راه ترقی

آخرين مطالب

Sony Alpha A7000: هر آن‌چیزی که تاکنون از این دوربین جدید می‌دانیم اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - پس از گذشت تقریبا دو سال از تولید آخرین مدل دوربین بدون‌آینه‌ی APS-C سونی، به نظر می‌رسد  این شرکت قصد دارد به‌زودی مدل جدیدی از این سری دوربین‌ها را به بازار عرضه کند. آیا در چند هفته‌ی آتی شاهد معرفی Alpha A7000 خواهیم بود؟

سونی در طول چند سال گذشته کم‌و‌بیش توجه خود را به دوربین‌های فول‌فریم بدون‌آینه‌ی خود همچون آلفا A9 ، آلفا A7 III و آلفا A7R III معطوف کرده است. در نتیجه، دوربین‌های بدون‌آینه‌‌ی APS-C تا حدودی نادیده گرفته شده‌اند؛ آخرین بار در اکتبر 2016 بود که این شرکت پیشرو در صنعت دوربین‌های عکاسی مدل Alpha A6500 را معرفی کرد. کنجی تاناکا، مدیر ارشد بخش تصویربرداری دیجیتال سونی، در مصاحبه‌ی اخیر خود عنوان کرد که هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است که این شرکت دوباره به توسعه‌ی دوربین‌های APS-C روی آورد. این روزها شایعاتی به گوش می‌رسند که خبر از تولید پرچم‌دار بدون‌آینه‌ی جدیدی توسط سونی می‌دهند؛ به نظر می‌رسد نام این دوربین نوپا SONY Alpha A7000 خواهد بود.
درحالی‌که اخبار نادرست زیادی درباره‌ی این دوربین منتشر شده است، در این مقاله سعی کرده‌ایم قابل اعتماد‌ترین مشخصات A7000 را از میان انبوه شایعات استخراج کرده و یک تصویر کلی از آنچه که باید از این دوربین جدید انتظار داشته باشیم ارائه کنیم. با زومیت همراه باشید. سونی آلفا A7000: مشخصات کلی
این دوربین شاید سرآغاز سری جدیدی از دوربین‌های APS-C سونی باشد در رده‌ای بالاتر از Alpha A6500 قرار می‌گیرد فلسفه‌اش مشابه با نیکون D5 و D500 است منطقی به نظر می‌رسد که تصور کنیم آلفا A7000 مدل پیشرفته‌تر جایگزین آلفا A6500 باشد، اما این دوربین می‌تواند منشأ سری جدیدی از دوربین‌های سونی باشد که بالاتر از دوربین‌های سری A6000 قرار خواهند گرفت. شاید استراتژی سونی، خلق برادر کوچک‌تر Alpha A9 باشد؛ مانند فلسفه‌ای که نیکون سال‌های اخیر در مورد فول‌فریم D5 و مدل رده‌ی پایین‌تر D500 به‌کار برده است.
سونی آلفا A7000: طراحی
طراحی آن بیشتر به دوربین‌های سری Alpha A7 شباهت دارد مجهز به منظره‌یاب الکترونیکی بهبودیافته می‌شود توازن و خوش‌دستی بهتری دارد اگر هدف سونی از A7000 تولید مدل سطح پایین‌تر برای آلفا A9 باشد، باید منتظر مشاهده‌ی تغییرات اساسی در مسیر طراحی آن باشیم که در نتیجه آلفا A7000 را از آلفا A6500 متمایز خواهد کرد. براساس شایعات منتشرشده، A7000 بدنه‌ای مشابه با دوربین‌های DSLR دارد که با دوربین‌های سری آلفا A7 سونی شباهت بیشتری دارد. همچنین، منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) هم‌راستا با حسگر و مانت لنز این دوربین قرار دارد.
کافی است تنها به موفقیت دوربین‌های X-T2 و X-T3 فوجی‌فیلم نگاه کنید تا این استراتژی احتمالی سونی منطقی به نظر برسد. چنین طراحی‌ای نه‌تنها حمل و استفاده از دوربین با لنزهای بزرگ‌تر را بهتر می‌کند، بلکه گزینه‌ی مناسب‌تری برای آن دسته از عکاسانی است که قصد دارند دوربین‌های DSLR خود را با بدون‌آینه‌ها تعویض کنند اما ابعاد جمع‌وجور سری A6000 آن‌ها را ناامید می‌کند. سونی آلفا A7000: حسگر
بعید است که A7000 از حسگر 24 مگاپیکسلی استفاده کند احتمالا شاهد حسگر 26 مگاپیکسلی BSI سونی در این دوربین خواهیم بود استفاده از یک حسگر 32 مگاپیکسلی در A7000 دور از ذهن نیست حسگر 24 مگاپیکسلی A6500 بسیار خوب عمل می‌کند، اما انتظار می‌رود که آلفا A7000 از چیپ حسگر کاملا جدید بهره ببرد. اگرچه یک گزینه مجهزشدن به حسگر 24 مگاپیکسلی با طراحی جدید است، با تولید حسگر 26مگاپیکسلی APS-C جدید سونی (با فناوری BSI) استفاده از آن در این دوربین گزینه‌ای عالی به نظر می‌رسد. این بهبود دو مگاپیکسلی شاید سونی را راضی نکند و حسگر APS-C با رزولوشن 32 مگاپیکسل به‌نام IMX510 که شایعاتی از تولید آن به گوش می‌رسد را به‌کار ببرد. مقاله‌های مرتبط:
سونی a9 به‌عنوان بهترین دوربین سال در ژاپن انتخاب شد محبوب‌ترین دوربین‌ها و لنزهای سال 2018 از نگاه Lens Rentals
هر دو حسگر جدید ممکن است به یک حالت جدید ADC دوبهره‌ای مجهز باشند؛ گفته می‌شود این حالت جدید محدوده‌ی دینامیکی حسگر را تقریبا به اندازه‌ی دو استاپ افزایش می‌دهد ولی این بهبود به قیمت کاهش 50 درصدی سرعت حسگر تمام می‌شود. جزییات چگونگی عملکرد این ویژگی هنوز مشخص نیست. هم‌اکنون Fujifilm X-T3 از این فناوری در سنسورهای (تولید سونی) خود بهره می‌برد.
به‌علاوه، آلفا A7000 از قابلیت HDR هم‌پوشان دیجیتال (DOL-HDR) برخوردار است. این ویژگی را می‌توان مانند حالت براکت دوربین‌ها تصور کرد، اما با سرعت بیشتر؛ با استفاده از این قابلیت، دوربین می‌تواند فاصله‌ی زمانی بین ثبت دو فریم متوالی با نوردهی متفاوت را به حداقل 1/6000 ثانیه کاهش دهد. سونی آلفا A7000: منظره‌یاب و صفحه‌‌نمایش پشت
منظره‌یاب احتمالا بدون قطعی است رزولوشن EVF به 3.69 میلیون نقطه افزایش می‌یابد صفحه‌نمایش پشتی دوربین به عملکرد لمسی مجهز خواهد بود هم‌اکنون شایعات حاکی از آن هستند که منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) در آلفا A7000 در حین ثبت عکس خاموش نمی‌شود و نمایش پیوسته‌ی منظره در عکاسی ممتد امکان‌پذیر خواهد بود. انتظار می‌رود رزولوشن منظره‌یاب هم از 2.36میلیون نقطه، مشابه آنچه که در A6500 دیده می‌شود، به مقدار عالی 3.69 میلیون نقطه‌ مشابه آلفا A9 ارتقا پیدا کند. در مورد صفحه‌نمایش پشت دوربین هم می‌توان گفت که به احتمال زیاد از مکانیزم چرخشی که در سایر دوربین‌های آلفای سونی دیده‌ایم استفاده خواهد شد؛ درحالی‌که اندازه صفحه همان 3 اینچ باقی می‌ماند. تاکنون سونی در به‌کارگیری عملکرد لمسی صفحه‌نمایش در دوربین‌های خود کمی کند عمل کرده است و اگر این ویژگی در دوربین جدید آلفا A7000 نباشد، متعجب خواهیم شد. سونی آلفا A7000: عملکرد
انتظار می‌رود دوربین از پایداری تصویر (لرزشگیر) 5محوره برخوردار شود قابلیت عکس‌برداری ممتد تا 20 فریم بر ثانیه داشته باشد سیستم فوکوس خودکار پیشرفته در آن به کار رود باتوجه‌به مجهزبودن بدنه‌ی همه‌ی دوربین‌های فول‌فریم و حتی دوربین APS-C آلفا A6500 به لرزشگیر تصویر IBIS ، انتظار داریم که نوعی از این سیستم لرزشگیر عالی 5محوره‌ی سونی را در A7000 شاهد باشیم. این ویژگی به‌طور حتم می‌تواند در پیشی گرفتن A7000 از رقیب سرسختی همچون Fujifilm X-T3 مؤثر باشد.
مقاله‌های مرتبط:
آموزش استفاده حرفه‌ای از فوکوس خودکار دوربین‌های سونی فوجی فیلم X-T3 با حسگر 26 مگاپیکسلی و قابلیت‌های متعدد
به کمک آخرین چیپ پردازنده تصویر BIONZ X سونی، آلفا A7000 مانند آلفا A9 قادر به ثبت تصویر متوالی تا 20 فریم بر ثانیه خواهد بود؛ هرچند هنوز کاملا مشخص نیست که این قابلیت تنها به وسیله‌ی شاتر مکانیکی است یا آنکه شاتر الکترونیکی به کمک می‌آید. به امکانات بالا، EVF بدون خاموشی را هم اضافه کنید که به نوبه‌ی خود آلفا A7000 را به دوربینی عالی برای عکاسی سریع تبدیل می‌کند. دوربین A6500 از سیستم فوکوس خودکار 425 نقطه‌ای برخوردار است، اما در A7000 می‌توان انتظار سیستم پیشرفته‌تری داشت و شاید حتی سیستم 693 نقطه‌ای فوق‌العاده‌ای که در A9 و A7 III دیده‌ایم را در این دوربین شاهد باشیم. فیلم‌برداری 4K قابلیتی کاملا جاافتاده در این رده از دوربین‌های سونی است؛ بااین‌حال، هنوز سرعت فریمی که این دوربین پشتیبانی می‌کند مشخص نشده است. اگرچه شاید سرعت 30p یک حدس بدیهی به نظر برسد، اما 60p هم دور از ذهن نیست. سونی آلفا A7000: تاریخ عرضه و قیمت
قیمت دوربین احتمالا در حدود 1849دلار /1799پوند است علاوه‌بر این، سونی می‌تواند از نمایشگاه +CP ژاپن در اواخر ماه فوریه برای پرده‌برداری از دوربین APS-C جدید خود استفاده کند. در مورد قیمت می‌توان حدس زد که A7000 برچسب هزینه‌ای بالاتر از A6500 یعنی در حدود 1199دلار داشته باشد. چندان منطقی هم به نظر نمی‌رسد که قیمت آن با Alpha A7 III که در حدود 1999دلار/1849 پوند است برابری کند ولی باتوجه‌به قابلیت‌های چشمگیر دوربین جدید نمی‌توان قیمت آن را خیلی دور از این محدوده تصور کرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/54776/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک