راه ترقی

آخرين مطالب

چرا مخابرات هنوز آبونمان تلفن ثابت می‌گیرد؟ گفتگو

  بزرگنمايي:

راه ترقی- محمدجواد آذری جهرمی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به علت ادامه روند دریافت آبونمان در قبوض تلفن ثابت اظهار کرد: حکم دیوان عدالت اداری لازم‌الاجراست؛ ما هم حکم را که در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بوده به مخابرات ارجاع دادیم اما اینکه هنوز این آبونمان را می‌گیرند، بالاخره روال اجرایی فرآیند خود را دارد.

او ادامه داد: ضمن اینکه این تصمیم تاثیر بسیار بزرگی بر درآمدهای شرکت مخابرات دارد، آن هم در زمانی که هزینه‌ها به صورت سرسام‌آور بالا رفته و مخابرات در عرصه توسعه هزینه‌های زیادی داشته که با توجه به افزایش نرخ ارز هم این هزینه‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: هزینه‌های توسعه شبکه در کشور بالا رفته است؛ هرچند ظاهر این حذف آبونمان به نفع مردم است اما با توجه به اینکه توسعه را دچار تاخیر می‌کند، حذف درآمدهای شرکت مخابرات باعث‌ می شود که اولا کارمندان تحت فشار قرار بگیرند؛ اثر اجرایی این حکم درنهایت با توجه به مدل‌های اقتصادی فشار به پرسنل مخابرات و نارضایتی کارگری است و هم‌چنین موجب کند شدن فرآیند توسعه می‌شود.

وزیر ارتباطات افزود: برای رییس دیوان عدالت نامه نوشتیم که در این حوزه با توجه به اثرگذاری زیادی که وجود دارد زمانی را قرار دهند، اما به هر صورت تصمیم گرفته شده و حکم قضایی لازم‌الاجراست و ما هم از قانون تبعیت می‌کنیم؛ در هر صورت اینها تبعاتی است که صدور یک تصمیم بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی بر مجموعه ما تاثیر می‌گذارد. آبونمان چیزی نبوده که امروز  و دیروز گرفته شود، از ابتدای انقلاب می‌گرفتند و روال‌هایی در صورت‌حساب مشترکان همواره لحاظ می‌شد، البته مشکلاتی در این روال‌ها وجود داشته اما برای حل این مشکل‌ها شاید می‌شد راه‌حل‌های بهتری ارایه کرد. اما درنهایت این حکم قانونی لازم‌الاجراست.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر دریافت ارز دولتی نسخه‌های فارسی تلگرام بیان کرد: هیچ اطلاعی درباره اینکه هاتگرام و تلگرام طلایی برای واردات سرور ارز دولتی گرفته‌اند ندارم و تاکنون دستوری برای فیلتر نسخه‌های فارسی تلگرام نیامده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعاتی مبنی بر حذف آمار میزان اشتغال زنان از سایت وزارت ارتباطات گفت: من هم این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی دیدم و از بخش فناوری توضیح خواستم که هنوز گزارش را نخوانده‌ام و هروقت ببینم توضیح می‌دهم، اما این آمار منتشر شده و در گزارش سالانه ما هم آمده است و موضوع ویژه‌ای نیست؛ اما به نظر این مباحث بیشتر موارد ژورنالیستی است که مطرح شده و برخی‌ می‌خواهند حرفی زده باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره استفاده از ظرفیت‌های وزارت نیرو در توسعه فیبر نوری خاطرنشان کرد: 700 هزار کیلومتر طول شبکه توزیع برق در سراسر کشور است. این ظرفیتی که یک شبکه گسترده و قوی در کشور  وجود دارد و می‌توان برای توسعه ارتباطات از آن استفاده کرد، بی‌نظیر است. 400 هزار  کیلومتر از این 700 هزار در شهر هدف اول ماست. حفر زمین و خواباندن فیبر هم هزینه‌بر است و هم برای مردم دردسر دارد، این ظرفیتی ایجاد می‌کند که بتوانیم FTTH را سریع‌تر توسعه بدهیم.

جهرمی درباره توافق مشترک بین وزارت نیرو و ارتباطات نیز گفت: بنا به دستور رییس جمهور  و تعیین تکلیف در هیات دولت، وزارت ارتباطات موظف شد سند تحول دیجیتال در ایران را برای توسعه اقتصاد دیجیتال پیگیری کند. بر این اساس چند حوزه از ابتدا شاخص‌گذاری شد که بخشی مربوط به حوزه انرژی بود، بیشتر متمرکز بر آب و برق، بخش کشاورزی، شهر هوشمند و سلامت؛ اینها حوزه‌هایی بود که هدف‌گذاری و بنا شد ما کار را پیش ببریم.

ی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که ما از ابتدا از اسفند شروع کردیم با مجموعه وزارت نیرو بود. مجموعه‌های علمی و پژوهشی کشور مطالعات میدانی و تطبیقی را آغاز کردند و طی یک برنامه فشرده یک سند برنامه اقدام مشترک بین وزارت ارتباطات و نیرو استخراج شد که ما بتوانیم هوشمندسازی را به سمت شبکه‌های آب و برق در کشور ببریم که در نهایت بهره‌وری افزایش یابد. البته بالا رفتن بهره‌وری منافع اقتصادی زیادی برای مجموعه وزارت نیرو و کشور خواهد داشت، ما هم به بعضی از اهدافمان که توسعه اشتغال در عرصه ICT و ایجاد بازار برای فعالین کسب‌وکارها بود.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از دید استراتژیک، تحول دیجیتالی در همه کشورها در حال رخ دادن است، افزود: اگر ما موضع منفعلانه در برابرش داشته باشیم، شاید با شرایطی مواجه شویم که امروز در فضای رسانه‌ای در کشور  در عرصه فضای مجازی با آن مواجهیم و این از غفلت زمان‌هایی ناشی است که به‌جای برخورد فعالانه به برخورد منفعلانه رو آوردیم و صرفا با محدودسازی دسترسی به رسانه‌ها، امروز با چالش‌های زیادی مواجهیم. در تحول دیجیتالی اثرگذاری آینده این موضوعات تاثیر بیش‌تری دارد و ما از حالا تصمیم گرفتیم موضع فعالانه در این حوزه داشته باشیم و بتوانیم از این ظرفیت بزرگ به صورت بومی و مبتنی بر  ظرفیت جوان و دانشمند کشور استفاده کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/34019/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا