راه ترقی

آخرين مطالب

اثربخشی معاینه فنی از راهکارهای لازم برای کاهش آلودگی هواست اجتماعی

اثربخشی معاینه فنی از راهکارهای لازم برای کاهش آلودگی هواست

  بزرگنمايي:

راه ترقی- مهدی جمالی نژاد با بیان مطلب فوق در حاشیه جلسه کاهش آلودگی هوای شهرهای کشور، اظهار کرد: در سایر کشورها به منظورحمایت از مصرف کننده و کاهش آلایندگی خودروها، سن معافیت خودروهای نو از معاینه فنی، کمتر از مدت زمان گارانتی پیش بینی می‌شود تا در صورت وجود ایراد در خودرو که در مراکز معاینه فنی تشخیص داده می شود، راننده بدون نیاز به هزینه کرد مجدد گارانتی، قطعات معیوب را تعویض و ایرادهای خودرو را رفع نماید.

وی با بیان اینکه یکی از قطعات مهم در کاهش آلایندگی خودرو کاتالیست است که در صورت عدم تعویض آن در دوره گارانتی به علت بالا بودن قیمت آن، هزینه بسیار زیادی را به راننده تحمیل خواهد کرد، اضافه کرد: کاتالیست در مسیر اگزوز خودروها قطعه بسیار مهمی در کاهش آلایندگی تولیدی خودروست که در صورت سلامت کارکرد موتور خودرو عمری در حدود سه سال دارد و در صورت عدم تغییر سن معافیت و یا افزایش مدت زمان گارانتی توسط خودرو سازان بدیهی است هزینه بالای تعویض این قطعه بر عهده مصرف کننده خواهد بود.

جمالی نژاد با تاکید بر سه اصل "ارتقاء کیفیت تولید خودرو"، "همکاری رانندگان در نگهداشت صحیح خودرو" و "نظارت بر خودروهای در حال تردد در شهر" برای ساماندهی، مدیریت و کنترل وضعیت آلایندگی خودروها افزود: در حال حاضر بحث نظارت بر وضعیت خودروها با اجرای فاز دوم طرح کاهش و کنترل معاینه فنی خودروها به صورت مکانیزه توسط دوربین در تمام شهرها با جدیت در حال انجام است و شهروندان نیز در خصوص رعایت دستورالعمل‌های شرکت‌های سازنده خودرو و مراجعه به هنگام به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش برای بازدیدهای دوره‌ای به خوبی همکاری می نمایند اما تنها قسمت مغفول مانده و شاید مهمترین موضوع کیفیت پایین و نامناسب تولید خودروها در کشور است.

رئیس شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه خودروهای تولیدی به رغم داشتن استاندارد یورو4 به هنگام تولید، به علت  بکارگیری قطعات با کیفیت پایین به سرعت از استاندارد شرایط تولید خارج و چندین پله نزول می نمایند اعلام کرد: این مسئله اثربخشی سایر حوزه ها در بخش نظارت و نگهداشت خودرو را تحت شعاع قرار داده و نتیجه مورد نظر که کاهش آلایندگی ناشی از خودروها می باشد حاصل نمی گردد. بدیهی است جهت ساماندهی این بخش بایستی حداقل خودروهای آلاینده از چرخه تولید خارج گردند. چرا که براساس ارزیابی اطلاعات خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال 96، 50 درصد از وانت نیسان ها، 47 درصد از وانت پیکان ها و 43 درصد از پژوهای آردی با مدل بالاتر از 84 با سن میانگین 7 سال از تست آلایندگی مردود شده اند. این در حالی است که 38 درصد از وانت نیسان ها، 29 درصد از وانت مزداها و 24 درصد از وانت پیکان ها بیش از یک ایراد فنی داشته و در بعضی از موارد حتی تا 6 ایراد فنی نیز داشته اند.

جمالی نژاد اضافه کرد: ارزیابی فنی نشان می دهد این خودروها با گذشت 5 سال از تولید چه از لحاظ آلایندگی و چه از لحاظ ایمنی به سرعت از استانداردهای تولید فاصله گرفته و بایستی هرچه سریعتر از چرخه تردد خارج و با خودروهای با کیفیت جایگزین شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رئیس سازمان شهرداریها و دهیارهای کشور در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با توجه به نامگذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری، ان شاء الله نه تنها کمیت کالاها، بلکه کیفیت آنها نیز مورد توجه بیش از پیش تولیدکنندگان قرار گیرد که این امر تنها با نظارت مستمر و جدی ستادهای نظارتی و مسئول همچون سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت ممکن خواهد بود.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

روزشمار برای اجرای طرح کاهش آلودگی هوا آغاز شد

تفویض اختیاری دیگر در ساختمان وزارت نفت

خدمات سلامت به فرزند مادران ایرانی با همسرخارجی ارائه می شود

سلطان سکه و همدستش اعدام شدند

افشانی می‌تواند تا 15 آذر شهردار تهران باشد

کارت سوخت خود را نفروشید!

آزادی 4 هزار زندانی غیرعمد در نیمه نخست سال 97

پیروز حناچی شهردار پایتخت شد

ضرب‌الاجل 7 روزه وزیر تعاون برای تعیین تکلیف مدیران چند شغله

60 هزار کودک از مادر ایرانی و پدر خارجی داریم

هم‌اندیشی شورایی‌ها پیش از انتخاب شهردار جدید پایتخت

رای‌گیری در جلسه هم‌اندیشی در مورد انتخاب شهردار نشده است

افشانی: تهران طرح جامع پسماند ندارد

ایران برای گردشگران امن است

بدهی دولت پرداخت نشود صندوق‌های اجتماعی با مشکل مواجه می‌شوند

آیا به کاریابی های مجازی می توان اعتماد کرد؟

نامه‌نگاری وزیر بهداشت برای ممنوع شدن تبلیغ 36 کالا

تردیدها در کارآمدی مهریه برای حفظ حقوق زنان

واکنش شورا به برنامه های آخوندی/ 4 پرسش از وزیر سابق راه

استفاده از ظرفیت رسانه‌ای برای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی جامعه

کشت پور از کاندیداتوری شهرداری تهران انصراف داد

امضای تفاهم‌نامه بین سازمان اسناد و شورای شهر

تشریح برنامه های 5 کاندیدای شهرداری تهران امروز در شورا

8 میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند/دیابتی‌ها صاحب بیمه تکمیلی می‌شوند

638 میلیون ریال، سازش در شورای حل اختلاف شهرستان پردیس

پیک موتوری، پوشش سارق حساب شهروندان

هر گردشگر، 30 بشکه نفت

5 گزینه شهرداری تهران چقدر شانس پیروزشدن دارند؟

محدودیت‌های تردد در مسیرهای منتهی به ورزشگاه آزادی

مراکز نگهداری معلولان با کمبود لوازم بهداشتی رو به رو هستند

اینترنت 128 کیلویی هم اینترنت است؟!

پرفشاری خون قاتل خاموش

امیدوارم آخرین انتخاب شهردار در شورای پنجم باشد

پرونده موسسه مالی ثامن الحجج، به دیوان عالی کشور رفت

بهترین سن برای عاشق شدن چند سالگی است؟

اطلاعیه بتاجا درباره سهامدارن پهنه B پروژه چیتگر

پنج کاندیدای شهرداری تهران انتخاب شدند

نرخ بیکاری در مردان جوان افزایشی و در زنان کاهشی بود

لیست 30 نفره 13 نفری شد/انتخاب برای 5 نفر

«ام‌اس» با طب سنتی درمان نمی‌شود

کمیسیون آموزش شکایات احتمالی و نتایج آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش را بررسی می‌کند

اگر افشانی به دیوان عدالت اداری می رفت ماندگار می‌شد؟

اعضای شبکه هرمی نوظهور` ورد واید انرژی` دستگیر شدند

فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می توانند تابعیت ایرانی بگیرند

بیمه سلامت، خدمات اقامتی معتادان را پوشش نمی دهد

نابرابری آموزشی در کشورهای ثروتمند

تبلیغ «لاتاری» و فروش ویزای آمریکا، کانادا و شینگن ممنوع است؟

قیمت گذاری داروهای بدون نسخه به سندیکا واگذار شد

نرخ بیکاری 12.2 درصد شد

احتساب سوابق بیمه‌شدگان به صورت یکپارچه آغاز شد