راه ترقی

آخرين مطالب

انواع روزه داری متناوب در رژیم غذایی مقالات

انواع روزه داری متناوب در رژیم غذایی

  بزرگنمايي:

راه ترقی - تحمل گرسنگی یا روزه‌داری، یکی از مشهورترین رژیم های غذایی مورد توجه مردم دنیا است. بعضی افراد مدعی‌اند این رژیم باعث کاهش وزن، کنترل قند خون و کند شدن روند پیری می‌شود.

کارشناسان تغذیه، همواره درباره‌ی فواید و مضرات گرسنگی کشیدن متناوب برای رسیدن به تناسب اندام، مورد سؤال قرار می‌گیرند. تا سال 2011، مراحل مقدماتی یک پژوهش جامع، پیرامون رژیم غذایی مشابه روزه‌داری، روی جوندگان صورت گرفت. محققان در مورد ظرفیت روزه‌داری متناوب در مقابله با دیابت، کاهش وزن، آسیب‌ DNA و کنترل اثرات پیری بسیار شگفت‌زده شدند. براساس این نتایج اولیه که بسیار امیدوارکننده بودند؛ بسیاری از مردم شروع به استفاده از انواع مختلف روزه‌داری متناوب یا تعدیل‌شده‌ کردند که گزارش‌های مثبت متعددی به‌دنبال داشت. در چند سال اخیر، مطالعات زیادی نیز روی انسان ها صورت گرفته که بازخوردهای مثبت داشته است. عامه‌ی مردم دنیا، از 2 روش روزه‌داری استفاده می‌کنند که عبارت‌اند از روزه‌ی متناوب تمام روز و اعمال محدودیت در وعده‌های غذایی. روزه متناوب در روز
این روش، شامل جابه‌جایی بین روزهایی که زیاد می‌خورید و روزهایی که کم می‌خورید است. در بعضی از نسخه‌ها شما در مراحل روزه‌داری هیچ (یا تقریبا هیچ‌چیز) نمی‌خورید ولی در روزهای خاص، مثل مهمانی‌ها، آزادنه از انواع خوراک و غذا استفاده می‌کنید. نمونه‌ی دیگری از این روش، اجازه می‌دهد در روزهای عادی، یک سوم تا نصف غذای معمول در هر وعده مصرف شود و در مهمانی‌ها کمی بیشتر از وعده‌ی غذایی معمول، به بدن برسد. این روش گاهی با نام چرخه کالری نیز شناخته می‌شود.
نسبت تعداد دفعات روزه‌داری و مهمانی نیز مختلف است. بعضی دستورالعمل‌ها، تحمل گرسنگی به‌صورت یک روز در میان را توصیه می‌کنند. دیگر دستورالعمل رایج، نسبت 5 به 2 است؛ به این صورت که دو روز غیر متوالی در هفته، روزه گرفته شود. محدودیت در وعده‌های غذایی
روش دیگری که معمولا در روش روزه‌داری متناوب مورد بحث قرار می‌گیرد، وعده‌های غذایی محدود است. در این شیوه، به‌جای محدود کردن مصرف غذا، باید برنامه‌ی وعده‌های غذایی خود را محدود کنید. در این روش نیز، تنوع زیادی وجود دارد. بعضی افراد یک بازه‌ی زمانی 4 ساعته را دنبال می‌کنند و در این مدت، فقط یک وعده غذای محدود می‌خورند. مشابه این شیوه، می‌توان برنامه‌ی دو وعده در 8 ساعت یا سه وعده در 10 ساعت را دنبال کرد. پژوهش‌ها درباره‌ی زمان‌بندی وعده‌هایی خوراکی که اصطلاحا پنجره‌های غذایی (Eating Window) گفته می‌شوند، همچنان ادامه دارد. به خاطر ریتم شبانه‌روز بهتر است پنجره‌ی غذایی خود را در نیمه اول روز باز بگذارید. البته به‌دلیل سبک زندگی مردم در اجتماع، اکثر افرادی که این رژیم غذایی را دنبال می‌کنند ترجیح می‌دهند پنجره‌ی غذایی خود را در نیمه دوم روز و بعد از ساعت 12 ظهر، اعمال کنند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چند توصیه برای پیشگیری از نیش حشرات در فصل گرما

ترجمه گریه کودکان با کمک هوش مصنوعی

نقش بیمه در تضامین و حمایت از سرمایه گذاری داخلی

جشنواره های بومی محلی؛ فرصتی برای فراغت های هیجان انگیز

دلایل "واپس زدگی" ازدواج در جوانان

بایدها و نبایدهای مقابله با ریزش مو

ارتباط کمبود ریزمغذی‌ها با افت کیفیت خواب

استفاده از ژن‌های پرش‌کننده برای اصلاح اشتباهات ژنتیکی ژنوم

اخترزیست‌شناسی: حیات فراتر از زمین

وسعت آلودگی پلاستیکی اعماق اقیانوس‌ها فراتر از تصور است

موفقیتی بی‌سابقه در ویرایش مستقیم ژن‌های سلول‌های بنیادی

ارتباط اختلالات متابولیکی با الگوی نامنظم خواب

دانشمندان راهی برای نجات گربه شرودینگر یافته‌اند

3 توصیه مهم برای سلامت قلب زنان

انتخاب رهبر برای ارکستر ملی، مسکن یا درمان

ساخت قرنیه مصنوعی با کمک فناوری چاپ 3 بعدی

مخاطره برجام و فرار طرف های مقابل از اجرای تعهد

درون ذهن شکارچی:‌ چه کسی دوست دارد یک شیر را به قتل برساند؟

احیای سلول‌های آسیب‌دیده قلب به‌کمک سلول‌های بنیادی جفت

عادت‌هایی که به استخوان‌ها آسیب می‌زنند

ای ‌پس ازسوء القضا حسن القضا

دانشمندان به چگونگی ویرایش خاطرات نزدیک‌تر شده‌اند

دو عارضه مهم کمبود "یُد" / علایم کم‌کاری و پرکاری تیروئید

نقش چای در کاهش خطر سکته مغزی

ثواب صله رحم در قاب احادیث

روزگار سپری شده سحرخوانی

خاطرات حین خواب از طریق امواج مغزی تقویت می‌شوند

تشریح بزرگ‌ترین برنامه کنترل جمعیت تاریخ ایران

چرایی افزایش حشرات در استان تهران؛ از پروانه‌ها تا ملخ‌ها

قابلیت تکامل سلول‌های نابالغ به سلول‌های بنیادی

معرفی کتاب شیوه گرگ اثر جردن بلفورت

انقلاب علمی چین؛ بخش دوم: تحول آینده پاکستان و سریلانکا

فعالین سیاسی برای پیروزی در جنگ امید چه می گویند

لغو امتیاز تنباکو؛ ضربه سهمگین بر پیکره استعمار

ابداع روشی متفاوت برای نمک‌زدایی آب

تماشا کنید: رویای ثروتمندترین مرد جهان برای تسخیر فضا

موفقیت پژوهشگران در تولید انرژی برق از آسمان شب

هنگام اتصال به وای فای عمومی چه نکته‌هایی باید رعایت شود؟

هرآنچه باید در مورد هویت برند بدانید

گزارش مهم سازمان ملل: یک میلیون گونه جانوری در آستانه انقراض هستند

ایران و آمریکا در مقابل امتحانی سخت

سفر به زهره؛ داغ‌ترین سیاره منظومه شمسی

چگونه برندها مشهور می‌شوند؟

کشف جهش ژنتیکی جدیدی که موجب کاهش ترس و اضطراب می‌شود

سمپاشی علیه ملخ ها ، خوب یا بد

عواقب حذف سپرهای امنیتی برای کاربران

پیش‌بینی زمان مرگ با حس بویایی

ایمن سازی زنان معتاد با سرنگ حمایت های اجتماعی

تاریخچه ناگفته هوش مصنوعی؛ انسان‌هایی که ماشین‌های هوشمند را ساختند

بحران زیست‌محیطی؛ پیامد جنگل‌زدایی در کره شمالی