راه ترقی

آخرين مطالب

اثربخشی معاینه فنی از راهکارهای لازم برای کاهش آلودگی هواست اجتماعی

اثربخشی معاینه فنی از راهکارهای لازم برای کاهش آلودگی هواست

  بزرگنمايي:

راه ترقی- مهدی جمالی نژاد با بیان مطلب فوق در حاشیه جلسه کاهش آلودگی هوای شهرهای کشور، اظهار کرد: در سایر کشورها به منظورحمایت از مصرف کننده و کاهش آلایندگی خودروها، سن معافیت خودروهای نو از معاینه فنی، کمتر از مدت زمان گارانتی پیش بینی می‌شود تا در صورت وجود ایراد در خودرو که در مراکز معاینه فنی تشخیص داده می شود، راننده بدون نیاز به هزینه کرد مجدد گارانتی، قطعات معیوب را تعویض و ایرادهای خودرو را رفع نماید.

وی با بیان اینکه یکی از قطعات مهم در کاهش آلایندگی خودرو کاتالیست است که در صورت عدم تعویض آن در دوره گارانتی به علت بالا بودن قیمت آن، هزینه بسیار زیادی را به راننده تحمیل خواهد کرد، اضافه کرد: کاتالیست در مسیر اگزوز خودروها قطعه بسیار مهمی در کاهش آلایندگی تولیدی خودروست که در صورت سلامت کارکرد موتور خودرو عمری در حدود سه سال دارد و در صورت عدم تغییر سن معافیت و یا افزایش مدت زمان گارانتی توسط خودرو سازان بدیهی است هزینه بالای تعویض این قطعه بر عهده مصرف کننده خواهد بود.

جمالی نژاد با تاکید بر سه اصل "ارتقاء کیفیت تولید خودرو"، "همکاری رانندگان در نگهداشت صحیح خودرو" و "نظارت بر خودروهای در حال تردد در شهر" برای ساماندهی، مدیریت و کنترل وضعیت آلایندگی خودروها افزود: در حال حاضر بحث نظارت بر وضعیت خودروها با اجرای فاز دوم طرح کاهش و کنترل معاینه فنی خودروها به صورت مکانیزه توسط دوربین در تمام شهرها با جدیت در حال انجام است و شهروندان نیز در خصوص رعایت دستورالعمل‌های شرکت‌های سازنده خودرو و مراجعه به هنگام به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش برای بازدیدهای دوره‌ای به خوبی همکاری می نمایند اما تنها قسمت مغفول مانده و شاید مهمترین موضوع کیفیت پایین و نامناسب تولید خودروها در کشور است.

رئیس شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه خودروهای تولیدی به رغم داشتن استاندارد یورو4 به هنگام تولید، به علت  بکارگیری قطعات با کیفیت پایین به سرعت از استاندارد شرایط تولید خارج و چندین پله نزول می نمایند اعلام کرد: این مسئله اثربخشی سایر حوزه ها در بخش نظارت و نگهداشت خودرو را تحت شعاع قرار داده و نتیجه مورد نظر که کاهش آلایندگی ناشی از خودروها می باشد حاصل نمی گردد. بدیهی است جهت ساماندهی این بخش بایستی حداقل خودروهای آلاینده از چرخه تولید خارج گردند. چرا که براساس ارزیابی اطلاعات خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال 96، 50 درصد از وانت نیسان ها، 47 درصد از وانت پیکان ها و 43 درصد از پژوهای آردی با مدل بالاتر از 84 با سن میانگین 7 سال از تست آلایندگی مردود شده اند. این در حالی است که 38 درصد از وانت نیسان ها، 29 درصد از وانت مزداها و 24 درصد از وانت پیکان ها بیش از یک ایراد فنی داشته و در بعضی از موارد حتی تا 6 ایراد فنی نیز داشته اند.

جمالی نژاد اضافه کرد: ارزیابی فنی نشان می دهد این خودروها با گذشت 5 سال از تولید چه از لحاظ آلایندگی و چه از لحاظ ایمنی به سرعت از استانداردهای تولید فاصله گرفته و بایستی هرچه سریعتر از چرخه تردد خارج و با خودروهای با کیفیت جایگزین شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رئیس سازمان شهرداریها و دهیارهای کشور در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با توجه به نامگذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری، ان شاء الله نه تنها کمیت کالاها، بلکه کیفیت آنها نیز مورد توجه بیش از پیش تولیدکنندگان قرار گیرد که این امر تنها با نظارت مستمر و جدی ستادهای نظارتی و مسئول همچون سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت ممکن خواهد بود.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تجمیع بیمه های درمانی به صلاح کشور نیست

اختلال در حرکت قطارهای خط 5 مترو

برف و باران بیشتر مناطق کشور را در بر می گیرد

آیت الله سبحانی: مبارزه با فساد تنها بر عهده دولت نیست

سرقت رتبه دوم جرایم کشور را دارد

راننده اسنپ مسافرش را از دست آدم ربا نجات داد

حناچی: بیمه و شهید خواندن آتش‌نشانان در حال پیگیریست

فریب قیمتهای کذایی مسکن در سایت‌ها را نخورید!

پیکر 15 جانباخته هواپیما به پزشکی قانونی منتقل شد

مخالفت استانداری با پولی شدن معابر و تونل‌های پایتخت

گلایه آموزش و پرورش از وزارت نیرو

معاون شهردار تهران: خبر پولی شدن تونل ها حاوی 3 دروغ است

دریافت عوارض از شهروندان خارج از وظایف معاونت حمل و نقل و ترافیک

شریعتمداری خبرداد: احصای اطلاعات حدود 130 هزار کودک بیرون مانده از مدارس

تاکید بر گسترش تعاملات و همکاری‌ها بین شهرداری تهران و ایروان

اخذ عوارض از تونل‌های شهری واقعیت ندارد

تهران برفی می‌شود

زیرساخت لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی فراهم نیست

13 میلیون مجرد و 220 هزار مجرد قطعی در کشور

آغاز موج اول آنفلوآنزا و توصیه به مردم

20 کشوری که کم سرعت‌ترین اینترنت جهان را دارند

دعوت حناچی از دانشجویان برای حضور در سه‌شنبه‌های بدون خودرو

مطالبات معلولان از رئیس جدید سازمان بهزیستی

شکایت از عضو شورای شهر تهران به دلیل "توئیت‌هایش"

بازگشایی درهای "میدان مشق" ثمره مذاکره ظریف و حناچی

منشا بو در تهران همچنان در هاله ای از ابهام!

ارایه فرصت سرمایه‌گذاری به شهروندان تهرانی با راه‌اندازی سامانه مشارکت و سرمایه گذاری

مخالفت با افزایش تعرفه‌های اماکن ورزشی تحت مدیریت شهرداری تهران

طرح افزایش سن ازدواج طبق اصول علمی و روانشناسی تنظیم گردد

آغاز بررسی سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران در کمیسیون فرهنگی شورای شهر

صدور حکم پرونده شهرام جزایری در دادگاه بدوی

نمایندگان در چند فرسخی قانون «تشدید مجازات اسیدپاشی»

مذاکره شهرداری با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید دوچرخه‌های باطری دار

سه پیشنهاد خوشمزه برای تجربه سفر با تورهای آسیایی

برترین رخدادهای فضایی سال 2019

مقایسه اوبر و لیفت در خدمات تاکسی آنلاین

واریز مبلغ «بسته حمایتی» به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون وزیر:استعفای وزیر بهداشت فقط به موضوع بودجه سلامت مربوط نیست

راهنمای جامع ویزای شینگن

تصاویری خیره‌کننده از طوفان‌های تندری کثیف

چطور با نت برگ اکسترا از خرید تخفیفی خود اطمینان حاصل کنید

سند راهبردی طب عمومی کشور تدوین می شود

تجمع دانشجویان بلاتکلیف علوم پزشکی دانشگاه آزاد مقابل مجلس

بصیرت همواره مورد نیاز جامعه است

وعده روحانی برای انتقال آب عمان/ حرفی از انتقال آب خزر زده نشد

کارگران سبد حمایتی را از "امکان" بگیرند

ایده‌های عالی را به علت واضح و بدیهی بودن کنار نگذارید

بررسی ارتباط امن P2P‌ در پیامرسان آی‌ گپ

اقدام شهرداری برای توسعه دوچرخه‌سواری در پایتخت

1000 وکیل معاضدتی روزانه خدمات رایگان به مردم ارائه می دهند