راه ترقی

آخرين مطالب

معرفی کتاب Crushing It، به‌دستش بیاور اثر گری واینر چاک اقتصاد

معرفی کتاب Crushing It، به‌دستش بیاور اثر گری واینر چاک

  بزرگنمايي:

راه ترقی - به‌دست بیاور، کتابی در زمینه‌ی بازاریابی از یک نویسنده‌ی کارآفرین است. اگر علاقه‌مند به موفقیت در کارآفرینی با تمرکز بر شبکه‌های اجتماعی هستید، این معرفی کتاب را بخوانید.

گری واینر چاک ، نامی معروف در دنیای بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود. گری توانسته است ارزش یک تجارت 3 میلیون دلاری را در عرض 5 سال به 60 میلیون دلار برساند. به‌تازگی از گری وینر چاک مقاله‌ها و نقل قول‌های زیادی به زبان فارسی نقل شده و در یکی دو سال اخیر در ایران طرفداران بیشتری پیدا کرده است. کارآفرینان از او تقلید می‌کنند تا بتوانند به کسب و کارشان رونق بیشتری بدهند و ارزش آن‌را زیادتر کنند. کتاب‌ها و سخنانش روزبه‌روز بیشتر در صفحات وب فارسی به چشم می‌خورد. او به اختصار و به درخواست خودش گری وی Gary Vee نامیده می‌شود. حوزه اصلی فعالیت گری وی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال بوده و او در این زمینه سخنرانی‌های انگیزشی زیادی انجام داده است. فیلم این سخنرانی‌ها و همینطور مصاحبه‌های او در وبسایت شخصی اش در دسترس قرار دارد. در یک سخنرانی انگیزشی قوی که در سال 2008 انجام داد، تمرکز اصلی سخنانش بر این جمله بود: از انجام کاری که آن‌ را دوست ندارید دست بردارید؛ و فقط کاری را انجام دهید که عاشقش هستید.
حرف اصلی کتاب Crushing It
گری وی می‌گوید ایجاد برند شخصی در دنیای امروز یک شاهکار محسوب می‌شود. این کتاب راهنمایی عملی برای ساختن برند شخصی است. کتابی که اخیرا از این نویسنده‌ی کارآفرین چاپ شده است، به‌دستش بیاور یا بر آن غلبه کن (به انگلیسی: Crushing it ) نام دارد. کتاب حاضر در حوزه‌ی کارآفرینی و موفقیت نوشته شده است. در این کتاب گری وی درس‌ها و تشویق‌هایی از تجربیات انسان‌های مؤثر و کارآفرینان با خواننده به اشتراک می‌گذارد. افرادی که مسیرهای امن قابل پیش‌بینی را رها کردند تا آرزوهای خود را با ایجاد کسب‌وکار پررونق و برند شخصی فوق‌العاده‌ی خود پیگیری کنند. مقاله‌های مرتبط:
شکست‌ها و پیروزی‌های استراتژی بازاریابی برندهای بزرگ جهان نقش شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین
این کتاب نقشه‌ی راهنمای ساخت مسیر موفقیت حرفه‌ای و مالی شما است، اما درباره‌ی ثروتمند شدن نیست. بلکه راهنمایی برای زندگی کردن به‌گونه‌ای محسوب می‌شود که خود می‌پسندید. گری وی کتاب حاضر را در ادامه‌ی کتاب دیگر خود با عنوان crush it (که در سال 2009 جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده)، نوشته است. در کتاب crush it گری وی بر وجود برند شخصی درخشان برای موفقیت در کارآفرینی اصرار داشت. در کتاب حاضر به چرایی اهمیت این موضوع و درست بودن آن حتی بیشتر از گذشته اشاره می‌کند و دیدگاه منحصربه‌فرد خود را درباره‌ی آنچه از اصول باقی‌مانده و آنچه تغییر کرده است، به اشتراک می‌گذارد. در سطور خواندنی این کتاب شاهد مثال‌هایی از کارآفرینانی هستیم که با پیروی از اصول کتاب قبلی یعنی crush it موفقیت را امکان‌پذیر دانسته و به‌سمت غنی‌تر بودن (نه‌تنها از نظر مالی که از همه لحاظ) رشد کرده‌اند. راز موفقیت آن‌ها (و همینطور خود گری وی) استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تمایل آن‌ها به بهره‌برداری از این ابزار با بیشترین ظرفیت (برای برندسازی) است.
در این کتاب عملی، الهام‌بخش و جالب توجه، گری وی هریک از بسترهای شبکه‌های اجتماعی را موشکافانه شرح می‌دهد. او به همه‌ی افراد از یک لوله‌کش ساده تا یک اسکیت‌باز حرفه‌ای روی یخ به‌دقت و تفصیل می‌آموزد که چطور از هرکدام از این بسترها برای تقویت و بالابردن برند شخصی خودشان بهره ببرند. او همچنین پیشنهادهای عملی و تئوری به خواننده ارائه می‌دهد تا در پلتفرم‌های قدیمی نظیر فیسبوک ، توییتر، یوتیوب ، اینستاگرام ، پینترست و اسنپ‌چت، پلتفرم‌های پادکست نظیر اسپاتیفای و soundcloud و سایر پلتفرم‌های نوظهور، چون غول قدرتمندی ظاهر شوند. برای افراد با تجربه‌تر، کتاب حاضر حاوی نکات ظریف و دقیق امتحان شده و راه‌های خلاق برای غنی کردن استراتژی صحیح و آزموده‌ی خود است. از متن کتاب به‌دستش بیاور
گری وی در این کتاب تاکید بسیاری بر دنبال کردن علاقه‌های شخصی دارد. او می‌گوید: کاری که انجام می‌دهید برای یک روز و یک ماه و یک سال نیست. بلکه سال‌ها باید آن‌را تکرار کنید. اگر سال‌ها کاری را انجام دهید که آن را دوست ندارید، رها کردن آن بسیار سخت می‌شود. این چیزی است که اغلب مردم وقتی می‌شنوند رویاهایت را دنبال کن، متوجهش نیستند. همچنین در جای دیگری از کتاب، نترسیدن از اشتباهات را گوشزد می‌کند: نگران نبودن از اشتباه کردن هر کاری را برای من آسان کرده است. نگران فکر و قضاوت مردم نباشید. انجام دادن کارها برای شما یا پیروزی می‌آورد یا درس از شکست را برایتان به همراه دارد. در هر دو حالت شما برنده‌اید. از من می‌شنوید اگر کاری را 10 بار انجام دهید و فقط 3 بارش را درست انجام بدهید، بسیار بهتر از این است که کاری را فقط 3 بار ولی هر 3 بار درست انجامش دهید. گری وی 3 خصوصیت را مهم‌تر از سایر موارد می‌داند: 3 ویژگی را همواره با خود داشته باشید: تعهد به کار، اشتیاق به ایجاد ارزش و علاقه به آموختن. و در جای دیگری می‌گوید: اگر 100 درصد با زندگی امروز خود احساس خوشبختی نمی‌کنید، این اتلاف وقت نیست که مسیر دیگری را امتحان کنید تا زندگی خود را بهتر کنید. شما فقط باید انجام آن کار را انتخاب کنید. من از عذر و بهانه آوردن خسته‌ام. چرا مسیر جدیدی را امتحان نمی‌کنید؟ خوش‌بین باشید، از خود صبوری نشان دهید، دهان خود را ببندید و فقط اقدام کنید.
7 کلید ضروری
نویسنده‌ی کتاب معتقد است 7+1 معیار کلیدی برای ایجاد برند شخصی وجود دارد. این معیارها عبارتست از: اصالت و واقعی بودن اشتیاق نیت و مقصود توجه و دقت نظر صبوری سرعت کار و تلاش او از محتوا به‌عنوان هشتمین اصل یاد می‌کند. گری وی می‌گوید شما به تولید محتوا با کیفیت بالا و متناسب با زندگی خود نیاز مبرمی دارید. اکثر مردم در اینجا اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند. آن‌ها بیش از اندازه نگران استایل و سبک برند خود هستند. مواردی مثل نور، زاویه‌ی دوربین، طراحی و حرکت‌ها. تمام این‌ها در اولویت دوم قرار دارند. وقتی دارید زندگی خود را مستندسازی می‌کنید، زیباشناسی اهمیت چندانی ندارد. بلکه قابل اعتماد بودن و حقیقت را گفتن ملاک اصلی است. همچنین از ترس‌ها و عذر و بهانه‌هایی سخن به میان آورده است که مانع افراد در مسیر برندسازی شخصی است: مردم این ترس‌ها را پیش از آغاز برندسازی دارند. آن‌ها عبارت‌اند از: ترس از شکست، ترس از اتلاف وقت و ترس از بیهوده به‌نظر رسیدن. ترجمه‌هایی از کتاب crushing it
در کتابخانه ملی ایران یک ترجمه از این کتاب با عنوان چگونه می‌توانید یک کارآفرین موفق باشید (شکست دادن، چیره شدن) با ترجمه‌ی کامران بهمنی توسط انتشارات بهزاد تهران شابک گرفته است. بااین‌حال در کتابخانه مرکزی موجودی ندارد. همچنین کتاب دیگری تحت عنوان به‌دستش بیاور در سال 97 در کتابخانه ملی ثبت شده که پدیدآور آن محمود بهبهانی است.طبق گفته‌ی بهبهانی، ترجمه‌ی کتاب بومی‌سازی شده است و تفاوت‌هایی با متن اصلی کتاب دارد. این کتاب روی وبسایت کتابراه به‌صورت الکترونیکی قرار داده شده است. درباره‌ی گری وی
یک کارآفرین پرانگیزه، پرکار و بنیان‌گذار شرکت واینرمدیا که سخنران و نویسنده هم هست. در تمام سخنرانی‌هایش با انگیزه و شور و اشتیاق فراوان مردم را به پیگیری علاقه‌هایشان دعوت می‌کند. او معتقد است مهم‌ترین چیزی که مردم را از موفقیت باز می‌دارد، نگرانی آن‌ها از قضاوت مردم و انجام ندادن آن کارهایی است که علاقه به آن دارند.
گری وی در کودکی در سال 1978 با خانواده‌ی 8 نفری‌اش از بلاروس به آمریکا مهاجرت کرد. او معمولا خودش را به‌خاطر موفقیت در کسب حق امتیاز لیموناد در 7 سالگی و فروش ده‌ها هزار دلار کارت‌های بیس‌بال و اسباب‌بازی در دوران دبیرستان یک کارآفرین اصیل و خوش‌نژاد می‌نامد. در سن 14 سالگی به تجارت خانوادگی‌اش در زمینه‌ی کیسه‌های یخ با حق‌الزحمه‌ای معادل 2 دلار در ساعت پیوست. وقتی اینترنت را شناخت و فهمید که فرصت بسیار خوبی برای ارائه‌ی کسب‌وکار خانوادگی‌اش از این طریق فراهم است، اولین فعالیت خود را با راه‌اندازی تجارت الکترونیکی فروشگاه پدرش آغاز کرد. او از همین طریق توانست ارزش کسب‌وکار خانوادگی‌شان را از 3 میلیون دلار به 60 میلیون دلار برساند. بعد از آن در سال 2006 در یوتیوب نمایش‌های ویدیویی خودش را شروع کرد. گری وی تقریبا هر روز به‌مدت 5 سال ویدئوهایی را منتشر کرد. به‌خاطر جذابیت فوق‌العاده ویدیوهای گری وی به تلویزیون ملی هم راه پیدا کرد و باعث شهرت او شد. پس از پیشرفت تجارت خانوادگی گری که به اعتقاد وی ازطریق توجه به تاثیر محتوا، ایمیل مارکتینگ و گوگل ادورز به‌دست آمده‌بود، او سفر شخصی خود را در مسیر تولید محتوای تجاری شخصی خودش به‌عنوان کارآفرینی آنلاین آغاز کرد. بر پایه‌ی تلاش‌های بی‌وقفه و پیش‌رو در زمینه‌ی ایجاد برند شخصی، گری وی استراتژی محتوای جدیدی ارائه داده است. او هم‌اکنون بیش از 12 میلیون دنبال‌کننده در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، فیسبوک و لینکدین دارد.
حرف آخر
حقیقتا گری وینر چاک یکی از متخصصان شبکه‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود. چرا که برای برندسازی شخصی خودش دقیقا از همین طریق و بسیار خوب و موفق عمل کرده است. بنابراین او صلاحیت صحبت کردن دراین‌باره را دارد. گری وی در این کار باتجربه و خبره است. شما هم اگر در ایجاد برند شخصی خودتان مصمم هستید، باید به افرادی چون گری وی نگاه کنید. راهی را که رفته است بررسی کنید و برند خودتان را بسازید. کتاب crushing it مجموعه‌ای از نظرات و تجربیات و دیدگاه‌های گری وی در این زمینه است. نظرتان درباره‌ی برند شخصی چیست؟ آیا به ایجاد آن برای خود فکر می‌کنید؟ در بخش نظرات با زومیت همراه شوید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نیاز‌های ارزی را با قدرت تأمین می‌کنیم

بیمه اتکایی امین در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت

افتتاح 557 پروژه صنعتی و معدنی در ایام دهه فجر

اروپا تعرفه واردات کالا از ایران را صفر کند

پابلو پیکاسو چگونه در عکاسی به ما کمک می‌کند؟

بیت‌مین، غول استخراج، پروژه‌هایش در آمستردام و تگزاس را تعطیل کرد

فروشگاه موبایل سامسونگ در مجتمع پایتخت آغاز به کار کرد

بنیانگذاران صرافی Gemini‌ از لزوم قانونی‌شدن بیت‌ کوین می‌گویند

دو مدل گلکسی اس 10‌ که تاییدیه چین را دریافت کرده‌اند، با شارژر 15 وات معرفی خواهند شد

راهنمای جامع افزایش بهره‌ وری به کمک مدیریت زمان

جعبه گشایی شیائومی می 8

بررسی اندروید باکس Minix NEO U9-H

فولکس واگن پاسات 2020 در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد

آیپاد تاچ نسل هفتم اپل در دست توسعه است

شیرپوینت درمان قطعی آشفتگی اطلاعات سازمانی

مایکروسافت پشتیبانی رایگان از ویندوز 7 را متوقف می‌کند

اپل باتری 11 میلیون دستگاه آیفون را در سال 2018 تعویض کرده است

گوگل چگونه دنیای رابط کاربری را متحول می‌کند

ماهواره پیام در مدار قرار نگرفت

شاسی بلند مفهومی اینفینیتی QX Inspiration رونمایی شد

شاسی بلند کیا تلوراید 2020 رونمایی شد

چرا به عنوان یک کارآفرین باید خارج از چارچوب فکر کنید؟

پورشه 911 توربو با تیونینگ Gemballa معرفی شد

کوالکام از فروش تراشه مودم برای آیفون های جدید ممانعت کرده است

آئودی PB-18 E-Tron تولید خواهد شد

فروش 100 هزار دستگاه ردمی نوت 7 در کمتر از 9 دقیقه

7 دلیل متداول منتشر نشدن اپلیکیشن ها در کافه بازار چیست

CRM چیست و چرا برای کسب و کارتان حیاتی است؟

مخالفت رئیس بانک مرکزی با واردات خودرو بدون انتقال ارز

تصاویر فاش‌شده از قاب محافظ اکسپریا XZ4، دوربین سه‌گانه آن را تایید می‌کند

مدل مفهومی نیسان IMs رونمایی شد

چین و هند تا سال 2030 آمریکا را از نظر اقتصادی پشت سر می‌گذارند

2 میلیارد یورو سرمایه خارجی در بخش پالایشگاهی جذب شد

پوشش زومیت از نمایشگاه خودرو دیترویت 2019

کشف بقایای یک نهنگ درون فسیل یک نهنگ دیگر

میکروبیوم دستگاه گوارش شاخصی از سن فرد است

گوگل احتمالا پیکسل 3 لایت XL را با اسنپدراگون 710 و 6 گیگابایت رم عرضه خواهد کرد

لکسوس RC F مدل 2020 در دو نسخه استاندارد و پیست رونمایی شد

سوبارو WRX STI S209 رونمایی شد

فورد موستانگ شلبی GT500 رونمایی شد

"مالیات" بساط سفته‌بازان و سلاطین را جمع کرد؟!

آمادگی ردمی برای فروش یک میلیون دستگاه ردمی نوت 7

اپل از تأمین‌ کنندگان می‌خواهد قیمت قطعات را کاهش دهند

معرفی انیمیشن کوتاه Threads

اولین خودروی برقی کادیلاک، در نمایشگاه دیترویت 2019 رونمایی می‌شود

ثبت نام در پنجمین جشنواره فناوری ITWEEKEND دانشگاه شریف آغاز شد

عرضه گوشی های خانواده گلکسی M سامسونگ از هندوستان شروع می‌شود

گوشی تاشدنی سامسونگ احتمالا همزمان با گلکسی اس 10 معرفی می‌شود

بانک برزیلی امکان برداشت پول نقد با استفاده از واتساپ را فراهم کرد

نیویورک مرکز تحقیق و توسعه بلاک چین تأسیس می‌کند