راه ترقی

آخرين مطالب

لبیک مردم کردستان به زائران اربعین گفتگو

  بزرگنمايي:

راه ترقی- با نزدیک شدن به اربعین امام حسین(ع) حال و هوای شهر متفاوت‌تر از سایر ایام سال می‌شود و کوچک و بزرگ، پیر و جوان عزم رفتن به کربلا می‌کنند تا اینگونه با نوه پیامبر(ص) بار دیگر تجدید بیعت کنند که هیچگاه اهل بیت را تنها نمی‌گذارند.

در این راستا مردم استان کردستان نیز هر ساله با حضور در دفاتر ثبت‌نام سفر به عتبات عالیات خود را آماده این سفر معنوی کرده و کسانی هم که در داخل استان هستند خود را برای میزبانی از زائران حسینی آماده می‌کنند و اینگونه لبیک یا حسین می‌گویند.

در این راستا و به منظور آگاه بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در استان و برای آماده‌سازی استان جهت میزبانی از زائران اربعین و اعزام مسافران این سفر معنوی خبرنگار ایسنا به سراغ مسئولان استان رفته که در ادامه متن کامل این گزارش آمده است.

اربعین حسینی مانوری از جبهه حق در مقابل باطل است

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: رسیدگی به زائران اربعین حسینی استان‌های مختلف که از کردستان عبور می‌کنند اجر عظیمی دارد و ما باید خود را لایق این خدمت بدانیم که سهمی در این حرکت عظیم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این حرکت میلیونی نشان از احساس عشق و محبتی است که مسلمین نسبت به امام حسین(ع) دارند، افزود: امروز حرکت عظیم اربعین وجه جهانی پیدا کرده و هر ساله از سراسر دنیا تعداد بیشتری در این مراسم معنوی حضور پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به مطرح بودن حماسه زیارت اربعین در طول تاریخ بیان کرد: اربعین حسینی مانوری از جبهه حق در مقابل باطل است و پیاده‌روی اربعین بزرگترین مانور قدرت جهان اسلام است که هر ساله با حضور مشتاقان زیادی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: راهپیمایی اربعین یک نقطه قوت برای مکتب مسلمانان محسوب می‌شود و این نشانگر این است که ارادت به اهل بیت(ع) مختص یک قوم و یا کشور خاصی نبوده و روز به روز بیشتر و بیشتر در جهان رونق پیدا می‌کند.

حسینی شاهرودی اعلام کرد: این حرکت عظیم مردمی بسیار در امنیت کشور مؤثر خواهد بود و روحیه حسینی و احساس برادری که بدینوسیله حاکم می‌شود باعث لرزش و وحشت دشمنان می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم موکب‌هایی در شأن استان در ورودی شهرهای کردستان به نحو احسن ایجاد شود که نشان از ارادت مردم استان به اهل بیت(ع) باشد که بدینوسیله از مشارکت بسیار خوب دستگاه ها در برگزاری این حرکت عظیم فرهنگی تقدیر می‌کنم . 

صدور 2800 ویزای برای زائران حسینی 

دبیر ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی استان کردستان با اشاره به آغاز ثبت‌نام اربعین از پنج مهرماه در استان اظهار کرد: تاکنون 3250 نفر از زائران کردستانی برای حضور در این سفر معنوی ثبت‌نام کرده‌اند. 

هاشم ناظمی‌جلال، افزود: تاکنون با هماهنگی کنسولگری عراق در همدان برای 2800 نفر از زائران استان کردستان ویزا صادر شده و در اختیار آنان قرار گرفته است. 

دبیر ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی استان کردستان با اعلام اینکه هزینه رفت و آمد زائران برعهده خود افراد است، بیان کرد: کمیته حمل و نقل ستاد اربعین نیز در تمام مسیرهای اعزام زائران آماده خدمات‌رسانی بوده و جایگاه‌های سوخت نیز آماده ارائه خدمات به مسافران هستند. 

وی با اشاره به راه‌اندازی سه موکب استان کردستان در کربلا عنوان کرد: موکب سریش‌آباد، دلبران و موکب ستاد هماهنگی اربعین جزء این سه موکب هستند و همچنین یک موکب دیگر نیز از طرف اوقاف در کربلا فعال شده است. 

ناظمی‌جلال از فعالیت هشت موکب دیگر در داخل استان خبر داد و اعلام کرد: این موکب‌ها در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سقز، بیجار، قروه و سریش‌آباد فعال هستند. 

وی با اشاره به استقبال خاص مردم از این سفر معنوی یادآور شد: امسال با همکاری کنسولگری موقت عراق در همدان ویزای زائران تاکنون بدون هیچ مشکلی صادر شده است.

پذیرایی روزانه 11 هزار نفر در موکب آستان مقدس امامزادگان کردستان 

حجت‌الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار کرد: موکب آستان مقدس امامزادگان کردستان از اول مهرماه در کربلا مستقر شده و کار خدمات‌رسانی به زائران را انجام می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در قالب اسکان و پذیرایی به زائران خدمات ارائه می‌دهد، افزود: هزینه این موکب از محل موقوفات منطبق و متولیان امر در استان کردستان تأمین می‌شود. 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از پذیرایی روزانه 11 هزار نفر در موکب آستان مقدس امامزادگان استان کردستان واقع در کربلای معلی خبر داد.

وی عنوان کرد: این موکب سومین موکب اداره اوقاف و امور خیریه بوده که در کربلا مستقر شده است و دو موکب دیگر در کنار امامزاده فروغ‌الدین بیجار و در روستای خسروآباد استقرار پیدا می‌کنند. 

حجت‌الاسلام میثم عباسپور  با اشاره به اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای اجرای نیت واقفان به سایر مواکب استان نیز کمک‌هایی کرده است، یادآور شد: اعتبار این موکب از محل درآمد موقوفات مرحوم امان‌الله خان‌ثانی، حاج احمد خضرویه، ماه رخسار معتمد وزیری، محمدتقی معتمد وزیری، حاج ابوالقاسم صادق وزیری، میرزارضا وزیری، میرمحمود حسینی، زین العابدین خان، حسنی جهان خانم و در راستای اجرای نیت واقفان تأمین می‌شود. 

فعالیت 12 اکیپ شرکت فرآورده‌های نفتی کردستان برای ارائه خدمات به زائران

فریدون یاسمی،  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اظهار کرد: این منطقه به عنوان منطقه معین آمادگی کافی و لازم را برای ارائه خدمت‌رسانی به زائرین اربعین که در مسیرهای سقز - دیواندره، سنندج - کامیاران - کرمانشاه و زنجان - بیجار تردد دارند را داراست و با تمامی روسای نواحی و مالکین جایگاه‌های عرضه نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا نسبت به تامین و توزیع مطلوب سوخت این جایگاه‌ها که درمسیر زائرین قرارد دارند، اقدام کنند. 

وی با اشاره به بازدید بازرسان این شرکت برای کنترل کمی و کیفی وضعیت سوخت‌رسانی جایگاه های عرضه و برگزاری جلسه با مالکان مجاری عرضه منطقه، افزود: 12 اکیپ بازرسی شرکت  تمهیدات و بررسی‌های لازم، در راستای ارائه خدمات شایسته و تامین به موقع سوخت جایگاه‌ها را مورد تاکید قرار داده است. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان یادآور شد: این اکیپ‌ها کارت‌های اضطراری نیز برای سوخت‌گیری مطمئن و بدون مشکل اتوبوس‌های زائرین در اختیار جایگاه‌داران قرار می‌دهند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/42675/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

فارس: با بلوف رسانه ای رو به رو هستیم

ایسنا نوشت: حمله خیالی بزرگ به ایران!

امیرعبداللهیان: ایران از طریق سفارت سوئیس به آمریکا درباره اسرائیل پیام داد

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

نماهنگ «گل پونه» با صدای محسن ابراهیم زاده

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

داستانک/ شنوایی کم

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی