راه ترقی

آخرين مطالب

بطحایی: از دستاوردهای 40 ساله تعلیم و تربیت غافل نشویم فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه ترقی- سیدمحمد بطحایی صبح شنبه در گردهمایی مشترک پایگاه های بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش و در آخرین روز از هفته دفاع مقدس (31 شهریور تا 7 مهر) اظهار داشت: به عنوان یک معلم و عضوی از خانواده آموزش و پرورش معتقدم یکی از مهم ترین وظایف ما صیانت از دستاوردهای حوزه تعلیم و تربیت در 40 سال گذشته است.
وی ادامه داد: نگاه ما به افق ها و خیره شدن به نقطه مطلوب نباید ما را از مسیری که پشت سر گذاشته ایم، غافل کند.
بطحایی تاکید کرد: امروز برای رسیدن به قله های رشد و تعالی تعلیم و تربیت مسیر طولانی پیش رو داریم و سند تحول بنیادی آموزش و پرورش نقشه راه ماست که در حوزه های مختلف با شاخص های آن فاصله زیاد داریم.
وی در این مراسم با حضور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به بخشی از دستاوردها در حوزه تعلیم و تربیت گفت: امروز نرخ تحت پوشش آموزش ابتدایی 98 درصد است در حالی که روزی 70 درصد بود و حتی صدها کلاس در کشور با یک دانش آموز اداره می شود.
وی با تاکید بر افزایش سطح تحصیلات عالیه در میان فرهنگیان ادامه داد: یک روز در این کشور 30 درصد معلمان مدرک کارشناسی داشتند، ولی امروز بیش از 70 درصد نیروی انسانی در آموزش و پرورش مدرک کارشناسی و بالاتر دارند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه های درسی و تربیتی ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته به رغم همه مسائل و دشواری ها حرفی برای گفتن دارد.
وی افزود: نباید فراموش کنیم در 40 سال گذشته دشمن حتی یک روز از دشمنی با ما دست برنداشته است و در یادآوری دستاوردها و مسیر این سال ها باید این نکته را در نظر داشته باشیم.
بطحایی با اشاره به شرایط اقتصادی فعلی نیز گفت: همواره سرافرازانه از سختی های اقتصادی بیرون آمده ایم؛ بنابراین امروز نیز با حرکت جهادی می توانیم از دشواری ها عبور کنیم.
وی یاد و خاطره 36 هزار دانش آموز و 5 هزار شهید معلم از خانواده آموزش و پرورش را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد این خانواده با سرعت بیشتری به سوی چشم اندازهای تعلیم و تربیت گام بردارد.

***مرحله دشوار فعلی با کمک مردم می گذرد
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم با بیان خاطراتی از 8 سال دفاع مقدس گفت: جامعه آموزش و پرورش دین خود را به اسلام عزیز ادا کرده است.
سردار غلامحسین غیب پرور با اشاره به اهمیت بیان و ثبت خاطرات سال های دفاع مقدس ادامه داد: در طول 8 سال اتفاقاتی افتاد که بسیاری از آنها بازگو نشد، بعضی فراموش شد یا راوی بسیاری صحنه ها خود صحنه را ترک کرده است.
وی به وقایع محرم سال 61 هجری نیز گریزی زد و گفت: عاشورای 61 هجری قمری به ظاهر در بازه زمانی یک روز و از نظر جغرافیایی محدوده ای حدود 500 تا 600 متر روی داد و هنوز اثر آن پابرجاست، اما دفاع مقدس در طول 8 سال و در عمق کل کشور ایران همچنان مینیاتوری از عاشورای 91 هجری است.
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شرایط فعلی کشور اظهار داشت: دفاع از حق همیشه هزینه دربر داشته است و این حقیقت در طول تاریخ تکرار می شود، در فضای آرام و بدون هزینه نمی توان به آزادی و استقلال رسید.
به گفته سردار غیب پرور در 40 سال گذشته هر پیروزی روی داده در پناه مقاومت محقق شده است و هر جا مقاومت نکرده ایم، انتظار پیروزی هم نمی توانیم داشته باشیم.
وی ادامه داد: جنگ اقتصادی این روزها دشوار و فشار بر مردم و همه اقشار جامعه زیاد است، اما باید این مطلب را درک کنیم که وسط میدان جنگ قرار داریم و همانطور که رزمنده ها در سال های دفاع مقدس ثابت کردند می توانند به پیروزی برسیم.
سردار غیب پرور گفت: اگر رشادت های رزمندگان نبود، امروز سربلند نبودیم. جنگ اقتصادی فعلی هم می گذرد و باید بدانیم دشمن هرگز خیر ما را نمی خواهد. امروز با دشمنی مانند صدام روبرو نیستیم، بلکه خود آمریکا با جنگ اقتصادی به میدان آمده است.
وی در سخنان خود گفت: مردم ما که 8 سال جنگ را اداره کردند، امروز هم به فضل خدا این مرحله را پشت سر می گذارند، هرگز توقع نداشتیم که آمریکا به ما لبخند بزند و باید روی پای خود بایستیم.

***بطحایی بر پرآسیب ترین بخش آموزش و پرورش دست گذاشته است
رئیس مرکز بسیج فرهنگیان نیز در این مراسم بعد از گرامیداشت یاد رزمندگان و شهدای دفاع مقدس گفت: وزیر آموزش و پرورش به درستی بر پرآسیب ترین بخش این حوزه دست گذاشته است، آموزش که سال ها تقدیم به آموزش تجاری پرسود و با گردش مالی 8 هزار میلیارد تومانی در سال شده بود.
حسین هژبری ادامه داد: کلاس های خصوصی و تست زنی ها مغز دانش آموزان را از تربیت گرفته و از مدرسه بیزار کرده ، در حالیکه فکر دانش آموز برای تربیت باید آزاد باشد.
وی گفت: تمام معلمان در کشور معتقد بودند این روند باید تغییر کند و به عنوان یک معلم خوشحالم که این امر را از آموزش ابتدایی شروع کرده اید و امیدواریم ادامه یابد.
هژبری همچنین با اشاره به حدیث الناس معادن، کمعادن الذهب و الفضه اظهار داشت: بر این اساس انسان ها معادن طلا و نقره هستند و باارزش ترین افراد جامعه نیز معلمان. باید به این گوهر پرداخت و از آن استفاده کرد.
وی درخواست خود را از بطحایی این گونه عنوان کرد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان معلمان هستند و در دل مدارس است، فقط باید به آنها انگیزه داد تا دانش آموزان را خوب تربیت کنند و آموزش و پرورش امروز با تمام امکانات خود آماده کار برای بسیج و کار جهادی است.
در این مراسم از فرماندهان برتر پایگاه های بسیج فرهنگیان و شماری از بسیجیان فعال در آموزش و پرورش تقدیر شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/39081/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

ملیکا رسولی بانوی کاراته کار مدالش را به علی دایی تقدیم کرد

آنچلوتی: نمایش‌مان مقابل سیتی؟ ندیدم هواداری ناراحت باشد!

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

وزارت دفاع: در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

پیام تبریک رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد از اهمیت بالایی برخوردار است

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

شعرخوانی دختر شیرین زبان

مسخره‌بازی

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوبی‌های محبوب زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی