راه ترقی

آخرين مطالب

برترین عکس‌های ثبت‌شده پهپادها در سال 2018 فرهنگی

برترین عکس‌های ثبت‌شده پهپادها در سال 2018

  بزرگنمايي:

راه ترقی - پهپادها فقط دوربین‌های دیجیتال را به ارتفاعات بلند نبرده‌اند؛ بلکه به ذهن خلاق عکاسان بال پرواز داده‌اند.

به‌لطف پهپاد‌های مجهز به دوربین‌های قدرتمند و کارآمد، ثبت تصاویر شگفت‌انگیز هوایی بسیار آسان‌تر شده است. اگر برای ثبت لحظه‌ای جذاب و دشوار با جلوه‌ی هنری منحصربه‌فرد برنامه‌ریزی دقیق کنیم و از پیشرفته‌ترین ابزارهای هوشمند ویرایش بهره ببریم، آن‌گاه مرزهای خلاقیت در خلق آن اثر را به کمک پهپادها می‌توانیم گسترش دهیم. در این مطلب، دَه تصویر ثبت‌شده‌ی پهپادها در سال 2018 را آورده‌ایم که به انتخاب پایگاه عکاسی دیجیتال (Digital Photography Review) بیش از همه ما را شگفت‌زده می‌کنند. رئوبن وو (Reuben Wu)
این تصویر از آرشیو Lux Noctis متعلق به هنرمند و موسیقی‌دانی به نام رئوبن وو انتخاب شده است. وو با استفاده از پهپاد مجهز به منبع نور پرقدرت DIY LED و در شب‌ موفق شده هاله‌های نور را برفراز صخره‌های ورمیلیِن (Vermillion) ایالت آریزونا ثبت کند. او از دوربین دیجیتال میان‌رده برای ثبت این عکس استفاده کرده و به کمک پهپادی که هم‌زمان هم کنترل دوربین و هم پرواز را به‌دست داشته، آن را تا ارتفاع قله‌ی آن صخره‌ها بالا برده است. فابین بارائو (Fabien Barrau)
فابین بارائو، عکاس و گرافیست فرانسوی، با تلفیق عکس‌های ثبت‌شده‌ی پهپاد DJI Mavic Pro و عکس‌های آرشیوی، سعی کرده تعلیقی بین واقعیت و فانتزی در نگاه بیننده ایجاد کند. او با نگاه به پدیده‌ی پاریدولیا ، عناصر موجود در مناظر را چنان درهم می‌آمیزد که تصویر چهره‌ی حیوان را به‌وجود می‌آورد. بارائو پس از شصت ساعت کار با فتوشاپ موفق شده تصویر این جغد را با استفاده از عناصر حقیقی خلق کند. مارتین سانچز (Martin Sanchez)
این تصویر در تانزانیا و به‌وسیله‌ی پهپاد Mavic 2 Pro ثبت شده است. آنچه تصویر این گروه از اسب‌های آبی را برجسته و متمایز می‌کند، این است که تنها با یک پهپاد می‌توان به این ارتفاع و تااین‌حد به این حیوانات نزدیک شد و حال طبیعی آن‌ها را برهم نزد. کانون تبلیغاتی مول (Mole Media)
دنی، خلبان استرالیایی‌الاصل پهپاد است که در کانون تبلیغاتی مول مشغول به‌کار است. استعداد او را اولین‌بار دماس روسلی (Demas Rusli)، عکاس افسانه‌ای کشف کرد. گفتنی است خودِ روسلی نیز عکسی مشابه همین را ثبت کرده است. او با استفاده از پهپاد Mavic Pro این تصویر را از تقاطعی در پارک پن‌رُز (Penrose) ثبت کرده است. تصویر در قالب RAW بوده و به‌کمک فتوشاپ ترکیب فصل‌ها و لایه‌هایی از سایر اجسام و ابرها به آن اضافه شده است. حاصل این تصویر تجسمی از چهار فصل در یک روز است. رید پلامر (Reed Plummer)
این عکس که تجمع دایره‌ای‌شکل ماهی‌های سالمون را در ساحل ومبرال در شهر نیوساوت‌ولز نشان می‌دهد، به‌یکباره ثبت شده و هیچ دست‌کاری و اصلاحی در آن اعمال نشده است. مارک لوکارنو (Marc Le Cornu)
این عکس با استفاده از پهپاد Phantom 4 Pro و در شرایطی ثبت شده که ISO روی 100 و سرعت شاتر روی یک‌هزارم ثانیه و دهانه‌ی دیافراگم هم روی 0.8 تنظیم شده است. عکاس برای مدت‌ها قصد داشته تصویری هوایی از قایقش ثبت کند؛ بنابراین، پس از کلی زمان‌بندی برای استفاده از نور و موقعیت مناسب، پهپادش را از صخره‌ی بلند نزدیک اسکله به پرواز درمی‌آورد و با تلاش فراوان آن را هنگام نزدیک‌شدن قایق به لنگرگاه به بالای سر قایق می‌برد و این لحظه را ثبت می‌کند. باتوجه‌به سرعت حرکت قایق در آن مکان، فقط لحظه‌ای خاص برای او وجود داشت تا بتواند تصویر سرتاسری و کاملی از قایقش ثبت کند. زمانی هم که برای ویرایش آن با لایتروم دست‌به‌کار شد، به‌ذهنش رسید این تصویر به سفینه‌ای فضایی نیز شبیه است. حتی این ایده به ذهن او خطور کرد که آن را به‌گونه‌ای دست‌کاری کند که مانند راکت درحال‌پرتاب به‌نظر برسد. این شد که تصویر نهایی با اضافه‌شدن چند لایه شامل ستاره و پاشش نور در فتوشاپ به این شکل زیبا درآمد. هنری دو (Henry Do)
این عکاس تعدادی عکس را با پهپاد Mavic Pro Plantinum در حالت براکتینگ خودکار گرفت. فرایند ثبت این تصاویر به‌گونه‌ای بوده که ابتدا از منظره‌ای در افق و با زاویه‌ی مستقیم تصویری ثبت شده است. سپس، کم‌کم دوربین شات‌های جدیدی با زاویه‌ی بیشتر درمقایسه‌با حالت قبلی ثبت کرده تا اینکه دوربین کاملا به‌سمت زمین و در زاویه‌ی 90 درجه درمقایسه‌با حالت اول قرار گرفته است. هنری دو به‌کمک فتوشاپ و لایتروم تمامی این تصاویر را ادغام کرده و سپس، با ساختن و ادغام مجدد دو قطع جدا از شب و روز شهر بارسلون، این تصویر نهایی را ساخته است. میکا فیچ (Micah Fitch)
او این تصویر فوق‌العاده را از موشکی که اخیرا Space X پرتاب کرده، به‌وسیله‌ی پهپاد Inspire 2 مجهز به دوربین Zenmuse X5S و لنز المپیوس 25میلی‌متری با دیافراگم 1.8 ثبت کرده است. او به‌سرعت سه شات را به نسبت 4:3 ثبت کرده و به‌صورت عمودی طوری تصویر را ادغام کرده که 30درصد از لبه‌ی هر عکس روی دیگری قرار گرفته است. علاوه‌بر خودِ موشک، به‌تصویرکشیدن ساحل اسکله‌ی هانتینگتون (Huntington) هم مدنظر عکاس بوده تا بتواند مقیاس و گستره‌ی این رویداد را به‌خوبی نشان دهد. میکا سه فایل با فرمت RAW را با استفاده از قابلیت پانورامای لایتروم چنان ترکیب کرده که در نگاه اول این ادغام اصلا محسوس نیست. مقصود اصلی او این بوده که به‌کمک این ویرایش و دست‌کاری‌ها، دقیقا آنچه را نشان دهد که با چشم خود دیده بود. کاستاس اسپاتیس (Costas Spatis)
این عکس با پهپاد Mavic Pro ثبت شده و تنظیمات آن عبارت بوده از حساسیت که روی 100 قرار گرفته و سرعت شاتر روی 35 و دیافراگم 0.4. شات اصلی صف مستقیمی از کشتی‌ها بوده که در یکی از سواحل آرام یونان قرار داشتند. برای خلق این اثر اسپاتیس از ابزار مختصات قطبی (Polar Cordinates) فتوشاپ استفاده کرده و آن را به این شکل درآورده است. اکثر کارهای او با موضوع دریا است و به تقارن بسیار علاقه‌مند است. کریستینا ماکیوا (Kristina Makeeva)
عکس‌های کریستینا ماکیوا، عکاس مقیم روسیه، مانند جادو هستند. او غالبا با استفاده از فتوشاپ جلوه‌های سوررئالی به تصاویر می‌بخشد. علاوه‌بر قراردادن شخصی با بارانی زردرنگ در میان جاده‎ای محصورشده با درختان مملو از برگ‌‌های پاییزی برای جلب توجه بیننده، آنچه این عکس را برجسته و متمایز می‌کند، ترکیب‌بندی منحصربه‌فردی است که او با استفاده از تنظیمات خودکار پهپاد Phantom 4 و با حداقل دست‌کاری به آن دست‌ یافته است. این عکس در منطقه‌ی اونتاریو در نزدیکی تورنتو در کانادا ثبت شده است.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

رییس مجلس با آیت الله العظمی میلانی و آیت الله مددی الموسوی دیدار کرد

آموزشگاه‌های کنکور به حال خود رها شده‌اند

75 درصد کتاب‌های منتشرشده در سال 97 تالیفی هستند

چهارشنبه سوری منحرف شده است

هنر انقلاب، سفارشی نیست

امکان ثبت نام در کاروان‌های فوق العاده عتبات نوروزی

رایزنی فرهنگی لازمه فرصت سازی برای اقتصاد فضای مجازی

21 میلیون نفر از موزه‌های کشور بازدید کردند

«مشتاق» را از زندگی در کرمان سیر کردند

همایش برنامه ویژه مدرسه محور بوم آغاز به کار کرد

جشنواره زنان و تولید ملی، عرصه حضور کارآفرینان اجتماعی است

بالا و پایین هزینه‌های حج/ راه‌ حل‌هایی برای کاهش هزینه‌ها

توهین به شورای عالی حوزه اهانت به مراجع و رهبری است

بطحائی خبر داد: پرداخت مطالبات حق‌التدریسی‌ها تا پایان سال

چگونه با عکس‌هایمان داستان بگوییم؟

رویکرد جدید وزارت علوم تربیت دانشجویان خودباور و خوداتکا است

افزایش سرعت واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی

فرهنگ و هنر کشور برای درخشان ماندن نیاز به زیرساخت علمی دارد

جشنواره ای در سایه

مرگ در جزیره لهجه‌ها قدم می‌زند

مردم باید زمانی که به ما می رسند احساس آرامش کنند

حضرت فاطمه(س)؛ طلایه دار دفاع از حریم ولایت

بررسی شیوه نامه‌های انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

جشن جهانی نوروز برگزار می‌شود

تیغ تحریم حوزه هنری بر گردن آشغال‌ها دوست داشتنی

بطحائی: با اجرای رتبه‌بندی، حقوق‌ تمامی فرهنگیان دو سه برابر نمی‌شود

رستم خواندن بازیگران معلول از سوی وزیر

تجربه‌هایی بدیع برای ورود به جهان تئاتر نوین

ابلاغ بخشنامه نقل و انتقالات فرهنگیان برای سال تحصیلی آینده

«چیدمان» فرانسه پاسخی هوشمندانه به مخاطبان تشنه ایده‌های بکر

رابطه دانشجویان موسیقی با جشنواره فجر چگونه است؟

نمایش‌هایی از بلژیک، آذربایجان و رومانی

دو‌ کنسرت با یک بلیت

آموزش و پرورش باید با شجاعت موانع راه نشاط را کنار بزند

«هنر» تماشاگه چگونه زیستن یک ملت است

قدرت نمایی هنرمندان استانی در تئاتر خیابانی جشنواره فجر

بطحائی: به برخی اظهاراتم برچسب سیاسی می‌زنند

شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه جهت تصدی منصب قضا

کرشندو «فرهت» در رپرتوار موسیقی فجر 97

حق التدریس‌ها نمی‌توانند معلم شوند

خاطره بازی با 37 دوره جشنواره تئاتر فجر

چهار هزار جایزه جهانی در 40 سال تاریخ سینمای بعد از انقلاب

85 درصد داوطلبان بدون تاثیر نمره کنکور وارد دانشگاه شدند

فیلم‌هایی به رنگ خون؛ تماشاگرانی در برزخ جشن و عزا

اسامی رشته‌های بدون کنکور امروز اعلام می‌شود

می‌توان مشکلات کشور را با اتکا به دین حل کرد

بطحائی: همچنان با ایده‌آل‌های بودجه‌ای فاصله‌ داریم

آموزش‌ مهارتی دانشجویان حقوق موجب تکامل دستگاه قضائی می‌شود

امام و رهبری حامیان اصلی اقلیت‌های دینی ایران بوده‌اند

بازگشت جشنواره فیلم فجر به بنیاد سینمایی فارابی