راه ترقی

آخرين مطالب

بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی/ توصیه وزیر بهداشت به زائران انديشه

  بزرگنمايي:

راه ترقی- دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی، گفت: در کنار مرقد امام خمینی (ره) و رهروان صالح آن بزرگوار در بهشت زهرا (س) و در جوار قبور مطهر صف‌شکنان و رزمندگانی هستیم که برای رسیدن به کربلا معبرگشا بودند و جان‌شان را فدا کردند که به همه آنها و به همه کسانی که این راه را گشودند، درود می‌فرستیم و امیدواریم ما ادامه‌دهندگان صادق و خالص این راه باشیم. خوشحالم که بار دیگر با شما همکاران اورژانس و حوزه بهداشت برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی آماده می‌شویم. شما پیش‌قراول و تامین‌کننده سلامت و امنیت جانی این زائران هستید و امیدوارم در کنار سایر خدمت‌گذاران اعم از هلال احمر، پلیس، وزارت کشور و ...  در حوزه امنیت و دفاع از زائران ایرانی و زائران کشورهای اطراف که وارد مرزهای شرقی ما می‌شوند تا خود را به کربلا برسانند، موفق باشید.

هاشمی با بیان اینکه خوشحالم که بار دیگر توفیق با ما یار بود و می‌توانیم در این ایام انجام وظیفه کنیم، ‌افزود: شما 25 روز در خدمت زائران امام حسین (ع) هستید و امیدوارم خداوند اجرش را در این دنیا و آن دنیا به شما بدهد. از طرفی هم در حوزه بهداشت و هم در حوزه فوریت‌های پزشکی مسئولیت‌های مهمی برعهده دارید. البته این اقدامات را در طول سال هم انجام می‌دهید، اما در این ایام به صورتی پررنگ‌تر و سنگین‌تر باید آنها را انجام دهید.

وی ادامه داد: در کربلا حتما همه مردم و ما را دعا کنید و به خصوص دعا برای نظام جمهوری اسلامی را فراموش نکنید؛ چرا که جمهوری اسلامی معبرگشا بود. دعا کنید خداوند به مسئولان بصیرت، اخلاق، توان و تدبیر بیش از قبل عطا کند. آنچه که در حال حاضر کشور به آن نیاز دارد، چیزی جز اخلاق و صداقت برای کسانی که فضای عمومی کشور را اداره می‌کنند، اعم از رسانه‌ها، افراد دارای تریبون، مقامات اجرایی و ... نیست و اخلاص و صداقت است که می‌تواند کارنامه حسینی برایمان به ارمغان آورد و ان‌شاءالله جمهوری اسلامی به صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) متصل شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کار دانشگاه‌های علوم پزشکی که در نقاط مرزی هستند، شبانه‌روزی است، گفت: باید مراقب بیماری‌های واگیر بود. در عین حال مردم باید بیش از همه رعایت کنند چه در رفت و آمد و رانندگی و چه در خوردن و آشامیدن. قطعا امام حسین (ع) هم راضی نیستند که کسی به خودش آسیب بزند "و لاضرر و لا ضرار" جزو دین ما است. کسی که توانایی ندارد، نباید برای این سفر برود و اگر هم رفت باید از خودش مراقبت کند. امیدوارم امسال هم اربعین بسیار باشکوهی داشته باشیم. اربعین یک نماد بزرگ اسلامی است که دنیا ناباورانه آن را در قرن 21 مشاهده می‌کند.

 وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران نیز گفت: قبل از هر چیز از همه کسانی که این فرصت را برای سازمان اورژانس کشور فراهم کردند تا بتواند در این ایام در کنار همه زائران باشند، تشکر می‌کنم.

خدمت‌رسانی 17هزار پرسنل اورژانس و 900 دستگاه آمبولانس در ایام اربعین

وی با اشاره به افزایش توان خدمت‌رسانی اورژانس و گروه‌های بهداشتی در اربعین امسال ادامه داد: نیروهای ما هم در مرزهای شرقی و غربی و هم در بخشی از کشور عراق مستقرند. در این ایام 17 هزار نیروی فوریت‌های پزشکی، 900 آمبولانس، 40 گروه بهداشتی، 10 هزار پزشک متخصص، پرستار و ... به خدمت‌رسانی به زائران مشغول خواهند شد و 15 دانشگاه علوم پزشکی نیز مستقیما با این خدمت‌رسانی در تماسند.

هاشمی تاکید کرد: امیدوارم خود زائرین اربعین نیز از سلامت‌شان مراقبت کنند و مواظب استراحت‌شان باشند و مراقب باشند تا آسیبی به خودشان نزنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای پوشش مراسم اربعین چه در عراق و چه در مرزها، اقدامی بوده که هر ساله انجام می‌دادیم، گفت: در عین حال به میزان کافی دارو و تجهیزات پزشکی لازم در مرزها و هم در کشور عراق وجود دارد. در عین حال از رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم. قطعا رسانه در این خیر جمعی می‌تواند به ادامه این راه کمک کند.

نظارت بر بهداشت آب و کنترل بیماری‌ها

هاشمی با بیان اینکه وظیفه همکاران بهداشت هم نظارت بر وضعیت بهداشتی آب، غذا و کنترل بیماری‌ها است، گفت: کارشناسان بهداشت هم در مسیر زائرین و هم در خاک عراق مستقر می‌شوند و آمبولانس‌هایمان هم در مسافت‌های مختلف در مرزهای شرقی و غربی مستقرند. در عین حال گروه بهداشت و پیشگیری بر مراکز تغذیه نظارت دارند، اما نظارت بر این حرکت عظیم دشوار است و بهتر از هر کس خود مردم می‌توانند از سلامت‌شان مراقبت کنند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/40998/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد