راه ترقی

آخرين مطالب

برند ایرانی در جهان چه جایگاهی دارد؟ مقالات

برند ایرانی در جهان چه جایگاهی دارد؟

  بزرگنمايي:

راه ترقی- اندازه گیری ارزش دارایی نامحسوس یک کشور امر ساده‌ای نیست اما موسسه برندفایننس هر ساله با اندازه گیری مجموع ارزش برندهای موجود در یک کشور، آن‌ها را رتبه بندی می کند. دیوید هیگ، مدیرعامل برند فایننس گفت: در بازار جهانی، برندها یکی از تعیین کننده ترین مسائل در موقعیت کشورها هستند. برندها باعث تقویت صادرات، ارزش افزوده و جذب مهاجران خارجی ماهر به کشورها می شوند.

جایگاه ایران

ایران در رتبه بندی امسال با 7 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، با برندی به ارزش مجموع 234 میلیارد دلار، بالاتر از رومانی، نیوزلند و کویت و پایین تر از قطر، کلمبیا و ویتنام، در رده چهل و چهارم ایستاده است. رتبه ایران در مقایسه با سال قبل 5 رتبه تنزل یافته است.

برترین کشورها

1-آمریکا: به لطف اجرای سیاست های بازار آزاد و حمایت دولت از توسعه اقتصادی بنگاه‌ها، ارزش برند شرکت های آمریکایی معادل 25.899 تریلیون دلار برآورد شده است که 23 درصد بیش‌تر از سال گذشته است.

2-چین: علی‌رغم نگرانی از پیامدهای جنگ تجاری بین آمریکاو چین، برند چینی با ارزش 12.779 تریلیون دلار در رده دوم جهان ایستاده است. ارزش برندهای چینی در مقایسه با سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

3-آلمان: دارای باارزش ترین برندهای اروپایی و سومین برند باارزش جهان به مبلغ 5.147 تریلیون دلار است که در مقایسه با سال قبل، ارزش برندهای آلمانی 28 درصد افزایش یافته است.

4- انگلیس: با وجود رای به ترک اتحادیه اروپا، چشم انداز اقتصادی و وضعیت اقتصاد انگلیس مثبت و نیرومند است. این کشور موفق شد با پشت سر گذاشتن ژاپن، جایگاه چهارمی را با برندی به ارزش 3.750 تریلیون دلار از آن خود کند.

5- ژاپن: ارزش برندهای ژاپنی علی‌رغم رشد 5 درصدی و رسیدن به 3.598 تریلیون دلار، یک رتبه نسبت به سال گذشته تنزل یافت اما این کشور هنوز بالاتر از فرانسه، کانادا، ایتالیا، هند و کره جنوبی  است.

کم ارزش‌ترین برندهای جهانی

در انتهای جدول رده بندی، نام هندوراس و موریشس با 20 میلیارد دلار به چشم می خورد. ترینیداد و توباگو و قبرس با 21 میلیارد دلار و کنگو و لبنان با 22 میلیارد دلار، از دیگر کشورهایی هستند که مجموع ارزش برندهای آن‌ها پایین است.

بیشترین کاهش و افزایش در ارزش برندها

شدیدترین کاهش ارزش برندها مربوط به ترکیه است که با کاهش 33 درصدی، این کشور را به رده 34 امسال رسانده است. مجموع ارزش برندهای ترک معادل 382 میلیارد دلار برآورد شده است. بعد از ترکیه، یمن با 20 درصد کاهش ارزش به رده 93 و ازبکستان با 19 درصد کاهش به رده 74 رفته اند. بیشترین افزایش در ارزش برندها نیز مربوط به قبرس است که ارزش برندهای این کشور 39 درصد افزایش یافته است. برندهای کنگو نیز 38 درصد و مصر و کنیا 37 درصد افزایش یافته اند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

قبای آیینی کهن بر تن متکدیان!

خوشی و ناخوشی های چهارشنبه آخر سال

بی‌وزنی بر نحوه تصمیم‌گیری فضانوردان تأثیر می‌گذارد؟

دوازده فایده و زیان موادغذایی تراریخته را بشناسید

روند افزایش دما در قطب شمال از کنترل خارج شده است

دانشمندان با نور و صدا، پلاک‌های مرتبط با بیماری آلزایمر را پاک کردند

داستان برند نستله؛ بزرگ‌ترین شرکت صنایع غذایی جهان

تشریح نحوه‌ی تاثیر امواج بر بدن انسان به تفکیک مضر یا غیر مضر

فواید مواد خوراکی حاوی پتاسیم بر سیستم عصبی و قدرت عضلات

ظرفیت حمل‌ونقل ریلی کشور به کمک فناوری افزایش می‌یابد

جوانان بی‌تجربه یا کهنه‌کاران باتجربه؟

از بیماری تا "توهم" بیماری

این پیامک‌ها را با دقت بیش‌تری بخوانید

چهارشنبه سوری از اصالت تا بدعت

آسیب به جنین از بدو شکل‌گیری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود سیگار

فوائد مصرف روزانه سه عدد خرما برای سلامت

خواص ضدسرطانی گیاهی فراوان ولی ناشناخته

چطور می‌توان در دنیایی ناامیدکننده، شاد بود؟

مصرف غذاهای ارگانیک و کاهش خطر ابتلا به سرطان

ورزش روزانه از بروز سنگ کلیه جلوگیری می کند

زنان در خانواده فقر را بیشتر از سایر اعضا درک می کنند

ماهی‌های قرمز در قفس‌های بلورین

وقتی سرمای شدید و سوزان دریاچه‌ی بالاتون را به سرزمین یخی تبدیل می‌کند

درمان آلزایمر، دیابت و کلسترول در دست پژوهشگران ایرانی

اگر فیسبوک نباشد چه اتفاقی می‌افتد

استفاده از حیوانات اصلاح ژنتیکی‌شده برای کاهش فقر در آفریقا

آیا رژیم غذایی وگان برای حفظ سلامت قلب بهتر است؟

آیا کم‌خوابی منجر به افزایش دردهای بدن می‌شود؟

ایران ایر از کجا و چگونه شکل گرفت؟

تأثیر مخرب ترس از پشیمانی روی زندگی

احتمال پیش‌بینی نجات بیماران مبتلا به سرطان تخمدان با هوش مصنوعی

برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های انسانی برای تولید انسولین

پیشگیری از افسردگی گاهی اوقات ممکن است

چگونه استونی جای پای خود را در عرصه‌ تولید علم محکم کرد

استفاده از برگ‌های مصنوعی در محیط بیرون از آزمایشگاه

بلند کردن ساختمان توسط سوپرمن، تعبیری هجوآمیز از فیزیک

بی خوابی؛ عارضه‌ای با چند حالت عملکردی متفاوت

ایمنی طبیعی دربرابر عفونت مزیتی دارد؟

هوش مصنوعی و کپی رایت چه رابطه‌ای دارند؟

انزوای سیاست ضدایرانی ترامپ در ورشو

دوره کوتاه‌تر پرتودرمانی در مبتلایان به سرطان پروستات روشی مؤثرتر است

فضا-زمان: توهم یا واقعیت؛ نگاهی جامع به مفاهیم و نظریه‌ها

چگونه با کسی که دوستش نداریم کار کنیم

داروی جدیدی که 6 نوع سرطان را درمان می‌کند

هوای آلوده چگونه می‌تواند بر سلامت شکم تأثیر بگذارد

انواع روزه داری متناوب در رژیم غذایی

دانستنی‌های سفر به مشهد

کاردینال کمیابی که نصف ماده و نصف نر است

غم مرگ همسر ممکن است مرگبار باشد

کشف الگوهای مغزی مرتبط با خودآگاهی