آخرين مطالب

حضور کمتر از 50 نیروی متخصص تربیت بدنی در مدارس استثنایی فرهنگی

حضور کمتر از 50 نیروی متخصص تربیت بدنی در مدارس استثنایی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- مجید قدمی  اظهار داشت: یکی از اشکالات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این است که در حوزه معلولان، کارشناس تربیت بدنی ویژه معلولان تربیت نمی کنند بلکه رشته ورزشی عام دارند.
وی ادامه داد: این در حالی است که در حوزه معلولان، نوع معلولیت باید تعیین شود زیرا هر یک از این افراد باید ورزش خاصی داشته باشند مساله ای که در دانشگاه ها کمتر به آن پرداخته شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: هر چند برای رفع این کاستی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اقدام به برگزاری دوره آموزش های عمومی در حوزه تربیت بدنی ویژه معلمان مدارس ابتدایی کرده اما کافی نیست.
به گفته قدمی، نگاه ما این است که برای هر مدرسه استثنایی حداقل یک نیرو تربیت کنیم تا این فرد بتواند با محتوایی که در اختیار او قرار می گیرد سایر معلمان مدرسه را نیز آموزش دهد.

**حرکت های نو در حوزه ورزش در مداررس استثنایی
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که قرار است در حوزه ورزش و تربیت بدنی مدارس با هماهنگی کمیته ملی پارالمپیک حرکت های نو و جدیدی داشته باشیم، بیان داشت: یک بخش از این برنامه به آموزش نیروی انسانی برای همه مدارس باز می گردد که در این رابطه محتوایی تولید شده تا بتوانیم امسال هفته پارالمپیک را به خوبی برگزار کنیم.
قدمی ادامه داد: همچنین در نظر داریم ورزش مدارس استثنایی را فعال کنیم به نحوی که دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز با ورزش های همگانی آشنا شوند که البته ارتباط نزدیک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با کمیته ملی پارالمپیک باعث شده تا با جدیت وارد ورزش معلولان و ورزش های قهرمانی شویم.
وی با اشاره به اینکه پس از ایجاد شرایط لازم در فضای عمومی مدارس، به استعدادیابی و هدایت دانش آموزان با نیازهای ویژه به سمت ورزش های قهرمانی اقدام خواهیم کرد، اظهار داشت: تلاش کرده ایم به زبان ساده محتواهای ورزشی برای تمامی مدارس استثنایی و دانش آموزان با نیازهای ویژه تولید کنیم تا زمینه لازم برای اجرای المپیادهای ورزشی خاص ویژه معلولان در این مدارس فراهم شود.

**فعالیت های جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه به دیگر فعالیت های این سازمان در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و یادآور شد: امسال با حمایت شهرداری و مصوبه شورای شهر تهران، سرویس مدارس در این شهر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه رایگان خواهد بود.
قدمی ادامه داد: در استان ها نیز با وجود افزایش قیمت هزینه ایاب و ذهاب بین 60 تا 70 درصد سرویس مدارس با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و بین 30 تا 40 درصد توسط خانواده ها پرداخت می شود که البته سعی داریم مبلغ پرداختی از سوی خانواده ها در مناطق محروم را کمتر کنیم.
وی بیان داشت: برای امسال هزینه کل سرویس مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور بیش از 60 میلیارد تومان برآورد شده و پیش بینی ما اخذ 30 تا 35 میلیارد تومان از این مبلغ از وزارت آموزش و پرورش است بنابراین باید بتوانیم از کمک خانواده ها در این رابطه استفاده کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: خدمات حمایتی از جمله واکر، سمعک، ویلچر و کاشت حلزون با اعتباری حدود 3 میلیاردتومان هم امسال همانند سال گذشته در کنار آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می شود.
قدمی عنوان کرد: همچنین خدمات دندانپزشکی تا سقف 300 هزار تومان برای هر دانش آموز در نظر گرفته شده است و خانواده ها می توانند پس از انجام اقدامات دندانپزشکی با ارائه مدارک پزشکی این مبلغ را دریافت کنند.
در مجموع 150 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سال تحصیلی جدید در یک هزار و 570 مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تئاتر را فدای نان شب نکنیم

همکاری صنایع دستی ایران با بنیاد ساساکاوای ژاپن کلید خورد

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شد

حکایت، حکایت دلدادگی است

خطر فردگرایی افراطی در کمین جامعه ایران/ رستگاری از طریق «مصرف»؟

گردشگری؛ تهدید یا فرصت؟

روضه‌های خانگی، سنتی دیرینه

هیئات مذهبی در روز هفتم صفر دسته‌جات عزا برپا کنند

اسناد معتبری در رابطه با وجود حضرت رقیه(س) ‌در کربلا وجود دارد

دسترسی آزاد به اطلاعات نسخه‌ای برای تحقق حقوق شهروندی

وجود بیش از 7 هزار آثار تاریخی در استان کرمان

معلمان هنر با آموزش‌های لازم فاصله دارند

تکلیف «تعطیلات زمستانی» فعلا روشن نیست /رایزنی برای ذخیره سهمیه استخدام معلولان

توضیحاتی درباره طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)

تابوی ایدز در سریال‌ها شکست/سریالی درباره جراحی زیبایی در انتظار بودجه

عبور جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک از مشکلات ارزی با کیفیت‌گرایی

افزایش ارائه خدمات بهداشت و درمان به زوار پاکستانی اربعین در سیستان و بلوچستان

مابه‌ التفاوت هزینه صدور روادید زائران اربعین بازگردانده می‌شود

آغاز نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی از فردا

وزیر ارشاد خواستار تعمیق ارتباط نمایشگاه قرآن با رسانه شد

اما و اگرهای مسابقات تلویزیونی و جوایز آن...

احتمال ثبت جهانی فلک‌الافلاک در سال آینده

سه پرونده حوزه آموزش‌وپرورش در دستور کار کمیسیون اصل 90

خط حزب الله 154؛ منطق رهبری

جلوه‌هایی از «تولید و کار ملی» در کتب درسی

آمادگی مدارس برای ورود دانش‌آموزان دوچرخه‌سوار

کردستان درگاه تبادل فرهنگی با کردستان عراق می‌شود

پژمان فر: بازیهای یارانه‌ای به دستگاه ضد فرهنگی تبدیل شده است

زبان فارسی نماد هویتی و مرجعی اثرگذار در همه ساحت‌ها است

برنامه حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان در سال تحصیلی جدید

تغییر نگرش در آموزش بدون گفتمان سازی ممکن نیست

دومین همایش «یاوران رسانه‌ای اربعین» آغاز شد

راه‌اندازی موکب مجازی و سه بالن برای بهبود ارتباطات اربعین

آخرین وضعیت ثبت نام اربعین حسینی

در تدارک برنامه پیشرفته آموزشی هستیم

اربعین ترسیم خطی از اسلام اصیل مقابل خطوط انحرافی است

رسانه‌ها چگونه می‌توانند به گذر از بحران آب کمک کنند؟

آغاز مداخلات حمایتی از پیش‌دبستانی‌های « دیرآموز » از آبان

4 کتاب ایرانی در فهرست کلاغ سفید مونیخ

برنامه خاصی برای کودکان کار نداریم

آموزش و پرورش، رکن اصلی توسعه هر کشور است

اربعین تثبیت کننده جریان عاشورا است

تشریح فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی در جلسه شورایعالی مجمع تقریب مذاهب اسلام

صدور روادید اربعین آغاز شد

شهرنشینی لجام گسیخته از پیامدهای بی‌توجهی به میراث فرهنگی است

کتاب های کمک درسی؛ پاسخ به تقاضایی صادق یا کاذب

توصیه‌هایی برای بانوان مشتاقِ حضور در پیاده‌روی اربعین

آغاز مرحله اصلی مسابقات سراسری قرآن/ اعلام نتایج حفظ 10، 20 و ترتیل قرآن

«رونویسی» از مشق شب، حذف نمی‌شود

شکست سکوت و تاریکی با نور افکنی بر یادمان های تاریخی