راه ترقی

آخرين مطالب

تویوتا با رانندگی ناصر العطیه، قهرمان رالی داکار 2019 شد اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - ناصر العطیه، راننده‌ی قطری تیم گازو ریسینگ آفریقای جنوبی قهرمان مسابقات رالی داکار 2019 شد. نانی روما و سباستین لوب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

رالی داکار 2019 با قهرمانی ناصر العطیه ، راننده‌ی قطری تیم گازو ریسینگ آفریقای جنوبی با خودروی تویوتا هایلوکس به پایان رسید. العطیه با این پیروزی به سومین عنوان قهرمانی خود در رالی داکار رسید؛ درحالی‌که تیم تویوتا برای اولین به این عنوان دست می‌یابد. پس از العطیه، نزدیک‌ترین رقیب او نانی روما از تیم X-raid مینی با 46 دقیقه اختلاف به مقام دوم رسید و سباستین لوب از تیم پژو هم در جایگاه سوم ایستاد. راننده قطری در موفقیت‌های قبلی با تیم‌ فولکس‌واگن در سال 2011 و تیم X-raid در سال 2015 به مقام قهرمانی رالی داکار دست یافت.
فعالیت‌های تویوتا در رالی داکار تحت پوشش تیم گازو ریسینگ انجام می‌شود، ولی نسبت به سایر خودروسازان دنیا که با نام خود در مسابقات موتوراسپرت شرکت می‌کنند، بروز کمتری دارد. از جمله سایر فعالیت‌های تویوتا با تیم گازو ریسینگ می‌توان به شرکت در مسابقات استقامت جهان و قهرمانی رالی جهان اشاره کرد، که البته هیچ‌گاه به‌عنوان حضور رسمی تویوتا مطرح نمی‌شود.
بااین‌حال ناصر العطیه امیدوار است که تیم گازو ریسینگ آفریقای جنوبی با پیروزی امسال در رالی داکار، بتواند حمایت بیشتری از شرکت مادر خود دریافت کند. العطیه گفت: این رویای من بود که برای سومین بار در رالی داکار برنده شوم. ما برای اولین‌بار در تاریخ با تیم تویوتا نیز به مقام قهرمانی رسیدیم. من مطمئن هستم که تویوتا نیز به این قهرمانی افتخار می‌کند. با کسب این قهرمانی برای تویوتا، مطمئن هستم که ما طی سه چهار سال آینده قوی‌تر نیز خواهیم شد. تیم ما در تأمین بودجه کمی مشکل دارد، زیرا ما تیم خودروسازی واقعی نیستیم. تیم ما کاملاً خصوصی است که حمایت کمی از گازو ریسینگ تویوتا دریافت می‌کند اما مطمئن هستم که در آینده تویوتا با تیم رسمی وارد رالی داکار خواهد شد.
طی یک‌سال گذشته، تویوتا در رقابت‌های مختلف موتوراسپرت، به عناوین قهرمانی مهمی دست یافته است. پس از اولین پیروزی در مسابقات 24 ساعته لمانز و کسب جایزه‌ی تیمی WRC، قهرمانی در رالی داکار می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ تویوتا به حساب آید. العطیه بعد از مرحله سوم رالی هرگز پیشتازی را از دست نداد و با وجود حضور رقبایی مانند استفان پیترهانسل و کارلوس ساینز از تیم مینی و سباستین لوب از پژو، تا پایان مسابقه در جایگاه نخست باقی ماند.
گلین هال ، مدیر تیم گازو ریسینگ آفریقای جنوبی در این زمینه گفت: پس از خروج پژو به‌عنوان تیم اصلی این شرکت، رالی داکار برای ما به رویدادی تبدیل شد که باید برنده می‌شدیم. کار تیم ما برای قهرمانی در داکار بسیار عالی بود. مسابقه‌ی خوبی برگزار شد و تویوتا در همان مراحل اولیه پیروزی خود را قطعی کرد؛ بنابراین چنین عملکردی بسیار عالی است، هرچند که این پیروزی نیز به آسانی به دست نیامد. ما اعتماد کاملی به ناصر العطیه داریم و او کاملاً بدون اشتباه ظاهر شد؛ وقتی که خودروی تیم (تویوتا هایلوکس) و راننده هر دو در سطح بسیار بالایی باشند، وضعیت واقعاً مطلوب خواهد بود. ما کار بسیار بزرگی انجام دادیم و از سال 2017 با آخرین خودرو یعنی تویوتا هایلوکس شروع کردیم تا امسال که توانستیم پژو را شکست دهیم. مقاله‌های مرتبط:
رالی داکار 2018 در قاب تصویر سانگ یانگ رکستون DKR رالی داکار 2019 رونمایی شد
گلین هال در ادامه به مشکلات و چالش‌های این تیم برای قهرمانی در رالی داکار اشاره کرد و گفت: البته مشکلاتی هم در این مسیر وجود داشت؛ به‌عنوان مثال خودروی ما سال‌های گذشته دیر آماده شد و اگرچه در مسابقه بسیار خوب عمل کرد، اما مشکلاتی بین تعادل تایر و شاسی وجود داشت. امسال ما به‌طور خاص روی سیستم تعلیق تمرکز کردیم و آزمایش تایر را در آفریقای جنوبی انجام دادیم و تعلیق را با BFGoodrich به خوبی توسعه‌ دادیم. همچنین زمانی‌که ما محدودکننده‌ی هوا را حدود یک میلی‌متر کاهش دادیم، تلاش خود را برای بازگرداندن قدرت پیشرانه متمرکز کردیم.
العطیه همچنین به نقش لاستیک‌های BFGoodrich در موفقیتش اشاره کرد و گفت: سال گذشته که پس از کارلوس ساینز (راننده سابق پژو) در جایگاه دوم ایستادم، اگر از تایر BFGoodrich استفاده می‌کردم می‌توانستم حتی اول نیز شوم. اما امسال که تعلیق و تایر در وضعیت خوبی قرار داشت، آن‌ها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/56093/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد