راه ترقی

آخرين مطالب

پارکینگ هوشمند و ایستگاه شارژ هیوندای برای فناوری خودران اقتصاد

پارکینگ هوشمند و ایستگاه شارژ هیوندای برای فناوری خودران

  بزرگنمايي:

راه ترقی - هیوندای با انتشار یک فیلم کوتاه، از طرح مفهومی پارکینگ و ایستگاه شارژ هوشمند برای خودروهای خودران آینده رونمایی کرد.

هیوندای ویدوئویی مفهومی از طرح جدید خودرو برای خودروهای خودران آینده منتشر کرده است که در آن به‌صورت کاملاً مستقل وارد ایستگاه شارژ می‌شوند، باتری خود را شارژ کرده و راه سایر وسایل نقلیه را نیز باز می‌کنند. در ویدئویی که هیوندای منتشر کرده است، مالک خودروی خودران هیوندای در آینده دکمه‌ای را فشار می‌دهد و خودرو به کمک فناوری خودران به سمت تاسیسات شارژ بی‌سیم حرکت می‌کند. در فضایی که شارژر بی‌سیم می‌تواند باتری را شارژ کند، خودرو قرار می‌گیرد تا باتری پر شود و سپس به نقاط دیگر پارکینگ حرکت می‌کند تا شارژر برای استفاده توسط سایر خودروها نیز آزاد شود. هنگامی که راننده به خودرو نیاز داشته باشد، خودرو حرکت می‌کند و به سمت مالک خود می‌آید.
بنابراین خودروی خودران هیوندای با مرکز شارژ ارتباط برقرار می‌کند و طبق اطلاعات دریافتی می‌داند که آیا شارژرها یا نقاط شارژ بی‌سیم برای استفاده آزاد هستند یا اشغال شده‌اند. در این طرح مفهومی، تمام اطلاعات مربوط‌به خودروها در مرکز شارژ قرار دارد و می‌تواند به خودروهای مختلف خدمات ارائه دهد و آن‌ها را از وضعیت شارژهای بی‌سیم موجود مطلع کند. اگر خودرویی شارژ شده باشد و بخواهد پارکینگ را ترک کند، سیستم با ارسال پیام می‌تواند ترکیب خودروهای خودران را جابه‌جا کند تا دیگری قادر به خروج از پارکینگ باشد.
هیوندای می‌گوید «این فناوری بر تجاری‌سازی خودروی خودران سطح چهار تا سال 2025 تمرکز می‌کند»، اما جدای از واقعیتی که به نظر می‌رسد کمی برای ما روشن باشد، سوالاتی نیز درباره‌ی نقش چنین مفهومی در آینده فناوری خودران وجود دارد. سؤال اول اینکه اگر این سیستم مختص هیوندای باشد و به‌عنوان قابلیت استاندارد در خودروهای خودران موجود نباشد، فقط در ایستگاه‌های شارژ هیوندای و در ارتباط با سایر محصولات خودران هیوندای کار می‌کند. بنابراین چگونه این شرکت می‌تواند ایستگاه‌های شارژ مورد نیاز برای تضمین راحتی خریداران را فراهم کند؟ به نظر می‌رسد که چنین طرحی بسیار هزینه‌بر و پیچیده باشد.
مقاله‌های مرتبط:
نسخه خودران هیوندای نکسو با موفقیت آزمایش شد تکامل سیستم ایمنی خودران هیوندای؛ با نام موبیس
سؤال دوم اینکه باتوجه‌به استقلال کامل خودروی خودران از راننده،‌ مردم می‌توانند به خدمات راحت‌تر، ارزان‌تر و به‌وقت دسترسی داشته باشند؛ حال برخی می‌توانند استدلال کنند که اگر چنین خدماتی با صرف هزینه‌ی کم و بدون نیاز به دخالت انسان وجود داشته باشد، چه نیازی به خریدن خودروی خودران وجود دارد؟ آیا نمی‌توان بدون پرداخت هزینه‌ی بیشتر از خدمات چنین خودروهایی بهره برد و آن‌ها را نیز خریداری نکرد؟ گفته می‌شود کسانی که با خودروهای بدون راننده سروکار دارند، باید بر برخی از مسائل مربوط‌به این طرح مفهومی غلبه کنند. احتمالاً آن‌ها باید به پارکینگ بیشتر توجه داشته باشند زیرا معمولاً خودروها را می‌توان در خانه شارژ کرد و نیازی به حضور در ایستگاه شارژ عمومی نیست.
جالب توجه است که در پایان ویدئو، هیوندای زمان‌بندی نقشه راه خودروی خودران خود را مشخص می‌کند؛ سطح 4 تا سال 2025 و سطح 5 تا سال 2030. باتوجه‌به چرخش فناوری خودروسازی به سمت خودروی خودران و برقی طی سال‌های آینده، هیوندای می‌خواهد که از قافله عقب نماند تا در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد.


دانلود 720P 360P





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تحقق گمرک الکترونیکی تا پایان سال 98

رویداد توان تِک؛ ابتکار مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در الکامپ

الیور زیپسه مدیرعامل بی ام و شد

دمو هولولنز جدید مایکروسافت با قابلیت ترجمه منتشر شد

استارتاپ آرمه خدمات دندان‌پزشکی را تسهیل می‌کند

استخدام پاره‌وقت نیروی کار ماهر به‌ کمک پلتفرم آنلاین استارتاپی فراهم می‌شود

ZF برای خودروهای برقی جعبه‌دنده دوسرعته تولید کرد

اشتباه قیمت‌گذاری پرایم دی باعث فروش دوربین‌های گران‌قیمت به بهایی ناچیز شد

گزارش کامل روز دوم رویداد الکام پیچ

فدورا درمقابل اوبونتو؛ مقایسه‌ی سیستم‌عامل‌های لینوکسی

جیلی Bo Yue Pro معرفی شد

موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری ایران و چک ابلاغ شد

844 میلیون یورو به قطعه‌سازان پرداخت می شود

لوتوس اوایا رونمایی شد؛ اولین ابرخودرو تمام برقی بریتانیا

چه اتفاقی اپل را از استفاده نمایشگر پلاستیکی در نسل اول آیفون منصرف کرد؟

ایرانسل جزئیات حضور خود در الکامپ 2019 را اعلام کرد

اپلیکیشن FaceApp و نگرانی از نقض حریم خصوصی در iOS

مرسدس AMG CLA 45 شوتینگ بریک مدل 2020 رونمایی شد

اینتل با پردازنده‌های Loihi بیش‌ازپیش به توسعه مغز دیجیتال نزدیک می‌شود

احتمال تجهیز گوشی هوشمندی به دوربین 108 مگاپیکسلی در سال 2020

راه‌حل‌های نفتی برای روشن شدن موتور اینستکس

موتورسیکلت سفارشی یاماها MT-125 Kingstone معرفی شد

هواوی تا پایان 2019 موفق به فروش 260 میلیون دستگاه گوشی هوشمند می‌شود

چرا بی ام و خودرو پلاگین هیبرید را به تمام برقی ترجیح می‌دهد؟

فیسبوک تا پیش از حل نگرانی قانون‌گذاران، لیبرا را عرضه نمی‌کند

توسعه هوشمند وبسایت و اپلیکیشن با نوژن

وجهی از مدارس بابت آب و برق دریافت نمی‌شود

وزیر راه: تولیدکنندگان مسکن استیجاری امتیاز ویژه دریافت می کنند

چاپ تصویر آلن تورینگ روی اسکناس‌های 50 پوندی انگلستان

پرایم دی و غوغای تخفیفات این روز خاص آمازون در مالتینا

چه کسانی از ابرکامپیوترها استفاده می‌کنند؟

تصاویری از آنر 9X و آنر 9X پرو، دوربین سلفی کشویی و نمایشگر تمام‌صفحه را تأیید می‌کند

بررسی پردازنده‌های نسل سوم رایزن AMD‌ از دید نشریات معتبر جهان

نسخه جدید توییتر تحت وب از راه رسید

اشتغال 92 هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی

شروط وزارت نیرو برای فعالان بیت‌کوین

گزارش‌ها از ایجاد اختلال در تولید گلکسی نوت 10 حکایت می‌کند

دلار خود را برای ورود به کانال 10 هزار تومانی آماده می‌کند

هشدار مایکروسافت به کاربران ویندوز 10 مبنی‌بر توقف پشتیبانی از نسخه‌ قدیمی

پورابراهیمی: اصلاح ساختار بودجه نیازمند اصلاح سایر بخش‌های اقتصادی است

در جشنواره فروش ویژه 1+2 بانی مد به دلخواه هدیه بگیرید

پورشه پیست ناردو را بازگشایی می‌کند

اخراج کارمندان آمریکایی هواوی

آنتی ویروس‌های چینی ابزار جاسوسی از مسلمانان اویغور را بدافزار نمی‌شناسند

فاصله اپل با جایگاه بی‌رقیب لنوو در بازار کامپیوترهای شخصی

سونی سریع‌ترین هاب USB-C جهان را معرفی کرد

قانونی شدن استخراج ارز مجازی به نفع صنعت برق کشور است

Neuralink، شرکت مرموز ایلان ماسک، به‌زودی دستاوردهایش را رونمایی خواهد کرد

تصاویر منتسب به صفحه‌نمایش میت 30 پرو فاش شد

طراحی 9 بسته برای اصلاح ساختار بودجه