راه ترقی

آخرين مطالب

افشای ابعاد جدید حمایت آمریکا و عربستان از منافقین/ چرا منافقین در آلبانی پایگاه می سازند؟ انديشه

  بزرگنمايي:

راه ترقی- سفیر ایران در لندن از  در پستی توئیتری نوشت: جان بولتون برای شرکت در 2 نشست منافقین 220 هزار دلار دریافت کرده است.
حمید بعیدی نژاد نوشت: روزنامه گاردین نوشته است، بر اساس اسناد مالی موجود، جان بولتون برای شرکت در جلسه منافقین در سال 2017 در پاریس 40 هزار دلار و برای شرکت در چند جلسه آنها تاکنون بیش از 180 هزار دلار از منافقین پول دریافت کرده است.
مشاور امنیت ملی آمریکا از مخالفان سرسخت برجام و ایران و حامی تغییر رژیم در ایران است و در سال‌های اخیر و هم اکنون از منافقین حمایت کرده و می‌کند و در جلسات و سخنرانی‌های آنها علیه ایران شرکت کرده است.

افشای ابعاد جدید از حمایت آمریکا و عربستان از منافقین
یک نشریه آلمانی در گزارشی درباره همکاری گروهک تروریستی منافقین و همکاری‌های آنان با آمریکا نوشت که واشنگتن این گروه را ابزار برای تغییر حکومت ایران قرار داده است. لفاظی‌های بولتون با حرف‌های سرکرده منافقین شباهت بسیار دارد.
شبکه «ان. بی. سی» هم در گزارشی به بررسی روابط میان گروهک تروریستی منافقین و مقام‌های دولت کنونی آمریکا از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» مشاور حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.
این شبکه برای اولین بار تصاویری ویدئویی از کمپ نگهداری اعضای گروهک منافقین در آلبانی منتشر و آن را «یک مجموعه نظامی‌مانند» توصیف کرد.
ان. بی. سی به نقل از «سعدالله صفی» از اعضای جداشده این گروهک، نوشته است که هزینه گرداندن این مجموعه و این گروهک را «کشورهای عربی ثروتمند مخالف ایران» می‌پردازند.
این شبکه نوشته است: «اما صفی می‌گوید این گروه یک فرقه خطرناک و خشن است که اعضای خود را هم مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.»
وی می‌گوید: «شاهد شکنجه افراد بودم، شاهد کشته شدن افراد بودم. و خودم شکنجه شدم، خود مورد تحقیر و توهین قرار گرفتم.»
پایگاه خبری البوابه ابعاد پنهانی پشتیبانی مادی و معنوی عربستان سعودی از گروهک تروریستی منافقین را افشا کرد که شامل اهدای سه تن شمش طلا و ساعت های مچی گرانبها برای تامین مالی هزینه های این تشکیلات بوده است.
به گزارش البوابه نیوز، این گروهک تروریستی دستکم سه تن شمش طلا از عربستان و در دوره صدام حسین رئیس جمهوری معدوم عراق، بخشی از درآمد فروش نفت این کشور را دریافت می کرده است.
تارنمای البوابه نوشت: مسعود خدابنده عضو ارشد پیشین این سازمان، جزئیات انتقال ویژه این هدایای گرانبها را از عربستان به منافقین برای ما شرح داده که ارزش آن صدها میلیون دلار برآورد شده است و نخستین روایت مفصل از همکاری منافقین با حاکمان عربستان سعودی به شمار می رود.
عضو پیشین گروهک منافقین که شخصا بر نقل و انتقال کالاهای اهدایی عربستان نظارت می کرده است، ماموران امنیتی سعودی که برای ترکی بن فیصل آل سعود رئیس وقت سازمان اطلاعات عربستان و عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین این کشور کار می کردند، سه تن طلا، دستکم چهار چمدان حاوی ساعت های مچی مارک رولکس و پوشش اصیل خانه کعبه را تحویل منافقین داده اند.
خدابنده که رئیس ماموران محافظ سران منافقین و یکی از اعضای ارشد آن بوده، همچنین جزئیات شبکه قاچاق و بازار سیاه را برای البوابه شرح داده که سعودی ها از آن برای تامین مالی پنهانی منافقین استفاده می کرده اند.
وی افزود: طلاها و دیگر کالاهای گرانبها از عربستان سعودی به بغداد انتقال یافت و از طریق بازرگانان وابسته به سعودی ها در بازارهای سیاه امان پایتخت اردن فروخته و درآمد آن به حساب های مرتبط با منافقین در کشورهای بیگانه برای تامین مالی عملیات آنها انتقال داده شد.
خدابنده افزود که در سال 1989 یک سال پیش از حمله صدام به کویت به همراه مسعود رجوی سرکرده وقت این سازمان و با محافظت پلیس مخفی عراق برای زیارت و امور دیگر به عربستان رفته و در هنگام بازگشت به عراق به هر یک از آنان 2 چمدان حاوی هدایای ولیعهد وقت عربستان داده شد که حاوی طلا و ساعت های رولکس بود که به صورت سفارشی و با تصویر سر شاه وقت عربستان ساخته شده بود.
خدابنده گفت: ماموریت من انتقال طلاها با کامیون های مخصوص و با کمک نمایندگان عراق و سعودی بود. هر کامیون حامل حدود یک تن طلا به ارزش تقریبی 200 میلیون دلار بود که پس از چند روز ترتیب انتقال آن به امان برای فروش دادم.
عضو ارشد پیشین گروهک منافقین به البوابه توضیح داد: بخشی از پول حاصل از این معاملات با سعودی ها، برای خرید خودروهای نظامی شامل ناوگان بزرگی از خودروهای نیمه نظامی تویوتا و دیگر نیازهای پشتیبانی هزینه شد.
تارنمای البوابه یادآورشد: صدام در دهه های1980 و 1990 به منافقین پناه داده بود و از این گروهک حمایت و از آن به عنوان نیروی شبه نظامی برای اجرای برنامه های ژئوپلیتیک خود مانند نبرد با کردها و ایران استفاده می کرد. منافقین به دستور صدام هزاران ایرانی را در جنگ ایران و عراق شهید و شهرت خود را به عنوان خائن به مردم ایران تثبیت کرد.
به گفته خدابنده، صدام افزون بر پرداخت منظم پول به منافقین، بخشی از درآمد فروش نفت عراق به انگلیس را نیز به این گروه اختصاص داده بود.
تارنمای البوابه افزود: بخش قابل ملاحظه ای از درآمد حاصل از اختلاس و پولشویی در سراسر جهان نیز به این گروه پرداخت می شد.
تحقیق گسترده پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در سال 2004 در باره منابع مالی این گروهک تروریستی نشان داد که شبکه پیچیده ای از سازمان های صوری وجود داشته اند که وانمود می کرده اند خیریه هستند، اما در واقع برای منافقین درآمد تولید می کرده اند. این طرح های اختلاس و پولشویی در سراسر اروپا و ایالات متحده کشف شده است. منافقین از واشنگتن دی سی تا تامپا، دالاس، لس آنجلس و حتی لندن، استکهلم و پاریس هسته هایی داشتند که در طرح های اختلاس و خیریه های دروغین فعالیت می کرده اند.

چرا منافقین در آلبانی پایگاه می سازند؟
وبسایت میدل ایست آی در گزارشی به قلم بلن فرناندز Belen Fernandez تحت عنوان ‹‹چرا فرقه گروهک تروریستی منافقین در آلبانی پایگاه می سازد؟›› نوشت:
کشور آلبانی که در منطقه بالکان واقع است در حال حاضر میزبان گروهک تروریستی منافقین است. دیتمیر بوشاتی، وزیر امور خارجه آلبانی، در اوایل ماه سپتامبر گذشته به اسرائیل سفر کرد تا در یک نشست درباره مبارزه با تروریسم شرکت کند.
آمریکا در سال 2012 نام این گروه را  از فهرست سازمان های تروریستی خارج کرد. این گروه در درون ایران و در نزد مردم این کشور جایگاهی ندارد.
اسرائیل نیز البته به خوبی دو رویی خود را در حوزه مبارزه با تروریسم نشان داده است. اسرائیلی ها از یک سو به ارعاب و ترور فلسطینی ها می پردازند و از سوی دیگر به برگزاری نشست مبارزه علیه تروریسم مبادرت می ورزند. آلبانی نیز سوابق درخشانی در مبارزه با تروریسم ندارد. این کشور در حال حاضر مقر  این گروه تروریستی را در خود جای داده است .
گروهک تروریستی منافقین که در سال 2012 نامش از فهرست گروه های تروریستی در وزارت امور خارجه آمریکا خارج شد در خلال جنگ ایران و عراق در دهه 1980 با صدام ، دیکتاتور پیشین عراق، همراه شد و به همین دلیل، هیچ جایگاه و اعتباری در نزد مردم ایران ندارد. این گروه همچنین در حملات تروریستی متعددی در داخل خاک ایران دست داشته است و همین مسئله نیز جایگاه آنها را در نزد مردم ایران بسیار متزلزل کرده است.
به رغم آن که این گروه تروریستی تقریبا به طور کامل به حاشیه رانده شده اما مورد توجه واشنگتن قرار گرفته است. استقبال آمریکا از  این گروه حتی پیش از آن که واشنگتن نام این سازمان را از فهرست سازمان های تروریستی خارج کند همواره وجود داشت.
 در خلال سال های 2013 تا 2016، چند هزار نفر از اعضای این گروه تروریستی با کمک آمریکا از پایگاهشان در عراق به پایگاهی در آلبانی منتقل شدند. در حال حاضر، این گروه در پایگاهی که به شدت از آن محافظت می شود در نزدیکی تیرانا، پایتخت آلبانی، مستقر هستند.
اما پرسشی که در این جا مطرح است این است که چرا تیرانا و آلبانی برای انجام این کار انتخاب شدند. به عبارت بسیار ساده، می توان گفت که برای ابرقدرت های جهانی کار چندان دشواری نیست که یک کشور کوچک و اغلب مغفول مانده را تحت فشار قرار دهند.  کشور آلبانی  تا دهه 1990 یک کشور منزوی محسوب می شد و اکنون این کشور قصد دارد با کسب رضایت قدرت های بزرگ در عرصه جهانی حضور داشته باشد. برای مثال، آلبانی نام یکی از خیابان های پایتخت خود را خیابان جرج دبلیو. بوش گذاشته است. همچنین مجسمه جرج دبلیو. بوش در روستای فوشه-کروجه Fushe-Kruje و یا مجسه هیلاری کلینتون در ساراندهSarande نصب شده است.
در شهر کامز Kamez نیز بلواری وجود دارد که نام دونالد ترامپ بر آن گذاشته شده است. دونالد ترامپ شهروند افتخاری آلبانی نیز می باشد.
همچنین، از بنای یادبود شیمون پرز، جنایتکار جنگی اسرائیلی، در آلبانی در سال جاری میلادی رونمایی شد.
آلبانی در گذشته در جنگ های عراق و افغانستان نیز (به آمریکا) کمک می کرد. این کشور به مکانی برای استقرار قربانیان زندان گوانتامامو نیز تبدیل شده بود.
* حمایت آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی
بنا بر این، جای تعجب نیست که آلبانی با میزبانی دائمی مقر مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین) در این کشور موافقت کرده است. باید توجه داشت که آلبانی در کانون توجه محور آمریکا-اسرائیل-سعودی قرار دارد. گفته می شود این محور منابع مالی زیادی در اختیار  این گروه قرار می دهد.
با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید چنین به نظر می رسد که  این گروه تروریستی جان تازه ای گرفته است. در گزارشی در ماه سپتامبر در یک برنامه تلویزیونی در ‹‹اخبار کانال چهار›› لیندسی هیلسام Lindsey Hilsum، خبرنگار مشهور، به همراه تیمش از اردوگاه در حال توسعه این گروه  در حومه تیرانا بازدید کرد. نیروهای امنیتی حاضر در منطقه بلافاصله این خبرنگار و تیمش را متوقف کردند و آنها را به جاسوسی برای ایران متهم نمودند. آنها اجازه ندادند که این گروه به فیلمبرداری مبادرت ورزد.
هیلسام خاطرنشان کرد سیاستمداران مختلف آمریکا مدت های طولانی است که از مجاهدین خلق( گروهک تروریستی منافقین) حمایت می کنند. وی می افزاید که اکنون یک خط تماس بین این گروه و کاخ سفید ایجاد شده است.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، و رودی جولیانی، وکیل پیشین ترامپ، جزء کسانی بوده اند که در جمع اعضای  این گروه سخنرانی کرده اند.
مجاهدین خلق( گروهک تروریستی منافقین) سابقه طولانی در زمینه اعمال شکنجه، حبس و سرکوب علیه آن دسته از اعضای خود دارد که از مسیر مورد نظر این گروه فاصله گرفته اند. این امر نشان می دهد که این گروه  تروریستی به هیچ وجه یک گروه دموکراتیک و طرفدار دموکراسی نیست.
سیاست طلاق اجباری که از سوی  مجاهدین خلق( گروهک تروریستی منافقین) دنبال می شود این پرسش را مطرح می کند که این گروه چگونه می توانند ازدیاد نسل داشته باشند. یکی از اعضای سابق  این گروه که موفق شده است از دست  آن بگریزد در مصاحبه ای که در آلبانی با هیلسام انجام داد گفته بود که اعضای گروه موظف بودند هر آن چه احساس و فکر جنسی را که در خلال روز در ذهنشان خطور کرده بود مکتوب کنند و  سپس این افکار و احساسات را آشکارا برای همقطاران و فرماندهان خود بازگو کنند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/45566/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک