آخرين مطالب

قاضی‌پور: چرا کاری کردید که دانشگاه‌ها از سراسر کشور دانشجوی دکترا می‌گیرند؟ فرهنگی

قاضی‌پور: چرا کاری کردید که دانشگاه‌ها از سراسر کشور دانشجوی دکترا می‌گیرند؟

  بزرگنمايي:

راه ترقی- نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جلسه سوال از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پرسید: چرا در سطح‌بندی و اجرای برنامه آمایش آموزش عالی (طرح آمایش)، برخی دانشگاه‌های معتبر کشور را در مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌ها، ‌محلی اعلام کرده‌اید؟

وی تاکید کرد: راهکاری به غیر از استفاده از توان داخلی نخبگان دانشگاهی برای رفع مشکلات کشور وجود ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: طبق اعلام وزرات علوم مشغول اجرای طرح آمایش آموزش عالی است و سطح بندی دانشگاه‌ها و منطقه‌بندی کشور را هم انجام داده است البته بنده با توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت‌های برابر و استفاده از مزیت‌های منطقه‌ای و کاهش تمرکزگرایی و موضوعات ملی و فرااستانی موافقم، اما نوع اجرای مصوبات دارای ایراداتی است که موجب تحقق عکس اهداف مذکور شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: مگر قرار نبود با منطقه‌بندی دانشگاه‌ها خودِ مناطق تصمیم بگیرند؟ دانشگاه صنعتیِ احداث شده در مناطق مرزی، نقش مهمی در تحقق سند چشم انداز 1404 دارند اما شما کاری کردید که این دانشگاه‌ها از سراسر کشور دانشجوی دکترا می‌گیرند، چرا؟

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: سوالم این است که با محلی اعلام شدن دانشگاه‌ها، تکلیف هیات علمی رشته‌های ملی که تعطیل خواهند شد، چه می‌شود آیا فکری برای هزاران استادی که بیکار می‌شوند، کرده‌اید؟




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تئاتر را فدای نان شب نکنیم

همکاری صنایع دستی ایران با بنیاد ساساکاوای ژاپن کلید خورد

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شد

حکایت، حکایت دلدادگی است

خطر فردگرایی افراطی در کمین جامعه ایران/ رستگاری از طریق «مصرف»؟

گردشگری؛ تهدید یا فرصت؟

روضه‌های خانگی، سنتی دیرینه

هیئات مذهبی در روز هفتم صفر دسته‌جات عزا برپا کنند

اسناد معتبری در رابطه با وجود حضرت رقیه(س) ‌در کربلا وجود دارد

دسترسی آزاد به اطلاعات نسخه‌ای برای تحقق حقوق شهروندی

وجود بیش از 7 هزار آثار تاریخی در استان کرمان

معلمان هنر با آموزش‌های لازم فاصله دارند

تکلیف «تعطیلات زمستانی» فعلا روشن نیست /رایزنی برای ذخیره سهمیه استخدام معلولان

توضیحاتی درباره طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)

تابوی ایدز در سریال‌ها شکست/سریالی درباره جراحی زیبایی در انتظار بودجه

عبور جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک از مشکلات ارزی با کیفیت‌گرایی

افزایش ارائه خدمات بهداشت و درمان به زوار پاکستانی اربعین در سیستان و بلوچستان

مابه‌ التفاوت هزینه صدور روادید زائران اربعین بازگردانده می‌شود

آغاز نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی از فردا

وزیر ارشاد خواستار تعمیق ارتباط نمایشگاه قرآن با رسانه شد

اما و اگرهای مسابقات تلویزیونی و جوایز آن...

احتمال ثبت جهانی فلک‌الافلاک در سال آینده

سه پرونده حوزه آموزش‌وپرورش در دستور کار کمیسیون اصل 90

خط حزب الله 154؛ منطق رهبری

جلوه‌هایی از «تولید و کار ملی» در کتب درسی

آمادگی مدارس برای ورود دانش‌آموزان دوچرخه‌سوار

کردستان درگاه تبادل فرهنگی با کردستان عراق می‌شود

پژمان فر: بازیهای یارانه‌ای به دستگاه ضد فرهنگی تبدیل شده است

زبان فارسی نماد هویتی و مرجعی اثرگذار در همه ساحت‌ها است

برنامه حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان در سال تحصیلی جدید

تغییر نگرش در آموزش بدون گفتمان سازی ممکن نیست

دومین همایش «یاوران رسانه‌ای اربعین» آغاز شد

راه‌اندازی موکب مجازی و سه بالن برای بهبود ارتباطات اربعین

آخرین وضعیت ثبت نام اربعین حسینی

در تدارک برنامه پیشرفته آموزشی هستیم

اربعین ترسیم خطی از اسلام اصیل مقابل خطوط انحرافی است

رسانه‌ها چگونه می‌توانند به گذر از بحران آب کمک کنند؟

آغاز مداخلات حمایتی از پیش‌دبستانی‌های « دیرآموز » از آبان

4 کتاب ایرانی در فهرست کلاغ سفید مونیخ

برنامه خاصی برای کودکان کار نداریم

آموزش و پرورش، رکن اصلی توسعه هر کشور است

اربعین تثبیت کننده جریان عاشورا است

تشریح فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی در جلسه شورایعالی مجمع تقریب مذاهب اسلام

صدور روادید اربعین آغاز شد

شهرنشینی لجام گسیخته از پیامدهای بی‌توجهی به میراث فرهنگی است

کتاب های کمک درسی؛ پاسخ به تقاضایی صادق یا کاذب

توصیه‌هایی برای بانوان مشتاقِ حضور در پیاده‌روی اربعین

آغاز مرحله اصلی مسابقات سراسری قرآن/ اعلام نتایج حفظ 10، 20 و ترتیل قرآن

«رونویسی» از مشق شب، حذف نمی‌شود

شکست سکوت و تاریکی با نور افکنی بر یادمان های تاریخی