راه ترقی

آخرين مطالب

کاهش خسارت تصادف با سامانه هوشمند کنترل سرعت ایرانی انديشه

کاهش خسارت تصادف با سامانه هوشمند کنترل سرعت ایرانی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- براساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت سالانه در سراسر دنیا بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، ضمن اینکه براساس برآوردهای این سازمان 20 تا 50 میلیون نفر نیز دچار جراحت و معلولیت می‌شوند.
به همین دلیل روز 18 نوامبر هر سال یاد قربانیان ترافیک جادهای گرامی داشته می‌شود. این مناسبت از سال 1993 از سوی بنیاد خیریه صلح جاده (RoadPeace) بنا نهاده شد و پس از آن چند سازمان بین‌المللی دیگر از جمله فدراسیون اروپایی قربانیان جاده‌ای (FEVR) آن را حمایت کردند.
در سال 2005 میلادی سازمان ملل متحد این روز را به رسمیت شناخت. هدف از گرامیداشت این روز تشویق دولت‌ها به آموزش مسائل ایمنی، بهبود جاده‌ها و افزایش ایمنی وسایل نقلیه است.
لذا سازمان بهداشت جهانی مسئول ارائه راه حل برای ایمنی جاده هاست و البته این سازمان اطلاعات ذی قمیتی به دست آورده و اعلام کرده است که عامل اصلی 85 درصد کشته های جاده ای در جهان سرعت غیر مطمئنه است. با توجه به تجارب گذشته و مقایسه کاهش تلفات چشمگیر در شهر تهران و افزایش تلفات در جاده‌ها می‌توان به راه حل موضوع پی برد.
بر اساس گزارش پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروزه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل ترافیک به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در جهت کاهش آمار تصادفات به کارگرفته می‌شود. نقش کارآمد تجهیزات نظارتی همچون دوربین‌های ثبت تخلفات در کشور حایز اهیمت است. هرچند استقرار چنین ادواتی مانع از بروز تخلف نمی‌شود اما عملکرد صحیح آنها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
یکی از عوامل اصلی در تعیین حد سرعت مجاز در هر جاده وضعیت فنی جاده است و در صورتی که حد سرعت مجاز در یک جاده به طور دقیق کنترل شود، تلفات ترافیکی به صورت چشم گیری در آن جاده کاهش می یابد.
برای بررسی این موضوع با دکتر امیراحد سپهری طراح و تولیدکننده دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و مدیرعامل یک گروه صنعتی مستقر در پارک فناوری پردیس گفت و گو کرده ایم.

**سامانه حمل و نقل هوشمند خروجی ملموس از دانشگاه
سپهری می گوید:دوره لیسانس مهندسی برق و لیسانیس علوم دریایی را از دانشگاه آبرن آمریکا و فوق لیسانس خود را از دانشگاه مونس بلژیک و دکترا را در رشته کنترلرهای دیجیتال از دانشگاه پلی تکنیک بلژیک اخذ کردم و هم اکنون با دانشگاه مونس بلژیک و صنعتی امیرکبیر پروژه های علمی و تحقیقاتی انجام داده و ارتباط خود را با هر دو دانشگاه حفظ کرده‌ام.
وی افزود:تیم تحقیقاتی ما طی 15 سال کار و تلاش پژوهشی و صنعتی با همکاری صنعت و دانشگاه به طراحی و تولید تکنولوژی دوربین های هوشمند دست یافته است. پیش نیاز طراحی و تولید این سامانه برخورداری لازم از دانش رادار، جنگ الکترونیک،ICT و ITS است.


**جلوگیری از خروج ارز و صرفه‌جویی
سپهری با بیان اینکه، تیم تحقیقاتی آنها طراحی و تولید سامانه‌های هوشمند را برابر مشخصات پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی انجام داده است، افزود:پیش از حضور مجموعه ما در بازار داخلی، این دستگاه به قیمت 360 هزار دلار از خارج از کشور خریداری و در جاده قم نصب شده بود، اما در نهایت به دلیل ظهور نسل جدید و فقدان استاندارد لازم در محل نصب و بهره برداری از رده خارج شد‌ند.
وی افزود:از محصول ما تاکنون تعداد 230 دستگاه در تهران نصب و راه اندازی شده که بنا به مستندات، شاهد کاهش 60 درصدی تلفات در محورهای فوق بوده ایم و مهمتر اینکه میزان خطا هر دستگاه نزدیک به صفر بوده است.
سپهری گفت: همچنین تعداد 11 دستگاه در جاده همدان نصب شده که در سه سال گذشته از لحاظ کارکرد ازجمله برترین دستگاه‌ها می‌باشد. در سال گذشته نیز 20 دستگاه با قابلیت‌های جدید در جاده قزوین راه اندازی شده است.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

منکر بزرگ، دروغ گفتن مسئولان به مردم است

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم کاهش سفرهای خارجی در ایام نوروز

آموزش پزشکی در وزارت بهداشت، فرزند 33 ساله

آیت الله مکارم شیرازی:تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور مبنای قرآنی دارد

باید قدرت نظامی خود را در مقابل دشمنان تقویت کنیم

عربستان زادگاه تروریسم تکفیری است‌

تیغ دولبه افزایش حقوق زیرگلوی تولید

ظریف: نشست های ورشو و مونیخ آوردگاه انزوای آمریکا بود

صادرات 40 محصول دانش بنیان پارک فناوری پردیس به 20 کشور

آیت الله مکارم شیرازی: تندروها مردم را از انقلاب جدا می کنند

پایان طراحی اولیه هواپیمای هشت نفره در پژوهشگاه هوافضا

نشست ورشو تاثیری در قدرت ایران ندارد

ظریف: نشست ورشو قبل از برگزاری محکوم به شکست شد

تاکید مراجع تقلید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن

مکارم‌شیرازی: 22 بهمن صحنه ابراز وفاداری مردم به ارزش‌ها و انقلاب است

دولت ها تابو حضور و مشارکت زنان را می شکنند

جهش 53 پله ای ایران در نانو

پزشکیان: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برخورد با رئیس مجلس را پیگیری کند

مخالفت سعید جلیلی با «فشار پیامکی»

حجتی: کشاورزی قراردادی و زنجیره‌ای در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است

ابتکار: باید مانع ازدواج دختران زیر 13 سال شویم

تولید "استخوان نیمه‌زنده" برای درمان ضایعات استخوانی

لاریجانی: عیار اروپا را می توان سنجید

پیام فرمانده کل ارتش به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

نمکی در انتظار رای اعتماد

وزیر نفت: نامه 72 نماینده مجلس، فرصت روشنگری داد

گلودرد دایمی می‌تواند نشانه سرطان باشد

6 داروی جدید برای درمان سرطان رونمایی می شود

ظریف: مرحوم حبیبی تجربه گرانبهایی را به نسل‌های دوم و سوم انقلاب منتقل کرد

بررسی امکان لقاح مصنوعی پلنگ ایرانی

توسعه استفاده از بلاک‌چین در ایران

ایران در برجام آمریکا را در موضع بغرنجی قرار داده است

تازه‌ترین اظهارات آذری‌ جهرمی درباره تلگرام

نقوی‌حسینی: برقراری SPV امتیاز مهمی برای ایران است

نوریان: مجمع تشخیص مصلحت هر چه زودتر تکلیف پالرمو و CFT را تعیین کند

تابش: ناتوانی در تنظیم بازار باعث افزایش قیمت گوشت شد

پذیرش عجولانه و رد چشم‌بسته دو روی یک سکه‌اند

توضیحات رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره سرانجام عوارض تردد در محدوده زوج و فرد

ساخت دستگاهی برای شناسایی بافت چربی در دانشگاه امیرکبیر

تشنه قدرت نمی‌تواند شیفته خدمت باشد

فینالیست جام ملت‌ها شویم، با وزیر ورزش در کنار ملی‌پوشان خواهیم بود

کاری کنید مردم احساس کنند نان‌ سر سفره‌شان است

باید دامن جمهوری اسلامی را از فساد پاک کنیم

خیز محققان ایرانی برای پژوهش های کاربردی

لاهوتی: راهی جز پیوستن به FATF نداریم

صنعتی‌سازی نانوکاتالیستی که "دی‌اکسید گوگرد"را به محصول ارزشمند تبدیل می‌کند

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی زادروز فردوسی بزرگ را پاس داشت

جدایی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت، با تفکرات من در تضاد است

در گزینش دانشجو باید بهترین‌ها و عصاره را انتخاب کرد

ساخت سنسوری برای کمک به درمان ضایعات حاد نخاعی/آغاز فاز کارآزمایی بالینی