راه ترقی

آخرين مطالب

رئیسی: آیت الله مهدوی کنی یک چهره عالم، ربانی و روشنفکر انقلابی بود فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه ترقی- حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: آیت الله مهدوی کنی عالمی انقلابی و چهره ای مردمی و سیاستمدار آگاه بودند.
وی با اشاره به اینکه بهتر است در این مراسم از علم و عالم سخن بگوییم و تشریح کنیم علم چیست و عالم کیست؟ افزود: فقه علم به عقائد و باورها و هم علم به فضائل و هم بایدها و نبایدها است و فقیه کسی است که دین و آموزه های دینی در جانش جا گرفته باشد مگر نه فقیه کسی نیست که مسلط به علم فقه باشد . رئیسی اضافه کرد :آنچه برای فقیه مهم است که دین در همه ابعاد فقه و جامعه اجرایی شود .
تولیت آستان قدس رضوی در بخشی دیگر از سخنانش تصریح کرد : دین در تمام لایه های زندگی انسان حرف برای گفتن دارد وعالم و فقیه کسی است که دین در درون و بیرون او نقش بسته شده باشد و خدا نوری در درون او قرار داده باشد که خوب ببیند و خوب بفهمد و خوب عمل کند و بداند هر آنچه در عالم وجود دارد آفریده خداست.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه عالمان دین تنها خدا را در عالم موثر می داند ادامه داد : عالمان دین تنها از خدا می خواهند و فقط از خداوند می ترسد
وی افزود: آیت الله مهدوی کنی با حرکت کادرسازی خود به وسیله دانشگاه امام صادق(ع) برای تحقق نظریه حکومت اسلامی امام خمینی، به دنبال این بود که اندیشه امام را اجرا و پیاده‌سازی کند .
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دانشگاه امام صادق اولین دانشگاهی بود که بعد از انقلاب اسلامی برای کادرسازی نظام اسلامی تاسیس شد ادامه داد :اگر به دیگر شاگردان امام توجه کنیم، متوجه خواهیم شد تمام این بزرگواران از جمله شهید آیت‌الله مطهری و شهید آیت‌الله بهشتی نیز به دنبال پیاده‌سازی اندیشه امام بودند .
وی افزود :مشکل اصلی پیش روی عالمان دین و ناهیان از منکرو آمران به معروف این است که خودخواهان در برابرشان قرار می‌گیرند، آنان کسانی اند که مانع شنیدن سخنان دین می شوند یا اینکه با محوریت دین، تحولی در جامعه رخ دهد .
رئیسی در بخشی دیگر ادامه داد: ترور شخصیت یکی دیگر از راهکارهایی است که ازطریق آن جلوی عالمان دینی گرفته می‌شود. شایع پراکنی از دیگر راهکارهای این افراد خودخواه است تا سخن دین شنیده نشود. آنان که دل مردم را خالی می کنند و مردم را برای دفاع از دین سست می کنند، امروز جریان رسانه ای دشمن، یکی از برنامه های مهم اش توی دل مردم را خالی کردن است تا ظلم پذیری بین جوامع انسانی مورد قبول واقع شود.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: مشکل پیش روی عالمان وظیفه شناس خودخواهان و‌مستکبران و کسانی هستند که منافعشان با ترویج دین به خطر می افتد هستند . این افراد مانع از آن می شوند تا به نام دین در جامعه تحولی ایجاد شود . در طول تاریخ هم همینطور بوده و در مورد ائمه اطهار هم همین اتفاق افتاده است.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات عالمان ربانی و‌ وظیفه شناس ترور شخصیت توسط مستکبران است. این یکی‌از روشهای رایج دشمنان دین بوده است . این افراد کسانی هستند که مردم از یاری دین خدا باز می دارند دلهای مردم را خالی می کنند. امروز یکی از برنامه های جریان رسانه ای دشمن همین است . آنها می خواهند فرهنگ ظلم پذیری را در جوامع بشری گسترش دهند. امروز در رسانه های دشمن و نوع فیلم هایی که می سازند می خواهند فرهنگ تسلیم شدن در مقابل خواست مستکبران را القا کنند.
رییسی گفت: جریان شایعه ساز کاری می کند تا حق بر خواص جوامع هم پوشانده شود و ان چیزی که امروز بسیار در جامعه اهمیت دارد آن است وجود روشنفکران حقیقی مانند شهدا است که خوب جامعه و نیاز آن را شناختند و به خوبی جامعه را رصد کردند . روشنفکران حقیقی کسانی هستند که نیاز جامعه را بشاند و در مواقع خط هشدادر دهد.
وی ادامه داد: آیت الله مهدوی‌کنی یک‌روشنفکر واقعی بود که در دوران ستم شاهی از مسجد جلیلی مشکلات را به خوبی شناخت و فریاد کرد . روشنفکری دعوت مردم به فرهنگ غربی نیست . دانشجوی سیاسی دانشجویی است که جامعه خود را به خوبی بشناسد و‌متناسب با آن ایفای نقش بکند .
تولیت آستان قدس ضوی با با اشاره به دوران حکومت پهلوی اظهار اشت: مرحوم‌مهدوی‌کنی از پیشتازان مبارزه با حکومت شاه و از مدافعان پیشتاز انقلاب اسلامی بودند. ایشان به دنبال اجرای دین در جامعه بودند و تاسیس دانشگاه امام صادق هم در همین راستا بود .
رییس با تاکید بر فعالیت بیشتر حوزه ها و دانشگاه ها عنوان کرد: امروز بسیاری از سوالات در حوزه فرهنگی و‌اجتماعی وجود دارد که باید توسط حوزه و دانشگاه پاسخ داده شود. ما مبتنی بر فقه تمدن ساز در مقابل هیچ سوالی بن بست نداریم . ما با تکیه بر فقه امام صادق هیچ مشکلی نخواهیم داشت . کاری که آقای مهدوی در دانشگاه امام صادق کردند کادر سازی افراد متخصص و کار آمد برای نظام و انقلاب بود .
وی افزود : هر کدام از یاران امام برای تحقق خواسته های امام کارهایی کردند و‌کار آیت الله مهدوی‌کنی کادر سازی برای انقلاب اسلامی بود. این بزرگان در مقابل فرهنگ و اقتصاد لیبرال ایستادند. امروز‌هم رهبری معظم انقلاب همین سخن را برزبان جاری می کنند. ایشان می فرمایند راه عقب نشینی دشمن اقتصاد مقا‌ومتی و مقاومت است .
تولیت آستان قدس اظهار داشت: دشمن در میدان جنگ سخت و‌ نرم از ما شکست خورد اما امروز تلفیقی از جنگ نرم و سخت را شروع کرده است. آنها می خواهند با فشار وارد کردن به ملت ها آنها را خسته کنند. بسیاری از کنوانسیون ها را کشورهای پدید آورنده آن ، آن را امضا نکردند اما از ما می خواهند از آن تبعیت کنیم.ما شاهد بودیم در قرارداد الجزایر به خاطر درست ننوشتن واژه تابعیت بارها در دادگاه لاهه محکوم شدیم .
رییسی‌ خاطر نشان کرد: عالمان ربانی مانند آیت الله مهدوی کنی نسبت تهدیدات هشدار می دهند و امروز دفاع از استقلال اقتصادی و سیاسی و فرهنگی وظیفه همه است . سند 2030استقلال فرهنگی مارا مورد تهدید قرار می داد که رهبر هشدار دادند .
وی در پایان تصریح کرد: دشمن دست بردار نیست ما باید استقلال سیاسی و فرهنگی را حفظ کنیم .عالمان ربانی مانند آیت الله مهدوی کنی نسبت به تهدیدات هشدار می دهند و امروز دفاع از استقلال اقتصادی و سیاسی و فرهنگی وظیفه همه است. سند 2030استقلال فرهنگی مارا مورد تهدید قرار می داد که رهبر درباره آن هشدار دادند

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/42653/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود

فرمانده ارتش به فرمانده سپاه پیام داد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

بدشانس‌ترین بازیکن استقلال

تیم داوری ایران برای قضاوت بازی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد

مناف هاشمی: حذف 500 میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

میزان موفقیت‌ ‌عملیات وعده صادق از زبان جانشین فرمانده‌ کل سپاه

چالش مرندی برای مجری معروف انگلیسی: در برنامه‌ات فیلم سرهای بریده‌شده اسرائیلی‌ها را نشان بده!

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات