانید، صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه محسوب می‌شود و از این رو باید شامل مواد غذایی مغذی مختلف باشد.

در وعده غذایی صبحانه باید از میوه‌ها، غلات کامل و برخی مواد غذایی حاوی کلسیم استفاده کنید. این ترکیبی کامل برای صبحانه است.

گاهی اوقات برخی افراد پس از بیدار شدن از خواب تمایلی به صرف صبحانه ندارند زیرا معده آنها برای غذا خوردن آماده نیست. در این موارد شما می‌توانید مقداری وقت بیشتر صرف کرده و کارهای دیگری مانند دوش گرفتن انجام دهید تا بدن به طور کامل از خواب بیدار شده و احساس گرسنگی در شما شکل بگیرد. نوشیدن یک لیوان آب نیز می‌تواند کمک کند.

یک میان‌وعده بین ساعات 10:00 تا 11:00

پس از خوردن صبحانه اغلب به سر کار می‌رویم تا وظایف حرفه‌ای خود را انجام دهیم. توصیه شده است بین ساعات 10 تا 11 صبح یک میان وعده مصرف شود.

این زمانی ایده‌آل برای خوردن میوه، یک خوراکی حاوی غلات کامل یا مقداری ماست به همراه مغزهای خوراکی است. مصرف غذایی سبک در این زمان از صبح به پیشگیری از احساس گرسنگی تا وعده غذایی بعدی کمک می‌کند. افزون بر این انرژی بیشتری نیز در اختیار بدن قرار می‌گیرد.

اگر تمایل دارید می‌توانید یک فنجان قهوه نیز بنوشید.

ناهار پس از ساعت 1:00

خوردن ناهار پیش از ساعت یک توصیه نمی‌شود؛ مگر این که گزینه‌ای دیگری در اختیار نداشته باشید.

اما تا چه میزان می‌توان خوردن وعده غذایی ناهار را به تاخیر انداخت؟

بهتر است ناهار را تا پیش از ساعت سه بعد از ظهر بخورید.

در این وعده غذایی باید سبزیجات، پروتئین، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌ها حضور داشته باشند.

وعده غذایی ناهار باید احساس سیری را در شما ایجاد کند اما از پرخوری پرهیز کنید. این شرایط می‌تواند نتایجی منفی به همراه داشته و سطوح انرژی بدن را کاهش دهد.

پس از صرف ناهار می‌توانید یک دسر سبک مانند یک میوه به همراه یک فنجان چای مصرف کنید. چای به بدن در گوارش کمک می‌کند و احساسی خوب در معده شکل می‌گیرد.

زمانی برای میان‌وعده بعد از ظهر

میان‌وعده ها تنها برای کودکان نیستند و بزرگسالان نیز می‌توانند بین وعده‌های غذایی اصلی خود یک خوراکی سبک را مصرف کنند.

از این طریق تا زمان شام خبری از احساس گرسنگی نبوده و تمایلی به مصرف خوراکی‌های ناسالم نخواهید داشت.

زمان مناسب برای صرف این میان وعده بین ساعات چهار و پنج بعد از ظهر است. اگر ساعت سه ناهار خورده‌اید می‌توانید ساعت شش بعد از ظهر یک میان‌وعده مصرف کنید. توجه به این نکته اهمیت دارد که این ساعات انعطاف‌پذیر هستند و شما می‌توانید آنها را بر اساس سبک زندگی خود سازگار کنید.

برای این میان‌وعده می‌توانید از مغزهای خوراکی استفاده کنید. آنها از انرژی زیادی برخوردار هستند و احساس سیری را در شما تقویت می‌کنند. البته در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید زیرا می‌توانند موجب افزایش وزن شوند.

همچنین اگر پیش از این در طول روز ماست مصرف نکرده‌اید، اکنون زمان خوبی برای انجام این کار است. ترکیب ماست با مقداری مغزهای خوراکی یک میان‌وعده کامل را شکل می‌دهد.

شام پیش از ساعت 9:00

زمان مناسب برای صرف شام از هفت یا هشت تا نه یا ده شب است. صرف شام پس از این بازه توصیه نمی‌شود.

به خاطر داشته باشید که بین زمان شام و زمان خواب باید حداقل دو ساعت فاصله باشد.

غذا خوردن پیش از خواب می‌تواند به خواب رفتن را دشوار کند، کیفیت خواب را کاهش دهد و احتمال مواجهه با گاز بیش از حد نیز افزایش می‌یابد. از این رو هر چه زودتر شام خود را بخورید، زمان کافی برای گوارش آن پیش از خواب وجود خواهد داشت.

شام باید یک وعده غذایی سبک باشد. سوپ، ماهی، سینه مرغ و برخی سبزیجات از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌توانید مد نظر قرار دهید. شام باید سرشار از ویتامین‌ها باشد تا به گوارش زیاد نیاز نباشد.

برخی افراد یک لیوان شیر یا یک ساندویچ کوچک مصرف می‌کنند. این نیز کفایت می‌کند. توجه داشته باشید که نیازهای هر فرد با دیگری متفاوت است.

موارد مذکور تنها جنبه توصیه دارند و همه چیز به نیازهای شما بازمی‌گردد. افزون بر این، هر فردی دارای شغل و مسئولیت‌های مختلف است که ممکن است وی را مجبور کند تا در زمان‌های دیگری وعده‌های غذایی خود را مصرف کند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تاثیر ویتامین D بر توقف رشد سلول‌های سرطانی روده

ارتباط موثر؛ اولین قدم برای مراقبت از بیماران هموفیلی

طبقه متوسط در حال محو شدن است!

آمارهای «باروری نکاحی» و «بیکاری» دهه شصت و هفتادی‌ها

ساخت اولین ژنوم باکتریایی با استفاده از کامپیوتر

تکمیل پازل یک باتلاق

فرصت از دست رفته آمریکا در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان ایرانی

تماس با طبیعت موجب کاهش سطح هورمون استرس می‌شود

دستکاری آب‌وهوا؛ آیا بارندگی‌های اخیر ایران عمدی است؟

تولید ابرگیاهان باکمک دانش نانو مواد

تلاش موسسات مردمی در کاهش آسیب های اجتماعی

بیماری «ارتفاع» چیست و چگونه درمان می‌شود؟

هرآنچه باید درمورد سقوط هواپیماهای بوئینگ 737 مکس بدانید

تایید بی‌خطر بودن قرص مردانه پیشگیری از بارداری

مغز نوزاد خود را قربانی آرامش نکنید

بازیابی بینایی در بیماران مبتلا به سکته مغزی

قبای آیینی کهن بر تن متکدیان!

خوشی و ناخوشی های چهارشنبه آخر سال

بی‌وزنی بر نحوه تصمیم‌گیری فضانوردان تأثیر می‌گذارد؟

دوازده فایده و زیان موادغذایی تراریخته را بشناسید

روند افزایش دما در قطب شمال از کنترل خارج شده است

دانشمندان با نور و صدا، پلاک‌های مرتبط با بیماری آلزایمر را پاک کردند

داستان برند نستله؛ بزرگ‌ترین شرکت صنایع غذایی جهان

تشریح نحوه‌ی تاثیر امواج بر بدن انسان به تفکیک مضر یا غیر مضر

فواید مواد خوراکی حاوی پتاسیم بر سیستم عصبی و قدرت عضلات

ظرفیت حمل‌ونقل ریلی کشور به کمک فناوری افزایش می‌یابد

جوانان بی‌تجربه یا کهنه‌کاران باتجربه؟

از بیماری تا "توهم" بیماری

این پیامک‌ها را با دقت بیش‌تری بخوانید

چهارشنبه سوری از اصالت تا بدعت

آسیب به جنین از بدو شکل‌گیری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود سیگار

فوائد مصرف روزانه سه عدد خرما برای سلامت

خواص ضدسرطانی گیاهی فراوان ولی ناشناخته

چطور می‌توان در دنیایی ناامیدکننده، شاد بود؟

مصرف غذاهای ارگانیک و کاهش خطر ابتلا به سرطان

ورزش روزانه از بروز سنگ کلیه جلوگیری می کند

زنان در خانواده فقر را بیشتر از سایر اعضا درک می کنند

ماهی‌های قرمز در قفس‌های بلورین

وقتی سرمای شدید و سوزان دریاچه‌ی بالاتون را به سرزمین یخی تبدیل می‌کند

درمان آلزایمر، دیابت و کلسترول در دست پژوهشگران ایرانی

اگر فیسبوک نباشد چه اتفاقی می‌افتد

استفاده از حیوانات اصلاح ژنتیکی‌شده برای کاهش فقر در آفریقا

آیا رژیم غذایی وگان برای حفظ سلامت قلب بهتر است؟

آیا کم‌خوابی منجر به افزایش دردهای بدن می‌شود؟

ایران ایر از کجا و چگونه شکل گرفت؟

تأثیر مخرب ترس از پشیمانی روی زندگی

احتمال پیش‌بینی نجات بیماران مبتلا به سرطان تخمدان با هوش مصنوعی

برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های انسانی برای تولید انسولین

پیشگیری از افسردگی گاهی اوقات ممکن است

چگونه استونی جای پای خود را در عرصه‌ تولید علم محکم کرد