راه ترقی

آخرين مطالب

دستگیری 700 توزیع کننده اینترنتی داروهای تقلبی در عملیات پانجیا دانش

  بزرگنمايي:

راه ترقی- سرهنگ حسین رمضانی گفت: عملیات پانجیا عملیاتی است که هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین داروهای تقلبی و غیرمجاز صورت می پذیرد.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: سازمان اینترپل با درک صحیح از مشکلات ناشی از عرضه داروهای تقلبی و غیرمجاز در اینترنت اقدام به اجرای عملیات پانجیا با حضور پلیس های سایبری کشورهای عضو می کند.

وی افزود: در عملیات پانجیا، اقدامات موثری برای مقابله با داروخانه های غیرمجاز، سرویس دهندگان اینترنتی و درگاه های پرداخت مرتبط با فروش و تبلیغ آنلاین داروهای تقلبی و غیرمجاز صورت می گیرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران نیز مشکل قانونی در این خصوص وجود ندارد ، لذا پلیس فتا پس از آغاز رسمی فعالیت خود از سال 2008 در این عملیات شرکت کرده و در مجموع 8 عملیات قبلی پلیس فتا با همکاری دادستانی کل و وزارت بهداشت توانسته عملکرد موثری داشته باشد.  

سرهنگ رمضانی متذکر شد: اقدامات پلیس فتا باعث پیشگیری و مبارزه موثر با این پدیده شوم که مستقیما سلامت افراد را هدف قرار می دهد، شده است.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا عنوان داشت: در عملیات پانجیای 11 در سال جاری، پلیس فتا توانست با همکاری رده های این پلیس در استان های مختلف بیش از 9 هزار وب سایت و لینک مبتنی بر وب سایت داخلی و خارجی را رصد کند که از این تعداد 620 مورد با دستورات مقامات قضائی مسدود و در نهایت بیش از 700 نفر شناسایی و دستگیر شدند که به همراه بیش از 100 هزار قلم داروی تقلبی و غیرمجاز در اختیار مقامات قضائی قرار گرفته اند.

وی افزود: در عملیات پانجیای 11 در سطح جهانی نیز 16 هزار لینک تحت وب رصد شد که بیش از 3 هزار و 700 مورد مسدودسازی صورت گرفت و مقادیر بسیار زیادی داروهای تقلبی و غیرمجاز کشف و مجرمین مربوطه دستگیر شدند.

سرهنگ رمضانی تصریح کرد: بهترین عملکرد پلیس فتا در سطح استان ها مربوط به خراسان رضوی، تهران، آذربایجان غربی، فارس و همدان است که البته در دستگیری های انجام شده 75 درصد مجرمان را آقایان و 25 درصد هم خانم ها تشکیل می دهند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: بیشتر مجرمان از شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به عنوان بستری مناسب به منظور اعمال مجرمانه خود استفاده کرده و اقدام به تبلیغ و فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز می کردند.

وی افزود:  به عنوان مثال در یکی از پرونده های سال جاری اشخاصی اقدام به تبلیغ و فروش داروهای جلوگیری از ریزش مو به عنوان یکی از برندهای معتبر می کردند که پس از رصد و استعلام  از شرکت تولید کننده اصلی مشخص شد محصولات مورد نظر تقلبی و غیرمجاز است.

سرهنگ رمضانی ادامه داد: با اقدامات فنی، تخصصی و کارآگاهی و با هماهنگی مقامات قضائی هویت متهمان شناسایی و یک آقا و یک خانم به همراه مقادیر زیادی از داروهای مورد نظر دستگیر شدند؛ پس از تحقیقات مشخص شد هر دو نفر از کارمندان اخراجی یک شرکت دارویی معتبر بودند که پس از اخراج اقدام به ساخت و توزیع داروهای جعلی با برند اصلی شرکت کردند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: افراد زیادی در شبکه اجتماعی تلگرام فریب مجرمان را خورده و داروی تقلبی و غیرمجاز را خریداری و استفاده کردند که ضمن زیان مادی به سلامتی آنها نیز آسیب جدی وارد شده است.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتای ناجا اظهار داشت: در مجموع حضور پلیس فتا در عملیات پانجیا از سال 2011 و حضور در 8 عملیات این پلیس بیش از 80 هزار تارنما و لینک اینترنتی را رصد و بیش از 2 هزار پرونده تشکیل داده که منجر به شناسایی و دستگیری 1700 نفر و تحویل آنها به مقامات قضائی شده است.

وی افزود: همچنین در طول این سلسله عملیات ها پلیس فتا مقادیر زیادی دارو و تجهیزات پزشکی تقلبی و غیرمجاز را که براساس  برآورد کارشناسان بیش از  120 میلیارد ریال  ارزش دارد  کشف و ضبط کرده است.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: پلیس فتا به هموطنان گرامی توصیه می کند برای دریافت خدمات پزشکی به مراکز درمانی ، پزشکان و بیمارستان های معتبر مراجعه و نیازهای دارویی و پزشکی خود را از داروخانه های رسمی تهیه کنند، زیرا چرخه تولید و توزیع و عرضه دارو در تمام دنیا و کشور ما یک چرخه حساس و با نظارت کامل است و به همین دلیل افراد به تبلیغات فریبنده در اینترنت و شبکه های اجتماعی یا پیامک ها توجه نکنند تا متحمل خسارت های مالی و آسیب جدی به سلامت خود نشوند.

سرهنگ رمضانی در خاتمه خاطر نشان کرد: افراد سود جو و مجرم هم بدانند که پلیس فتا ضمن مشارکت درعملیات پانجیا همواره فضای مجازی را رصد و عرصه را  بر مجرمان تنگ خواهد کرد و با تمام توان در مقابل افرادی که قصد تهدید سلامت مردم را دارند خواهد ایستاد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/45055/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان

خاندوزی: تمام بدهی های کشور تا سال 1402 را به صفر رساندیم

واقعیت پیامکی که تهرانی ها را نگران کرد

نماینده کارگران در شورای عالی کار: تولید، دلاری محاسبه می شود حقوق کارگران ریالی!

درویش، اولین مدیرعامل دوران خصوصی پرسپولیس

نوری: واگذاری استقلال و پرسپولیس دغدغه هواداران را برطرف می‌کند

حسن‌زاده: پرسپولیس می تواند فصل را با قهرمانی به پایان برساند

بلیت فروشی دیدار تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد

حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم

همه احتمالات توپ طلا؛ برنده را حدس بزن

ایتالیانو جدی‌ترین گزینه هدایت تیم فوتبال ناپولی

نسل طلایی استقلال با حضور حیدری، جباری و آندو

وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد

ناراحتی آرتتا برای پوچتینو

رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

فرار لحظه آخری اسماعیل

ویدئویی زیرخاکی از هنرمندان بزرگ تاریخ سینمای ایران

گزارشی از تک آهنگ‌های جدید/ شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت

ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند

آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی از زبان وکیل خانواده

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

رقیب سرسخت ایران در عراق

قیمت عینک شنا هم نجومی شد؛ حدود 10 میلیون کنار بگذارید!

دلیل کاهشی شدن قیمت سکه

حضور بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در آیین واگذاری

فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری

بهترین زوج‌های خسرو حیدری در دوران فوتبال

ورزشگاه اراک در حال بازسازی؛ حضور هواداران لغو می‌شود؟

آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی

مسیر اینتر تا قهرمانی بیستم در سری‌آ

خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا

هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند

چگونه پل پوگبا از فوتبال محروم شد

فرصت‌طلبی مسی به رونالدو چربید!

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

بخش‌هایی از هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب

عکس یادگاری افراد حاضر در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ با حضور احمدیان

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیسی افتتاح شد

استاد دانشگاه پاکستان خطاب به رئیسی: شما ایرانی‌ها پادشاه و شیر جهان اسلام هستید

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

اشک امیرعلی نبویان بخاطر عشق زیاد به همسرش

آهنگ جدید/ «بارون بارونه» با صدای سینا درخشنده

معاون وزیر کشور: "طرح نور" با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد

بازدید مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده