راه ترقی

آخرين مطالب

تحریم را دور می‌زنیم و سرمایه خارجی را بر می‌گردانیم سياسي

تحریم را دور می‌زنیم و سرمایه خارجی را بر می‌گردانیم
  بزرگنمايي:

راه ترقی- آقای روحانی افزود : ملت ما با هر دیدگاه و نگاه سیاسی در کنار هم هستند و فصل الخطاب ما صندوق های رای است ، آراء که شمرده می شود همه باید با هم متحد باشیم .
وی گفت : مسیر رشد اقتصادی را با مهار کردن تورم دوباره آغاز می کنیم هیچ کس فکر نکند شرایطی که این روزها با آن مواجه هستیم به همین صورت ادامه پیدا می کند بلکه این روند با وحدت و همدلی به پایان خواهد رسید .
آقای روحانی افزود : بررسی های مهار کردن تورم از ابتدای فعالیت دولت یازدهم نشان می دهد که در سال 92 تورم سالانه 32/8 بود و در سال 93 این رقم به عدد 14/6 رسید همین روند ادامه پیدا کرد که در سال 94 تورم به 11/1 رسید و در سال 95 تک رقمی شد البته در سال 96 هم تورم تک رقمی ماند تا اینکه به شرایط بحرانی فعلی رسیدیم که قطعاً دوباره تورم مهار خواهد شد .
رئیس جمهور ادامه داد : ما در آغاز فعالیت دولت یازدهم از سال 92 به مردم قول دادیم که تورم در سال آخر دولت تک رقمی خواهد شد برخی اقتصاددانان معترض شدند که چرا از تک رقمی یاد کردید که بنده به آنها گفتم اراده ما این است که تورم در کشور تک رقمی باشد و امروز هم تلاش می کنیم که مشکلات اقتصادی برطرف شود .
وی افزود : رشد اقتصادی کشور ما امسال با مشکلاتی مواجه است که باید مهار شود در سال 95 رشد اقتصادی ما در دنیا اول بود چطور توانستیم به این شرایط برسیم ؟ برجام را چه کسی پایه ریزی کرد ؟ چه کسی چاه های بسته نفت را باز کرد ؟ چطور نفت تولید و در بندرها عرضه می شود ؟ چطور به کشتی ها می رسد ؟ و چطور پول وصول می شود ؟ هزاران فراز و نشیب دارد اما باز می توانیم این کار را انجام بدهیم .
آقای روحانی تاکید کرد : ما با نیروی جدید از تحریم ها عبور می کنیم چنانکه در ماه های اخیر سه مرحله مقابل امریکا ایستادیم و پیروز شدیم چند درصد مردم می دانند؟ کسی نمی داند چون رسانه های ما موفقیت ها را باز نمی کنند، صدا و سیما باید این مسائل را به مردم بازگو کند و مردم باید بدانند که سه بار در برابر ابرقدرتی چون امریکا پیروز شدیم در یک دعوای 5 میلیارد و 900 میلیونی در ایتالیا علیه امریکا پیروز شدیم در یک دعوای صلاحیت برجام در دادگاه لاهه به پیروزی رسیدیم و در گرفتن حکم موقت در برابر امریکا پیروز شدیم این پیروزی ها را چه کسی می داند ؟
رئیس جمهور افزود: دیپلمات هایی که در این دولت فعالیت می کنند مربوط به این جناح و آن جناح نیستند بلکه دیپلمات های کشور ایرانند و ما از لحاظ سیاسی، حقوقی و سازمان های بین المللی به موفقیت رسیدیم، امروز دبیر کل سازمان ملل و رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به نفع کشور ما صحبت می کنند.
 رئیس جمهور گفت: توان این را داریم که تحریم ها را دور بزنیم و با افتخار هر تحریم غیرقانونی را ­ دور می زنیم.
آقای روحانی افزود: با اینکه شرایط تولید سخت تر شده است در شرایط حساسی قرار گرفتیم و می توانیم تولید را به حرکت درآوریم و در این بازاری که تقاضای خوبی دارد صادرات را افزایش دهیم.
وی گفت: در گذشته کارشناسان اقتصاد در باره قیمت ارز گله می کردند که اگر قیمت 4200 تومان برسد ایران گلستان می شود و صادرات ما رونق ویژه ای خواهد گرفت و حالا باید بگوییم که در بازار دوم قیمت ارز به 7200 تومان رسیده است .
آقای روحانی افزود: اقتصاد دانش پیچیده ای است اقتصاد کتاب و نمره نیست بلکه فراز و نشیب های زیادی دارد اگر می خواهید پیشرفت کنید از صاحبان تجربه استفاده و مشورت کنید باید از صادرکنندگان بخش های خصوصی و اتاق ها استفاده کنیم.
رئیس جمهور ادامه داد: همه علم اقتصاد فقط در دانشگاه تهران نیست در بازار هم هست در فضای جهانی اقتصاد هم هست از تولیدکنندگان و سرمایه داران هم باید استفاده شود علم و تجربه را در کنار هم پیش ببریم .
آقای روحانی گفت: در مقابل صاحبان تجربه باید متواضع باشیم و به حرف آنها گوش کنیم ما در بافت فرسوده وقتی توانستیم مشکل را حل کنیم که با سازندگان که سال ها در کار ساخت و ساز بوده اند و تجربه داشتند جلسه گذاشتیم و متوجه شدیم مشکل کجاست .
رئیس جمهور افزود: به راحتی می توانیم از این مسیر سخت عبور کنیم فروش بنگاه های دولتی وظیفه شما مدیران است بورس و فرابورس را به طور مرتب تشویق کرده ام و به نیروهای مسلح و نهادها می گویم که باید اموال خود را بفروشند و واگذار کنند مدیریت ها باید واگذار شود و به این شکل باید بازار سرمایه را ترویج کنیم تا به بانک ها و تولید کمک شود و امید مردم افزایش پیدا کند.
آقای روحانی گفت: مالیات را باید ساماندهی کنیم وضعیت مالیات بهتر شده است و در آینده معلوم نیست که بتوانیم از کسانی که مالیات می گرفتیم مالیات بیشتری بگیریم کشور ما اگر بخواهد در مسیر درست حرکت کند راهش جز دولت الکترونیک نیست و مردم نباید در ادارات با چهره ها رو به رو شوند و با افراد دوست شوند مردم را با صفحه کامپیوتر دوست کنید لازم نیست مردم با مدیر یک مجموعه دوست باشند.
رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه الکترونیک زیرساخت خوبی داریم و به خوبی می توانیم مشکلات دولت الکترونیک حل کنیم.
 ­رئیس جمهور گفت: باید حس کنیم در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، آن زمان صدام بود و در حال حاضر ترامپ است.
آقای روحانی ادامه داد: در دنیا چگونه مالیات می گیرند؟ آیا در دنیا کسی هست که یک ممیز بالای سر کاسب بفرستد و از او بخواهد دفاترش را به او نشان دهد؟ دیگر اینگونه نیست، امروز کارها با سیستم الکترونیکی و دیجیتالی انجام می شود.
رئیس جمهور گفت: باید در شیوه ها نوسازی را پیشه کنیم و همه حس کنند که مالیات برای آنها شرعا و قانونا، از لحاظ تعصب ملی و برای نجات فرزندان فردای ایران لازم و واجب است.
آقای روحانی با بیان اینکه راهی نداریم و باید با مالیات کشور را اداره کنیم، اظهار داشت: نباید با نفت کشور را اداره کنیم، نفت یک سرمایه بین اصلی ماست و باید برای جای دیگری مصرف شود.
رئیس جمهور گفت: باید سرمایه را جذب و محیط کسب و کار را آماده کنیم، مناطق آزاد ما در شرایط تحریم مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند و باید به میدان بیایند و سرمایه را جذب کنند.
آقای روحانی با بیان اینکه باید مشوق ها را زیاد کنیم، تصریح کرد: نباید غصه بخوریم که فلان سرمایه گذار اروپایی رفته، آیا برمی گردد یا برنمی گردد؛ سرمایه گذار از جای دیگر داریم، باید این سرمایه گذاران را جذب کنیم، سرمایه گذار هست، کشورهای دیگر هستند و مسئولان برخی کشورها به ما قول داده اند که ما به جای آنها می آییم اما این موضوع نیازمند کار و تلاش است.
رئیس جمهور اضافه کرد: معمولا در ایران نمی دانم چگونه است که با اروپا بسیار راحت کار می کنیم و جاده ما به اروپا همیشه آزادراه بوده است اما وقتی از اروپا می خواهیم به آسیا چرخش کنیم، این جاده ما مشکل پیدا می کند و از اتوبان خارج می شود.
آقای روحانی با بیان اینکه باید با دنیا کار کنیم، اظهار داشت: سرمایه در بسیاری از جاها وجود دارد، فکر نکنید که سرمایه فقط در اروپا و امریکاست، سرمایه زیاد است و ما باید راه جذب و اعطای مشوق های آن را پیدا کنیم و آنها را در این شرایط به کشور بیاوریم.
رئیس جمهور ادامه داد: باید شرایط فعلی مردم را که در مشقت هستند کوتاه کنیم و اگر آن را یک روز کمتر کنیم کار بزرگی انجام داده ایم.
آقای روحانی تصریح کرد: برای این کار وزارت اقتصاد به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی باید به میدان بیاید و همه توان خود را به کار بگیرند.
رئیس جمهور گفت: من هم در جلسه اقتصادی و هم در جلسه دولت اخیرا گفته ام که هر طرحی برای تصویب در هر ساعتی از روز که آماده است، من نیز آماده هستم، اگر ساعت دو شب، یک نیمه شب، جمعه است هیچ مشکلی وجود ندارد و ما ساعت نمی شناسیم.
آقای روحانی افزود: هر کس طرحی را آماده کرد، این طرح را بیاورد حتی اگر جمعه و روز تعطیل باشد، ما جلسه می گذاریم، بحث می کنیم و آن را به نتیجه می رسانیم زیرا این ایام دیگر ایامی نیست که بگوییم جمعه و شنبه است.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما در شرایط جنگ هستیم، اظهار داشت: باور کنید که در شرایط جنگ، خیلی از شماهایی که در این جلسه نشسته اید در زمان جنگ در جبهه بوده اید و می دانید که چه خبر است، در جبهه ساعتی در کار نبود و جلسه قرارگاه گاهی تا اذان صبح طول می کشید و حتی بعد از اذان صبح نیز ادامه پیدا می کرد و تا ظهر طول می کشید.
آقای روحانی تصریح کرد: در زمان جنگ حساب این نبود که ساعت خواب، چه زمانی است، زمانی که عملیات شروع می شد دیگر ساعتی در کار نبود و از آن نیمه شبی که عملیات آغاز می شد تا حداقل 48 و 72 ساعت آتش مداوم وجود داشت، نه وقت تعویض نیرو و نه وقت استراحت وجود داشت، چگونه ما آن عملیات ها را پیش بردیم و کشور را پیروز کردیم و برای مردم افتخار آوردیم.
رئیس جمهور ادامه داد: باید درحال حاضر نیز احساس ما این باشد که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، رو به روی یک دشمن قدار ایستاده ایم، آن زمان صدام بود و درحال حاضر ترامپ است، فرقی ندارد باید بایستیم و پیروز شویم.
آقای روحانی تصریح کرد: خداوند ما را پیروز می کند اگر برای رضای او و اگر برای راحتی خلق او و مردم او تلاش کنیم موفقیت نصیب ما می کند و امیدوار هستیم که در دوره جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی بتواند با موفقیت فراوانی مسئولیت خود را به پیش ببرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/44740/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک