راه ترقی

آخرين مطالب

معایب دورکاری و روش‌های غلبه بر آن‌ها نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه ترقی - کار از راه دور امروزه به‌قدری رواج پیدا کرده که بسیاری از شرکت‌ها آن را به حضور فیزیکی کارکنان ترجیح می‌دهند. از طرفی این سبک کار با مشکلاتی هم روبه‌رو است.

چند سال پیش، کار از راه دور ایده‌ی عجیبی بود اما امروزه رایج‌تر شده است. با پیشرفت‌ فناوری و به‌وجودآمدن دیدگاه‌ها و افکار جدید، کار از راه دور نه‌تنها در سطح وسیعی موردقبول واقع شده بلکه امروزه به انتخاب و اولویت بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده است. شرکت‌ها نه‌تنها می‌توانند در فضای فیزیکی و سنتی شرکت صرفه‌جویی کنند بلکه کارمندها هم می‌توانند از مزایای کار در خانه، مانند انعطاف‌ بیشتر و عدم رفت‌وآمد برخوردار شوند. سید بلخی، نویسنده‌ی اصلی این مقاله مدیر یک شرکت 100 درصد مجازی با بیش از 40 کارمند است که عملکرد خوبی هم دارد. او می‌گوید اگر در این زمینه تازه‌کار هستید، باید از اشتباه‌های متداول که کارمندان و شرکت را به خطر می‌اندازند، دوری کنید. در ادامه معایب کار از راه دور و روش غلبه بر آن‌ها ارائه شده است. نبود ارتباط
برای افراد درونگرا که به‌تنهایی عادت دارند، کار از راه دور، رویایی است که به واقعیت تبدیل شده است؛ اما برای افراد برون‌گرا که به تعامل با دیگران عادت دارند، عدم ارتباط در کار از راه دور دشوار است. بااینکه نشست‌های ویدئویی هفتگی برای شرکت‌های کار از راه دور اهمیت دارند اما باز هم ایجاد حس ارتباط ازطریق صفحه‌ی نمایش کامپیوتر کار دشواری است. نشست‌های هفتگی باعث حفظ ارتباط کارکنان با سایر و افزایش آرامش خاطر آن‌ها می‌شوند.
خوشبختانه، روش‌های متعددی برای حل مشکل عدم ارتباط و انزوا وجود دارد؛ در درجه‌ی اول باید از ارتباط آنلاین مناسب برای کارکنان راه دور اطمینان حاصل کرد. بلخی در شرکت خود از ابزار ارتباطی به نام اسلک استفاده می‌کند برای هر تیم ریموت کانال‌های متعددی وجود دارد اما یک کانال Family هم در آن وجود دارد که کارکنان در آن می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. توصیه می‌شود حداقل یک‌بار در سال، گردهمایی حضوری برگزار کنید. در مراسم سالانه‌ی شرکت، کارکنان می‌توانند به‌صورت حضوری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به تقویت روابط خود بپردازند. ارتباطات نادرست
در کار از راه دور، تمام ارتباطات ازطریق اینترنت شکل می‌گیرد. در صورت وجود کانال‌های متعدد، فرایند برقراری ارتباط دشوار می‌شود. این کانال‌ها شامل ایمیل، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فوری، ابزار مدیریت پروژه و موارد دیگر هستند. اگر کارکنان از کانال ارتباطی آگاه نباشند، اطلاعات ارسالی نادیده گرفته می‌شوند. مقاله‌های مرتبط:
اعضای فریلنسر تیم خود را با این راهکارها راضی نگه دارید کارمندی خوب است یا فریلنسری
بنابراین سعی کنید از ایمیل به‌عنوان ابزار ارتباطی روزمره استفاده نکنید یا ترجیحا کمتر از آن استفاده کنید. در عوض سعی کنید از نوعی پیام‌رسانی جذاب برای کارکنان استفاده کنید. Slack انتخاب خوبی است. در این برنامه‌ می‌توانید برای هر تیم یک کانال ایجاد کنید و به‌صورت مستقیم به اعضا پیام دهید. حضور کل تیم روی یک پلتفرم ارتباطی، به بهبود ارتباطات شما کمک می‌کند. حواس‌پرتی و کاهش بهره‌وری
کار در خانه می‌تواند احتمال حواس‌پرتی و انحراف را بالا ببرد و در نتیجه بهره‌وری کارکنان را کاهش دهد. کودکان یا دیگر اعضای خانواده، دوستان و تماس‌های تلفنی، تلویزیون با یک برنامه‌ی جذاب و بسیاری از موارد دیگر در حواس‌پرتی کارمند راه دور نقش دارند. برای اطمینان از بهره‌وری و به حداقل رساندن حواس‌پرتی‌ها، سعی کنید یک دفتر کار جدا در خانه‌ی خود داشته باشید. کارکنان باید به فضایی بروند که سایر مزاحمتی برایشان ایجاد نکنند. ابزارهای مختلفی برای تمرکز حواس وجود دارد. Cold Turkey یک ابزار برجسته برای مسدود کردن وبسایت‌های مزاحم است. شاید نتوانید تلویزیون را خاموش کنید اما هر چیزی که به کاهش حواس‌پرتی شما کمک کند، یک امتیاز است.
عدم امنیت
اگر کسب‌وکار شما با داده‌های حساس سروکار دارد، وجود اطلاعات روی لپ‌تاپ یکی از کارمندان که بدون محدودیت به همه‌جا می‌رود، می‌تواند ترسناک باشد. ذخیره‌سازی داده‌های حساس به‌صورت آنلاین، مثل اطلاعات پرداخت و رمزهای عبور، آسیب‌پذیری کار شما را افزایش می‌دهد. خوشبختانه با روش‌های مختلف می‌توانید امنیت را برای کارکنان راه دور خود ارتقا دهید. برای کاهش حواس پرتی سعی کنید یک دفتر کار جدا در خانه‌ی خود داشته باشید
در درجه‌ی اول می‌توانید از یک برنامه‌ی مدیریت رمزعبور مانند LastPass استفاده کنید. این برنامه‌ می‌تواند کل رمزهای عبور شما را ذخیره کند؛ به‌طوری‌که تمام کارمندان صرفا با یک رمز بتوانند وارد آن شوند. در مرحله‌ی بعدی LastPass اجازه‌ی ورود به حساب‌های خودکار را می‌دهد. از طرفی اگر یکی از اعضا از تیم خارج شود، فقط باید یک رمزعبور را تغییر دهید. همچنین اگر از G Suite برای ایمیل شرکت استفاده کنید، می‌توانید با قفل صفحه‌ی نمایش یا رمز عبور از داده‌های خود محافظت کنید. کار از راه دور به این معنی نیست که کنترل کامل را به کارمندان واگذار کنید، و همچنین لزوما اعضای تیم نباید شادی و سلامت ذهنی خود را قربانی کار کنند؛ اما با رعایت برخی نکات می‌توانید بهره‌وری کار از راه دور را تا حد ممکن افزایش دهید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/52837/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

سریع‌ترین مرد دنیا حامی رونالدو

گزینه عجیب بایرن؛ مربی اخراجی یونایتد!

صابر کاظمی در کویت به ته خط رسید!

یاسین سلمانی در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

راه پرسپولیس و استقلال از هم جدا شد

10 تقلب بزرگ و فراموش نشدنی دنیای فوتبال

برتری 3-2 میلان مقابل آژاکس با گل لحظات پایانی یان دال توماسون

مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

رضاییان: شکایت رحمتی به دست ما نرسیده است

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

اجرای زیبای موسیقی خیابانی با گیتار

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

جایزه کتاب سال فراخوان داد

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

شهرهای میزبان جام جهانی 2024 فوتسال معرفی شدند

حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی

پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

پیروزی دنور برابر لیکرز در دومین مسابقه پلی‌آف بسکتبال

قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی

والیبالیست‌های ایرانی 300 درصد گران شدند!

محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?

توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد

زیباکلام: هزینه‌ای که اسرائیل برای رهگیری موشک‌های ایران داد خیلی بیشتر از هزینه‌ای بود که ایران متحمل شد

نشست سخنگوی دولت؛ از واردات خودرو تا افزایش تعطیلات

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

هیچ جنگی برنده نداره

قبلا کلاس زبان رفته؟

اجرای این خواننده بی‌ نظیر بود

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران