راه ترقی

آخرين مطالب

خودروسازی کشور مدیریت آینده نگر ندارد مديريت

خودروسازی کشور مدیریت آینده نگر ندارد

  بزرگنمايي:

راه ترقی- رضا انصاری  افزود: مدیران صنعت خودروسازی از گذشته مدیریت آینده نگرانه را حاکم نکردند و به سمت مدیریت آتش نشانی حرکت کردند. یعنی منتظر بحران می شوند و زمانی که آتش بحران ایجاد شد، آن گاه به فکر خاموش کردن آتش می افتند.
وی دو راهکار برای رهایی از وضع خودروسازی به ویژه در دوره کنونی پیشنهاد کرد و گفت: اولین کار در این زمینه کار کوتاه مدت و اورژانسی است. یعنی تنها راه حل در دوره کنونی افزایش تولید است. تولید خودروسازی به دلیل شرایطی که پیش آمد، اُفت شدیدی داشته و باید راه حلی فوری پیدا کرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت مدعی است که برای افزایش تولید برنامه هایی دارد ولی تا به حال برنامه های آنان موفق نبوده است.
نماینده مردم داراب و زرین دشت افزود: بخشی از برنامه افزایش تولید، خود قیمت است و باید قیمت را منطقی کنیم. یعنی نه افزایش شدید بدهیم و نه با قیمت های قبل بفروشیم. ما نمی توانیم به خودروساز بگوییم که خودرو را به قیمت سال گذشته بفروشد. چون ارزی که در اختیارش می گذاریم، به قیمت سال گذشته نیست و هزینه های تولید نیز افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: باید در برنامه ریزی تولید به سمتی برویم که شرایط را برای افزایش تولید در کوتاه مدت و هر چه سریعتر به صورت اورژانسی فراهم کنیم.

* قیمت خودرو را به صورت پلکانی افزایش دهیم
انصاری یکی از دغدغه های خودروسازان را قیمت دانست و گفت: باید قیمت خودرو را به صورت پلکانی و منطقی افزایش دهیم. البته در این زمینه ضعیف عمل می کنیم که خودروسازان نیز مقصر هستند. چون بر روی افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید کار مناسب نکردند.
وی افزود: ما در آنجا با تورم انواع عوامل هزینه ساز از جمله نیروی انسانی، هزینه بالای تامین منابع مالی و مدیریت ناصحیح روبرو هستیم. چون زمانی که رئیس جمهوری آمریکا گفت می خواهند از برجام خارج شوند و صنعت خودرو نیز می دانست که در فهرست تحریم خودرو قرار دارد، مدیریت آینده نگرانه را حاکم نکرد و به سمت مدیریت آتش نشانی حرکت کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از بازیگران اصلی این مساله برای حل مشکل اورژانسی افزایش تولید است که به کمک خودروسازان می تواند اقدام کند و کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این زمینه کمک می کند.

* صنعت خودروساز یک صنعت توزیع کننده رانت است
وی از نگاه بلندمدت در صنعت خودروسازی به عنوان دومین پیشنهاد یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم عوامل افزایش قیمت بازار مانند مدیریت و کاهش بهره وری و افزایش هزینه های تولید را اصلاح کنیم، این مساله به اصلاح ساختار در صنعت خودروسازی برمی گردد. تا زمانی که خودروسازی با این ساختار مدیریت شود، صاحب صنعت نیستیم.
انصاری تاکید کرد: الان یک صنعت توزیع کننده رانت هستیم. باید این ساختار به شکلی اصلاح شود. یعنی از دولت منفک شود و بخش خصوصی واقعی، ذیصلاح و توانمند آن را اداره کند. ما می بینیم که برخی صنایع که تولد و رشد آن در بخش خصوصی واقعی و توانمند شکل گرفته، امروز بدون این که کمکی از دولت بگیرد، به تولید می پردازد و حتی صادرات دارد و برای ما ارز می آورد.
وی صنعت خودروسازی کشور را به یک فرزند 40 ساله تشبیه کرد و گفت: صنعت خودروسازی ما دائما از پدر خود درخواست کمک می کند. چون همواره به دولت متکی بوده و نخواسته خودش رشد کند و روی پا خود بایستد.
این نماینده مجلس افزود: دولت امروز هم می خواهد سیاست گزاری کند، هم نظارت داشته باشد و هم حافظ حقوق مردم باشد و از طرف دیگر خودش هم بنگاهدار شده است. بنابر این در بلندمدت باید به سمت اصلاح برویم و اگر به سمت اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان و به ویژه ایران خودرو و سایپا نرویم صاحب صنعت در خودروسازی نخواهیم شد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

طرح دوفوریتی تحریم اپل در انتظار تصمیم مجلس

اسلامی: واگذاری زمین برای سیل زدگان لرستان کلید خورد

میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 98 مشخص شد

رئیس جمهور به خوزستان و لرستان سفر می کند

اساسی ترین نیاز بیماران نادر کشور/دستور وزیر

مجلس مخالف سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین است

تعیین مجازات برای عدم انجام تکالیف از سوی مجریان و ناظران انتخابات مجلس

صرف اعلام خبر وقوع فساد برای مردم اعتمادساز نیست

دستور رییس جمهوری بر آمادگی کامل در رویارویی با موج جدید بارندگی ها

دستور جهانگیری برای بررسی مشکلات تهران

تعیین شرایط کاندیداهای انتخابات/سابقه نمایندگی شامل یک مقطع تحصیلی نمی‌شود

رهبر انقلاب:اقدامات لازم برای جبران خسارات از محل های موجود را سریعا آغاز کنید

جلسه علنی آغاز شد/ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات در دستور کار

تقدیر رئیس‌جمهوری از تلاش‌های سازمان برنامه و بودجه

سیل حدود 35 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد

افزایش حقوق کارمندان طبق قانون از فروردین اعمال می‌شود

دستور رئیس جمهور به استانداران برای شناسایی ساختمان‌ها و اماکن واقع در مسیل‌ها و حریم رودخانه‌

آغاز جلسه علنی مجلس/ واکنش نمایندگان به تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی آمریکا

وزیران نیرو و کشور یکشنبه آتی درمورد سیل به مجلس گزارش می دهند

هر اقدامی علیه سپاه را با اقدام متقابل پاسخ می دهیم

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند منصوب شد

افتتاح خط 6 متروی تهران فردا با حضور روحانی

فرمانده کل سپاه بار دیگر راهی گلستان شد

رئیس مدیریت بحران تهران: زمان بحران هیچکس پاسخگو نیست

کمیته ملی ریشه یابی سیلاب های اخیر تشکیل می شود

خسارت مادی مردم جبران خواهد شد

تشریح روند تحقیق و تفحص از صنعت خودرو کشور توسط رییس هیات

آماده باش شهرداری ها برای مقابله با سیل و آبگرفتگی

9 توصیه مهم هلال احمر برای مسافران و ساکنان غرب و جنوب کشور

جهانگیری بر هماهنگی همه دستگاه برای مقابله با احتمال وقوع سیل تاکید کرد

مروری بر مقررات «تنبیه» در مدارس

دستور رئیس سازمان تعزیرات برای برخورد آنی با تخلفات توزیع کالاهای اساسی

برنامه ریزی برای صیانت از منابع انرژی کشور ضرورت دارد

حداقل حقوق کارگران در سال 98 تعیین شد

اقدام حقوقی حقوقدانان جهان علیه تروریسم و نژادپرستی

‌صالحی: بتن‌ریزی زیرساخت‌ راکتورهای نیروگاه‌های بوشهر 2 و 3 تا تابستان انجام می‌شود

انتقاد همتی از برخی اظهار نظرها در زمان آرامش بازار ارز

بخشنامه رئیس قوه قضاییه برای مرخصی نوروزی زندانیان ابلاغ شد

سرمایه گذاران خصوصی دربخش سلامت حمایت می شوند

قانون مدیریت خدمات کشوری دائمی شد

جلسه مجمع تشخیص مصلحت با دستور کار بررسی موارد اختلافی در بودجه98

هشدار پلیس فتا درباره آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی

در چند ماه آینده تحولاتی در دادسراها خواهیم داشت

موافقت دولت با اصلاحات تغییرات تقسیماتی در 12 استان کشور

وزیر راه موافق تفحص از قراردادهای خریدهواپیما در دوران آخوندی است

پلیس فتا: به اینترنت رایگان وصل نشوید

مصادیق تخلفات تبلیغات انتخاباتی مشخص شد

برخی اصولگرایان جلسه امروز مجلس را به تنش و درگیری کشاندند

تمهیدات پلیس برای تأمین امنیت کاروان‌های راهیان نور

اپراتوری های تلفن همراه باید به تعرفه های قبلی خود بازگردند